Skocz do zawartości
blasterpl

0-100 w 14s masakra

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem VCDS-a i zrobiłem pomiar przyspieszenia ? 0-100 14s . Od początku czułem , ze auto jakoś nie za bardzo chce jechać. Tak do polowy gazu to przyspiesza ok ale powyżej polowy gazu to mogę wcisną do dechy i odpuścić na polowe a auto jedzie cały czas tak samo. Gdzie szukać przyczyny? Na LPG i Benzynie tak samo.

Accel lpg.txt LOG-01-002-033-118.CSV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć te logi tu, bo tak jest super nieczytelnie.

http://vaglogi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://log.tunezilla.com/chart/403084#H8KLCABieMKZXgIDdcKOw5sKwoMwDMKGw58lw5cpWE8vI15ka8KmBcK1w5LDhsOhw7bDtMKzFkTChl7DpsO/w75DwpoGPMKPw67DjcOKwpBQYAHDlFjCtHglw6dRfsK6w7FhJ1bCnXfDixwAwrMkDsOOw5svbydCw4cTexLChkTCpjd7UcOiw5TCqmjCtTHCkTLCvTXCp8O2DCsUwr9wJGTCjMO6HGbDsMK2w6tlL8Obwpwnw5BkWGAdw7/DgsKyRcOQwrvChRZxYR7DrF7CqcOLwqshfQzDvcKTw7zClhTCt8KkwrwlFcK+aAjCl8KoTsKhw7YHJHUoBX4BAAA=

 

Wrzuciłem jak wyżej bo tu maja opcje wykresów i chyba lepiej wszystko widać.

Czy ciśnienie doładowania powinno spadać tak jak na wykresie?

 

Czy ktoś mógł by podrzucić logi doładowania (115 lub 118) w miarę zdrowego , seryjnego 1.8t 150KM ?

 

Zrobiłem dziś loga jak trzeba , na benzynie , na płaskim odcinku drogi i 3 bieg.

https://log.tunezilla.com/s/sr2NkVIU

LOG-ben.csv

Edytowane przez mkpol
uzyj opcji edytuj zamiast pisać post pod postem ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logi znajdziesz bez problemu. Wystarczy na stronach vaglogi, malonetuning czy nawet to tunezilla klikanac coś w stylu
" Find more logs or groups for the part number 4B0 906 018 DH"   -chodzi o tem part number/componenet number i Ci pokaze wszystkie logi silników takich jak Twój.

Nie trzeba logów. Startujesz z 1500RPM, przy 2500RPM powinieneś otrzymać zadane około 1500bar (to co w specifed), a potem powinno się różnić +/-100 actual do specifed.

 

Twojemu logowi/logu czy jak to tam nazwać dużo brakuje do ideału bo start jest od 3000RPM. Nie mniej jednak po chwili turbina bije to co trzeba. I trzyma jak trzeba. Nic jej nie jest. 
Nie pamiętam ile się rozpędza w pasacie to seryjne 1.8T ale jak twierdzisz że za wolno to najczęściej w takich przypadkach problem jest z przeniesieniem napędu.

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze jest to , ze ja nie wiem czy to co prezentuje mój Passat to jest dobrze czy za wolno. Do myslenia dol mi pomiar zrobiony Vag-iem :

Metric units
0 to 100 km/h: 14.3 +- 0.60s
400m: 19.6 +- 0.60s, @116 km/h
90-120 km/h:
200 meters: 12.9 +- 0.60s, @92 km/h

Jeśli mu wierzyć no to jest dramatycznie słabo . Nowa seria ma chyba 9.1s do 100km/h. Sprzęgło nie ślizga , trakcja jest wiec co 1.8t porostu tak traci z wiekiem na wigorze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w jaki sposób to VAG mierzy.
Jest programik nakladka KPOWER na vag. Mozna tam odczytać pi razy drzwi KM. Jeśli to nie napęd, turbo zdrowe... no to cóż. Obstawiałbym że silnik ma już najlepsze lata za sobą. Pomiar kompresji może coś pomoże.

EDIT: Teraz sprawdziłem drugi log. W pierwszym logu nie było tego widać ale w drugim widać. Dawno masz autko? Przepływka bardzo możliwę że nie orginalna Boscha, a VAGi innych nie lubią. Twoja zawyża. Powinna pokazać jakieś 120 pokazuje 155. to sporo za dużo. W konsekwencji auto powinno jechać zalane jak Pan z pod sklepu a o dziwo sonda mówi, że tragedii nie ma. Odepnij zobacz czy coś się zmieni.

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak , Auto mam 2 tyg. przeplywke wymieniłem na nowa , zamiennik Hella . Poprzednia przeplywka zaniżała (pokazywała max 110) , ta dla odmiany zawyża ale auto jedzie tak samo na starej i na nowej. Dzis mierzyłem kompresje i na ciepłym silniku mam:  10  , 9 , 8.5 , 10 bar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rewelacji z tą kompresją to nie ma. Ale sorki nie jestem w stanie powiedzieć czy może to wpłynąć na takie spowolnienie autka. 

Ja cały czas mimo wszystko obstawiałbym sprzęgło... ale jak jesteś go pewien to próbuj podpytać gdzieś gdzie Ci powiedzą coś na temat tej kompresji coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1609848246_59bfcc2671912_ci.PNG.433fd94c3b22f0c51dbbf2490cc68a7f1.PNG.d4ef84d616fa0afde95cf934c7488d86.PNG

także komprecha narazie ok masz, ale jeżeli masz 150KM bez programu a przepływka mierzy 155+ (wychodzi koło 190KM)  tzn komputer podlewa więcej paliwa niż potrzebuje, niestety ale przepływka tylko oryginał bo inne to loteria- 

wymień filtr powietrza jak jeszcze nie wymieniałeś i wyczyść puche, trubo możesz przejrzeć czy nie pada już ( ilość oleju przed intercoolerem)

Edytowane przez janekg16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiec sprawa się wyjaśniła , czepiałem się bardzo zdrowego egzemplarza. Po zmapowaniu jest już przyzwoicie.

wykres.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn. co się wyjaśniło? 14 sekund do 100 to ma Corsa 1,2 z 2000 roku. Najsłabszy passat B5 z silnikiem 1,6 to chyba 12,5 sekundy.

Więc nie wiem za bardzo co tu się wydarzyło z twoim autem. Miał 150 KM i robił setkę w 14 sekund, a teraz ma 180 i robi w 12 i jest przyzwoicie, czy jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiar był źle wykonany. Moje wcześniejsze auto miało 300KM i 520Nm wiec gdy się przesiadłem do Passata to wiadomo jakie było odczucie NIE-JEDZIE !!!! Tuner który robił mapę był zdziwiony ze z takim przebiegiem auto trzyma seryjne parametry nawet z nawiązka i z lekka mnie obśmiał ze wymyślam ze nie jedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, blasterpl napisał:

sprawa się wyjaśniła

Zatem wymyśliłeś problem nikomu innemu wcześniej nie znany, po czym go bohatersko rozwiązałeś. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności