Skocz do zawartości
majmagsxr

2.0 TSI 12355 Pomopa paliwa mechaniczne usterki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem wyglada nastepujaco.Samochod po odpaleniu pracuje rowno i stojac w garazu silnik pracuje okolo 10 minut az zacznie sie nagrzewac.I nagle samochod gasnie w taki sposob jak by brakowalo paliwa.

Odpalam ponowine i od razu gasnie  , za 4 razem odpala i chodzi jakis czas i znowu gasnie.Dzieje sie tez to podczas jazdy.

Pod kompem wykazalo blad jak w temacie ,,12355 Pomopa paliwa mechaniczne usterki"

Dodam ze bylo wszystko ok ale ostatnio doszlo do sytuacji ze byla rezerwa i pokazywalo ze jest paliwa na 15 km (czytalem ze moze miec to wplyw na uszkodzenie pompy paliwa)

I teraz  zwracam sie  z prosba i  pomoc bo nie wiem ktora to moze byc pompa

-W zbiorniki

-Wysokiego cisnienia

Jak moge sprawdzic i wyeliminowac poszczegolne podzespoly zeby uniknac zbednych wydatkow.

Przepraszam za baledy oraz brak pl  znakow ale pisze z Niemieckiego kompa.

Pozdrawiam i wierze w moc Forum

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego

ostatnio trochę się bawiłem układem paliwowym w swoim aucie też mam 2,0Tsi,myślę,że jak pokazało 15km to chyba przytarłeś pompkę w zbiorniku,sprawdź czy masz jakiś błąd w zegarach vcds odnośnie pompy paliwa 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd był a dokładnie

,, Mechaniczna usterka pompy paliwa '' 

Po czym podłączyłem pompę paliwa (w zbiorniku) na krótko i przelałem z 30L paliwa do banki. Pompka chodziła bez zarzutu paliwo też leciało bez żadnych pęcherzyków powietrza. 

Decyzja padła na pompę wysokiego ciśnienia zmaowiłemwiem używkę bo już niczego nie jestem pewien. 

Po wymianie niby ok ale po przejechaniu 3 km zgasł wtedy ciężko pali. Więc 8 wysokiego ciśnienia odpada 

Ale po wyciągnieciu kluczyka i ponownym włączeniu zapłonu odlapa i jedzie 5km i sysuacja się powtarza. 

Może ktoś coś jeszcze podpowie bo kończą mi się pomysły. 

Jeszcze się zastanawiam nad sterownikiem (moduł) pompy paliwa przy zbiorniku. 

Ktoś coś wie miał widział.?

Żona jeździ focusem starym i żyć mi nie daje POM0CY

 

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby to był sterownik pompy to nie pracowałaby pompa. Miałem awarię sterownika pompy auto nie odpaliło i koniec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak 

Wymieniłem pompę paliwa i wszystko gra. 

Po prostu pompa na rezerwie zassała syfu w zbiorniku z dna. Jak rozebrałem pompę to fitr w pompie był cały czarny. 

Pompa wymieniona i auto śmiga. 

Zamykam temat 

Pozdro dla wszystkich 

Edytowane przez majmagsxr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@majmagsxr pochwal się jaką pompę kupiłeś... jaki numer OE miała... i za ile PLNów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc wszystkim.

Odswieżam temat. Passat 1.8 TSI, 2008 BZB. Objawy generalnie podobne. Jak zimny jedzie. Przyspieszenie między 2k a 4k obrotów z delikatnym szarpaniem, ogólnie jakby zamulony, ale jedzie.

... i nagle gaśnie. Odpalenie od razu niemożliwe. Chwile "odpocznie" i pali od pierwszego. Następnie przejedzie 160 km, albo 200 m, nie ma regóły. Zauważyłem, że im dłuższy "odpoczynek" tym dalej zajedzie. Może zgasnąć w każdym zakresie obrotów, również na postoju. Czasami jak odpali chodzi jakby na pół "gwizdka" (400 obr.) i po paru sek. gaśnie.

Komputer wykazał usterkę pompy paliwa (niestety mechanik nie podał kodu, lecz zwrócił uwagę na lekko gorący moduł steryjący pompą i kazał wymienić pompę niskiego ciśnienia - wszystko w piątek, o 16:45, na Mazurach, przejazdem). 

Pompę kupiłem za 500 w intercarsie (Meyle). Walka była okrutna :) bo okazało się, że fabrycznie nowa pompa miała zamienione kolejnością piny w kostce +/-.

Rezultat taki, że pompa nowa a usterka nie ustąpiła.

Następnie, jak już udało mi się dotrzeć 250 km do domu (z oczywistymi przygodami) moduł sterujący w/w pompą, w celach diagnostycznych, potraktowałem dodatkowo suszarką do włosów i mega mocne podgrzanie nie powodowało gaśnięcia silnika.

Koledzy/koleżanki na co jeszcze mam zwrócic uwagę zanim oddam samochód do warsztatu i być może wcisną mi każdy kit i być może wydam "miliony".

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Edytowane przez bravo110

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po dzisiejszej wizycie u znajomego z odpowiednim oprogramowaniem, jako uzupełnienie podam kody jakie wyrzuca VCDS.

P3043-000-mechanical malfunction

P3044-000-short circuit

P0300-000 random/multiple cylinder misfire

Zamówiłem nowy moduł sterujący pompą paliwa w zbiorniku. 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zapeszać, ale już 2 dzień jeżdże bez gaśnięcia. 

Wymieniłem moduł sterujący pompą paliwa. Nr kat. 1K0 906 093H. Cena 170 zl, Borsehung. 

Dziekuję WSZYSTKIM za pomoc ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności