Skocz do zawartości
Gość papol

Jaki akumulator do TDI (diesel, parametry, wymiary)? B6/B7

Rekomendowane odpowiedzi

Pięknie pięknie , w moim passeratii B7 padł aku i zakupiony ( 14 pażdziernika ) został "bosch" i po przeczytaniu tych postów powyżej widzę że mój zakup nie bardzo był odpowiedni , fabrycznie był 68 Ah a zakupiony 71 Ah -agm , ciekawe jak długo wytrzyma .

Boschysko nie otrzymał zbyt pozytywnych komentarzy , po przeczytaniu poprzednich wpisów , tak to jest jak się nie zajrzy wcześniej na forum nawet w sprawie  zakupu odpowiedniego aku  , aczkolwiek cena 523 zł to chyba nie zbyt wysoka ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.09.2019 o 16:11, matek--1 napisał:

Robi wrażenie. 

Ale pewnie jak ja bym kupił taki akumulator to by padł po gwarancji!! 

Znając moje szczęście ? 

kupiłem Bannera w 10.2009r i jeszcze żyje (nie do passata i  zakup trochę bez przekonania ) gdzie w innych autach w tym czasie dwa BOSCHe wymianiałem na gwarancji i bez problemu w sklepie dostałem Vartę za nie bo akurat nie było Boscha .... co było potem nie wiem bo tych aut już nie mam

i z tego powodu dziś bez zahamowań chętnie przepłacę za Bannera,

nie kupie BOSCHA jak i CENTRY bo futura choć nie tania żyła 3 lata

a rekordzistą był aku YOUASA ale jeszcze z Japońskiej taśmy który w czternastym roku jeszcze dawał radę ale dla komfortu poszedł na stół garażowy jako tester żarówek i trzyma jakieś napięcie po dziś dzień :)

Edytowane przez krzysiekjx1
uzupełnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W moim Passacie B7 2.0TDI  3 miesiace temu wymienilem akumulator na nowy (VARTA 70Ah). Przeprowadzilem adaptację akumulatora, wszystko przebieglo bez zastrzeżen. Przy okazji innych czynności zauważylem ze akumulator na "jałowo"  po nocy ma okolo 12.4V. Po odpaleniu auta napięcie ladowania wynosi zaledwie 12.5V. Dopiero rozpoczęcie jazdy podbija nap do około 13.4V. Bloki pomiarowe regulatora wygladają jak na załączonym obrazku. Czy takie zachowanie jest normalne ? Z tego co widze w innych blokach pomiarowych auto "widzi" nowy akumulator - pokazuje pojemnosc 70Ah a wczesniej bylo 68Ah.

 

unnamed.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U mnie od jakiegoś czasu pojawił się następujący problem. Aku się rozładowuje od samego stania. Pobór prądu.....od 0.02 i skacze cały czas na 0.05, 0.06.....ale nic nie było robione. Akumulator 100%sprawny, ładowanie ok....ktoś coś.....? Parametry Aku: 680A 74Ah.

Edytowane przez Arekr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam oto taki problem. W swoim passacie mialem akumulator 74ah i 680 A. Wymienilem ponieważ ten odmówił posłuszeństwa wymienilem na tą samą marke ale 77ah i 740A chyba. I na pulpicie swieci mi sie na żółto kontrolka kierownicy i esp inaczej samochód w poślizgu. W sklepie sprzedawca powiedział ze do tego samochodu z tym silnikiem lepiej mocniejszy włożyć. Co teraz z tym zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po odpieciu aku zawsze tak bedzie na modulach kierownicy od passat b6 (co ciekawe na module 5K0 od passat B7 to juz nie wystepuje, przynjmniej u mnie). Przejedz sie z 100-500 metrow i samo zniknie jak czujniki zalapia co powinny

  • Like 1
  • Nie lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie czy we wszystkich wersjach z systemem START/STOP montowane były akumulatory AGM, obecnie z tego co widzę mam jakiś zwykły aku (z takim nabyłem niedawno samochód).

aku.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.03.2020 o 17:41, comingsoon napisał:

Po odpieciu aku zawsze tak bedzie na modulach kierownicy od passat b6 

To chyba mam magicznego passata bo po odpięciu akumulatora nic takiego nie wystąpiło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Adokit AGM a w najnowszych EFB

Widać ktoś przed sprzedażą wsadził zwykły... po taniości heh

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak podejrzewałem, szkoda że nie zauważyłem tego przy zakupie samochodu ;)teraz trzeba szukać jakiejś baterii.
Co sądzicie o takim aku klik ?

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz SS i zapomnij o temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wyłączeniu ss już nie trzeba agm-a wsadzać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można chyba nawet ten zwykły akumulator zakodować, tak aby cała machina sterowania ładowaniem działała poprawnie łącznie z wykrywaniem aktualnego załadowania akumulatora. Skoro już jest tam sterowanie po LIN to warto to wykorzystać dla (wątpliwych) oszczędności kilku kropli paliwa :D

W dniu 12.04.2020 o 19:08, Dreyfus napisał:

To chyba mam magicznego passata bo po odpięciu akumulatora nic takiego nie wystąpiło...

To jest normalne, że maglownica musi się "nauczyć" nastaw po odłączeniu zasilania. Możliwe, że zależy to od kombinacji magiel-manetki ale to nic nadzwyczajnego. Przejechać się kilka metrów i wszystko wraca do normy. Mi np.: po odłączeniu aku nie działa nic włącznie z AutoHold.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwykły akumulator nie jest przystosowany do częstego rozładowywania jak to ma miejsce przy SS, więc bardzo szybko się zdegraduje. Da się tak odłączyć aku w B6, żeby po jego ponownym podłączeniu nie zaświeciła się żadna kontrolka. Tylko komu chce się tak bawić skoro po odpaleniu wystarczy skręcić kierownicą w prawo lewo do końca i kontrolki znikają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, radekrp90 napisał:

Mi np.: po odłączeniu aku nie działa nic włącznie z AutoHold.

A mi na serio nic się w ustawieniach nie zmienia ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo ty masz Dacię Sandero a nie Passata. Tylko tak ściemniasz 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Dreyfus napisał:

A mi na serio nic się w ustawieniach nie zmienia ...

Nie masz przypadkiem dwóch aku? :D może tylko ci się wydaje, że odłączałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, mkpol napisał:

Bo ty masz Dacię Sandero a nie Passata. Tylko tak ściemniasz 

O to to to ?

4 minuty temu, radekrp90 napisał:

Nie masz przypadkiem dwóch aku? :D może tylko ci się wydaje, że odłączałeś.

Jak jest gdzieś 2 ukryty to może tak być xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może skoro masz RM'10, i masz zapewne "miekką" manetkę wtedy magiel pamięta nastawy. Takie przypuszczenie na podstawie tego co napisano wcześniej o manetkach 5K0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności