Jump to content
for.est

patent na łatwe i szybkie kasowanie luzu przekładni kierowniczej B6/B7

Recommended Posts

Cześć

sprawa generalnie prosta - dokręcić tylną śrubę na przekładni kierowniczej aby skasować luz. Oczywiście kiedy diagnoza wskaże, że jest to kłopot z przekładnią. W moim przypadku kłopot był ze śrubą lewą, czyli tam gdzie wchodzi kolumna kierownicza (lewa stojąc twarzą w kierunku przodu samochodu). Dostęp do tej śruby jest utrudniony - żaden z handlowych kluczy nie pasuje - przypominam, że jest to rozmiar 17mm. Rozwiązanie to albo demontaż wózka, opuszczenie całości i zapewnienie sobie lepszego dojścia tradycyjnym kluczem lub użycie specklucza.

Wybrałem rozwiązanie drugie - wymyśliłem i zrobiłem sobie specklucz - szukałem na forum i w internetach - niczego takiego nie widziałem wcześniej, nie mniej jednak jeśli powtarzam coś co już było - proszę o wyrozumiałość i wywalenie tematu do kosza.

Koszt materiału w zasadzie śmieszny - jedna nasadka 17mm kupiona w najbliższym markecie budowlanym (w moim przypadku OBI,  niecałe 7zł) + kawałek stali o grubości 5mm i wymiarach 100 x 30 mm. Odległość osi kawałków nasadki od siebie to jakieś 70-71mm. Nie jest to krytyczny wymiar, w zasadzie żaden z wymiarów nie jest krytyczny - jest to kompromis pomiędzy łatwością manewrowania kluczem, a dojściem z klasycznym kwadratem 1/2" - od początku uwzględniałem użycie przegubu kardana. 

Reszta widoczna na zdjęciach i szczegółowy opis w zasadzie zbędny - nasadka przecięta na pół, dospawana do płaskownika i mamy narzędzie. Ponieważ śruba, którą kręcimy jest niska, nasadka od strony sześciokąta została zeszlifowana, żeby zapewnić maksymalną powierzchnię styku pomiędzy narzędziem a śrubą.

W moim przypadku - pełen sukces ( póki co ) nastąpiła cisza na nierównościach, kierownica nie ma problemu z samopowrotem, nie zwiększył się także opór w kręceniu.

Wykonanie narzędzia - pół godziny, praca przy samochodzie (pod samochodem, konieczny najazd lub kanał) - pół minuty.

 

IMG_20200404_205129.jpg

IMG_20200404_205138.jpg

IMG_20200404_212149.jpg

IMG_20200404_121548.jpg

IMG_20200404_121620.jpg

IMG_20200404_121434.jpg

IMG_20200404_123232.jpg

Edited by for.est
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam., czy na maglownicy znajdują się 2 śruby kasujace luzy? Macie jakieś fotki tych maglownic ? Ja mam 2,0 tdi kombi  2007r stuki z prawej strony czyli od pasażera..... zawieszenie sprawdzone , możliwe że to krzyżaki? Stuka na dziurach I przy szarpaniu kierownicą

Edited by Gminiak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak maglownica ma dwie śruby kasujące luz, generalnie z elektrycznym wspomaganiem nie powinno się ruszać tego  luzu tylko wymienić (tak stwierdziło większość mechaników) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy