Jump to content
Sign in to follow this  
VX7

Błąd ubogiej mieszanki, wysokie korekty długoterminowe. (1.8T AWT) LPG i PB

Recommended Posts

Witam, jako że mój stary temat jest podłączony pod temat bez LPG zakładam nowy.

Nie mogę znaleźć przyczyny problemu. Wywala mi co jakiś czas błąd ubogiej mieszanki zarówno na lpg jak i pb. Dodatkowo korekty po paru km rosną do 25% 

Z poprzedniego postu :"W aucie siedzi nowy DV, zregenerowane turbo, świece i nowa pompa paliwa .Dodatkowo wstawiono downpipe i drugi intercooler z 2,5 TDI. Uszczelniłem i przerobiłem podciśnienia wywalając n112, SAI i część odmy do kolektora" Oprócz wstawiłem 3 nowe cewki (4cyl ma starą),  nowe uszczelki turbo-dp, turbo-kolektor, sprawdzona szczelność dolotu (brak lewego powietrza)

Zamieszczam nowe logi (07.02.2020) widać jak regulacja lambdy osiąga maksymalną wartość w kierunku ubogiej

Dynamiczne

002 033 PB http://vaglogi.pl/log-002_033_5QXa9ww.html

002 033 LPG http://vaglogi.pl/log-002_033_832OAo.html

003 020 http://vaglogi.pl/log-003_020_MhA0hQ.html

115 118 http://vaglogi.pl/log-115_118_1n9f3.html

Statyczne PB

003 032 001 http://vaglogi.pl/log-003_032_001_Z5eLC.html

002 003         http://vaglogi.pl/log-002_003_786B4lT.html

Statyczne LPG

003 032 001 http://vaglogi.pl/log-003_032_001_2pdtF.html

002 003         http://vaglogi.pl/log-002_003_20ACm.html

EDIT: Zauważyłem teraz, że w grupie 32 regulacja lambdy jest non stop na 22-26% a napięcie jest bardzo niskie 0,020 czasami skoczy do 0,500. Sonda podmieniona na inną 100% sprawną brak poprawy. ECU siada czy kable do sprawdzenia?
 

 

Edited by VX7
Zmiana sytuacji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesteś pewien tej pompy? 

Brakuje 033 statycznego z przełączaniem paliw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompy jestem pewien, 3,5 bar na jałowych po zdjęciu wężyka regulatora 4,2 bar.

Logi zrobię za niedługo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test pompy robi się pod obciążeniem... Na jałowym nie jest w ogóle miarodajny. Pompa musi być już na prawdę padaka żeby jałowe coś pokazały,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiony test pod obciążeniem ciśnienie nie spada trzyma 4,2 bara, wtryski podmienione też zero poprawy na pb. Ja bym pominął układ wtryskowy zarówno bo zarówno na pb jak i lpg wygląda na to że dzieje się to samo. Auto jeździ bardzo dobrze dopóki nie wywali mu korekt pod 25%. Potem dopiero słabnie. I pali dużo więcej

Wrzucam log 033 z przełączaniem paliw co 30 sek. 

http://vaglogi.pl/log-033_S3O68y.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

No coż możesz mieć racje z tym ECU. Ale na wszelki wypadek sprawdź czy jakiś debil nie podpiął sondy szerokopasmowej do ECU LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do lpg nikt sondy nie podpiął. ECU podmienione nic nie dało. Ale udało mi się rozwiązać problem nieświadomie. Wymieniając wtyczkę cewki przypadkowo zrobiłem zwarcie (głupi ja zapomniałem odpiąć aku), ale dzięki temu problem z napięciem sondy zniknął. Być może gdzieś nie było styku i zwarcie poprawiło go na kablach sondy. Działanie sondy wróciło do normy, ale te korekty długoterminowe  na pb nadal mają koło 10%. Czy to może być spowodowane montażem downpipe i drugiego ICka? Bo nie mogę dojść dlaczego te +-10% ciągle mam. A wymieniłem chyba wszystko co się dało. Jeżeli chodzi o LPG to do regulacji?

Nowe logi (15.02.2020)

Dynamiczne

002 033 PB http://vaglogi.pl/log-002_033_oA0B2.html

002 033 LPG http://vaglogi.pl/log-002_033_76Ty2D.html

Statyczne

033 z przełączeniem paliw http://vaglogi.pl/log-033_6q5ogy4.html

002 003 PB http://vaglogi.pl/log-002_003_V7Z7M6.html

001 032 003 PB http://vaglogi.pl/log-003_032_001_iw88Dl.html

002 003 LPG http://vaglogi.pl/log-002_003_aoCyLx.html

001 032 003 LPG http://vaglogi.pl/log-001_032_003_6W7H2jH.html

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie zachowanie sondy wróciło do normy.

Co do tego czy to ICek i DP... ciezko mi powiedzieć. Na pewno przepływomierz pokazuje więcej niż powinien i to pewnie przez IC i DP. Ale teoretycznie ECU powinien podbić czas wtrysku (i to robi) i wyrównać korekty. Pytanie tylko czy standardowy soft radzi sobie z tym w takim zakresie, bo pewnie przez IC spadła również temperatura powietrza. Jak sprawdzałeś już szczelność to to raczej IC i DP.  Myślę, że 100% odpowiedź znajdziesz wrzucając temat na forum A4-klub. 

Co do LPG to wypadałoby sprawdzić jak będą wyglądały korekty 033 na LPG przy tym jak grupa 032 się ustabilizuje. No chyba że sam masz sprzęt i umiesz regulować to delikatnie podlać. Bo jeśli nie robisz sam to wg mnie szkoda tracić kasę na regulację którą i tak trzeba będzie zrobić po sofcie (sądząc po zmianach do tego dążysz). No chyba że to tuner ją zrobi. Choć to wszystko też zależy od tego kiedy będziesz robić soft, czy będzie "katować" samochód itp.

Edited by zwonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba za szybko się ucieszyłem. Teraz sytuacja wygląda następująco. Odpalam auto zimne, sonda zaczyna pracować jest około w grupie 033 oscyluje na jałowych koło 1,5V czyli dobrze. Przejechałem kawałek sonda oscyluje na wolnych już koło 1,2V (zerowanie korekt nic nie daje), kolejny kawałek 0,7V i tak spada mi do 0,3V. Auto postało chwilę napięcie znów 1,5V i ta sama sytuacja. Nie mam już sondy na podmiankę ale wydaję mi się że z wzrostem temperatury opór w sondzie zwiększa się co powoduje te głupawki. Może to oznaczać jej zgon? Zabrałem się za kable i kostki po przejrzeniu newralgicznych punktów to wyglądają jak nowe.

Co do LPG i tych korekt. Mam w planach odwiedzić tunera i wtedy mam nadzieję się to wyjaśni. Ale chciałbym rozwiązać ten problem z sondą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale podmienialeś już, więc już nie ma pomysłów.. Spróbuj to wrzucić na A4-klub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy