Skocz do zawartości
lukaszmm

Wywala płyn ze zbiorniczka wyrównawczego

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam duży problem z płynem chłodniczym. Od jakiegoś czasu (jakoś październik) ubywało mi trochę płynu chłodniczego, ale byłem przekonany że to przez wadliwą instalacje gazową, więc nic z tym nie robiłem. Jakiś czas temu (luty/marzec) zakładałem cały nowy przód jeżeli chodzi o gaz i liczyłem na to, że problem się rozwiąże. Jeździłem tak i jeździłem, aż pewnego razu się zdziwiłem, kiedy wcześniej miałem pomiędzy min/max a po przejechaniu około 30-40km ujrzałem stan poniżej minimum.. Pomyślałem dobra, może coś mi grzebali przy tym zbiorniczku i to przez to. Potem autem jeździłem sporadycznie, tylko że jak już nim jeździłem, to potrafiło mi uciec nawet pół litra przez 15km. Pomyślałem że dobra - pewnie to ten króciec z tyłu silnika, jednakże to nie to. Myślałem, że gazownik mógł coś zepsuć, ale w sumie połączyłem fakty że jednak robi się cieplej, więc to może przez to mi tego płynu ubywa więcej (szczególnie, że wcześniej też ubywał, więc nie mam zbytnio powodów do obwiniania gazownika).

 

Raz z ciekawości, po jeździe i na zgaszonym już silniku, poświeciłem w miejscu gdzie jest ten "zawór" w zbiorniczku wyrównawczy  i ujrzałem, jak ładnie płyn sobie kapie, dość intensywnie.  Myślałem nad UPG, ale znowu nigdzie budyniu nie ma, oleju też jakoś bardzo nie bierze, dymić nie dymi. Wymieniłem korek od zbiorniczka wyrównawczego, ale nic to nie dało - dalej to samo. Zacząłem już nawet zalewać układ wodą, bo wlewanie płynu chłodniczego do czasu naprawy jest bez sensu. Przejrzałem już forum, szukałem ale nigdzie nie mogę znaleźć pomocy. Myślałem nad tym, żeby spróbować wymienić cały zbiorniczek i obejmy które trzymają węże wchodzące do zbiorniczka, ale czy to coś może pomóc? Gdzie ewentualnie szukać jakichś wycieków? Planuje też w poniedziałek/wtorek zrobić test na UPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zmieniałem reduktor acr01 bo robił mi ciśnienie w układzie. To była ostatnia rzecz jaką wymieniłem przed ściąganiem głowicy.  Wcześniej rozszczelnilo pompę wody,zbiorniczek wyrównawczy, wymieniłem korek na oryginalny, króciec z tylu, że 3 węże i padło na reduktor. Wcześniej zrobiłem trochę km na pb. Po wymianie wszystko przeszło. Miałem dwa testy na UPG i nic nie wykazały a innych objawów prócz ciśnienia nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności