Skocz do zawartości
ndxb5fl

Analiza Logow 1.8T AWT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam passata b5 fl 1.8t o oznaczeniu silnika AWT z nietypowym problemem(chyba, gdyz nie znalazlem podobnego problemu).

W samochodzie byl wymieniany silnik, turbosprezarka (jakies 20tkm temu). Od tamtej pory samochod odpala, trzyma rowniutko obroty, jedzie. Podczas przyspieszania przy minimalnie wcisnietym pedale gazu jest wszystko wporzadku, wcisnie sie delikatnie mocniej i auto przez 1 sekunde przyspiesza z turbo i przez 1,5 sekundy przyspiesza ale jakby bez turbo (i taka sekwencja 1:1,5 sec az do odciecia na kazdym biegu). Wykonałem logi 002+033, 003+020, 115+118, 001+003, 002+003. Po odlaczeniu przeplywomierza nic sie nie zmienia (moze jest minimalnie bardziej żwawy w zakresie 1600-1800obr/min(albo mi sie wydaje).

Bardzo dziekuje za wszelka analize tych logow i jakies podpowiedzi.

http://vaglogi.pl/log-002_033_M8p7Dx.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_Ic5a9.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_jGY8P7.html

http://vaglogi.pl/log-001_003_0XpCl7N.html

http://vaglogi.pl/log-002_003_jLK9n.html

Edytowane przez ndxb5fl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktos ustawił to turbo? przeladowuje. Kto to wie czego wina. Sterownia, samej turbiny... przepływem też ładuje jak chce.

Zrób log z odpietym N75. 115+118

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę jak by brakowało czasem mu paliwa faktycznie coś z turbo coś się dzieje i cofa zapłon. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów pozwólcie ze podepnę się pod temat .

 

Poproszę o analizę logów bo auto nie jedzie po prostu i nie wiem dlaczego czy coś z tych logów wynika??

 

http://vaglogi.pl/log-115_118_Ms3v1W.html

 

http://vaglogi.pl/log-002_033_Ywkrizm.html

 

silnik awt i wymieniona sonda labda bo pokazywał zbyt uboga mieszanka i wywalał błąd...

teraz błędów brak ale auto nie jedzie powyżej 3tys obr

Edytowane przez mamis638

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, mamis638 napisał:

wymieniona sonda labda bo pokazywał zbyt uboga mieszanka i wywalał błąd...

nadal pokazuje za ubogo i to dużo, masz LPG ?

pompa paliwa troche kuleje

i turbina zbyt wcześnie wstaje. Zapewne fajnie sie jeździ, ale wcześniej czy później sprzęgło z dwu-masą powie "papa"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mam LPG czyżby to powodowalo błędy?? Teraz jest nowa sonda bosha tzn auto jest po modzie może dlatego tak wcześnie wstaje a od ilu powinno i co mogę jeszcze z tym zrobić?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.07.2020 o 21:41, kevin27 napisał:

w etce napisali, że sonda Lambda o numerze 06B 906 265 D była produkowana do 01.09.2008r. Po tym czasie należy wykorzystać :  BOSCH nr. 1K0 998 262 D / 0 258 007 351.

 

14 godzin temu, mamis638 napisał:

Tak mam LPG czyżby to powodowalo błędy??

po zrobieniu programu pojechałeś na ponowne strojenie LPG ?

Trzeba by, jeszcze raz zrobić logi tylko na PB. Najpierw wykasować błędy z ECU, a nawet jak ich nie ma to też kliknąć w przycisk kasuj bo wtedy kasuje korekty sondy Lambda.

z turbina raczej jest OK, auto jest po programie to i wstaje wcześniej.

 

Edytowane przez kevin27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten drugi nr sondy o końcówce 351.

 

Logi były robione na benzynie 

 

Najpierw był. Chips a później gaz. 

Gaz stag z parownikiem z zapasem do 250hp i rurki 8 żeby się gaz wyrabiał... Gaz był strojony... Co jeszcze zalogować by zawezic co mu jest... A może tę sondę się jakoś programuje??? A moze gaz rozwalać korekty sondy?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sonda OK

1 godzinę temu, mamis638 napisał:

Logi były robione na benzynie

OK, ale skasowałeś korekty czy nie ? Jeśli nie to skasuj korekty, tak jak pisałem wyżej i zrób jeszcze raz logi na benzynie. Najlepiej zakręć zawór na butli LPG w bagażniku. Możesz zrobić jeszcze bloki 003 i 020

 

sondy Lambda nie programuje sie.

Gaz jest strojony pod  sondę L.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://vaglogi.pl/log-003_020_87N72b.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_Oks4mjZ.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_77OCl9.html

 

logi zrobione za każdym razem kasowane błędy (błędów brak)  gdzie ja mam szukać przyczyny :( bardzo będę wdzięczny za pomoc bo irytuje mnie ten samochód przez ten brak mocy ... wrrr 

 

a czy to może być przyczyną np filtr paliwa? albo jakaś cewka głupiejąca?

 

Koledzy dziś mierzyłem ciśnienie paliwa na wolnych trzyma 3.2 a pod obciążeniem ponad 4 ... Jakieś pomysły??? Ktoś coś pomoże?? 

Edytowane przez mamis638

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mamis638 - zmień pompę paliwa. Wtryski zapętlają, korekty po +25%. Jak to ma jechać jak ewidentnie brakuje paliwa? Pompa ciśnienie podawać może, ale jej wydajność jest już bardzo bardzo słaba. Można pokusić się o wykonanie "testu butelki" odpinasz wężyk powrotny z listwy wtryskowej, zakładasz na ten króciec swój wężyk, zaś jego drugi koniec skierowujesz do butelki 1L. Odpalasz auto ze stoperem w ręku, zaś po 20 sekundach gasisz. Butelka ma być prawie pełna :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Powalczyłem troszku z furką i teraz wygląda to tak wymieniony dv na nowy 

http://vaglogi.pl/log-002_033_899uMtO.html

jeszcze mam gdzieś wyciek za silnikiem i podejrzewam ze przez mrozy padła odma na dniach będzie robione ... zdaje mi się że teraz logi wyglądają lepiej korekty długoterminowe 

i krótkoterminowe nie przekraczają wartości 3 wiec jest chyba dobrze?

 

ktoś podpowie co jeszcze można z nim zrobić ??

Edytowane przez mamis638

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najnowsze logi z wymienioną odmą bo pękł trójnik więc teraz jest już wszystko szczelne ... dodaję logi łącznie ze statycznym który był najpierw na gazie później na benzynie

http://vaglogi.pl/log-003_020_6bX1BX.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_62Za0p9.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_4kXKv4.html

http://vaglogi.pl/log-033_v47ae.html

 

bardzo proszę o sugestie ... i pomoc będę bardzo wdzięczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra pany wymieniona pompa paliwa i oto najnowsze logi ... czy mógłby ktoś teraz zerknąć ... bardzo proszę

 

 

http://vaglogi.pl/log-118_115_3LLjlKr.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_KHnj3v.html            <-gaz

http://vaglogi.pl/log-002_033_5KPK85J.html        <- benzyna

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Soft zrobiony?

Turbina... będzie. BIje lekko za dużo, ale nie tragicznie.

Benzyna ok. 

LPG w pewnym momencie trochę kuleje. Około 4600-5000RPM. Bardzo możliwe, że tam pętlą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak soft jest na 190/290... Czyli już tylko gaz do poprawy??  Dziękuję bardzo za odpowiedź. A skoro bije za dużo co to może oznaczać?? Kończy się??  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, mamis638 napisał:

A skoro bije za dużo co to może oznaczać?? Kończy się??  

ciężko mi powiedzieć czemu bije trochę za dużo. Stawiałbym że to kwestia softu, ale nie moge powiedzieć na 100%.  Może jest "zastana". Może źle wyregulowana. Może N75 trochę szwankuje. Jak by się kończyła to raczej by niedobijała tego co trzeba.

10 godzin temu, mamis638 napisał:

Czyli już tylko gaz do poprawy??

Gaz jest do poprawy, czy tylko to nie wiem. Mówię co widzę w logach.

W wolnym czasie możesz dorobić dynamiczny 003+020 na Pb. Dla ustawienia turbiny można zrobić 115+118 z odpiętą wtyczką N75. Ma bić 0,3bar.

W gazie spodziewałbym się, że przy czqsie 19-20 zapętla wtryski. To zależy od wtrysków i tego co tam w komputerze poustawiane. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dziękuję że choć Ty zająłeś się tematem ?? dziś byłem na regulacji gazu i dużo lepiej jedzie prosiłem gazownika by delikatnie ustawił korekty na - by była niższa temperatura a dodatkowo od 5000obr dostał 15% benzyny by go jeszcze bardziej oszczędzić... Jako że tam bedzie rzadko jeździł nie będzie to mocno obciążające... Jak tylko znajdę czas znów zrobię logi... Teraz auto na prawdę jedzie... Aż dziwne ze pompa paliwa aż taki miała na to wpływ ??? podejrzewam że wcześniej przez te korekty wchodziło spalanie stukowe a silnik odcinał moc i cofał zapłon broniąc się przed tym zjawiskiem ... No teraz jestem o chwilę mądrzejszy z tym silnikiem... Czy mógłbyś podać mi jeszcze linka do tematu tego silnika na Facebooku lub do grupy która tam urzęduje?? Będę wdzięczny bardzo... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.04.2021 o 13:33, mamis638 napisał:

Czy mógłbyś podać mi jeszcze linka do tematu tego silnika na Facebooku lub do grupy która tam urzęduje?? Będę wdzięczny bardzo... 

swego czasu siedziałem na takiej https://www.facebook.com/groups/1029859023750213. Ale generalnie powiem Ci że jeśli chodzi o pomoc w logach to prędzej zobaczysz ja na a3-club, lub a4-klub. Ja sam zanim dostałem mail o PW od Ciebie nie byłem tu z pół roku. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz odwiedziłeś stare kąty ;)) no niestety widzisz ciężko tu o pomocną dłoń... Ale jak ktoś chce to pomoże ??? i jestem wdzięczny... Wszystkie moje ligi zawarte na stronie są z problemami... Dopiero teraz udało się to rozwiązać... Finał... 

 

Wymieniona : pompa paliwa, n75, filtr paliwa, 1 cewka, sonda lambda... O czasie i kasie nie wspomnę eh... Jeszcze muszę spr temperaturę intercoolera jaka osiąga bo coś mi się zdaje że nie wyrabia biedactwo może jest zabity piachem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności