kamillo890 Zgłoś #1 Napisano 4 Maja 2020 Panowie, od pewnego czasu borykam się z takim błędem: 25713 - NOx Catalyst/Trap Bank 1 P2000 00 [237] - Efficiency Below Threshold MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 195899 km Date: 2020.05.01 Time: 12:24:13 Engine speed: 1282.50 /min Normed load value: 35.3 % Vehicle speed: 61 km/h Coolant temperature: 89 °C Intake air temperature: 70 °C Ambient air pressure: 990 mbar Voltage terminal 30: 14.420 V Unlearning counter according OBD: 40 Engine status: COENG_RUNNING Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3 Czy pomoglibyście w lokalizacji która sonda odpowiada za ten błąd? Na wydechu za turbiną mam dwie sondy. Jeżeli dobrze odczytałem to sonda przed DPFem ma numer 04l906262A, a sonda za DPFem na numer 04l906262 lub 04l906232. Niestety ale ciężko odczytać. Pytanie czy to w ogóle którejś z tych sond dotyczy ten błąd bo po odłączeniu jednej i drugiej numer błędu i opis jest całkiem inny. Błąd pojawia się co ok 300-500 km. Z góry wielkie dzięki za pomoc w temacie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TabaQu Zgłoś #2 Napisano 4 Maja 2020 Winna jest sonda nox, odpowiedzialna za adblue. poniżej zdj jak wygląda, dojdziesz do niej po module, który jest dla niej charakterystyczny. https://allegro.pl/oferta/czujnik-nox-sonda-lambda-vw-passat-b8-04l907805d-7608642554?utm_medium=app_share&utm_source=facebook Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #3 Napisano 5 Maja 2020 czy sonda to nie tak szybko... trzeba zlogować i sprawdzić dane zanim wyda na nią 800zł... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TabaQu Zgłoś #4 Napisano 5 Maja 2020 ja podałem winowajce z którego jest błąd, na początek do sprawdzenia kable. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamillo890 Zgłoś #5 Napisano 5 Maja 2020 Adblue w tym modelu nie ma. Szukałem właśnie tego modułu. Z informacji jakie uzyskałem powinien znajdować się pod osłona podwozia po stronie kierowcy. W moim przypadku kable z sondy za DPFem schodzą się pod osłonę podwozia po stronie kierowcy ale żadnego modułu tam nie mam. W tym miejscu jest po prostu złącze do wypięcia sondy. Czy w tym silniku może być jeszcze gdzieś sonda o której nie wiem? Z etki wychodzi, że na tłumiku są dwie sondy i dwa czujniki temperatury. Błąd co prawda w niczym nie przeszkadza ale borykam się z częstym wypalaniem DPFa (co ok 200 km w trasie) mimo, że DPF oddałem do czyszczenia i liczę na to, że to tego wina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #6 Napisano 5 Maja 2020 z EGRem też może być problem sprawdź czy kable od czujników są całe... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TabaQu Zgłoś #7 Napisano 5 Maja 2020 sprawdź 1 sonde od strony turbiny, bank 1 dotyczy jej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #8 Napisano 5 Maja 2020 @TabaQu Bank 1 nie oznacza która to sonda.... @kamillo890 podaj oznaczenie silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamillo890 Zgłoś #9 Napisano 5 Maja 2020 1 godzinę temu, rosol napisał: @kamillo890 podaj oznaczenie silnika Oznaczenie silnika to CRLB. Kable optycznie przejrzane, nie znalazłem uszkodzeń. Połączenia także poruszyłem dla pewności. EGRa w ogóle nie brałem pod uwagę. W blokach pomiarowych widzę, że wartości z nim związane się zmieniają. Korekcja wtrysków nie przekracza +-0,15 mg/str. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TabaQu Zgłoś #10 Napisano 6 Maja 2020 13 godzin temu, rosol napisał: @TabaQu Bank 1 nie oznacza która to sonda.... @kamillo890 podaj oznaczenie silnika bank 1.... nie robie tego pierwszy raz oznacza, który to jest czujnik.... ciekawe czemu jak jest błąd z czujnika temperatury wyskakuje rząd np 1 bank 1 ?? dotyczy to wtedy 1 rzędu czujników i 1 czujnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #11 Napisano 6 Maja 2020 @TabaQu Bank 1 = Rząd 1 czyli w silnikach rzędowych w VW będzie Bank 1 w V6 jest bank 1 i bank 2 czyli lewa i prawa strona cylindrów a który to czujnik to już mówi sensor... czyli np. Bank 1 Sensor 1 lub np. Bank 1 Sensor 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Corrado1991 Zgłoś #12 Napisano 23 Czerwca 2020 Kolego Kamillo890 też mam ten problem w a3 8v i ręce powoli rozkładam bo nie mamy noxa powoli brak mi pomysłów rura mi się okapca z wydechu od tego Kimillo mam to samo co Ty i już mi pomysłu brak. Udało Ci się to naprawić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LAF Zgłoś #13 Napisano 25 Kwietnia 2021 WItam, Udalo sie znalezc przyczyne - u mnie wymaina sond nic nie dala? teraz czas na czujnik temp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koleś Zgłoś #14 Napisano 2 Czerwca 2022 Cześć. Chciałbym Was prosić o pomoc z tym błędem. Napisałem do Kamila i może odpisze czy to naprawił ale Was też proszę o jakieś rady. Problemem jest częste wypalanie DPF. W silniku dwa błędy i może któryś z nich jest tego przyczyną a może jeden? Adres 01: Silnik (J623-DCXA) Plik etykiet:. 04L-907-309-V1.clb Oznaczenie elementu SW: 04L 906 026 GJ HW: 04L 907 309 R Komponent: R4 1,6L EDC H22 1368 Weryfikacja: B5H22--- Kodowanie: 0119001204341D093000 Kod serwisu: WSC 05311 115 00305 Zbiór danych ASAM: EV_ECM16TDI01104L906026GJ 002001 ROD: EV_ECM16TDI01104L906026GJ_VW48.rod VCID: 78FF5DE7C3D3424632-802C 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 25713 - Filtr NOx zespół 1 P2000 00 [101] - za mała skuteczność Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 381411 km Data: 2022.04.30 Czas: 23:54:57 Prędkość obrotowa silnika: 2031.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 58.4 % Prędkość pojazdu: 70 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 85 °C Temperatura powietrza zasysanego: 94 °C Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar Napięcie zacisku 30: 14.040 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Status silnika: COENG_RUNNING Status silnika-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3 19998 - Zespół 1; sonda 2; obwód grzejny P0141 00 [096] - usterka elektryczna Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 18 Przebieg: 381301 km Data: 2022.04.30 Czas: 18:45:00 Prędkość obrotowa silnika: 1954.50 /min Unormowana wartość obciążenia: 62.0 % Prędkość pojazdu: 48 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 86 °C Temperatura powietrza zasysanego: 83 °C Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar Napięcie zacisku 30: 13.820 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 37 Przepływ.powietrza 1 rząd 1 masa powietrza: wart.nieprzetw.: 259.6 mg/stroke Średnia dawka wtrysku: 9.03 mg/stroke Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1 rząd 1: wart.adaptacji: 55 hPa Sonda lambda rząd 1 za kat.utlen.: elek.skoryg.prąd pompy: -0.0002127 A Sonda lambda rząd 1 za kat.utleniającym: sterow.ogrzewania: 75.687 % Sonda lambda rząd 1 za kat.utlen.: status jakości sygnału: 14 Sonda lambda rząd 1 za kat.utleniającym: akt.adapt.prądu pompy: 1.0132 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamillo890 Zgłoś #15 Napisano 3 Czerwca 2022 (edytowane) Panowie, Przyczyną wyskakiwania błędu P2000 jest odczyt przez sondę Nox złej jakości spalin. Najczęsciej przyczyną jest zła dawka paliwa albo branie oleju. W przypadkach gdzie DPF często się wypala w trasie (co 200-300 lub częsciej) rozpoczął bym prace nad wyeliminowaniem tego problemu. Odradzam wycięcie DPFa nie ze względów ekologicznych ale co by kto nie mówił auto zawsze wtedy zacznie puszaczać dymka (w mojej ocenie nie dopuszczalne w takim aucie ) a problem i tak nie zostanie rozwiązany. Sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Wrtości na każdym powiny być zbliżone do 30 bar. Sprawdzić/wyczyscić EGR. Sprawdzić korekty wtryskiwaczy, najefektywniej wyczyścić je bezpośrednio preparatem z puszki. Sprawdzic turbo pod wzgledem luzów i ewentuanie przepuszczania oleju. Myślę, że są to podstawowe elementy od których trzeba zacząć. Jeżeli tu jest wszystko ok, oddał bym DPFa do czysczenia. Jeżeli po tym DPF zaczął wypalac się rzadziej a błąd P2000 dalej bedzie występował szukamy problemu w sondach, czujnikach i okablowniu. @koleś w Twoim przypadku zacząłbym od sprawdzenia sondy za DPFem. Przyczyna tej usterki to przerwany kabel od obwodu grzania lub uszkodzona sonda. Póżniej jeżeli nic to nie da szukałbym przyczyny czestego wypalania DPF. Mi udało mi się wyeliminować usterkę ale niestety aby tego dokonać potrzebna była wymiana silnika. Przyczyną u mnie było nadmierne branie oleju. ok 2 litrów na 15000 spowodwane uszkodzoną głowicą. Branie oleju można było stwierdzić dopiero gdy wymieniłem DPFa na pustą puszkę i programowo go wyłączyłem. Częste wypalanie DPFa spowodowało dolewanie paliwa do oleju na takim poziomie, że na 15000 nie zwróciłem uwagi aby były ubytki. Dodam, że podróżowałem głównie w trasie, a DPF wypał się od 100 do 200 km w zaleznosci od stylu jazdy. Po wymianie silnika i zamontowaniu spowrotem tego samego DPFa wypalanie mam co 700-800 km i błąd już nie występuje. Edytowane 3 Czerwca 2022 przez kamillo890 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koleś Zgłoś #16 Napisano 8 Czerwca 2022 Dziękuję. Sprawdzę kabelki od sondy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach