Skocz do zawartości
saturninsand

prośba o rozpiskę kodów włączenia kontrolek licznika.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. moja bieda jest taka że powoli doprowadzam paska 1.8t 1997r. silnik AEB do stanu używalności. I teraz jestem na etapie po wlutowaniu diód kontrolek tam gdzie zostały wyrwane. W sumie to już zakończone, teraz moja prośba: potrzebuję rozpiskę jakie kody do włączenia poszczególnych kontrolek silnik( check engine)  , poduszki (air bag).  Wiem że wchodzi się do modułu (17 - licznik), wybieram kodowanie - 07, ja mam obecnie kodowanie 02142. więc x 2 xxx to kontrolka zapięcia pasów bezpieczeństwa. Np x 6 xxx to będe mieć również kontrolkę płynu spryskiwaczy do tego. jak zrobię x 7 xxx to pojawi się również kontrolka zużycia klocków hamulcowych. I tu moja prośba... Jakie kody są na kontrolki silnika i poduszek...20200220_113613.thumb.jpg.4e0f55d5814dd43df4bd7819b4d22344.jpg

Edytowane przez saturninsand

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie takich "kodów".

To oczy piszesz, to uruchomienie opcjonalnej funkcji przypomnienia o zapięciu pasów lub nie czy opcjonalnej funkcji kontroli poziomu płynu lub stanu okładzin

To nie tak, że każdą kontolkę włącza się lub wyłącza magicznymi kodami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc co nie  włączę ani kontrolki poduszek ani silnika, choć mam poduszki i w fotelach też! I pełną elektrykę i nawet EDL w ABSie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Inaczej. Nie WYŁĄCZYSZ kontrolki poduszek. Jeśli nie świeci, to coś tam jest popsute w liczniku.

W ogóle to cała ta rzeźba ma średni sens z lutowaniem diód i naprawianiem nie wiadomo jakiej fuszerki. Drugi licznik za parę groszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie chce wyłączyć tylko WŁĄCZYĆ KONTROLKĘ PODUSZEK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro nie można jej WYŁĄCZYĆ, to nie można jej tym samym WŁĄCZYĆ! NIKT jej nie wyłączył. Działa zawsze po włączeniu zapłonu i gaśnie po chwili jeśli system poduszek jest sprawny lub świeci się cały czas, jeśli  jest jakaś usterka w tymże systemie.

Jeśli nie świeci W OGÓLE, to nie dlatego, że ktoś ją wyłączył, bo tego się NIE DA ZROBIĆ, tylko dlatego, że coś jest popsute jest w zegarach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, jihad napisał:

coś jest popsute jest w zegarach.

Albo komunikacji. Tak się zastanawiam, czy ktoś tam nie zapakował złego licznika. 861B jest od 1.6 benzyna. Nie wiem jak to było w b5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być. Ale jak robię diagnostykę VCDS-em. To poduszki wszystkie sprawne. Brak błędów. Silnik też wymieniona przepływa i cewki zapłonowe. Jest Oki. Nie działa ABS. Ale tam sterownik siedzi i nowy(używany) to 600 PLN. Więc na to poczekam. I tu świeci i pika. Jest Oki. Kontrolka pasów działa i piszczy bo mikromikrostyki w zapięciach pasów są i wszystko działa. Nie załącza przy włączeniu zapłonu i poduszek i kontrolki silnika. Po rozebraniu licznika poza wyrwanymi diodami kontrolek i wyrwanym głośnikiem nic więcej nie ma uszkodzonego. A licznika nie chce  zmieniać bo mam po przeglądzie 370000 przebiegu i nie będę się bawić w tłumaczenie na przeglądzie czy  u policji jak mnie zatrzyma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, saturninsand napisał:

A licznika nie chce  zmieniać bo mam po przeglądzie 370000 przebiegu i nie będę się bawić w tłumaczenie na przeglądzie czy  u policji jak mnie zatrzyma

Przebieg to zmieniasz kablem za parę złotych w minutę. Może nawet masz taki, skoro diagnostykę robisz.

Edytowane przez jihad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, jihad napisał:

Przebieg to zmieniasz kablem za parę złotych w minutę. Może nawet masz taki, skoro diagnostykę robisz.

No w sumie co racja to racja. Można wbić przebieg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, saturninsand napisał:

Ale jak robię diagnostykę VCDS-em

Możesz też zrobić test wszystkich kontrolek w liczniku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No robiłem i tak to się przy teście zapalają

2 minuty temu, mkpol napisał:

Możesz też zrobić test wszystkich kontrolek w liczniku. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc szukaj problemów w komunikacji a nie kodowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3B0 919 860 CX, AX taki powinien iść licznik. i tu skucha bo albo okolo 200 PLN albo nima. więc będę robić dalej RZEŹBĘ...

A faktycznie 3B0 919 861B jest od 1.6...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam nadzieję, że tutaj pisząc o moim "problemie" nie spotkam się z narzekaniem i odsyłaniem do innych tematów.

Kupiłem B5 z 2000r silnik AHU w stanie koszmarnym (ale buda zdrowa i ładnie go ogarnę). Jedną z rzeczy do zrobienia jest licznik. Włożony był 3B0 920 822 A (motometer chyba) ale widać że fis będzie się kończył, dodatkowo cześć podświetlenia już padła i jak go wyjąłem, okazało się że ktoś wyłamał tą część wewnątrz, która odpowiada za ustawianie godziny i zepsuty jest buzzer (sprawdziłem testem licznika). Kupiłem 3B0 920 840 A i po włożeniu do auta oczywiście okazało się że fis do wymiany (ogarnę) i chciałem zobaczyć czy zatrybi obrotomierz jak przekrece rozrusznikiem a tu niespodzianka, zapalił i działa (ale miga kontrolka immo) więc podejrzewam że ktoś w tym liczniku "obszedł"/wyłączył immobiliser. Nie znam pinów żadnego z nich a chciałbym żeby działał immo jak należy (trzeba zakodować kluczyki) i mieć przebieg jak na tamtym poprzednim (ten dokupiony ma większy a chce żeby było przy przeglądzie/kontroli ok). Pewnie dla kogoś kto się zna to łatwa sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.03.2020 o 17:10, Tomek82 napisał:

Mam nadzieję, że tutaj pisząc o moim "problemie" nie spotkam się z narzekaniem i odsyłaniem do innych tematów.

 

Niestety, ale najwięcej informacji znajdziesz tu:

 

Poza tym, to immo wyłącza się w ECU chyba, nie w liczniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności