Skocz do zawartości
Gość papol

Jaki akumulator do TDI (diesel, parametry, wymiary)? B6/B7

Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, radekrp90 napisał:

Może skoro masz RM'10, i masz zapewne "miekką" manetkę wtedy magiel pamięta nastawy. Takie przypuszczenie na podstawie tego co napisano wcześniej o manetkach 5K0.

No i widzisz jednak moja dacia nie kłamie xD co to jest miękka manetka?

Edytowane przez Dreyfus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Dreyfus napisał:

co to jest miękka manetka

Dowiesz się po 60-tce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik od świateł drogowych nie jest mono-stabilny tylko chwilowy (po włączeniu drogowych wraca do pozycji zerowej). Na manetce grafika strzałki w przód jest tylko konturem, nie jako cała biała.

5682578291_3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taką w mojej Dacii xD

IMG_20200529_152647.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam i mam nadzieje ze jest mi ktoś w stanie odpowiedzieć na moje pytanie ... niespełna prawie 2 lata temu zmieniałem akumulator w swoim b6 2009r kod silnika CBBB DSG 170KM bez funkcji start/stop  i tutaj zachodzi pytanie jaki powinien być założony akumulator w moim pasku bo na gwarancji już się doszukują dlaczego akumulator nie wytrzymał 2lat a rocznie robię 45kkm. Oczywiście jeśli chodzi o ładowanie i alternator to wszystko jest OK! 

I już padło pytanie czy w moim aucie nie powinno być akumulatora AGM czy coś... mogę podać nr win jeśli bd potrzebny ... 

 

Mam nadzieję że szybko rozwiąże się mój problem i nie będą mi musieli wciskać kitow ze nie uznają reklamacji 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AGM tylko do SS. I tak ci wcisną kit, ale walcz.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeszcze kręci za pierwszym mimo, że pauzuje na moment i w każdej chwili może paść kompletnie dla potwierdzenia sprawdziłem kabelkiem

Sunday,29,November,2020,14:08:53:00009
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
VCDS Version: 20.4.1.0
Data version: 20200331 DS317.0
www.Ross-Tech.com


Mileage: 248190km-154218mi   Repair Order: 


                Address 61: Battery Regul.  (7N0 907 534 )

14:08:40
  68   Battery Size 
  11.392 V   Battery Voltage
  -10.5 A   Battery Current
  4.0°C   Battery Temperature
  44.0 %   Battery Level 
  40.0 %   Battery Condition (MMI-Display)
  48.0 %   Battery Aging (Power)
  49.0 %   Battery Aging (Charge)
  10.8 mOhm   Internal Resistance Battery
  5 Ah   Available Battery Charge

Oryginalny Varta 68AH/680A (AGM) 000915105CC jest nie do dostania z racji nowszych modeli i wszędzie proponują Bosch S5A08 AGM 70AH/760A rozumiem , że te 2AH nie są problemem w procesie ładowania pytanie czy muszę coś adaptować? Dzięki

Edytowane przez jakbli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, jakbli napisał:

44.0 % Battery Level

Mocno nienaładowany. Próbowałeś ładować "prostownikiem"? 

47 minut temu, jakbli napisał:

te 2AH nie są problemem

Nie są. 

47 minut temu, jakbli napisał:

48.0 % Battery Aging (Power)

49.0 % Battery Aging (Charge)

Po adaptacji nowego, te wartości wracają na 100% - twój wybór. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak ja przegapiłem battery level zanim napisałem posta ale skoro radzisz mogę podładować , mam ładowarkę do akumulatorów taką z Lidla powinna się nadać. Muszę odłączyć przynajmniej jedną z klem czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie musisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, jakbli napisał:

Muszę odłączyć przynajmniej jedną z klem czy nie?

W samochodzie z kontrolą naładowania akumulatora, nawet nie możesz!

Zwróć też uwagę na poprawny sposób podłączenia ładowarki: + prosto do klemy aku, a - do zacisku masy obok akumulatora. Takie podłączenie gwarantuje, że proces ładowania jest zarejestrowany przez klemę pomiarową. 

Instrukcja jest na naklejce:

IMG_20201201_080615.thumb.jpg.01f55c7b72172b7b27e2bdc3ff46e2e5.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem na Varta E39 AGM bo mało brakowało abym do pracy nie pojechał dziś rano. Załączam nowe parametry i można porównać do tych z poprzedniego postu jaka różnica do 8 letniego. Drugi screen to dane bez uruchamiania silnika.

 

2.PNG

5.PNG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.01.2021 o 17:55, jakbli napisał:

Dziś wymieniłem na Varta E39 AGM bo mało brakowało abym do pracy nie pojechał dziś rano. Załączam nowe parametry i można porównać do tych z poprzedniego postu jaka różnica do 8 letniego. Drugi screen to dane bez uruchamiania silnika.

Witaj. Możesz powiedzieć jak zakodowałeś ten nowy aku.? Też zakupiłem Varte 70 Ah i brak na min BEM Code i nie wiem co wpisać w vcds

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu pisałem

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.01.2016 o 13:09, RobSto napisał:

 

Właśnie przyszedł chyba czas na mój ori prawie 6 letni 61Ah 540A.

Jak czytam wszyscy wymieniają na 72/74/77 Ah a ja się zastanawiam czy powyższa argumentacja nie ma dużo racji.

Proszę o poradę osób które miały oryginał 61 czy po wymianie na większy nie mają problemów z doładowaniem.

 

 

 

Z przykrością po raz kolejny stwierdzam fakt - że prośby o porady, czy pomoc na forum nawet po kilku dniach pozostają bez odzewu - chyba, że osobiście mam takie szczęście.

Generalnie czekać już nie mogłem - nowy aku zakupiony - jakby kto pytał - Varta Silver Dynamic D15 63 Ah 610 A

 

Pozdrawiam.

Jak sprawuje/sprawowała Ci się ta Varta Silver Dynamic D15? Muszę coś kupić i wybieram między Centra Futura lub Plus, Yuasa 5027, Exside oraz właśnie tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

Szukam akumulatora do mojego passka i każdy poleca inną moc. Mam nadzieję, że Wy mi pomożecie w doborze.

Passat B6 kombi, 2.0 Bluemotion, 110 km, z systemem start stop. 

Jedni piszą, że może być 72 ah 680a, a inni mówią, że jak mam Start Stop to powinien być 80ah 800a. 

Jaki kupić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój ori aku dzis padł po 15latach.

2.0 tdi bkp 140km rocznik 2007

Mój wybór padł na centra 77ah 780a ,zobaczymy ile wytrzyma  (gwarancja producenta na 3lata ? )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i koleżanki. Akumulator powoli ma lekki problem z rozruchem. Wprawdzie odpala, ale z pewną dozą nieśmiałości, a napięcie po 1-2 dniach postoju pokazuje ok. 12V. Auto jeździ głównie na krótkich dystansach i zapewne to daje o sobie znać(mimo doładowywania akumulatora). Pomyślałem o włożeniu baterii typu AGM, które znacznie "wydajniej" się ładują i lepiej znoszą częste obciążenia. Wiem, że w autach z systemem start/stop wymagana jest adaptacja nowej baterii(fajnie jeśli ktoś byłby na tyle miły i opisał łopatologicznie jak to zrobić). W moim staruszku nie mam S/S stąd pytanie czy jest sens wkładania takiego akumulatora, czy wymagana jest taka adaptacja i czy w ogóle mogę akumulator AGM włożyć do mojego paszczaka. Dodam, że nowy akumulator wytrzymał ok. 6 lat, a każdy następny wytrzymywał ok. 1,5-2 lata, a producent w ramach gwarancji wmawia mi, że akumulator jest dobry, a raz uznał, że akumulator jest uszkodzony z mojej winy. Dlatego od tego momentu przestałem kupować akumulatory tzw. "markowe", a obecnemu zainstalowanemu akumulatorowi f-my "Kozak" leci już 4 rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro akumulator działał w twoim aucie 6 lat a następne 2 to ja obstawiam że masz coś nie tak w aucie i zakładanie agm nie ma żadnego sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi, że w moim aucie jest wszystko OK. Alternator 180A, zależnie od obciążenia daje napięcie ładowania w granicach 13,7-14,4V. Pobór prądu po zamknięciu auta wynosi ok. 0,04A(przy zainstalowanym dodatkowym zabezpieczeniu i paru innych gadżetach). Bardzo podobną sytuację miałem z moim poprzednim autem(Ford Mondeo), w którym fabrycznie założony akumulator wytrzymał 7 lat, a każdy następny(czyli 2) nie dożył 4 lat. Dokładnie taką samą sytuację mam z drugim autem(Seat Cordoba), w którym była fabryczna bateria(tak przynajmniej mówił sprzedający) i wytrzymała 7 lat, a następna Bosch Silver4 cośtam wytrzymała 2,5 roku. Obecnie założony Jenox Gold 63Ah/630A siedzi od marca i póki co ma się dobrze. Wszystkie te auta jeździły krótkie dystanse rzędu 4-5 km, za wyj. Seata, który od 1,5 roku dziennie robi ok. 150 km. Czyli fatum jakieś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności