Skocz do zawartości
macif

2015 2.0TDI - Problem z chłodzeniem-nikt nie zna przyczyny

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nietypowy problem. Po nocy, kiedy rano uruchamiam samochód przez pierwsze 3 kilometry rośnie temperatura płynu chłodzącego. W pewnym momencie włącza się przekaźnik (po lewej stronie kierownicy)i temperatura szybko spada do 0. Po kolejnych 2 kilometrach przekaźnik wyłącza się i temperatura zaczyna rosnąć, a gdy osiągnie 90 stopni, pozostaje w tym stanie. Nie ma znaczenia,czy jadę 20km 160km/h czy stoje w korku. Dzieje się tylko przy maksymalnie schłodzonym silniku(stoi nieodpalany powyżej 4h). Pompa wody wraz z rozrządem wymieniona tydzien temu. ASO twierdzi, że tak nie powinno być, ale nie ma pojęcia co jest przyczyną. Obrazuje to ten film.
 

Edytowane przez macif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może porostu czujnik temperatury jest uszkodzony i przeklamuje 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury jest w pompie wody, ktora zostala wymieniona tydzien temu m.in z tego wlasnie powodu. Nie pomoglo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A podepnij pod kompa i sprawdź czy w blokach pomiarowych temperatura też spada. Problem może być po stronie licznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro sprawdzę, ale temperatura oleju na wyswietlaczu pomiedzy zegarami tez spada z 60 na - -

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej. Temperatura oleju nie ma kompletnie nic do temperatury płynu chłodzącego. Może się okazać że to problem z magistralą CAN, z komputerem, albo samym licznikiem. Wysłałem Ci PW. Czytałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za PW, jak nic sie nie wymysli to w przyszłym tyg się z nim skontaktuje. Mój mechanik mówił, żeby główny termostat wymienić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury jest w bloku. Od strony filtra powietrza, pod metalowymi rurkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli temperatura oleju spada równie szybko jak to wskazanie temperatury cieczy to raczej coś po stronie elektrycznej. Inna sprawa, że ten spadek jaki pokazujesz na filmiku to spadek z ~60*C na 50*C (a wskazanie 90*C to może być zarówno 75*C jaki i 110*C), więc nie jakoś dramatycznie - pytanie co to za "przekaźnik".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taka wskazówka odczytana z komputera:
gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie 55' to zaczyna spadac do 51' i powoli rośnie.
W tym samym czasie czujnik temperatury zarządzania temperaturą silnika(cokolwiek to jest) osiąga 61' i spada aż do 51'.

 

jak będe wracał z pracy to postaram się ponowić próbę sprawdzenia

Edytowane przez macif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, macif napisał:

taka wskazówka odczytana z komputera

Czyli podpinałeś auto pod komputer? 

 

13 godzin temu, macif napisał:

temperatura oleju na wyswietlaczu pomiedzy zegarami tez spada z 60 na - -

Temperatura oleju zależy od prędkości obrotowej silnika i na początku jazdy może się zdarzyć, że spadnie poniżej minimalnej temperatury pomiaru. Wystarczy że postoisz na światłach. To o niczym nie świadczy. 

15 minut temu, macif napisał:

gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie 55' to zaczyna spadac do 51' i powoli rośnie.

Wygląda na to, że któryś termostat za szybko się otwiera. Jaką masz skrzynię biegów? Co to za auto w ogóle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, jechałem do pracy z podłączonym komputerem.

 

Tiguan ;) ale te same silniki były w Passatach

Skrzynie mam DQ500, ale bez termostatu.

Czyli spróbować wymienić główny termostat?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym próbował dołożyć termostat do DSG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli tam nie było fabrycznie termostatu to nie chciałbym dokładać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I zrobisz błąd :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to termostat. Pracuje troszkę nie precyzyjnie, a dokładniej puszcza za dużo w duży obieg.  Złapie temp. i zamiast puścić setkę, to puszcza dwie. Wartość przykładowa , Przez co temperatura za bardzo spada, aby po nagrzaniu znowu puścił za dużo.

 Dq 500 nie ma termostatu, fabrycznie, a to ciekawe?  Myślałem że wszystkie mają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja sie zastanawiam....czy to nie jest przypadkiem....akumulator...?

wczoraj po calej nocy postoju auto mega szybko sie zagrzalo a przekaznik jakby wlaczyl sie po przejechaniu 200m i temperatura juz nie spadla.

Edytowane przez macif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności