Skocz do zawartości
kamillo890

Błąd P2000 2.0 TDI CRLB 150 KM

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

od pewnego czasu borykam się z takim błędem:

25713 - NOx Catalyst/Trap Bank 1 
          P2000 00 [237] - Efficiency Below Threshold
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 195899 km
                    Date: 2020.05.01
                    Time: 12:24:13

                    Engine speed: 1282.50 /min
                    Normed load value: 35.3 %
                    Vehicle speed: 61 km/h
                    Coolant temperature: 89 °C
                    Intake air temperature: 70 °C
                    Ambient air pressure: 990 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.420 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Engine status: COENG_RUNNING
                    Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3

 

Czy pomoglibyście w lokalizacji która sonda odpowiada za ten błąd?

Na wydechu za turbiną mam dwie sondy.

Jeżeli dobrze odczytałem to sonda przed DPFem ma numer 04l906262A, a sonda za DPFem na numer 04l906262 lub 04l906232. Niestety ale ciężko odczytać.

Pytanie czy to w ogóle którejś z tych sond dotyczy ten błąd bo po odłączeniu jednej i drugiej numer błędu i opis jest całkiem inny.

Błąd pojawia się co ok 300-500 km. 

Z góry wielkie dzięki za pomoc w temacie.

Pozdrawiam.

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Winna jest sonda nox, odpowiedzialna za adblue.

poniżej zdj jak wygląda, dojdziesz do niej po module, który jest dla niej charakterystyczny.

https://allegro.pl/oferta/czujnik-nox-sonda-lambda-vw-passat-b8-04l907805d-7608642554?utm_medium=app_share&utm_source=facebook 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy sonda to nie tak szybko... trzeba zlogować i sprawdzić dane zanim wyda na nią 800zł...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja podałem winowajce z którego jest błąd, na początek do sprawdzenia kable.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adblue w tym modelu nie ma. 

Szukałem właśnie tego modułu. Z informacji jakie uzyskałem powinien znajdować się pod osłona podwozia po stronie kierowcy. W moim przypadku kable z sondy za DPFem schodzą się pod osłonę podwozia po stronie kierowcy ale żadnego modułu tam nie mam. W tym miejscu jest po prostu złącze do wypięcia sondy. 

Czy w tym silniku może być jeszcze gdzieś sonda o której nie wiem? Z etki wychodzi, że na tłumiku są dwie sondy i dwa czujniki temperatury.

Błąd co prawda w niczym nie przeszkadza ale borykam się z częstym wypalaniem DPFa (co ok 200 km w trasie) mimo, że DPF oddałem do czyszczenia i liczę na to, że to tego wina. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z EGRem też może być problem

sprawdź czy kable od czujników są całe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź 1 sonde od strony turbiny, bank 1 dotyczy jej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@TabaQu Bank 1 nie oznacza która to sonda....

@kamillo890 podaj oznaczenie silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, rosol napisał:

@kamillo890 podaj oznaczenie silnika

Oznaczenie silnika to CRLB. 

 

Kable optycznie przejrzane, nie znalazłem uszkodzeń. Połączenia także poruszyłem dla pewności.

EGRa w ogóle nie brałem pod uwagę. W blokach pomiarowych widzę, że wartości z nim związane się zmieniają.

Korekcja wtrysków nie przekracza +-0,15 mg/str. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, rosol napisał:

@TabaQu Bank 1 nie oznacza która to sonda....

@kamillo890 podaj oznaczenie silnika

bank 1.... nie robie tego pierwszy raz oznacza, który to jest czujnik....

ciekawe czemu jak jest błąd z czujnika temperatury wyskakuje rząd np 1 bank 1 ?? 

dotyczy to wtedy 1 rzędu czujników i 1 czujnika ;) 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@TabaQu Bank 1 = Rząd 1 czyli w silnikach rzędowych w VW będzie Bank 1

w V6 jest bank 1 i bank 2 czyli lewa i prawa strona cylindrów

a który to czujnik to już mówi sensor... czyli np. Bank 1 Sensor 1 lub np. Bank 1 Sensor 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kamillo890 też mam ten problem w a3 8v i ręce powoli rozkładam bo nie mamy noxa powoli brak mi pomysłów rura mi się okapca z wydechu od tego 

Kimillo mam to samo co Ty i już mi pomysłu brak. Udało Ci się to naprawić? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WItam,

 

Udalo sie znalezc przyczyne  - u mnie wymaina sond nic nie dala? teraz czas na czujnik temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Chciałbym Was prosić o pomoc z tym błędem. Napisałem do Kamila i może odpisze czy to naprawił ale Was też proszę o jakieś rady. 

Problemem jest częste wypalanie DPF. W silniku dwa błędy i może któryś z nich jest tego przyczyną a może jeden?

Adres 01: Silnik (J623-DCXA)       Plik etykiet:. 04L-907-309-V1.clb
   Oznaczenie elementu SW: 04L 906 026 GJ    HW: 04L 907 309 R
   Komponent: R4 1,6L EDC   H22 1368  
   Weryfikacja: B5H22---    
   Kodowanie: 0119001204341D093000
   Kod serwisu: WSC 05311 115 00305
   Zbiór danych ASAM: EV_ECM16TDI01104L906026GJ 002001
   ROD: EV_ECM16TDI01104L906026GJ_VW48.rod
   VCID: 78FF5DE7C3D3424632-802C

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
25713 - Filtr NOx zespół 1 
          P2000 00 [101] - za mała skuteczność
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 381411 km
                    Data: 2022.04.30
                    Czas: 23:54:57

                    Prędkość obrotowa silnika: 2031.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 58.4 %
                    Prędkość pojazdu: 70 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 85 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 94 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.040 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Status silnika: COENG_RUNNING
                    Status silnika-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3

19998 - Zespół 1; sonda 2; obwód grzejny 
          P0141 00 [096] - usterka elektryczna
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 18
                    Przebieg: 381301 km
                    Data: 2022.04.30
                    Czas: 18:45:00

                    Prędkość obrotowa silnika: 1954.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 62.0 %
                    Prędkość pojazdu: 48 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 86 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 83 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 13.820 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 37
                    Przepływ.powietrza 1 rząd 1 masa powietrza: wart.nieprzetw.: 259.6 mg/stroke
                    Średnia dawka wtrysku: 9.03 mg/stroke
                    Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1 rząd 1: wart.adaptacji: 55 hPa
                    Sonda lambda rząd 1 za kat.utlen.: elek.skoryg.prąd pompy: -0.0002127 A
                    Sonda lambda rząd 1 za kat.utleniającym: sterow.ogrzewania: 75.687 %
                    Sonda lambda rząd 1 za kat.utlen.: status jakości sygnału: 14
                    Sonda lambda rząd 1 za kat.utleniającym: akt.adapt.prądu pompy: 1.0132
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Przyczyną wyskakiwania błędu P2000 jest odczyt przez sondę Nox złej jakości spalin. Najczęsciej przyczyną jest zła dawka paliwa albo branie oleju.

W przypadkach gdzie DPF często się wypala w trasie (co 200-300 lub częsciej) rozpoczął bym prace nad wyeliminowaniem tego problemu.

Odradzam wycięcie DPFa nie ze względów ekologicznych ale co by kto nie mówił auto zawsze wtedy zacznie puszaczać dymka (w mojej ocenie nie dopuszczalne w takim aucie :) ) a problem i tak nie zostanie rozwiązany. 

Sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Wrtości na każdym powiny być zbliżone do 30 bar.  

Sprawdzić/wyczyscić EGR.

Sprawdzić korekty wtryskiwaczy,  najefektywniej wyczyścić je bezpośrednio preparatem z puszki.

Sprawdzic turbo pod wzgledem luzów i ewentuanie przepuszczania oleju.

Myślę, że są to podstawowe elementy od których trzeba zacząć. Jeżeli tu jest wszystko ok, oddał bym DPFa do czysczenia. 

Jeżeli po tym DPF zaczął wypalac się rzadziej a błąd P2000 dalej bedzie występował szukamy problemu w sondach, czujnikach i okablowniu. 

 

@koleś

w Twoim przypadku zacząłbym od sprawdzenia sondy za DPFem. Przyczyna tej usterki to przerwany kabel od obwodu grzania lub uszkodzona sonda. Póżniej jeżeli nic to nie da szukałbym przyczyny czestego wypalania DPF.

 

Mi udało mi się wyeliminować usterkę ale niestety aby tego dokonać potrzebna była wymiana silnika.

Przyczyną u mnie było nadmierne branie oleju. ok 2 litrów na 15000 spowodwane uszkodzoną głowicą. 

Branie oleju można było stwierdzić dopiero gdy wymieniłem DPFa na pustą puszkę i programowo go wyłączyłem. 

Częste wypalanie DPFa spowodowało dolewanie paliwa do oleju na takim poziomie, że na 15000 nie zwróciłem uwagi aby były ubytki. 

Dodam, że podróżowałem głównie w trasie, a DPF wypał się od 100 do 200 km w zaleznosci od stylu jazdy. 

Po wymianie silnika i zamontowaniu spowrotem tego samego DPFa wypalanie mam co 700-800 km i błąd już nie występuje. 

Edytowane przez kamillo890

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Sprawdzę kabelki od sondy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności