Skocz do zawartości
Gość papol

Jaki akumulator do TDI (diesel, parametry, wymiary)? B6/B7

Rekomendowane odpowiedzi

42 minuty temu, shel82 napisał:

Oj mylisz się kolego ;)

(....)

Kolego mój ówczesny post był sarkastyczny i nawiązywał do 0.7 i memów do naszego dawnego Prezydenta ;) Tak mi się wówczas skojarzyło. Nie miało to nic wspólnego z takim czy innym rodzajem akumulatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko , czy po wymianie aku na AGM potrzeba coś kodować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć (z tego co pamiętam) sterownik od ładowania - jeśli masz teraz zwykły akumulator i zakładasz AGM to chyba nie "zagada".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

10 godzin temu, mark2121 napisał:

A ja mam pytanko , czy po wymianie aku na AGM potrzeba coś kodować?

POdbijam pytanie - cyz ktos wymienial AGM na innej firmy - np z Varta na Bosch i cos zmienial? WG Rosstech chociazby nazwa powoduje ze trzeba poprawic kodowanie, czy ktos to samemu przerabial?

Inen pytanie - czy AGM jest rozbieralny i mozna jakos dolac destylatu, moze to choc troche ozywi stary aku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, ellah napisał:

Inen pytanie - czy AGM jest rozbieralny i mozna jakos dolac destylatu, moze to choc troche ozywi stary aku?

Gdybyś przeczytał chociaż ostatnią stronę tematu znałbyś odpowiedź. 

Nie wymieniałem aku na inny, ale wyciągałem parę razy i nie było innych błędów niż te spowodowane przez niskie napięcie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie powinno się adaptować jeśli jest inna pojemność. Bardziej chodzi tu jednak o same akumulatory i ich charakterystyki aby sterownik nie uszkodził go za dużym/za małym prądem. Tak ja to rozumiem.

Do AGM nic nie dolewasz:

Cytuj

W technologii  AGM, cały elektrolit skupiony jest w separatorach (matach) wykonanych ze specjalnego włókna szklanego, umieszczonych pomiędzy ołowiowymi płytami akumulatora.  Włókno to charakteryzuje się bardzo dużą porowatością i chłonnością znacznie przekraczająca objętość całego zawartego w akumulatorze elektrolitu. 

System uszczelnienia akumulatora wykonanego w technologii AGM zawiera jednokierunkowy zawór ciśnieniowy zwany VRLA (Valve Regulated Lead Acid). Otwiera się on z chwilą nadmiernego wzrostu ciśnienia wewnętrznego ( zjawisko to może nastąpić np. podczas przeładowywania akumulatora ) i bezpiecznie odprowadza powstały gaz na zewnątrz, zapobiegając rozsadzeniu obudowy.
 

Nowa technologia gwarantuje następujące korzyści:
 

wyższe napięcie na końcówkach biegunów i dłuższy czas pracy ( szczególnie przy rozładowaniu dużym prądem )

bardzo dużą koncentrację energii

akumulatory pozostają zawsze szczelne i suche - nie wymagają więc uzupełniania odparowanej wody i tzw. konserwacji elektrolitu ( pomiarów i wyrównywania zarówno jego gęstości jak i poziomu )

niska temperatura nie powoduje ryzyka uszkodzenia obudowy w skutek wzrostu objętości elektrolitu

włókno szklane umieszczone między płytami akumulatora, zabezpiecza je przed wstrząsami i wibracjami, nawet przy pracy w ekstremalnych warunkach terenowych.

Akumulator może być montowany w dowolnej pozycji

lepsze odprowadzanie ciepła powstałego podczas przepływu prądu

 

Dzięki technologiiAGM, akumulator ma bardzo niski opór wewnętrzny a tym samym skraca się czas reakcji pomiędzy masą czynną płyty a elektrolitem. Także w przypadku ładowania akumulatora w skrajnie niskiej temperaturze uzyskuje się znacznie lepsze parametry magazynowania energii.

https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/technologia-agm-wzmocnione-c-12_74.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, radekrp90 napisał:

akumulatory pozostają zawsze szczelne i suche - nie wymagają więc uzupełniania odparowanej wody i tzw. konserwacji elektrolitu ( pomiarów i wyrównywania zarówno jego gęstości jak i poziomu )

Tu jest napisane, że nie wymaga się uzupełniania. Co nie oznacza, że nie wolno tego zrobić. Jest za to napisane, że woda odparowywuje. Więc warto to skontrolować. Mój aku ożył po naładowaniu i dolaniu wody. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, lysy78_03 napisał:

Gdybyś przeczytał chociaż ostatnią stronę tematu znałbyś odpowiedź. 

Nie wymieniałem aku na inny, ale wyciągałem parę razy i nie było innych błędów niż te spowodowane przez niskie napięcie. 

Tu nie chodzi o to ze nie ma bledow - a raczej o prawidlowe ladowanie bo zmieniasz przeciez parametry , chociazby pojemnosc czy tez wlasnie AGM na standard i odwrotnie. Kazda firma ma tez inne parametry i mowia ze trzeba odpowiednio pozniej skorygowac sterowanie.. Pytanie czy ktos to robil w praktyce.

Jesli dolewales wody destylowanej do AGM, to jak go rozebrales?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, ellah napisał:

Jesli dolewales wody destylowanej do AGM, to jak go rozebrales?

Jak? Normalnie. Wywierciłem dziurki zboku, dolałem wody i zakleiłem poxi i już:-PP

Pod naklejką są korki, które (fakt, że ciężko) można odkręcić. :drinks:. Później zrobię zdjęcie, bo naklejki wywaliłem. 

 

3 godziny temu, ellah napisał:

nie chodzi o to ze nie ma bledow - a raczej o prawidlowe ladowanie bo zmieniasz przeciez parametry , chociazby pojemnosc czy tez wlasnie AGM na standard i odwrotnie. Kazda firma ma tez inne parametry i mowia ze trzeba odpowiednio pozniej skorygowac sterowanie.. Pytanie czy ktos to robil w praktyce.

Wydaje mi się, że jest to zwykły farmazon, że trzeba coś korygować. Podczas pracy,  parametry aku ulegają zmianom. Starzenie, stężenie kwasu, poziom utleniania płyt, temperatura itp. Jeżeli sterowanie ładowania wymaga korekty w związku z czymkolwiek to jakie jest to sterowanie. Różnica pomiędzy zwykłym aku a agm jest taka, że agm potrafi przyjąć i zmagazynować większy ładunek w krótszym czasie. Zmiana pojemności? Jak? Po co? Ten aku ledwie się mieści w opakowaniu. Reszta jest nie istotna (interesuje nas tylko prąd rozruchowy). Więc nie wiem jakie parametry chcesz wprowadzać do sterownika.  

20180124_125447.jpg

Edytowane przez lysy78_03

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Wszystkie Passaty BlueMotion , są wyposażone w system Start/Stop oraz układ odzyskujący energię z hamowania zwany rekuperacją.System inteligentnego ładowania akumulatora (J 367- sterownik kontroli akumulatora; zamontowany na klemie ujemnej) - służy do ciągłej kontroli stanu i poziomu ładowania akumulatora ; czujniki monitorują jego pracę i warunki w jakich pracuje (temperaturę,prąd oraz napięcie akumulatora), a następnie przesyłają informacje do komputera zarządzającego silnikiem i pozostałymi układami. ECU „podejmuje decyzję” o tym, kiedy i w jakim stopniu należy akumulator ładować.Po wymianie baterii na nową, sterownik będzie ją wciąż traktował jak poprzednią (zużytą), ładując akumulator zbyt niskim dla nowego napięciem. Należy o tym poinformować (adaptacja) sterownik ECU, aby ten realizował program przewidziany dla nowej baterii. Dopóki tego nie zrobimy, zbyt niskie napięcie będzie powodowało stałe niedoładowanie i tym samym rozładowywanie się baterii..Adaptacja polega na wprowadzeniu parametrów nowego akumulatora i specjalnego kodu BEM zapisanego na akumulatorze.Tyle teoria, a wybór należy do właściciela.

Warto poczytać na stronie Ross-Tech.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Battery_Replacement

 

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i nie ma tam zadnej blaszki na gorze, normalnie widac plytki jak w starym aku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukajcie sobie w sieci jak jest zbudowany akumulator AGM. Z materiałów VW to SSP 234 i SSP 504 (dostępne m.in. na chomiku).

Kodowanie, wedle tego co czytałem, jest potrzebne po wymianie aby sterownik wiedział ile ma ładować i jak dużym prądem aby nie ugotować akumulatora ale też aby nie spowodować braku prądu dla urządzeń (tak aby odłączanie ich przez sterownik było jak najmniej odczuwalne). Według to co można wyczytać w dokumentacji serwisowej - nie poprawne kodowanie może powodować wyłączanie urządzeń ale również trwałe uszkodzenie akumulatora (stary akumulator jest ładowany innym prądem niż nowo zakodowany, gdzie adaptacje są resetowane).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, JurekW napisał:

Wszystkie Passaty BlueMotion , są wyposażone w system Start/Stop oraz układ odzyskujący energię z hamowania zwany rekuperacją.System inteligentnego ładowania akumulatora (J 367- sterownik kontroli akumulatora; zamontowany na klemie ujemnej) - służy do ciągłej kontroli stanu i poziomu ładowania akumulatora ; czujniki monitorują jego pracę i warunki w jakich pracuje (temperaturę,prąd oraz napięcie akumulatora), a następnie przesyłają informacje do komputera zarządzającego silnikiem i pozostałymi układami. ECU „podejmuje decyzję” o tym, kiedy i w jakim stopniu należy akumulator ładować.Po wymianie baterii na nową, sterownik będzie ją wciąż traktował jak poprzednią (zużytą), ładując akumulator zbyt niskim dla nowego napięciem. Należy o tym poinformować (adaptacja) sterownik ECU, aby ten realizował program przewidziany dla nowej baterii. Dopóki tego nie zrobimy, zbyt niskie napięcie będzie powodowało stałe niedoładowanie i tym samym rozładowywanie się baterii..Adaptacja polega na wprowadzeniu parametrów nowego akumulatora i specjalnego kodu BEM zapisanego na akumulatorze.Tyle teoria, a wybór należy do właściciela.

Warto poczytać na stronie Ross-Tech.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Battery_Replacement

Poczytałem. 

I teraz nie wiem co o tym myśleć. Zaraz pojawią się teksty o spiskowej teorii dziejów. 

Wszystko pięknie, ale..

1.Podajesz kod, który znajduje się na aku. Więc to już zawęża możliwość wyboru. Najlepiej jak kupisz w ASO= kod BEM. 

2. Znając przeszłość koncernu VAG za jakiś czas okaże się, że w przypadku stosowania aku innego niż kupionego w ASO, bateria będzie działać zdecydowanie krócej niż ta z ASO (pomimo iż będzie to ta sama konstrukcja=ten sam producent). Spowodowane będzie to faktem, iż całkowicie przez przypadek został umieszczony program specjalnej troski o Twoją "niestandardową" baterię. Zupełnie jak w przypadku emisji spalin.

3.Jeżeli System Inteligentnego ładowania aku (j367-sterownik kontroli aku; zamontowany na klemie ujemnej) jest tak FANTASTYCZNY, bo

" służy do ciągłej kontroli stanu i poziomu ładowania akumulatora ; czujniki monitorują jego pracę i warunki w jakich pracuje (temperaturę,prąd oraz napięcie akumulatora), a następnie przesyłają informacje do komputera zarządzającego silnikiem i pozostałymi układami. ECU „podejmuje decyzję” o tym, kiedy i w jakim stopniu należy akumulator ładować."

to po jaką cho...rę muszę go informować o nowym aku? 

4. Wydaje mi się, że jest kolejny sposób na wyciąganie kasy od Nas. Zupełnie jak w przypadku, gdy trzeba było jeździć do serwisu w celu skasowania inspekcji olejowej( oczywiście za darmo). Dopiero po reakcji KE VAG wprowadził przyciskową możliwość skasowania.

Ale co ja  tam wiem. 

Nalałem wody do aku i zobaczymy co się będzie działo. Jestem skłonny skopiować numer z nowego aku i zrobić adaptację. Zobaczymy czy się zagotuje. Łoki?

Tak, normalnie widać "blaszki". Dolałem ponad płyty. Tak na próbę. Zobaczę za jakiś czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK czyli jestes pionierem w testach rasowania AGM :)

Tak jak pisalem tez bym sklanial sie do ponownego kodowania z ww powodow.

A propos - jak sprawdzic VCDS'e skutecznosc aku, bo przy ladowaniu za kazdym razem prostownik pokazuje mi rozladowania na maksa, a auto normalnie odpala...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, ellah napisał:

OK czyli jestes pionierem w testach rasowania AGM :)

niestety nie. kolega pirzol jest pierwszy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, ellah napisał:

A propos - jak sprawdzic VCDS'e skutecznosc aku, bo przy ladowaniu za kazdym razem prostownik pokazuje mi rozladowania na maksa, a auto normalnie odpala...

 

VCDS blok 01 Silnik , 61 Regulacja baterii

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podrzuci ktoś wskazówki dotyczące kodowania Aku? Chodzi mi o pewne informacje i jakby ktoś był tak uprzejmy cyknąć fotkę wtyczki 2 pinowej do tego czujnika na klemie minusowej, rozebrałem ja ale nie zaznaczyłem ułożenia kabli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia ‎2018‎-‎01‎-‎24 o 07:57, ellah napisał:

 

 

POdbijam pytanie - cyz ktos wymienial AGM na innej firmy - np z Varta na Bosch i cos zmienial? WG Rosstech chociazby nazwa powoduje ze trzeba poprawic kodowanie, czy ktos to samemu przerabial?

Inen pytanie - czy AGM jest rozbieralny i mozna jakos dolac destylatu, moze to choc troche ozywi stary aku?

 

Może się przyda! :)   Ja po roku od wymiany, mam inny problem, coś mi zaczęło rozładowywać aku.... :( 3-4 dni i zero, a że AGM to problem z doładowaniem, mój prostownik mimo,że obsługuje AGM rozpoznaje 20% aku i po chwili, że jest full i koniec ładowania..., ale wracając do rzeczy. Czy nieprawidłowe kodowanie radia 315 może powodować rozładowanie aku? Bezpieczniki od radia są w komorze silnika?  Średnio to widzę, żeby siedzieć na mrozie z amperomierzem i po kolei wyciągać bezpieczniki i sprawdzać prąd rozładowania... jakieś sugestie? Moduł napięcia w nadkolu? Problemu nie widzę jak jeźdże codziennie, ale jak postoi kilka dni zonk!

Edytowane przez mark2121

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dolałbym wody do aku. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Też czeka mnie wymiana akumulatora w moim Passacie.

Ponoć akumulatory Varta I Bosch to te same akumulatory - różniące się telko naklejką

JA zamierzam kupić Bosch S5A08 lub Varta Silver Dynamic e39 (70 Ah / 760 AGM).

Czy po wymianie akumulatora trzeba jeszcze go adaptować jeśli nowy będzie miał dokładnie takie same parametry jak stary akumulator?

Po co więc ta inteligentna elektornika do kontroli napięcia itd??

Czy ktoś jest już po wymianie aku i ma jakieś spostrzeżenia?

W książce serwisowej nie jest nic napisane o adaptacji akumulatora po wymianie.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności