Skocz do zawartości
klucznick

choinka przy mocniejszym przyspieszaniu w łuku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie , użytkuję B8 z 17roku i zaobserwowałem następujący mankament , podczas mocniejszego przyspieszania w łuku (np dynamiczny zjazd z ciasnego ronda) na liczniku zapalaja się kontrolki od kontroli ciśnienia, stabilizacji toru i wykrzyknik. W komunikatach samochodu pojawiają się:Usterka ESC, układ wspomagania podjazdu- usterka, Front Assist niedostępny, Precrash niedostepny, rozpoznawanie znakow - usterka,wskażnik cisnienia- usterka,sygnalizacja przy parkowaniu- usterka. Po ponownym uruchomieniu wozu i przejchaniu kilkuset metrow bledy znikają , niby wszystko działa . Problem zglosilem w ASO , auto zdiagnozowane , problem ma tkwić w oprogramowaniu sterownika ABS środkow zaradczych brak.  Pytanie , czy ktoś spotkal się z podobnym lub identycznym zachowaniem auta?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz tak miałem, na wjeździe na parking wielopoziomowy, czy też wychylenie, zakręt itd. 

Potem błędy zniknęły, aso było w stanie je odczytać z historii. Generalnie chodziło o to że czujniki dostaly taki niestandardowy zestaw sygnalow że potem komputer nie byl w stanie tego obsłużyć. Nie powiedzieli wprost, ale dla mnie to ewidentnie wyglada na blad w oprogramowaniu. 

Oczywiście nic z tym nie zrobili 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.02.2020 o 15:28, sadam1988 napisał:

Raz tak miałem, na wjeździe na parking wielopoziomowy, czy też wychylenie, zakręt itd. 

Potem błędy zniknęły, aso było w stanie je odczytać z historii. Generalnie chodziło o to że czujniki dostaly taki niestandardowy zestaw sygnalow że potem komputer nie byl w stanie tego obsłużyć. Nie powiedzieli wprost, ale dla mnie to ewidentnie wyglada na blad w oprogramowaniu. 

Oczywiście nic z tym nie zrobili 

Serwis potwierdził problem , jednak nie mają na dzień dzisiejszy rozwiązania i nie naprawią tego - póki co mam wozić swoją rodzinę autem z niesprawnymi hamulcami  . Podobno producent pracuje nad  rozwiązaniem od zeszłego lata . Doradca bagatelizuje problem twierdząc, że dotyczy "pomagaczy" , zrobi się ślisko i może się okazać, że bez nich nie potrafimy już jeździć (ABS jest podstawowym systemem bezpieczeństwa) .Zapytany  o to czy wóz ma problem odkąd opuścił fabrykę , pan twierdzi, że nie , a jednak odmawiają przywrócenia pełnej sprawności .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz miałem podobny problem (też mam auto z 17 roku). U mnie wystąpiło to  po najechaniu ze sporą prędkości (około 80 km/h) na podbicie w jezdni którego nie było widać i auto mocno podbiło do góry, ale nie oderwało się od nawierzchni ;-)  Komunikaty zgasły po przejechaniu kilkuset metrów gdy systemy skalibrowały sie na nowo, bo samo wyłączenie i włączenie silnika nie zgasiło ich. 

W serwisie podczas moich walk ze skrzynią biegów zwrócili na to uwagę bo odczytali to z historii w sterowniku i z relacji serwisanta podobno producent zainteresował się tym faktem mimo że powód wizyty w serwisie był zupełnie inny.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatni raz efekty specjalne wystąpiły przy przejeżdżaniu 60km/h przez "tarkę" . Teraz jednak sytuacja jakby się uspokoiła , nie wiem jak jest zbudowany czujnik przyspieszeń w sterowniku ABS ale chyba go wytrząsłem i zaczął działać poprawnie . Niepokoi mnie jednak coś innego , przy próbie włączenia aktywnego tempomatu w zatrzymanym aucie , kiedy chcę spowodować żeby auto pełzało w korku ,silnik potrafi zgasnąć - nie ma to związku z układem start stop.

 

 

W dniu 11.02.2020 o 10:24, co-driver napisał:

Raz miałem podobny problem (też mam auto z 17 roku). 

minął rok, w międzyczasie serwis zamknął zlecenie naprawy tak więc na wezwanie z ich strony mógłbym czekać w nieskończoność. Odwiedziłem ich jednak sam gdyż problemy się nasiliły , panowie odpytali auto , zgłosili problem producentowi jeszcze raz i po 2 tygodniach wezwali mnie na aktualizację softu sterownika ABS - w końcu wszystko działa !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ooo to jakiś wreszcie konkret, mnie nie udało się wywołać tego problemu (może delikatniej jezdzę ? ;-) )

bo byłem umówiony w serwisie że jeżeli wystąpi ta przypadłość to mam się (w miarę możliwości) od razu pojawić nie gasząc silnika, bo po zgaszeniu silnika i skalibrowaniu system nie zapisywał żadnych błędów w sterowniku.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może w Twoim aucie przez to że jest 4x4 trudniej jest to wywołać , u mnie tej zimy każde gwałtowniejsze przyspieszanie z uślizgiem kończyło się wyłączeniem wszystkich asystentów 

 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności