Skocz do zawartości
razal

diesel 2.0 TDI CR (CBAB) - Głośna praca zimnego silnika.

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim,

przeszukałem całe forum i jest kilka podobnych tematów, ale one w większości dotyczą dwumasy uszkodzonej.  Od jakiegoś czasu zauważyłem, że po uruchomieniu silnika wyraźnie słychać jego głośniejszą pracę. Udało mi się znaleźć nagranie, które najlepiej to odzwierciedla (link poniżej). Nie jest to dwumas bo był wymieniany niedawno i jest nowy... Samochód przyśpiesza normalnie, nie szarpie, ma pełną moc w całym zakresie obrotów. Dźwięk ustaje po przejechaniu kilku kilometrów, a silnik wtedy pracuje już jak należy. Zauważyłem, że najbardziej jest to słyszalne jak samochód stoi jeden, dwa lub więcej dni...

Może ktoś się spotkał z takim problemem w TDI-CR?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile przejechałeś od wymiany oleju?

Zatankuj ze dwa razy z rzędu na cyrklu i zobacz czy się nie poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od wymiany oleju może z 2 tys. Olej zmieniam max co 10 tys. lub raz w roku + zawsze wszystkie filtry. Wszystkie podzespoły OK, DPF, EGR, nic ogólnie się nie dzieje... Ale te poranne rozruchy są trochę niepokojące...

Na cyrklu tankuję cały czas i nawet lałem taki dodatek LM do silników CR - ponoć smaruje wtryski i cały układ...

Jeszcze w piątek sprawdzę śrubę na kompresorze klimatyzacji. Nie wiem jak to możliwe, ale ponoć też daje podobne objawy jak się luzuje i wykręca...

Może zawór SCV na pompie świrować z ciśnieniem dawki jak zimny?  Ale to by raczej falowały obroty...

 

 

Edytowane przez razal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to faktycznie śruba kompresora to klima nie będzie chłodzić tak jak powinna od razu po odpaleniu tylko po kilku minutach od ruszenia, albo po tym jak auto dostanie przez chwilę w palnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę to w piątek. Jeszcze mi przychodzi do głowy szczelność wtrysków. Zobaczę czy nić nie cieknie pod tymi zaślepkami z zewnątrz. I więcej pomysłów brak. Chociaż wtryski dawały by znać też podczas jazdy / dodawania gazu. Kiedyś w Octavi miałem taką przypadłość to na zimnym jak wtryski lały to przy dodawaniu gazu szarpała normalnie i silnik stukał. U mnie na szczęście nic takiego się nie dzieje.

Na koniec zostają jeszcze hydropopychacze - chociaż też czytałem, że niektórzy wymieniali i okazało się, że to nie to...

Zastanawia mnie tylko jak to możliwe, ze taka śruba w kompresorze może takie dźwięki wydawać.

Podłączyłem dzisiaj VCP i w grupie 024 niepokoi mnie kanał 2, który wynosi -8,37 st. Ponoć dla silnika CBAB powinien wynosić między: 0 - 6 st.

Grupa 023 w normie. Grupa 019 kanał 2 strasznie skacze -/+ ale ponoć odchylenie regulacji akceptowalne -30 do +30 (mieści się).

Grupa 013 w normie, ale tego nie biorę pod uwagę bo nie miał motor 90st.

Edytowane przez razal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Udało się zlokalizować przyczynę? Kupiłem auto i mam dokładnie to co odpisujesz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem posiadaczem b6 2009 rok silnik cbbb 170km dsg. Mam problem z głosna praca silnika odkąd go kupilem 2 lata temu juz tak bylo . Moj kolega ma taki sam modwl i to nie wystepuje. Po odpaleniu silnija przy obrotach 1200 do 900 silnik halasuje tak jakby wpadał w jakiś rezonanas. Wymienilęm rozrząd ze wzzystkimi rolkami pasek wielorowkowy, alternator a dzwiek pozostał. Powyzej 1200obrotow juz tego tak nie slychać ale i tak jest glosno w kabinie. Mechanicy nie wiedzą co jest. Moze klima juz wyje chociaz dzwiek jest bardziej z gory komory lub moze pompa wysokiego ciśnienia, Załaczam film moze ktos z forumowiczów mial cos takiego. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radek Koperek. Mam to samo i nikt nie wie co to jak dojdziesz to proszę o pomoc

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo obroty ok 950

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.04.2021 o 20:37, radekkoperek napisał:

Mam problem z głosna praca silnika odkąd go kupilem 2 lata temu juz tak bylo

Skoro to słychać od 2 lat i nic się poza tym nie dzieje to gdzie tu problem. Ludkowie nie popadajcie w paranoję ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 u mnie cykanie ustało po zalaniu czystego filtra Liqui Moly a wcześniej zalałem stary filtr po odciągnięciu paliwa na miesiąc przed serwisem. Teraz dolewam puszkę do baku co jakiś czas i jest lepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie sie naprawiło po wymianie gruszki turbo ten dzwięk przy 950obr. nie wystepuje

Edytowane przez ares43

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności