Skocz do zawartości
Gość papol

Jaki akumulator do TDI (diesel, parametry, wymiary)? B6/B7

Rekomendowane odpowiedzi

Akumulator jest elementem, który samemu można wymienić. Jeżeli konieczna byłaby jakakolwiek adaptacja musiało by o tym być w instrukcji. Amerykańce wszystko wyłapią by sie procesować z producentem :D 

Ponadto, jeżeli ta wspaniała elektronika nie wykrywa, że zmieniło sie akumulator to jest to szajs a nie elektronika. 

Cytuj

służy do ciągłej kontroli stanu i poziomu ładowania akumulatora ; czujniki monitorują jego pracę i warunki w jakich pracuje (temperaturę,prąd oraz napięcie akumulatora), a następnie przesyłają informacje do komputera zarządzającego silnikiem i pozostałymi układami. ECU „podejmuje decyzję” o tym, kiedy i w jakim stopniu należy akumulator ładować.Po wymianie baterii na nową, sterownik będzie ją wciąż traktował jak poprzednią (zużytą),

Ta wypowiedź sama sobie zaprzecza bo skoro "czujniki ciągle monitorują pracę i warunki" i przy pogarszających się parametrach akumulatora  " ECU „podejmuje decyzję” o tym, kiedy i w jakim stopniu należy akumulator ładować", to dlaczego nie działa to w drugą stronę? Jeżeli warunki się poprawią, ECU powinien również sie dostosować.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim Passacie też już czas na wymianę akumulatora, co udowodniły minione mrozy. Pytałem o koszt wymiany i adaptacji w serwisie i ku mojemu zdziwieniu otrzymałem odpowiedź, że akumulator w moim samochodzie nie wymaga adaptacji w serwisie (która występuje w przypadku samochodów AUDI).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem Boscha. Jestem zadowolony. 505zł z wymianą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja chyba zdecyduję się na Duracell Extreme AGM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecyduje sie chyba tez na te VARTE - czy ktos mial z nia jakies problemy , model E39?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie mogę Ci Varte polecić. W poprzednim aucie miałem przez 5 lat i wszystko w porządku, pewnie jest do teraz ale nie wiem bo auto w lutym sprzedałem. 

Zdecydowanie mogę Ci Varte polecić. W poprzednim aucie miałem przez 5 lat i wszystko w porządku, pewnie jest do teraz ale nie wiem bo auto w lutym sprzedałem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bardzo

 

Aku zakupiony i wstawiony i teraz problem z kodowaniem. Posiadam VCDS 11.6 i jakis kabel z alle, nigdy nie bylo z nim problemow, robilem rozne rzeczy.

Patrzac na instrukcje z poprzedniej strony, przy Battery Reg 61- i Coding - wyskakuje blad ze ten ECU nie obsluguje...

2 opcja przez CAN i LONG CODING - nie ma tej opcji w ogole z rozwijana belka, ktos cos poradzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie (i panie): 

<szydera>mój akumulator ma się rewelacyjnie (nie potrafi utrzymać zgromadzonego ładunku dłużej niż 12-15h). Wobec czego nie pozostaje mi nic innego, niż wybrać się po kolejny. Oczywiście polecam bosch S5 AGM, który padł po półtora roku (a w zasadzie pierwsze problemy wyszły po roku); </sarcasm> i do rzeczy:

1. AGM vs EFB: Skoro AGM rzekomo i tak powinien być montowany z dala od komory silnika, to chyba daremne jest kupowanie kolejnego AGM - także planuję EFB. W związku z tym pytanie o przekodowanie - co poza standardową adaptacją w module 61 (typ baterii, serial, pojemność) należy zmienić - czy należy w Long Coding przekodować cokolwiek - tam też pojawia się w jednym z bajtów typ ogniwa do wyboru (Wet/EFB/AGM), a w kolejnych bajtach możliwość wyboru trybu (SS/SS+rekuperacja i kilka innych) - w typowych powielanych opisach jest, że AGM jest do start/stop z rekuperacją, a EFB do start/stop (zazwyczaj ani słowa o rekuperacji)

2. Rozmiar: w standardową, termicznie izolowaną obudowę wejdzie wyłącznie standardowy rozmiar, czyli 278x175x190mm; czasem w katalogach dla paska b7 pojawia się też rozmiar 353x175x190 - i teraz: czy da się gdzieś kupić większą obudowę termiczą lub czy w przypadku efb w ogóle przejmować się obudową? np. żona ma w Octavii 3FL EFB "luzem", bez kocyka ani plastikowej obudowy dookoła. Druga wątpliwość, to czy kabel plusowy z klemą ma zapas i da radę założyc dłuższy akumulator, może niekoniecznie 353mm, ale 313mm - coś o pojemności 80-90Ah?

3. Marka: Bosch / Varta odpadają ;) na 4max'a też się nie skuszę; zatem: Centra/Exide? czy po prostu pojechać do sprawdzonego sklepu (raczej nie wciskają kitu+oferują zastępczy aku na czas ew. gwarancji) i wziąć to, na co starczy funduszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co jest nie tak z Boschem/Vartą ale biorąc to w sklepie tak jak piszesz - masz gwarancję i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@radekrp90 takie widzimisię - na ten moment jestem zdegustowany ww. marką/markami. Pomijając temat kombinacji z rozmiarem, w sklepie pod nosem mam centrę EFB 70Ah (470PLN), centrę AGM 70h (520PLN), exide AGM (540PLN) i bannera AGM 70Ah (560PLN) rozmiarze pasującym bez kombinacji. Jakieś wskazówki w przypadku takiego zakresu wyboru?

Edytowane przez czernobyl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@czernobyl podjedź do dobrego sklepu z akumulatorami i pogadaj co Ciebie trapi heh wyjaśnią i podpowiedzą :)

Autokompleks na Głogowskiej 218 odwiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

glogowska akurat po przeciwnej stronie miasta - bylem dzis na Malych Garbarach 1, tam już kupowałem akumulatory i złego słowa nie powiem na fachowość i porady. Moj aku =dead, zmierzony dzis, sprzedawca byl w szoku w jakim stanie jest moj AGM Boscha po 1,5 roku. Czekam na tuborga agm 70ah - przekonal mnie, ze warto zostac przy agm zamiast schodzic na efb, a aku podobno z tej fabryki co duracell, którego proponowal na początku, ale cena odrobine zaporowa - 700pln. tuborg ma byc za 600, a raporty z uzytkowania moge podeslac po zimie.

Rozumiem, ze zmieniajac agm 70Ah na inny agm 70Ah wystarczy zmienić serial o 1,zeby modul wiedzial, ze ma nowy aku? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wymieniłeś brał bym chyba Bannera. Ma dość dobre opinie wśród mechaników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bannera jednak nie ma, także biorę to, co świeże, akurat w przypadku akumulatorów szczególnie wystrzegać się będę "pułkowników"

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@czernobyl prawda jest taka, że akumulatory na drugi montaż nie są aż tak dobre jak te z pierwszego montażu.... popatrz jeszcze Molla jak chcesz mieć coś dobrego... trochę cena będzie wyższa....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rosol niestety, moll cenowo mocno zabija, ale ostatecznie zamówiłem via allegro Bannera AGM 70Ah z Autokompleksu, ten film całkiem przekonuje, nawet jeśli mrożenie całego akumulatora w kostkach nie jest tak skuteczne jak wychłodzenie go na powietrzu do -15 ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robi wrażenie. 

Ale pewnie jak ja bym kupił taki akumulator to by padł po gwarancji!! 

Znając moje szczęście ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@matek-1 wszystko padnie po gwarancji. oby nie tydzień po ;)

panowie - Banner Running Bull AGM 70Ah na pokładzie, natychmiast pod sklepem przekodowałem, by system widział nowy akumulator.

Mam pytanie pozostałe kodowania w module 61, obrazki tego, o co mi chodzi, dorzucam: 

- co to jest "Advanced Recuperation Active"

- jak rozumiem, z rozwiajnej listy do B7 pasuje wyłącznie pozycja "03 Engine Start/Stop with Recuperation"? istnieje gdzieś możliwość niezależnego przełączania S/S oraz rekuperacji?

339781136_2019-09-1816_18_59-Ver.1.0.7.10-7N0-907-534_4Byteslong.png.3dd108eaba244e91ad0fcd096a5f1b2e.png

2019-09-18 16_18_42-www.ross-tech.com.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@czernobyl  sprawdź najpierw jakie Ty masz kody PR a potem zmieniaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic nie ruszam w kodowaniach bez uprzedniego sprawdzenia i potwierdzenia, że można i nic nie zepsuję; na obrazkach powyżej oryginalne kodowanie zastane w aucie - jedyne, co zrobiłem, to wbicie nowego akumulatora, a to rozpoznaję hobbistycznie ;) 

---

EDIT: mam PR-7L6 czyli "Start-stop system/regenerative braking: Start/stop system with regenerative braking"

Edytowane przez czernobyl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności