Skocz do zawartości
emtemic

Auto gaśnie przy mocnym hamowaniu na zimnym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem posiadaczem Passata B8 2.0 Tsi ze skrzynia dsg od 2 tyg.

Zauważyłem ze na zimnym silniku (pierwsze 5-10min jazdy) przy mocniejszym hamowaniu, np z 50 do 0 na czerwonym świetle auto albo gaśnie odrazu, albo po zahamowaniu auto wpada w jakieś wibracje i obroty spadają nawet do 500, po czym gaśnie albo tak wibracje utrzymują sie do zielonego światła. Dzieje się tak bez względu na to w jakim trybie jadę oraz czy system start-stop jest włączony lub nie. Nie pokazują się żadne błędy, tylko informacja żeby uruchomić auto ręcznie. Przy ciepłym silniku jeszcze mi sie to nie zdarzyło.

Zastanawiam sie czy jest to jakiś system którego jeszcze nie umiem obsługiwać czy jest coś uszkodzone, ponieważ przed zakupem auto było dokładnie sprawdzone w aso i nic nie wykryli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pojawia się komunikat na zegarach ,aby uruchomić ręcznie to jest problem techniczny z uruchomieniem auta (przerabiałem  to ), niestety nie zawsze sterownik zapisuje w swojej pamięci błąd , lub usterka trwa zbyt krótko i nie jest zapisywana . Jeżeli w tym aso sprawdzali i faktycznie nie było żadnych usterek (być może były i je tylko skasowali ) ,to potrzebujesz bardzo dobrego diagnosty.

Proponuję abyś sobie kupił tani ,ale przyzwoity interface i co jakiś czas samemu sprawdzaj czy są usterki , myślę że prędzej czy później coś się zapisze... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętasz jaka była przyczyna u ciebie skoro to przerabiałeś? Nie wiem czy sie nastawiać na koszty rzędu kilku tys. czy to jakaś pierdoła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam diesla , więc to zupełnie coś innego , w sensie "przerabiałem " miałem na myśli że sterownik nie pokazywał żadnych błędów , dopiero po dłuższym czasie w końcu pokazał.Skoro serwis nie znalazł usterki u ciebie , to zapewne pojawi się ona tylko później ,dlatego radziłem   ,abyś kupił jakiś inteface , i co jakiś czaś sprawdzał sobie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok kupiłem sobie OBD Eleven Pro i mam 3 błędy, mam nadzieje ze to te odpowiedzialne za ta usterkę.

 

Elektronika Silnika:

1.Czujnik położenia wałka rozrządu / wała korbowego - nieprawidłowe przyporządkowanie

Kod błędu: P001600

Stan Sporadyczna.

2. Czujnik położenia wałka rozrządu / wała korbowego - niewiarygodny sygnał

Kod błędu: P034100

Stan Sporadyczna.

 

Elektronika układów informacyjnych

Ograniczone działania - Z powodu wewnętrznej usterki komunikacji

Kod błędu: B200DF0

Stan Sporadyczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

1 i 2 jak najbardziej może być twoja usterka.

Dziwne tylko że oba czujniki , może coś z instalacją ,ew. sterownik , lub rozrząd ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jeden i ten sam czujnik podaje niewiarygodny sygnał albo wcale nie ma z nim komunikacji.

Przyczyn może być wiele, od braku kontaktu na złączce poczynając na usterce zupełnie innego elementu magistrali CAN kończąc.

No ale od czegoś trzeba zacząć, nowy czujnik to nie majątek, zacznij od wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry mój błąd.

Na szybko przeczytałem czujnik wału , czujnik wałka rozrządu . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę za tani do tak dostojnej limuzyny.

Kup Valeo za 200 żeby nie było że nowy i nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie koniecznie musi być czujnik wałka , być może rozrząd (łańcuch)

 

Edytowane przez Marek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odwiedziłem 4 mechaników i każdy zdiagnozował to inaczej, do wymiany czujniki, napinacz z łańcuchem, cały rozrząd i tez była mowa o zmiennych fazach rozrządu. Zadzwoniłem do ASO zapytać jaki byłby koszt wymiany rozrządu, ale Pan był zdziwiony czemu to chce zrobić bo oni nie przewidują wymiany u mnie rozrządu wcale i zalecił przyprowadzić do nich auto na diagnostykę więc tak zrobiłem.

Tam stwierdzili coś takiego:

Błąd z czujnika Halla:

06K 906 433 B Nadajnik impulsów

06k 129 717 A Uszczelka

06K 133 073 Uszczelka

N91 097 301 Śruba x8

N01 508 210 Nakrętka x2

Koszt części z wymianą ok 1500zł

Po wymianie czujnika Halla może okazać się, że będzie do wymiany rozrząd. (Czyli jednak przewidują wymiane?)

 

Po wpisaniu tego kodu w necie pokazuje że jest to czujnik położenia wału korbowego.

Z tego co wyczytałem to są 2 czujniki, właśnie wału korbowego i położenia wałka rozrządu.

 

Myślicie ze warto wymienić te 2 czujniki naraz? Bo wg skanera błędy dotyczą czujnika wałka rozrządu a wg aso czujnik wału korbowego.

Nie sądziłem ze w miarę nowe auto może przysporzyć tyle problemów...

 

Edytowane przez emtemic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@emtemic silnik Ci gaśnie. Masz zdiagnozowaną usterkę czujnika. Po prostu go wymień. Nie ma się co zastanawiać.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza diagnozie nie równa. Panowie nie wiedzą co jest napewno zepsute ,więc chcą wymienić wszystko co na to wpływa . Czujniki mogą być sprawne , jeżeli będzie rozciągnięty łańcuch lub jego napinacz źle działa  , lub fazy rozrządu będą źle działać ,sterownik też pokaże błąd wałka / wału. Dlatego diagnosta diagnozuje , a nie sterownik silnika czy tester.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że w tej całej wyliczance właśnie najczęściej psują się czujniki. I prawdopodobnie jest to najtańsza część z listy tych które mogły zawieźć. Nie ma sensu dotykać czegoś innego dopóki czujnik nie zostanie wymieniony. ASO wyraźnie wskazało na czujnik wału korbowego (nie rozrządu) czyli problem z rozrządem czy zmiennymi fazami jest w zasadzie wyeliminowany.

Czym innym jest niezgodność sygnałów pomiędzy czujnikami co sugeruje problem z rozrządem (przestawienie, wyciągnięcie łańcucha itp) a błędny sygnał podawany z czujnika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujniki i na razie przejechałem z 5km i nie zgasł, tylko raz nim dziwnie zawirowało ale muszę trochę więcej km zrobić żeby mieć pewność czy jest ok.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, czy u was przy włączonym zapłonie tez świecą się te 2 żółte ikony?

94316925_178343909918399_4627734923938103296_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie swieca. Zwlaszcza check engine. Ale jak odpinales akumulator to pojezdzij troche i zobacz czy sama nie zgasnie. Jak nie to trzeba sprawdzic o co chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś miał podobny problem to pomogła wymiana magnetycznego przestawiacza zmiennych faz rozrządu wałka ssącego.

A ikonki EPC i Check engine mają świecić na włączonym zapłonie zawsze, problem pojawia się gdy nie gasną po uruchomieniu silnika.

Aso 3 raz dało ciała bo to nie była żadna z rzeczy które stwierdzili. 4 razu nie będzie :)

Edytowane przez emtemic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam ten sam problem z tym silnikiem. I zanim znalazłem ten post zostawilem auto w aso czekam z nieciepliwoscia co stwierdzą.  ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza Aso : nastawnik magnetyczny walka faz rozrządu . To to samo co u EMTEMIC. Po  wymianie wszystko wróciło do normy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności