Skocz do zawartości
Gość

[Instrukcja] Naprawa trzaskającego przełącznika kierunkowskazów

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Jak w temacie. Chciałbym się z Wami podzielić sposobem naprawy owej manetki. Objaw jest taki, że uruchamiając kierunkowskaz nasz przełącznik wydaje z siebie brzydkie ordynarne trzaśnięcie. Tak samo przy gaszeniu kierunkowskazu. Rozebrałem je i znalazłem przyczynę. Da się to łatwo i bardzo tanio naprawić. Poza torxami, śrubkrętem i hakami z rączką do naprawy potrzebny jest nam napój w puszce (zalecane piwerko). 

Do dzieła!

1. Ściągamy kierownicę. Nie będę opisywał jak to zrobić bo było to już zrobione ale podpowiem, że pomocny przy odczepieniu poduszki powietrznej z haków ją trzymających w kierownicy jest telefon komórkowy z przednią kamerą. Wtedy można w nie odrazu trafić i wykonać odpowiedni ruch. 

2. Odczepiamy górną osłonę kolumny kierownicy. Robimy to od przodu czymś płaskim. Obie strony i do góry. Dół jest nieruchomo ponieważ jest przykręcony. Ja to zrobiłem scyzorykiem.20200323_115818.thumb.jpg.e54fbdf1e8c9bd061ea1466509bec62c.jpg

3. Następnie odkręcamy trzy wkręty zaznaczone na czerwono. Trzeci znajduję się od spodu pod kolumną. 20200407_094936.thumb.jpg.8587dd47ff9cc9890fc4841397760a5e.jpg

4. Ściągamy plastikowe ramki wokół przełącznika kierunkowskazów i tempomatu (jak jest). Wystarczy je podważyć paznokciem.20200323_120206.thumb.jpg.e2f4a251bd820ea298b894416e2c44db.jpg

5. Ściągamy taśmę poduszki. Niestety na zdjęciu mam już zdjętą ale opiszę jak to zrobić.

Na początku odkręcamy małego torxa zaznaczonego strzałką na czerwono. Potem musimy opuścić w dół cały moduł kierownicy który jest na zatrzaskach w koło żeby wypieła na się kosta z taśmy air bag (żółta strzałka)

Jak to mamy zrobione to podważamy zaczepy w naszej taśmie (niebieskie strzałki) i nam ładnie wychodzi.

20200407_101816.thumb.jpg.d3e4e0b7f5571f769717ee165085dbd9.jpg

6. Teraz odkręcamy dwa małe torxy (niebieskie strzałki) i zwalniamy dwa zaczepy (czerwone strzałki). Góry zaczep pójdzie gładko bo jest do niego dostęp od tyłu. Z dolnym jest strochę gorzej ale do się to zrobić. Ja do tego użyłem długiego prostego kolca, wpychając go od przodu.20200407_095106.thumb.jpg.b0e11b6938e11f9f67ec75600d8e9585.jpg

7. Po zdjęciu osłony naszym oczom ukaże się coś takiego. Bez obaw. Nic nie wyskoczy i nie poleci w nieznane.

20200323_120815.thumb.jpg.ac24d5252cd667ad820667002e296ff9.jpg

8. I tu jest nasz winowajca. Plastik zaznaczony na czerwono lata góra-dół (biała strzałka) w plastiku (gnieździe) zaznaczonym na niebiesko.

20200407_095216.thumb.jpg.cc04efc60685698affb0c653cca77e85.jpg

9. Żeby wyeliminiwać ten luz musimy zmniejszyć światło otworu w którym porusza aię plastik zaznaczony powyżej czerwoną strzałką. 

W tym celu wytniemy z aluminium pasek na szerokość otworu ze zdjęcia poniżej. Nie musi być idealnie. Docinamy szerszy i przycinamy tak długo aż się zmieści. 

Podczas robienia instrukcji miałem utrudnione zadanie z powodu Front Asist czy dodatkowego przycisku na manetce kierunkowskazów a tym samym wiązki którą ją trzymała. Bez tej funkcji bierzemy manetkę na biurko i spokojnie docinamu sobie paski z puszki w ten otwór.20200323_123140.thumb.jpg.4c18ddc4c60df3e810e5d48a4e98bd18.jpg20200407_095343.thumb.jpg.5ce297bebc5183584dd96c74af974f48.jpg

10. Docięty pasek złożony na pół (żeby był grubszy) wsuwamy w otwór.

20200323_123530.thumb.jpg.df1aeb8da8f68d46dc45008d35017c11.jpg

11. Następnie go zaginamy.

20200323_123608.thumb.jpg.2099cbf90655e2fda0ae65cf35bde53c.jpg

12. Nadmiar odcinamy i to co zostało doginamy.

20200323_123702.thumb.jpg.098a65a9dc876247f750dece1df64670.jpg

13. I teraz składanie. Włożenie manetki na miejsce jest bardzo proste ale jednocześnie musimy trafić bolcem (czerwone koło) w suwak od kierunkowskazów (czerwona strzałka) oraz taki sam zestaw jest od włączania długich świateł (niebieska strzałka). Bolca od długich niestety nie sfotografowałem. Dlatego po włożeniu manetki trzeba ubrać na nią plastikową obudowę (ta w którą wkręcamy dwa torxy) ale jej nie przykręcać i sprawdzamy czy działają nam kierunkowskazy i długie. Jak nie to ściągamy obudowę manetki i jeszcze raz trafiamy aż wszystko będzie działać. Źle złożona manetka daje objaw taki, że włączymy kierunkowskaz i on już będzie mrugać pomimo tego że go wyłaczymy. Przeciwny nie będzie działać. Tak samo długie. Raz włączone zostaną na stałe. Oczywiście jest to tylko i wyłącznie kwestia ponownego prawidłowego złożenie. Resztę składamy tak jak rozkładaliśmy tylko w odwrotnej kolejności. 

Screenshot_20200407-094804_Gallery.thumb.jpg.9bedf78ac2f94921568949e62dd1a16c.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeniesione do właściwego działu

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba akurat nie mam problemu ale gratki za robotę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji wymiany kiery na 12 p. I modułu od Tomka ,za co wielkie dzięki! Zająłem się przełącznikiem bo wkur.... mnie strasznie!!! No i teraz super!!! To działa ale taką samą blaszkę włożyłam po drugiej stronie tzn. Na przeciwko. Dzięki wielkie za instrukcję!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności