Skocz do zawartości
Gość patrykas80

Problem z automatyczną skrzynią

Rekomendowane odpowiedzi

z tego co pamietam byla niska albo zerowa. Jeżeli to 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj podczas jazdy miałem szarpnięcie całą budą i wyskoczyła choinka na desce.

Pacjent b5fl 2.8 ATQ ameryka skrzynia automat

Objawy:

Wywala na desce poduszka powietrzna, kontrolka oleju silnika, stop service manual, check engine, obrony na zero podczas jazdy.

Można jechać czasem szarpnie, nie można zmieniać biegów +/- , jedzie z mocą jakby miał 50KM.

Wizualnie sprawdzony komputer skrzyni brak oznak wody.

Zgrane błędy:

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Monday, 24 September 2018, 13:43:30.
Control Module Part Number: 3B0 907 551 CG
  Component and/or Version: 2.8L V6/5V      G   0001
           Software Coding: 07251
            Work Shop Code: WSC 05311
                      VCID: 6AA741AB0567
           Additional Info: WVWYH63B12E165881     VWZ7Z0A4097268
7 Faults Found:
17530 -  Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B2 S2: Open Circuit
        P1122 - 35-00 -   -
17548 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        P1140 - 35-00 - Please Register/Activate
18034 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        P1626 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
18044 -  Powertrain Data Bus: Missing Message from Airbag Controller
        P1636 - 35-10 -   - - Intermittent
17887 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        P1479 - 35-00 - Please Register/Activate
18056 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        P1648 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
18032 -  MIL Request Signal Active (Check TCM for errors too!)
        P1624 - 35-00 -   -

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszkodzona 2 sonda za katalizatorem

uszkodzone przewody idące z sterownika skrzyni biegów do sterownika silnika (wtyczki, przewody, sam sterownik)

uszkodzony sterownik poduszek powietrznych (przewody wtyczki, bezpiecznik)

problem z vaccum pompą (rotor w nim się zaciął, wywala bezpiecznik, przewody z niej wychodzące uszkodzone)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, janekg16 napisał:

1uszkodzona 2 sonda za katalizatorem

2uszkodzone przewody idące z sterownika skrzyni biegów do sterownika silnika (wtyczki, przewody, sam sterownik) 

3uszkodzony sterownik poduszek powietrznych (przewody wtyczki, bezpiecznik)

4problem z vaccum pompą (rotor w nim się zaciął, wywala bezpiecznik, przewody z niej wychodzące uszkodzone)

1i 4 było wcześniej

2i3 wyskoczyło dzisiaj razem plus kontrolka oleju silnika jak myślicie czy to sam komputer od skrzyni czy wiązka uszkodzona?

Moj nr kompa skrzyni to 3b0927156ad czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć czy będzie pasował zamiennie komp z inną końcówką bo o tym nr co mam nie mogę znaleźć używek może dlatego że to usa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem tego typu. 

W starej skrzyni kończył sie wsteczny plus slizgalo sie sprzegło. Postanowiłem wymienic skrzynkę i zregenerować sprzegło. Sprzegło zregenerowane skrzynie kupiłem używkę. Wszytsko zamontowane jak sie należy. Jazda próbna. Auto staruje Wszytsko ładnie przerzuca biegi staruje zatrzymuje po czym 5 10 km wskakuje bład 17118 17195 jadę dalej po czym tryp awaryjny. Kasuje błąd ruszam wszytsko super 10 km awaryjny. Skrzynia nie szarpie nie puka płynnie przerzuca. Pytanie czy źle zregenorwane sprzegło czy skrzynia uzywka posypana czy kwestia czujnika elektrozaworu czy pozycjonera itp....? Prosze o porady.

 

Ewentualnie ktos kto określi przyczynę na miejscu woj.zachodniopomorskie.

Edytowane przez Michu0011

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jako że na tym forum są spece którzy wiedzą o tym aucie absolutnie wszystko i nie jedno już widzieli/słyszeli chciałbym skorzystać z waszego doświadczenia. Otóż moj passat posiada skrzynię automatyczną 4 biegową. Pewnego dnia odpalam auto (deszczowy tydzień - może jakiś sterownik zawilgocony?), wybieram na skrzyni D i okazuje się że auto rusza z 3 i pozostaje na 3 biegu bez względu na obroty i prędkość. Kiedy wybiorę wybierakiem na skrzyni 1-2-3 bieg, to nie ma problemu załączają się i działają poprawnie bez żadnych zgrzytów czy innego męczenia. Jednak kiedy wrzucam D, auto pozostaje na 3 biegu, więc jazda powyżej 50-60km/h jest bardzo nieprzyjemna i nieekonomiczna. Dziś sprawdzałem u mechanika stan oleju, podobo jest - troche dolał. Oglądalismy skrzynie od dołu, okazuje się że ma troszkę wgięcie na misie, prawdopodobnie od progów na moim osiedlu, są bardzo wysokie, ale nie wiem czy to wgięcie może mieć wpływ na taką awarie szczególnie, że stało się to nagle. 

VW Passat b5 variant 1.6 AHL '98

 

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie. 

Edytowane przez deluxe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia w trybie awaryjnym. Bez sprawdzenia błędów ani rusz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok sprawdzę to i dam znać. Mechanik miał akurat problem z komputerem i nie mogł się podłączyć. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 błąd 

00297 - Gearbox Speed Sensor (g38)

03-00 - No signal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może też w twoim przypadku skończy się na tej drobnostce.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki czytałem już ten temat. Ciekawa sprawa, że wczoraj skrzynia się odblokowała i sprawdziłem wtedy jakie błędy wyświetla. Błąd ten sam ale zamiast no signal było no signal - intermittent. ( 03-10 - No signal - Intermittent ) A więc kiedy czujnik położenia wału korbowego nie wysyła sygnału, to skrzynia przełącza się w tryb awaryjny, a kiedy jest sygnał przerywany to odblokowuje się - ale nie na długo. Po chwili jest to samo. Wymienie czujnik i dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Passata już nie mam ale dzisiaj sąsiad mnie poprosił, aby sprawdzić mu co się dzieje z automatyczną skrzynią biegów w jego passacie b5 fl skrzynia chyba 4 biegowa bo niema tipa.

I tak, po odpaleniu nie można przerzucić w ogóle lewarka skrzyni biegów jest zablokowany, świeci się cały czas żółta kontrolka ABS i taki żółty trójkącik z wykrzyknikiem (błąd 00526) mruga również cały czas kontrolka świec żarowych, po skasowaniu błędu znikają kontrolki ABS i tego trójkącika i po wciśnięciu pedału hamulca błąd powraca :( na zegarach ( zielona kontrolka) i przy lewarku (czerwona kontrolka nogi na pedale hamulca) po w ciśnięciu hamulca w ogóle nie gaśnie i pewnie dla tego nie można ruszyć wajchy od biegów. Ja osobiście mam audi a6 w automacie (multitronic) i u mnie przy wciskaniu pedału hamulca słychać takie tykanie jak sie odblokowuje skrzynia aby przełożyć np na D a tutaj nic :(

po podłączeniu VCDS auto pokazuje dwa błędy

W sterowniku silnika błąd 18034 - brak info ze sterownika TCU automatycznej skrzyni biegów

 W sterowniku hamulce, ABS błąd 00526 - Przełącznik świateł hamowania (F)

Ja obstawiam czujnik pedału hamulca, który może być uszkodzony a nie daje sygnału do automatu i dlatego nie można ruszyć skrzynią, ale tego nie jestem pewny ponieważ jak wszedłem w bloki pomiarowe sterownika hamulca po wciśnięciu pedału program pokazywał że hamulec załączony i co wy na to, co to może być ??? a i światła stopu w ogóle nie świecą :(

Bardzo proszę o sugestie, może uda się pomóc starszemu sąsiadowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,
Szukałem ale nie znalazłem, więc piszę.
Posiadam B5 po lifcie z 2004 roku, w którym mam automatyczną skrzynie biegów, ogólnie sama skrzynia działa okej jadąc do przodu, natomiast jak wrzucam bieg wsteczny to mam takie objawy:
1. Mimo to, ze trzymam hamulec to auto chce jechać i trochę szarpie
2. Bieg wsteczny wchodzi okej, zaczyna się pełzanie i jak chce dodać trochę gazu to od razu zrzuca bieg, minie jakieś 5 sekund i znów bieg wskakuje i mogę jechać do tyłu. Nie byłoby problemu jeszcze z tym jakbym czasem nie musiał parkować na krawężniku. Na mały krawężnik to jeszcze czasem sam się wdrapie, ale przy większym to już nie mam możliwości zaparkowania równolegle pod blokiem.

Ktoś miał takie problemy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chociaż upłynęło sporo czasu od założenia tego wątku, to dla innych zmagających się z podobnym problemem potwierdzam, że po wymianie wyżej wspomnianego czujnika wszystko wróciło do normy.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam passata b5 fl 2004 rok 1.9tdi 130koni, mam problem, przy odpalaniu auta włącza się tryb awaryjny w automatycznej skrzyni biegów, po minucie jak samochód zgasić i znowu odpalić to wszystko gra żadnego problemu, Wyskoczył błąd pojechalem do elektryka to komputer pokazuje brak kontaktu między szkrynią biegów i silnikiem, od  wczoraj  błąd Już się nie wyświetla , pojechałem na warsztat to mi powiedzieli że można wiemienic olej ale nie pewni że to pomoże, może ktoś już miał taki problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Mój passat B5 fl 1.9TDI 2002r, odmówił współpracy. 

Problemem jest ze zmianą biegów. Tzn podczas jazdy 1 i 2 wchodzą bez problemu, jednak przyspieszając dalej samochód nie potrafi zmienić biegu na nic wyżej, zachowuje się jakby został włączony luz.

Gdzieś na opisach na forum czytałem, że może to być problem sterownika samej skrzyni. Te są dość łatwo dostępne zarówno jako używane jak i nowe. 

Ale... nie o tym. 

Zadzwoniłem do poleconego mi mechanika (przez innego mechanika). Opisałem problem i poczęstował mnie wstępną ceną w okolicach 6000zł. Wydaje mi się to trochę drogo, chyba, że zakłada wymianę całej skrzyni biegów.  

Mieszkam w Tomaszowie Mazowieckim, może znacie jakiś godny serwis zajmujący się automatami? Może warto uderzyć gdzieś dalej? Piotrków? Łódź? 

Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

 

Edytowane przez amidar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem się dzisiaj do komputera w Passacie. Kody błędów wskazują na problemy z włączeniem 3 i 4 biegu. Po resecie/wyczyszczeniu błędów wziąłem samochód na małą przejażdżkę. Nie miał najmniejszych problemów z wchodzeniem na wyższe przełożenia. Pomęczyłem go przez około 30-40 minut... I zgłupiałem. Jeżeli byłaby to skrzynia to problem powinien być cały czas, a nie od czasu do czasu. Reset nie powinien wiele zmienić. Czy jednak się mylę i działa to inaczej. Niemniej dalej zostaję przy prośbie o serwis który zajmuje się automatycznymi skrzyniami do Passerati ;)

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 3B0 927 156 S

  Component and/or Version: AG5 01V 1.9l-PD RdW 1416

           Software Coding: 00103

            Work Shop Code: WSC 05311

2 Faults Found:

17117 - Gear 3 Incorrect Ratio

        P0733 - 35-10 - - - Intermittent

17118 - Shareware Version. To Decode all DTCs

        P0734 - 35-00 - Please Register/Activate

obraz_2021-07-27_201444.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Od kilku dni skrzynia automatyczna zachowuje się dziwnie: przy ruszaniu a potem przy zmianie biegów potrzebuje wysokich obrotów. Na 3. nie wchodzi mimo 3-4 tys. obrotów - jakby się ślizgało "sprzęgło". W aucie z tyłu pod dywanikiem pojawiła się woda. Rozmawiałem z 2 warsztatami. Jeden twierdzi, że to brak oleju, drugi, że zalany sterownik. Czy ktoś miał podobne objawy? Czy jest w okolicach Wawy warsztat, który potrafi to naprawić? Biorąc pod uwagę, że auto jest 1997 roku:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności