Mirekx2p Zgłoś #1 Napisano 26 Lutego 2020 (edytowane) Witam. Niedawno zostałem posiadaczem Passata CC 2.0 TSI z 2008 roku. Ostatnio zauważyłem, że po wyłączeniu silnika po nawet krótkiej spokojnej jeździe włącza się wentylator. Jakoś minute po wyłączeniu włącza się na 30 sekund, wyłącza na na 20, włącza na 30 sekund i tak od 4 do 6 razy. Nawet kiedy zamknę samochód. Po tym jak wentylator się już uspokoi i włączę na chwile silnik to sytuacja się powtórzy z 2 razy. Temperatura cieczy chłodzącej wynosi równo 90 stopni według wskaźnika. Dodam, ze mam fabryczne webasto ale odpięty akumulator w bagażniku, może to ma z nim jakiś związek? Kiedy klikam przycisk webasto na panelu klimy zapala się dioda na nim na 2 sekundy i gaśnie: Pierwszy raz się z takim czymś spotkałem. Pozdrawiam Teraz zauważyłem, że temperatura cieczy po jeździe według Obd bluetootha wynosiła 96 stopni, a wskazówka pokazywała równo 90. Po zatrzymaniu się wentylator chwile pracował ale się wyłączył. Zanim wyłączyłem silnik wentylator się wyłączył i już więcej nie włączył. Edytowane 26 Lutego 2020 przez Mirekx2p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szteler Zgłoś #2 Napisano 27 Lutego 2020 Witam. silnik 2.0 fsi, objawy identyczne. Na początku wymiana termostatu bo temp była w granicach 70 stopni. Wszystko pięknie, nowy termostat orginał, 420zł w serwisie, i już myślałem że po problemie, ale..... dopiero się zaczęło. Temp dochodzi do 90 stopni i niby tak powinno być, nagle po przejechaniu 8 km ruszają wentylatory pełną parą, wskazówka pochyla się na 95 stopni i wraca na 90. i tak co chwilę, po wyłączeniu silnika wiatraki chodzą ok 5 min. dodam że pogoda jest jaka jest, 4 stopnie na zewn. Każdego dnia wracam 8 km i wiatraki chodzą po zgaszeniu ok 5 min. ASO rozkłada ręce... i ja też Aż w końcu zagłębiłem się w temat termostatów i temperatury ich otwarcia. Co się okazało .... wdg VIN wychodził termostat z temp otwarcia 100 stopni, ale wg katalogu był drugi który miał temp otwarcia 87 stopni. Co lepsze pierwszy kosztował 420zł a ten drugi 160. Ceny w ASO. Po kolejnej wymianie termostatu na ten 87 stopni wszystko wróciło do normy, sprawdzałem w różnych sytuacjach, ( z klimą, na wysokich obrotach, trasa i korki) Temperatura w pionie bez wachnięć a wentylator załączył sie na postoju po godzinie pracy na biegu jałowym i to na 20 sek. Po normalnej jeżdzie ani razu się już nie załączył , Wychodzi na to że temp otwarcia termostatu ma ogromne znaczenie.... Nr. orginału na otwarcie 100 stopni 06F 121 111 Nr. orginału na otwarcie 87 stopni 06F 121 111 G Może to komuś pomoże... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mirekx2p Zgłoś #3 Napisano 28 Lutego 2020 (edytowane) Ile Cię kosztowała wymiana termostatu? U mnie wskazówka ani drgnie, ale może mam ten sam problem co Ty. Można z tym jeździć czy lepiej jak najszybciej zrobić? Ja miałem jeszcze podejrzenie, że to moduł wentylatora jest uszkodzony. Edytowane 28 Lutego 2020 przez Mirekx2p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Whiro Zgłoś #4 Napisano 28 Lutego 2020 Wskazanie nie jest prawdziwe. Ma stać na 90 stopni żebyś sie nie spinał. Realna temp musiał byś sprawdzić cyfrowo. Choćby elmem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mirekx2p Zgłoś #5 Napisano 28 Lutego 2020 (edytowane) Sprawdzę i dam znać jak to wyglada. Swoja droga po co wymyślili takie coś, jesli nawet kierowca nie wie czy coś może jest nie tak z temperatura i np. tym termostatem? Edytowane 28 Lutego 2020 przez Mirekx2p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Whiro Zgłoś #6 Napisano 7 Marca 2020 U mnie też wentylator przy kilku stopniach na zewnątrz , chodzi po wyłączeniu silnika. Muszę też nad tym pomyśleć bo to pierwszy mój diesel który wyczynia takie cuda. Nie za każdym razem ale co jakiś czas tak się dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andygory Zgłoś #7 Napisano 7 Marca 2020 39 minut temu, Whiro napisał: Nie za każdym razem ale co jakiś czas tak się dzieje Tak się dzieje, bo przerwany zostaje proces wypalania DPF'a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Whiro Zgłoś #8 Napisano 7 Marca 2020 Jest taka możliwość bo coś z wydechu śmierdzi. A czy jest możliwość poznać że się wypala DPF lub idzie dołożyć jakąś kontrolkę do kontroli wypalania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andygory Zgłoś #9 Napisano 7 Marca 2020 Podwyższone obroty na biegu jałowym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #10 Napisano 20 Kwietnia 2020 (edytowane) W dniu 7.03.2020 o 20:08, Andygory napisał: Tak się dzieje, bo przerwany zostaje proces wypalania DPF'a Lub jak zajedziesz pod dom i akurat włączyło wypalanie, takiego mam często pecha. Jeszcze jak zaparkuje po skończonym wypalaniu i nie chce mi się czekać aż temperatura dolotu i dpf spadnie do około 300C to gdy zgaszę, wentylator chodzi jeszcze parę minut Edytowane 20 Kwietnia 2020 przez jakbli Literówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mirekx2p Zgłoś #11 Napisano 9 Sierpnia 2020 Sytuacja sie na jakiś czas uspokoiła, ale problem znowu wrócił. Podłączyłem komputer pod kompa i włączyłem test wentylatorów i ten większy się nie załącza. Zdjąłem osłonę silnika i odpiąłem wtyczkę, wpuściłem tam trochę kontaktu ale to nie pomogło. Dalej działa tylko ten mniejszy wentylator(od klimy). Obydwa wentylatory były wymieniane przez poprzedniego właściciela rok temu. Podejrzewam, że na tym większym padł moduł. Wymieniać obydwa czy tylko ten duży i czy da się go wyjąć bez ściągania pasa przedniego? Takie mam błędy: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach