Skocz do zawartości
Gość papol

Jaki akumulator do TDI (diesel, parametry, wymiary)? B6/B7

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Czy chcac naladowac aku przed zima ,a po jego calkowitym wyjeciu z auta mial ktos problemy ,ktore nie minely po przejechaniu 100 metrow ?

 

Ladowac jak najmniejszym pradem ,do tad az na prostowniku skazowka zejdzie do zera ?

Czy nie trzeba az tyle czasu ladowac ,wystarczy 5-10 godzin ?

Czy ma znaczenie/skutki uboczne ilosc czasu kiedy aku jest wyjety ?

Do ladowania odkrecic wszystkie korki z cel ?

Ewentualnie jak poziom kwasu maly dolac wody destylownej ?

Oczywiscie dolac male ilosci ,tak by tam nie byla sama woda ?

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do odłączenia akumulatora to po odłączeniu na pewno zapali się kontrolka od kierownicy i abs-u . Po przejechaniu około 100 metrów i skręceniu max w prawo i w lewo kierownicą sterowniki się skalibrują i wszystko zgaśnie .

 

Co do ładowania akumulatora :

-czas i natężenie prądu ładowania

natężenie prądu nie powinno przekraczać wysokości 1/10 pojemności akumulatora przez 10 godzin , wtedy sprawny akumulator jest w pełni naładowany ( czyli jak jest 80AH to max prąd 8 amper i czas ładowania 10 godzin i wtedy prąd ładowania powinien spaść do wartości prawie zerowej pamiętając o tym że napięcie ładowania nie powinno przekroczyć 14,5 - 14,7 Volta )

-w czasie ładowania należy odkręcić korki , gdyż w czasie ładownia następuje tzw gazowanie akumulatora i jak odpowietrznik nię byłby drożny może dojść do rozszczelnienia i wycieku elektrolitu

-stan elektrolitu powinno kontrolować się co 3 miesiące i uzupełniać wodą destylowaną do pełnego stanu . Każdy akumulator ma zaznaczony taki stan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ma znaczenie/skutki uboczne ilosc czasu kiedy aku jest wyjety ?
Może uzupełnię tylko ze nie ma znaczenia.Nawet radio nie woła o kod.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Nie nie kontroluje az tak czesto elektrolitu (3mc) .

 

Skoro aku 72Ah to ladowac go 10 godzin 7A ,mam prostownik 15A z mozliwoscia ustawiania tylko co 3A , czy 6A tez moze byc na 10 godzin bo 9A to lepiej nie .

 

Co do odłączenia akumulatora to po odłączeniu na pewno zapali się kontrolka od kierownicy i abs-u . Po przejechaniu około 100 metrów i skręceniu max w prawo i w lewo kierownicą sterowniki się skalibrują i wszystko zgaśnie .

 

Ok Mariusz ,to juz gdzies czytalem .

Tylko czy moze cos jeszcze innego niespodziewanego wystapic przy tej operacji ?

Zegarek/data bedzie do ustawienia ?

Oczywiscie auto musi byc nie na recznym ,zamki odblokowane ?

Czy kiedy aku juz nie bedzie , a drzwi beda zamkniete tylko tak nie na zamki ,to bedzie mozna sie dostac do srodka ?

Kiera kreci sie na postoju ,czy podczas tych 100 metrow jazdy ?

No i czy w obecnych warunkach sniegowych te kalibracje wyjda poprawnie , czy raczej na golej ziemi ?

 

Zawsze pierwszy zdejmowalem + a nastepnie - ,zakladanie - potem + ,tak jest poprawnie.

 

 

 

Może uzupełnię tylko ze nie ma znaczenia.Nawet radio nie woła o kod.

 

A komputer sterujacy wszystkim nie zatraci pamieci i danych ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej dłużej i mniejszym prądem ładować .

Co do daty to jak dłużej nie będzie zasilania to się wykasuje , na pewno znikną dane o spalaniu i czasach jazdy .

Sterownik skalibruje się bez problemu . W miejscu kręcisz max w prawo i lewo (kalibracja czujnika kąta skrętu , kontrolka od kiery zgaśnie , po przejechaniu 100 metrów kalibracja sterownika ABS )

Ja do odłączenia aku otwieram szybę kierowcy na wszelki wypadek no i ręczny podstawa ,oraz otwarte zamki .Nawet jak nie ma aku a zamki bedą zamknięte to masz jeszcze awaryjne otwieranie kluczykiem schowanym w pilocie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dodatkowo zostawiam kluczyk w stacyjce, żeby nie było blokady kierownicy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile akumulator powinien wytrzymać czasu eksploatacji ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na to nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

Za dużo czynników wpływa na jego żywotność.

Mogę pochwalić się, że w B5 FL miałem oryginalny przez 8.5 roku, 200 kkm.

Potem auto poszło do ludzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Czyli poza kalibracja ABS i kierownicy nic wiecej mi dziwnego nie wyskoczy .

Zapytac chcialem czy inspekcja tez sie wyzeruje ?

Ale klapy tylnej nie da sie otworzyc bez aku ?

Pierwszy + potem - i odwrotnie ?

Czy kalibracja ABS na sniegu bedzie ok ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic innego nie powinno wyskoczyć.

Mój kiedyś stał bez aku kilka dni, bo fotele poszły do prania.

A nie chciałem bawić się w kasowanie airbaga.

Inspekcja będzie po staremu.

Klapę trzeba otworzyć przed odpięciem aku.

W kalibracji ustawia się skrajne położenia kiery.

Śnieg nie przeszkadza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Klapę trzeba otworzyć przed odpięciem aku.

 

Chyba nie bede potrzebowal nic z kufra wiec klapa zostanie zamknieta .

Drzwi da sie otworzyc z klamki bez aku kiedy domkniete nie zamkniete z pilota ?

Plyte z navi tez wyjac ?

 

Przy wyjmowaniu odpinac pierwszy + nastepnie - ,a przy wkladaniu aku odwrotnie ,tak bedzie dobrze ?

 

Jak bede odpinal aku to sprawdze te A pomiedzy klema + a przewodem +.

 

A czy mozna podpiac prostownik do podpietego aku do auta i wtedy ladowac akumulator 1/10 pojemnosci przez 10 godzin ?

Czyli nie odpinac aku od przewodow samochodu ?

 

Zawsze wyjmowalem aku do takich ladowan prostownikiem ,ale poprzednie auta nie mialy tyle elektroniki i nic sie nie dzialo .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy mozna podpiac prostownik do podpietego aku do auta i wtedy ladowac akumulator 1/10 pojemnosci przez 10 godzin ?

Czyli nie odpinac aku od przewodow samochodu ?

 

Zawsze wyjmowalem aku do takich ladowan prostownikiem ,ale poprzednie auta nie mialy tyle elektroniki i nic sie nie dzialo .

dopóki zeszłej zimy oryginalna bateria nie wyzionęła ducha,ładowałem w aucie bez odpinania klem,nic się nie wydarzyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
dopóki zeszłej zimy oryginalna bateria nie wyzionęła ducha,ładowałem w aucie bez odpinania klem,nic się nie wydarzyło.

 

 

Ciekawe jak podladowuja w ASO ,bez odpinania czy odpinaja ?

Ale garaz bez co i chyba lepsze warunki podladowania beda po wyjeciu w domu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe jak podladowuja w ASO ,bez odpinania czy odpinaja ?

 

w ASO nie ładują,

wymieniają na nowy ;)

 

EOT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
w ASO nie ładują,

wymieniają na nowy

 

W historii mam ,ze tam w DE podladowali powaga .

 

---------- Post added at 21:59 ---------- Previous post was at 21:46 ----------

 

wyjąłem aku z passka

 

Dobra a klemy zdejmowales i co pierwszy +/- odkrecales ?

 

Bo jak bede chcial spr.prad spoczynkowy A pomiedzy +klema aku ,a + klema przewodu to wychodzi ze pierwszy odpiac + a - bedzie podpiety nadal ,bo tak ma byc .

 

Narazie jedna osoba mi odpowiedziala ,ale radzi najpierw out -/+ , in +/- .

 

Zas ja zawsze jak wyjmowalem w innych autach :

1 +

2 -

wkladalem :

1 -

2 +

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobra a klemy zdejmowales i co pierwszy +/- odkrecales ?

Ja zawsze odpinam pierwszy - potem +; a jak podpinam to pierwszy + a na koniec - :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ja zawsze odpinam pierwszy - potem +; a jak podpinam to pierwszy + a na koniec -

 

No i masz racje tak jest w instrukcji .

 

Dodam troche info. z instrukcji .

Ale cos nie moge , za wiele tego .

Kto chce to wysle na emaila w PDF .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Nic innego nie powinno wyskoczyć.

 

Masz DPF-a i mam pytanie czy po wyjmowaniu aku cos sie dzialo .

Chodzi mi o dane jakie sa w kompie o obecnym zapelnieniu DPF-a i inne dotyczace filtra ,przed wyjeciem aku i po ponownym wsadzeniu aku .

 

Co sie stanie z tymi danymi ?

Bez aku pozostana zapisane w kompie/sterowniku DPF-a ?

 

---------- Post added at 17:28 ---------- Previous post was at 17:13 ----------

 

Mam taki sam akumulator jak kolega Szary, czyli Moll 74 Ah. Nie mam z nim do tej pory żadnych problemów, nie było sytuacji żeby auto nie odpaliło. Wczoraj z ciekawości postanowiłem sprawdzić jaki mam pobór prądu z akumulatora podczas postoju. Wynik nieco mnie zaskoczył bo miernik pokazał 1,45 A. Po wyjęciu bezpiecznika od radia prąd spadł do 0,9 A ale to chyba i tak za dużo. Może ktoś zasugeruje co jeszcze może pobierać tyle prądu? Samochodem jeżdżę codziennie ok. 50 km więc aku się doładowuje i samochód odpala

 

 

Czy kiedy odkreciles kleme + od aku ,a nastepnie podpioles kable multimetra do klemy + (auta) i bieguna + aku ,cos sie dzialo ?

Jakies swiatla sie wlaczyly,alarm sie odezwal ?

Czy zamykales zamek klapy przedniej przy otwartej klapie podczas tego ?

A i ja mam 72 Ah nie 74 Ah , nie czepiam sie , to tylko fakt.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mojego dpf-a tak jakby w ogóle nie było.

Nigdy się nie zapchał, nie zapaliła się kontrolka czy coś.

Po odpieciu aku tez nie bylo zmian.

Natomiast czy zapamietal dane - nie umiem powiedziec...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Pokrętło na pomiar 10A, czerwony kabel w mierniku przepinasz na czerwone pole A,następnie zdejmujesz plusową klemę i czerwony kabel miernika podpinasz do plusa w akumulatorze a czarny kabel miernika do plusowego przewodu z klemą.Musisz mieć wyjęty kluczyk pozamykane drzwi i maskę żeby się nic nie świeciło na zegarach.Co do otwartej maski to po prostu śrubokrętem zamknij zamek żeby stycznik zaskoczył i wtedy zobaczysz jaki masz pobór prądu na postoju ale będzie to trwało z minutę lub dwie zanim się pomiar uspokoi.

 

1.Powiedz mi jeszcze bo nawet w instrukcji jest by odpinac - a potem + ,jak ma sie do tego ta operacja ?

2.Bo do pomiaru A trzeba odpiac + , a - zostaje na biegunie aku .

3.Czy cos sie wtedy dzieje ?

4.Oraz mam pytanie bo laczac kable multimetra z + aku i + auta ,czy wtedy cos sie dzieje ?

5.Czy wtedy nastepuje normalne polaczenie +/+ ,czyli ponowne podlaczenie aku do auta ?

6.Znaczy czy wtedy przez kable multimetra poplynie prad 12V.

 

---------- Post added at 17:48 ---------- Previous post was at 17:40 ----------

 

Natomiast czy zapamietal dane - nie umiem powiedziec...

 

Wlasnie ,chodzi mi o to kiedy przed wyjeciem aku np. zapelnienie filtra jest 15% i masa sadzy jakas tam . To czy po wyjeciu aku i ponownym podpieciu te dane beda czy zgina gdzies ?

 

U ciebie po ladowaniu aku poza autem, z DPF nic totalnie nie dzialo sie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności