Skocz do zawartości
czubsi

Montaż PDC OPS - Passat B6 kombi (od podstaw)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Chcę założyć PDC tylko na tył i tylko sygnał dźwiękowy (bez łączenia z radiem itp.), Chodzi mi o podłączenie pod lampę cofania - jaki muszę mieć moduł ??? Wszyscy podejmują tu temat pełnego spięcia Parktronika z układem elektrycznym auta - mi chodzi o najprostsze z możliwych uruchomienie czujników z tyłu ... Kto pomoże ?

Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś Chińczyk ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki chińczyk ? Mam oryginalną wiązkę z czujkami , modułem buzeterm itp. ale moduł jest do obsługi przód, tył. Chcę ominąć komputer i wykorzystać jedynie samo napięcie z lampy wstecznej i stąd pytanie jaki moduł ogarnie takie rozwiązanie. W Audi A6 miałem oryginalna instalacje z oryginalnym modułem i takie rozwiązanie działa bez pudła - więc pytam jaki moduł nada się w Passacie do tak okrojonej wersji tylnego PDC. (Nie wiem czy można jeszcze prościej napisać ?)

Wiem, że wcześniej któryś z kolegów proponował jakiś moduł ze skody ale nie mam pewności czy to ma sens ... Nie chce kupować 10 modułów i sprawdzać, który zadziała - powtarzam - nie chce uruchamiać pełnego systemu - chcę tylko obudzić czujki (sygnał dźwiękowy) z tyłu w najprostszy możliwy sposób - pomoże ktoś ???

Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@czubsi uzupełnij opis swojego samochodu bo nie wiadmo do jakiego modelu to chcesz. W B6 były 2 wersje PDC, które mocno się różnią.

Poza tym nie da się tak po prostu "ominąć komputer", kiedy stosujesz oryginalny moduł z grupy VW. Ten moduł potrzebuje być podłączony do magistrali CAN, żeby aktywować czujniki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zatem udało się to zrobić w Audi A6 ??? Tam moduł jest tylko zasilany bez połączenia z jednostką sterującą samochodu.

tak czy siak uzupełniłem dane auta (tyle o ile pamiętam) dodatkowo : kombi , chip na 170 km

Edytowane przez czubsi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, czubsi napisał:

Jak zatem udało się to zrobić w Audi A6

W jakim roczniku/generacji? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A6C5 1998 r. 1,9 TDI AFN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Audi A6C5 jest dużo starsza instalacja elektryczna niż w Passacie B6. Tam nie było jeszcze PDC z wizualizacją OPS, nie mówiąc już o PLA (asystent parkowania), dlatego sam moduł był prostszy, a sygnały (analogowe) takie jak światło cofania czy podłączenie przyczepy były doprowadzone jako osobne kable.

W twoim modelu masz już nowszą wersję PDC gdzie moduł zlokalizowany jest z przodu, po lewej stronie kierownicy i podłączony do magistrali CAN napędu, przez którą są przekazywane informacje cyfrowe o aktywnym biegu wstecznym, podłączonej przyczepie, prędkości auta itd...

Być może stary moduł z Audi współpracowałby z czujnikami od Passata, ale pozostaje jeszcze kwestia doprowadzenia analogowych sygnałów i przerobienia kostek. Nie widziałem jeszcze takiej przeróbki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Pozostaje wrócić do mojego pierwotnego pytania. mam Moduł z końcówką 283 (z tego co doszedłem - na 8 czujek bez możliwości zaprogramowania 4 więc odpada), buzer , instalacje tyłu z czujnikami - no i co teraz dalej ? Czy kupić moduł ten co proponował kolega lat temu pare (od Skody0 co to ponoć ogarnia 4 czujniki ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, czubsi napisał:

Moduł z końcówką 283

Hmmm. Jesteś pewien? W roczniku 2010 były już moduły z końcówką 475.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja Cię kręcę ... Czy ja piszę, że ta instalacja jest od mojego samochodu ???? Jaki byłby sens zadawania pytania ? Znaczyłoby że wyjąłem swój system i chcę znów go zamontować tyle, że nie wiem jak ... Jeszcze raz zatem napiszę ...

Mam VW Passat 2010 rok (silnik jak w opisie) kombi. - golec jak chol...a ! Chcę mu założyć najprostszy z możliwych układ czujek z tyłu (nie chce chińczyka bo to to już ćwiczyłem i jest do d...y) W międzyczasie wszedłem w posiadanie (przypadkowo-bez związku ze sprawą) układu 4 czujek do tyłu do Passata B6 (nie wiem jaki rocznik,model itp ...) z buzerem i sterownikiem o końcowym oznaczeniu 283 ... Stąd moje pytanie - na ile mogę wykorzystać posiadane elementy , co dokupić i co w ogóle zrobić by - UWAGA ! - uzyskać sprawne czujniki (4 sztuki) z tyłu z samym dźwiękiem bez wizualizacji (w ostateczności z wizualizacją - i wtenczas jakie zmiany w zakresie radia musiałbym poczynić itp) ... 

Wiedziałem, że pomoc przez forum to ... średni pomysł (wiem - bo sam "prowadzę" od lat wątek nt wzmacniaczy Audio wysokiej klasy na innym portalu)... no ale póki co postanowiłem spróbować ...

Da ktoś radę ??? 

P.s.

Nie to że nie doceniam kolegi wysiłku - przynajmniej kolega próbuje pomóc !

Edytowane przez czubsi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1K0919283A z golfa obsługuje 4 czujniki, ale CAN i tak nie obejdziesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, zatem mamy mały kroczek w dobrym kierunku. Teraz pytanie czy coś muszę robić z ori radiem ? Tam jak się pewnie domyślasz jest najprostsze i najbardziej pierwotne z możliwych. Ponad to czy mogę wykorzystać instalację, którą posiadam przy obecnym teraz module 3CO919283C ( czyli same czujki , kable i buzer)  

Edytowane przez czubsi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze opcja poszukać sterownik 5J0919475C który pasuje do ori wiązki i obsługuje 4 czujniki, ten powyższy trzeba obejrzeć. Jeśli wtyczki pasują to można wykorzystać to co masz. Najprościej posługiwać się numerami części. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę się pogubiłem ...

1) Sterownik 5JO919475C - obsługuje 4 czujniki i pasuje do mojej wiązki od modułu 3CO919283C ???

2) "ten powyższy trzeba obejrzeć" - który ?

3) Wtyczki pasują i do tego co mam czyli 3CO919283C i do 1K0919283A

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, czubsi napisał:

czy coś muszę robić z ori radiem

 

20 minut temu, czubsi napisał:

czy mogę wykorzystać instalację

I tu przechodzimy do sedna sprawy. Po to jest CAN, żeby auto wiedziało, że cofasz i ściszyło radio. Po to są numery części, żeby można było stwierdzić czy się nada czy nie. Generalnie odpowiedź na swoje pytania już dostałeś. Albo robisz to zgodnie ze sztuką, albo jesteś skazany na jakiś wynalazek od dawców koronawirusa. 

1 minutę temu, czubsi napisał:

Wtyczki pasują

więc do 5j0 też będą pasować. 1K0 nie widziałem na oczy więc nie wiem czy pasują czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jak to najczęściej bywa - wiem, że nic nie wiem ... ?

Podsumowując :

Moduł : 5J0919475C , (lub 1K0919283A gdyż rozkład i ilość ponów wtyczek jest taki sam jak  w moim 3CO919283C)

instalacja (3C9 971 104 B) , czujki (3CO 919 275 S) i buzer (8E0919279) : moje

radio : zmieniać czy nie muszę ????

Edytowane przez czubsi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz oryginalne radio to nic nie zmieniasz. A moduł jest 5J0 a nie 5JO ... Trzeci raz piszę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczypliwość masz jak widzę w naturze ale to poniekąd bardzo dobrze bo dowodzi, że czytasz wpisy i analizujesz ich treść ! Doceniam no i przy okazji też i uczę się !

Moduł 5J0 ... z reguły stosuje się w Skodzie Yeti z automatyczną skrzynią - u mnie jest manual - ma znaczenie ???

Układ wtyczek jest taki sam we wszystkich trzech podanych modułach - może lepiej jednak zastosować ten co podałeś na początku (łatwiej dostępny i trzy razy tańszy) czyli 1K0919283A ?

 

Edytowane przez czubsi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Ograniczę się do prostych haseł bo czytając podpowiedzi kolegów mam już trzy moduły i ... żaden właściwy ...

1) W mojej wtyczce T16 podłączenie CAN jest oryginalnie w pinach 7 i 14 doczytałem , że tak jest przy podłączeniu do CAN BUS (rozumiem, że to przy autach z biksenonami) a u mnie w aucie biksenonów nie ma zatem właściwe podłączenie mniemam u mnie to pod CAN Piny 6 i 15 ???

2) Kolory przewodów pod CAN winny być brąz/fiolet oraz brąz/pomarańczowy   u mnie są brąz/zieleń oraz brąz/pomarańczowy - domyślam się, że tak może być ?

3) We wtyczce T16 znajdują się u mnie jeszcze kable szary i zielony (buzer tył) we właściwych Pinach 2 i 10 , brązowy - we właściwym Pinie 8 , biało/czarny również we właściwym Pinie 1 ale oprócz tego są jeszcze trzy kable (domyślam się, że do podłączenia przycisku w konsoli środkowej ale dostępne opisy mówią o innych kolorach i ilości kabli więc mam dylemat ...) biało/czerwony Pin 3 , żółto/niebieski Pin 4 oraz niebieski Pin 13

Proszę o wskazówki

Pytań mam więcej ale dotyczą dodatkowych wiązek kabli w instalacji ale do tego będę musiał załączyć fotki (może być tak, że człowiek demontujący wyciął te kable niejako przy okazji bo były połączone z instalacją PDC OPS)

 

Pozdrawiam !

Paweł 

Edytowane przez czubsi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności