klucznick Zgłoś #1 Napisano 7 Lutego 2020 Witam serdecznie , użytkuję B8 z 17roku i zaobserwowałem następujący mankament , podczas mocniejszego przyspieszania w łuku (np dynamiczny zjazd z ciasnego ronda) na liczniku zapalaja się kontrolki od kontroli ciśnienia, stabilizacji toru i wykrzyknik. W komunikatach samochodu pojawiają się:Usterka ESC, układ wspomagania podjazdu- usterka, Front Assist niedostępny, Precrash niedostepny, rozpoznawanie znakow - usterka,wskażnik cisnienia- usterka,sygnalizacja przy parkowaniu- usterka. Po ponownym uruchomieniu wozu i przejchaniu kilkuset metrow bledy znikają , niby wszystko działa . Problem zglosilem w ASO , auto zdiagnozowane , problem ma tkwić w oprogramowaniu sterownika ABS środkow zaradczych brak. Pytanie , czy ktoś spotkal się z podobnym lub identycznym zachowaniem auta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #2 Napisano 9 Lutego 2020 Raz tak miałem, na wjeździe na parking wielopoziomowy, czy też wychylenie, zakręt itd. Potem błędy zniknęły, aso było w stanie je odczytać z historii. Generalnie chodziło o to że czujniki dostaly taki niestandardowy zestaw sygnalow że potem komputer nie byl w stanie tego obsłużyć. Nie powiedzieli wprost, ale dla mnie to ewidentnie wyglada na blad w oprogramowaniu. Oczywiście nic z tym nie zrobili 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klucznick Zgłoś #3 Napisano 10 Lutego 2020 W dniu 9.02.2020 o 15:28, sadam1988 napisał: Raz tak miałem, na wjeździe na parking wielopoziomowy, czy też wychylenie, zakręt itd. Potem błędy zniknęły, aso było w stanie je odczytać z historii. Generalnie chodziło o to że czujniki dostaly taki niestandardowy zestaw sygnalow że potem komputer nie byl w stanie tego obsłużyć. Nie powiedzieli wprost, ale dla mnie to ewidentnie wyglada na blad w oprogramowaniu. Oczywiście nic z tym nie zrobili Serwis potwierdził problem , jednak nie mają na dzień dzisiejszy rozwiązania i nie naprawią tego - póki co mam wozić swoją rodzinę autem z niesprawnymi hamulcami . Podobno producent pracuje nad rozwiązaniem od zeszłego lata . Doradca bagatelizuje problem twierdząc, że dotyczy "pomagaczy" , zrobi się ślisko i może się okazać, że bez nich nie potrafimy już jeździć (ABS jest podstawowym systemem bezpieczeństwa) .Zapytany o to czy wóz ma problem odkąd opuścił fabrykę , pan twierdzi, że nie , a jednak odmawiają przywrócenia pełnej sprawności . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
co-driver Zgłoś #4 Napisano 11 Lutego 2020 Raz miałem podobny problem (też mam auto z 17 roku). U mnie wystąpiło to po najechaniu ze sporą prędkości (około 80 km/h) na podbicie w jezdni którego nie było widać i auto mocno podbiło do góry, ale nie oderwało się od nawierzchni Komunikaty zgasły po przejechaniu kilkuset metrów gdy systemy skalibrowały sie na nowo, bo samo wyłączenie i włączenie silnika nie zgasiło ich. W serwisie podczas moich walk ze skrzynią biegów zwrócili na to uwagę bo odczytali to z historii w sterowniku i z relacji serwisanta podobno producent zainteresował się tym faktem mimo że powód wizyty w serwisie był zupełnie inny. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klucznick Zgłoś #5 Napisano 27 Marca 2020 ostatni raz efekty specjalne wystąpiły przy przejeżdżaniu 60km/h przez "tarkę" . Teraz jednak sytuacja jakby się uspokoiła , nie wiem jak jest zbudowany czujnik przyspieszeń w sterowniku ABS ale chyba go wytrząsłem i zaczął działać poprawnie . Niepokoi mnie jednak coś innego , przy próbie włączenia aktywnego tempomatu w zatrzymanym aucie , kiedy chcę spowodować żeby auto pełzało w korku ,silnik potrafi zgasnąć - nie ma to związku z układem start stop. W dniu 11.02.2020 o 10:24, co-driver napisał: Raz miałem podobny problem (też mam auto z 17 roku). minął rok, w międzyczasie serwis zamknął zlecenie naprawy tak więc na wezwanie z ich strony mógłbym czekać w nieskończoność. Odwiedziłem ich jednak sam gdyż problemy się nasiliły , panowie odpytali auto , zgłosili problem producentowi jeszcze raz i po 2 tygodniach wezwali mnie na aktualizację softu sterownika ABS - w końcu wszystko działa ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
co-driver Zgłoś #6 Napisano 25 Lutego 2021 (edytowane) ooo to jakiś wreszcie konkret, mnie nie udało się wywołać tego problemu (może delikatniej jezdzę ? ) bo byłem umówiony w serwisie że jeżeli wystąpi ta przypadłość to mam się (w miarę możliwości) od razu pojawić nie gasząc silnika, bo po zgaszeniu silnika i skalibrowaniu system nie zapisywał żadnych błędów w sterowniku. Edytowane 25 Lutego 2021 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klucznick Zgłoś #7 Napisano 25 Lutego 2021 (edytowane) może w Twoim aucie przez to że jest 4x4 trudniej jest to wywołać , u mnie tej zimy każde gwałtowniejsze przyspieszanie z uślizgiem kończyło się wyłączeniem wszystkich asystentów Edytowane 25 Lutego 2021 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach