michawar Zgłoś #1 Napisano 9 Marca 2020 Cześć, Czy wariator zmiennych faz rozrządu w silniku 1.8 tsi (CDAA) występuje tylko w komplecie z wałkiem rozrządu ssącym a czy można kupić go osobno ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #2 Napisano 10 Marca 2020 @michawar ETKA podaje to jako wspólna część OE 06H109021J Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szczupaczek23 Zgłoś #3 Napisano 17 Sierpnia 2020 (edytowane) Witam. Oddałem auto na wymianę rozrządu. Po wymianie rozrządu mechanik twierdził że coś bie tak bo szarpie silnikiem. Rozebrał rozrząd drugi raz, okazało się że pękło jakieś sitko wstępni filtrujące i części tego sitka wpadły do wariatora, po za tym jeden z napinaczy był nie szczelny i rzygał olejem.. Mechanik wymienił napinacz na nowy, rozkręcił wariator i wyczyścił go z kawałków tego rozwalonego sitka. Twierdzi że żadnych uszkodzeń Na wariatorze absolutnie nie widać, ale jest coś nadal nie tak.. Teraz silnik przestał szarpać, pracuje poprawnie... Ale wyskakuje błąd, mianowicie : brak koleracji wałka rozrządu.. samochód przez to odpala po dość długim kręceniu (bo nabija ciśnienia na napinacze, tak uważa mechanik) Mechanik twierdz też że to wina wariatora, trzeba wymienić w nim cewkę bądź zawór, bo przestawia wałek w złym momencie i przez to brak koleracji... Jakiem macie zdanie w tym temacie ? Dobrze mechanik gada, czy powiniem żądać od niego naprawy z pokryciem przez niego kosztów? Czy rzeczywiście mogła to być wina tego sitka i nie ma co mechanika o to winić ? Nie mogę znaleźć jakie dokładnie to części w nim trzeba wymienić I jaki jest ich koszt.. Bo cena 3tysiecy złotych za wariator wraz z wałkiem mnie roz***ała... Edytowane 17 Sierpnia 2020 przez Szczupaczek23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkyrpek Zgłoś #4 Napisano 16 Listopada 2020 (edytowane) Witam. Ostatnio został wymieniony wariator w Passacie B6 2.0 FSI kod silnika BLR. Wszystko złożone na blokady, śruba wariatora dokręcona z momentem. Po okolo 4 minutach pracy silnika na obrotach jakowych silnik zgasl. Pracuje jeden wałek. Przyczyną luźna sruba wariatora. Odkręciła się samoczynnie. Sruba nowa kupiona w ASO, nowy walek i nowy wariator. Jaka moze byc przyczyna ? Zly gwint w walku czy zly stożek w wariatorze względem stuby ? Ja za wariator wraz z łańcuchem i napinaczem dalem 2000. Teraz czy zamiennik wariatora moze byc winny odkręcania się sruby ? Edytowane 16 Listopada 2020 przez mkpol uzyj opcji edytuj zamiast pisać post pod postem .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #5 Napisano 18 Listopada 2020 W dniu 16.11.2020 o 17:24, szkyrpek napisał: Witam. Ostatnio został wymieniony wariator w Passacie B6 2.0 FSI kod silnika BLR. Wszystko złożone na blokady, śruba wariatora dokręcona z momentem. Po okolo 4 minutach pracy silnika na obrotach jakowych silnik zgasl. Pracuje jeden wałek. Przyczyną luźna sruba wariatora. Odkręciła się samoczynnie. Sruba nowa kupiona w ASO, nowy walek i nowy wariator. Jaka moze byc przyczyna ? Zly gwint w walku czy zly stożek w wariatorze względem stuby ? Ja za wariator wraz z łańcuchem i napinaczem dalem 2000. Teraz czy zamiennik wariatora moze byc winny odkręcania się sruby ? Może ma być stosowany klej do gwintów w tym miejscu. Trzeba by zajrzeć w serwisówkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkyrpek Zgłoś #6 Napisano 19 Listopada 2020 Klej dany, otwory czyste. Dokrecenie na 100NM nic nie daje. Prawdopodobnie jest zły stożek w wariatorze względem stożka w śrubie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach