Skocz do zawartości
blasterpl

1.8T AWT korekty dlugoterminowe problem

Rekomendowane odpowiedzi

1.8T AWT korekty długoterminowe  po skasowaniu i przejechaniu ok 20km maja ok 11% . Gdzie szukać ewentualnych przyczyn ?

I następna rzecz , przy zmianie biegów obroty wzrastają (puszczam gaz , wciskam sprzęgło a obroty idą do góry o ok.500 obr/min) . Podejrzewam zawór DV , jakie logi zrobić by to potwierdzić/wykluczyć ?

http://vaglogi.pl/log-001_032_Ub6Jnh.html

Edytowane przez blasterpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób solidny log dynamiczny grup 033 i 002 (razem). Oczywiście na PB (jeżeli masz LPG).

Edytowane przez d4wid95

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto logi. 1 przejazd na benzynie , 2 na LPG

Dzis znalazłem nieszczelność (całkiem duzą) na złączu elastycznym za katalizatorem. Czy to może mieć wpływ ma mój problem?

LOG-01-002-033-xxx.CSV

Edytowane przez blasterpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o nieszczelność po stronie wydechu to nie ma ona żadnego wpływu na Twój problem. Według loga mogę stwierdzić, że albo masz nieszczelność między przepływomierzem a przepustnicą, albo Twój przepływomierz po prostu zaniża wartości, stąd są korekty długoterminowe na takim poziomie. Poza tym reszta wydaje się być ok :) 

Edytowane przez d4wid95

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasem można się zdziwić co taki nieszczelny wydech robi z korektami. Jak znaleziono problem to trzeba to zrobić żeby być pewnym że to nie to.

 

Wg loga powiedziałbym że to nieszczelnośc wydechu+dolot lub przepływka.

W momentach gdy go zalewa a na to wpływ podwyzszenie korekt w zwiazku z nieszczelnoscia wydechu. Gdy mu brakuje, to już kolega ma racje że na to wydech raczej nie ma wpływu.

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak , wydech uszczelniony (nowa rura) , przeplywke próbowałem czyścić ale skończyło się na tym , ze teraz nie pokazuje zupełnie nic wiec zapewne ja uwaliłem . Kupiłem (czekam na przesyłkę) nowa HELLA , podobno to dobry/bardzo dobry zamiennik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z licznych tematów z logami i zaniżającymi przepływkami... VAGi nie tolerują zamienników przepływomierza. Ale oby ten działał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowa przeplywka zamontowana , teraz dla odmiany zawyża przepływ ? ale co mnie bardzo zastanawia to wartości "LOAD" bardzo wzrosły. Pomiar robiony na tym samym odcinku drogi co wczesniejszy , jedyna roznica to temp . przy wcześniejszym pomiarze było zimniej , a dziś ok 20st. Co koledzy sądzą?

LOG-01-002-033-xx.csv

Edytowane przez blasterpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie zawyżanie to typowa sprawa w zamienniku. Niestety na tym się nie oszczędza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest znaczna poprawa :)  Ale tak jak niestety kolega pisze wszystkie przepływomierze poza BOSCH są do bani, niestety :( Gdybyś mógł kolego to zarzuć jeszcze logi z grup 115/118 

Edytowane przez d4wid95

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o doładowanie to wszystko jest ok.

To falowanie to inna przyczyna. Wysoki MAF = wysokie czasy wtrysku. O ile PB sobei poradzi o tyle na LPG dochodzi na 99,9% do pętlenia i stąd problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Wysoki MAF = wysokie czasy wtrysku"

 Wysoki czyli za wysoki czy wysoki ale w normie? Co powoduje ze jest wysoki (gdzie ewentualnie szukać usterki?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest za wysoki. Przyczynę już napisałem. Powtórze. Zamiennik MAF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tu ciekawostka , logi zrobione na następny dzień , przejazd na LPG . Czyżby przeplywka się "ułożyła" ?

LOG-01-002-033-118.CSV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elektronika się ułożyła... jakieś perpetum mobile. Ale no cóż, może jakiś błąd w matrixie. W każdym razie w logu jest ubogo w diabły i to "ciekawostka" - nie przy butowaniu tylko przy normalnej jeździe.

 

Porób jeszcze kilka z PB i LPG, kilka razy pod rząd. Pewnie ta przepływka będzie pokazywała w każdy dzień co innego. Ale obym się mylił i masz szczęście i jesteś w 0.1% osób którym zadziałał zamiennik w 1.8T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności