ndxb5fl Zgłoś #1 Napisano 2 Maja 2020 (edytowane) Witam, mam passata b5 fl 1.8t o oznaczeniu silnika AWT z nietypowym problemem(chyba, gdyz nie znalazlem podobnego problemu). W samochodzie byl wymieniany silnik, turbosprezarka (jakies 20tkm temu). Od tamtej pory samochod odpala, trzyma rowniutko obroty, jedzie. Podczas przyspieszania przy minimalnie wcisnietym pedale gazu jest wszystko wporzadku, wcisnie sie delikatnie mocniej i auto przez 1 sekunde przyspiesza z turbo i przez 1,5 sekundy przyspiesza ale jakby bez turbo (i taka sekwencja 1:1,5 sec az do odciecia na kazdym biegu). Wykonałem logi 002+033, 003+020, 115+118, 001+003, 002+003. Po odlaczeniu przeplywomierza nic sie nie zmienia (moze jest minimalnie bardziej żwawy w zakresie 1600-1800obr/min(albo mi sie wydaje). Bardzo dziekuje za wszelka analize tych logow i jakies podpowiedzi. http://vaglogi.pl/log-002_033_M8p7Dx.html http://vaglogi.pl/log-003_020_Ic5a9.html http://vaglogi.pl/log-115_118_jGY8P7.html http://vaglogi.pl/log-001_003_0XpCl7N.html http://vaglogi.pl/log-002_003_jLK9n.html Edytowane 3 Maja 2020 przez ndxb5fl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #2 Napisano 3 Maja 2020 (edytowane) ktos ustawił to turbo? przeladowuje. Kto to wie czego wina. Sterownia, samej turbiny... przepływem też ładuje jak chce. Zrób log z odpietym N75. 115+118 Edytowane 3 Maja 2020 przez zwonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sebson12 Zgłoś #3 Napisano 2 Czerwca 2020 Trochę jak by brakowało czasem mu paliwa faktycznie coś z turbo coś się dzieje i cofa zapłon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #4 Napisano 31 Lipca 2020 (edytowane) Witam kolegów pozwólcie ze podepnę się pod temat . Poproszę o analizę logów bo auto nie jedzie po prostu i nie wiem dlaczego czy coś z tych logów wynika?? http://vaglogi.pl/log-115_118_Ms3v1W.html http://vaglogi.pl/log-002_033_Ywkrizm.html silnik awt i wymieniona sonda labda bo pokazywał zbyt uboga mieszanka i wywalał błąd... teraz błędów brak ale auto nie jedzie powyżej 3tys obr Edytowane 31 Lipca 2020 przez mamis638 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kevin27 Zgłoś #5 Napisano 1 Sierpnia 2020 22 godziny temu, mamis638 napisał: wymieniona sonda labda bo pokazywał zbyt uboga mieszanka i wywalał błąd... nadal pokazuje za ubogo i to dużo, masz LPG ? pompa paliwa troche kuleje i turbina zbyt wcześnie wstaje. Zapewne fajnie sie jeździ, ale wcześniej czy później sprzęgło z dwu-masą powie "papa" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #6 Napisano 1 Sierpnia 2020 Tak mam LPG czyżby to powodowalo błędy?? Teraz jest nowa sonda bosha tzn auto jest po modzie może dlatego tak wcześnie wstaje a od ilu powinno i co mogę jeszcze z tym zrobić?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kevin27 Zgłoś #7 Napisano 2 Sierpnia 2020 (edytowane) W dniu 19.07.2020 o 21:41, kevin27 napisał: w etce napisali, że sonda Lambda o numerze 06B 906 265 D była produkowana do 01.09.2008r. Po tym czasie należy wykorzystać : BOSCH nr. 1K0 998 262 D / 0 258 007 351. 14 godzin temu, mamis638 napisał: Tak mam LPG czyżby to powodowalo błędy?? po zrobieniu programu pojechałeś na ponowne strojenie LPG ? Trzeba by, jeszcze raz zrobić logi tylko na PB. Najpierw wykasować błędy z ECU, a nawet jak ich nie ma to też kliknąć w przycisk kasuj bo wtedy kasuje korekty sondy Lambda. z turbina raczej jest OK, auto jest po programie to i wstaje wcześniej. Edytowane 2 Sierpnia 2020 przez kevin27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #8 Napisano 2 Sierpnia 2020 Mam ten drugi nr sondy o końcówce 351. Logi były robione na benzynie Najpierw był. Chips a później gaz. Gaz stag z parownikiem z zapasem do 250hp i rurki 8 żeby się gaz wyrabiał... Gaz był strojony... Co jeszcze zalogować by zawezic co mu jest... A może tę sondę się jakoś programuje??? A moze gaz rozwalać korekty sondy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kevin27 Zgłoś #9 Napisano 2 Sierpnia 2020 sonda OK 1 godzinę temu, mamis638 napisał: Logi były robione na benzynie OK, ale skasowałeś korekty czy nie ? Jeśli nie to skasuj korekty, tak jak pisałem wyżej i zrób jeszcze raz logi na benzynie. Najlepiej zakręć zawór na butli LPG w bagażniku. Możesz zrobić jeszcze bloki 003 i 020 sondy Lambda nie programuje sie. Gaz jest strojony pod sondę L. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #10 Napisano 2 Sierpnia 2020 (edytowane) http://vaglogi.pl/log-003_020_87N72b.html http://vaglogi.pl/log-002_033_Oks4mjZ.html http://vaglogi.pl/log-115_118_77OCl9.html logi zrobione za każdym razem kasowane błędy (błędów brak) gdzie ja mam szukać przyczyny bardzo będę wdzięczny za pomoc bo irytuje mnie ten samochód przez ten brak mocy ... wrrr a czy to może być przyczyną np filtr paliwa? albo jakaś cewka głupiejąca? Koledzy dziś mierzyłem ciśnienie paliwa na wolnych trzyma 3.2 a pod obciążeniem ponad 4 ... Jakieś pomysły??? Ktoś coś pomoże?? Edytowane 4 Sierpnia 2020 przez mamis638 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d4wid95 Zgłoś #11 Napisano 15 Listopada 2020 mamis638 - zmień pompę paliwa. Wtryski zapętlają, korekty po +25%. Jak to ma jechać jak ewidentnie brakuje paliwa? Pompa ciśnienie podawać może, ale jej wydajność jest już bardzo bardzo słaba. Można pokusić się o wykonanie "testu butelki" odpinasz wężyk powrotny z listwy wtryskowej, zakładasz na ten króciec swój wężyk, zaś jego drugi koniec skierowujesz do butelki 1L. Odpalasz auto ze stoperem w ręku, zaś po 20 sekundach gasisz. Butelka ma być prawie pełna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #12 Napisano 1 Lutego 2021 (edytowane) Witam ponownie. Powalczyłem troszku z furką i teraz wygląda to tak wymieniony dv na nowy http://vaglogi.pl/log-002_033_899uMtO.html jeszcze mam gdzieś wyciek za silnikiem i podejrzewam ze przez mrozy padła odma na dniach będzie robione ... zdaje mi się że teraz logi wyglądają lepiej korekty długoterminowe i krótkoterminowe nie przekraczają wartości 3 wiec jest chyba dobrze? ktoś podpowie co jeszcze można z nim zrobić ?? Edytowane 1 Lutego 2021 przez mamis638 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #13 Napisano 30 Marca 2021 najnowsze logi z wymienioną odmą bo pękł trójnik więc teraz jest już wszystko szczelne ... dodaję logi łącznie ze statycznym który był najpierw na gazie później na benzynie http://vaglogi.pl/log-003_020_6bX1BX.html http://vaglogi.pl/log-115_118_62Za0p9.html http://vaglogi.pl/log-002_033_4kXKv4.html http://vaglogi.pl/log-033_v47ae.html bardzo proszę o sugestie ... i pomoc będę bardzo wdzięczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #14 Napisano 10 Kwietnia 2021 dobra pany wymieniona pompa paliwa i oto najnowsze logi ... czy mógłby ktoś teraz zerknąć ... bardzo proszę http://vaglogi.pl/log-118_115_3LLjlKr.html http://vaglogi.pl/log-002_033_KHnj3v.html <-gaz http://vaglogi.pl/log-002_033_5KPK85J.html <- benzyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #15 Napisano 11 Kwietnia 2021 Soft zrobiony? Turbina... będzie. BIje lekko za dużo, ale nie tragicznie. Benzyna ok. LPG w pewnym momencie trochę kuleje. Około 4600-5000RPM. Bardzo możliwe, że tam pętlą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #16 Napisano 11 Kwietnia 2021 Tak soft jest na 190/290... Czyli już tylko gaz do poprawy?? Dziękuję bardzo za odpowiedź. A skoro bije za dużo co to może oznaczać?? Kończy się?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #17 Napisano 11 Kwietnia 2021 10 godzin temu, mamis638 napisał: A skoro bije za dużo co to może oznaczać?? Kończy się?? ciężko mi powiedzieć czemu bije trochę za dużo. Stawiałbym że to kwestia softu, ale nie moge powiedzieć na 100%. Może jest "zastana". Może źle wyregulowana. Może N75 trochę szwankuje. Jak by się kończyła to raczej by niedobijała tego co trzeba. 10 godzin temu, mamis638 napisał: Czyli już tylko gaz do poprawy?? Gaz jest do poprawy, czy tylko to nie wiem. Mówię co widzę w logach. W wolnym czasie możesz dorobić dynamiczny 003+020 na Pb. Dla ustawienia turbiny można zrobić 115+118 z odpiętą wtyczką N75. Ma bić 0,3bar. W gazie spodziewałbym się, że przy czqsie 19-20 zapętla wtryski. To zależy od wtrysków i tego co tam w komputerze poustawiane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #18 Napisano 12 Kwietnia 2021 Ok dziękuję że choć Ty zająłeś się tematem ?? dziś byłem na regulacji gazu i dużo lepiej jedzie prosiłem gazownika by delikatnie ustawił korekty na - by była niższa temperatura a dodatkowo od 5000obr dostał 15% benzyny by go jeszcze bardziej oszczędzić... Jako że tam bedzie rzadko jeździł nie będzie to mocno obciążające... Jak tylko znajdę czas znów zrobię logi... Teraz auto na prawdę jedzie... Aż dziwne ze pompa paliwa aż taki miała na to wpływ ??? podejrzewam że wcześniej przez te korekty wchodziło spalanie stukowe a silnik odcinał moc i cofał zapłon broniąc się przed tym zjawiskiem ... No teraz jestem o chwilę mądrzejszy z tym silnikiem... Czy mógłbyś podać mi jeszcze linka do tematu tego silnika na Facebooku lub do grupy która tam urzęduje?? Będę wdzięczny bardzo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #19 Napisano 13 Kwietnia 2021 W dniu 12.04.2021 o 13:33, mamis638 napisał: Czy mógłbyś podać mi jeszcze linka do tematu tego silnika na Facebooku lub do grupy która tam urzęduje?? Będę wdzięczny bardzo... swego czasu siedziałem na takiej https://www.facebook.com/groups/1029859023750213. Ale generalnie powiem Ci że jeśli chodzi o pomoc w logach to prędzej zobaczysz ja na a3-club, lub a4-klub. Ja sam zanim dostałem mail o PW od Ciebie nie byłem tu z pół roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #20 Napisano 14 Kwietnia 2021 Widzisz odwiedziłeś stare kąty ;)) no niestety widzisz ciężko tu o pomocną dłoń... Ale jak ktoś chce to pomoże ??? i jestem wdzięczny... Wszystkie moje ligi zawarte na stronie są z problemami... Dopiero teraz udało się to rozwiązać... Finał... Wymieniona : pompa paliwa, n75, filtr paliwa, 1 cewka, sonda lambda... O czasie i kasie nie wspomnę eh... Jeszcze muszę spr temperaturę intercoolera jaka osiąga bo coś mi się zdaje że nie wyrabia biedactwo może jest zabity piachem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach