Skocz do zawartości
krispassat

Zawór EGR 1.6tdi , błąd 25221

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś przerabiał temat EGR w tym modelu ?

Dzisiaj rano auto ciężko odpaliło, po czym szarpało i nie miało mocy. Po chwili wyskoczyła kontrolka świec żarowych. Zatrzymałem się sprawdziłem błędy i był 25221.

Google mówią, że to właśnie EGR . 

Po wykasowaniu błędu auto zaczęło znów normalnie jeździć .

Czy wie ktoś jak to ogarnąć?

IMG_20200203_162123.thumb.jpg.0a009d15bc16a25719fdc73ce9e0a9ab.jpg

Edytowane przez krispassat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę żeby w tych modelach siadł egr.  Wszystkie po 2014 r. 2,0 i 1,6  silniki mają całkiem inaczej rozwiązany ten egr.  Tam już nie wracają spaliny z sadzą ,olejem i innym brudem.  Przez egr przepływają spaliny oczyszczone przez katalizator, następnie przez dpf i dopiero z dpfa wlatują ponownie do kolektora ssącego. W pełni czyściutkie jak łza. Praktycznie tylko sam gaz taki jak wylatuje z wydechu.   Naj więcej awarii powodowały w starych modelach te sadze itp. zatykając kolektory, chłodniczki, przepustnice w egr. 

Ale zawsze mogło się coś sypnąć i w tej konstrukcji.  Jak wiadomo nic nie jest wieczne i zawsze mogą być wyjątki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy masz jakieś sugestie co do tego błędu który mi się wyświetlił ? Szukałem w necie i nic nie znalazłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia co to może być.     Czekać aż coś padnie konkretnie, a może tylko się cos przycięło i już nie wróci nigdy ta usterka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, ktry napisał:

Nie mam pojęcia co to może być.     Czekać aż coś padnie konkretnie, a może tylko się cos przycięło i już nie wróci nigdy ta usterka.

Odstawiłem auto do serwisu, bo dziś znów ciężko odpalił i jakoś delikatnie przerywał podczas jazdy . Może też przytkany filtr paliwa ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.02.2020 o 16:06, krispassat napisał:

. W warsztacie stwierdzili, że dwa wtryski zepsute

Możesz powiedzieć ile kolego kosztowały takie wtryski za sztukę jeśli wymieniałeś?Mój mechanik mówił że czyszczenie egr daje tylko chwilowy efekt,ja w swoim b6 kupiłem nowy i miałem spokój.Tak to jest że jak się ma szczęście to 300 tyś zrobi się bez problemu a jak pech to trzeba dokładać.W sieci mało jest info bo w tych nowych silnikach 288 naprawdę nie słychać żeby coś działo się z osprzętem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, 1285 napisał:

Możesz powiedzieć ile kolego kosztowały takie wtryski za sztukę jeśli wymieniałeś?Mój mechanik mówił że czyszczenie egr daje tylko chwilowy efekt,ja w swoim b6 kupiłem nowy i miałem spokój.Tak to jest że jak się ma szczęście to 300 tyś zrobi się bez problemu a jak pech to trzeba dokładać.W sieci mało jest info bo w tych nowych silnikach 288 naprawdę nie słychać żeby coś działo się z osprzętem.

W końcu nie wymienili bo stwierdzili , że to właśnie zawór EGR. Zawór wyczyścili, bo tak zlecił handlarz od którego auto kupiłem. Naprawa była w ramach gwarancji. Ale będę chciał wymienić ten zawór, zrobię to w PL bo mieszkam w Niemczech i tu strasznie drogo.a sam nie wiem jak to zrobić . Szukam ciągle informacji , jak to działa w tym modelu. Wymianę dwóch wtryskiwaczy wycenili na 1100€. Z kolei w serwisie vw 1500€ ?

Edytowane przez krispassat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie lepiej zrobić to w Pl a już na pewno będzie taniej-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniałem w swoim dwa wtryski, bo ponoć niedomagały lekko. Zakupiłem na allegro po 150 zł za szt. Kupiłem 4 aby były jednakowe.  630 zł za 4 szt. z przesyłka od Anglika Golfa 7 z 2018 roku. rzekomo z przebiegiem 40 tys.  Wymiana to 30 minut roboty .  Dobrze jeszcze dać nowe uszczelki pod wtryski ,ale nie jest to konieczne.  Tylko mój jest 2,0 ale myślę że ceny są podobne. Jest tego od groma na allegro do wyboru.

Ciekawa sprawa z tym egrem . Tam nie ma prawa nic się zabrudzić praktycznie.  Po przejściu przez dpf tam nawet nie ma cząstek stałych, tam jest czyściej jak w szpitalu nie jednym.  Tam jest tylko sam gaz . Chyba że dpf niedomaga, lub wycięty i puszcza syf na egr .  Wsadż białą chusteczkę do końcówki wydechu i potrzyj nią trochę wewnątrz rury. Powinna być idealnie biała i czysta po wyjęciu. Jak jest inaczej to dpf szwankuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno są dwa EGRy, w sensie jakiś bajpasy. Ten pierwszy obieg przed DPF a drugi za. Że był zasyfiony tak twierdzi warsztat, muszę uwierzyć bo nie widziałem.Rura wydechowa czysta. Mam go od niedawna więc testuje jeszcze działanie DPFa. Wtryski ogarnę w Polsce , bo tu w Niemczech chcą jak za złoto. Na tą chwilę auto jedzie dobrze, ciekawe tylko jak dlugo

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam dostałem propozycję chipa i wyłączenie EGR (plus zaślepienie jakąś blaszką) wyżej napisane że te egr-y są lepsze niż kiedyś....czy ktoś jest zwolennikiem takich ingerencji? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem okazję widzieć jak wygląda cały egr z chłodniczką spalin z Golfa 7 z 2015 roku z przebiegiem 270 tys.  

Powiem tak , bardzo prosta konstrukcja w porównaniu do starych rumpli z przed 2015 r. które się sypały na potęgę.  

Czystość mnie wręcz przeraził w przeciwieństwie do rumpli, to dlatego że spaliny do egra wpadają po oczyszczeniu przez katalizator i dpf. Praktycznie tam wpada to co wychodzi z wydechu. Czysty gaz bez sadzy ITP. W starych wpadał cały syf nie oczyszczony i przepalony .

Jeszcze jedna kwestia to wymiana. Nie jest wprawdzie to godzina roboty , ale nie cały dzień jak w rumplach, z odkręcaniem zawieszenia przedniego, sań ITP. 

Cały taki egr używany można zakupić na Allegro poniżej 100 zł z przesyłka.  

Myślę że przeróbki w wyłączanie są bez sensu. Tym bardziej blaszki jakieś stosować skoro przepustnica jest zamknięta i wyłączona programowo, to na co ta blaszka. Przepustnica i tak nic nie puści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po co blaszki nie wiem :) moja znajomość mechaniki/elektroniki jest znikoma tylko to co się sam nauczę... pomyl na egr został podsunięty, późnej oglądałem filmiki na YouTube jak to silniki brudzą się syfem ze spalin... teraz czytam i uświadamiam się coraz bardziej że jednak to co większość usuwa, wył, itd jest bardzo ważne do prawidłowego działania wszystkiego:) np. bez dpf wpłyniemy negatywnie na egr i silnik? dobrze rozumie? ....jeszcze 1 pytanie czy jazda po ok 24km 4x6 czyli mega krótkie przejazdy mogą wł wypalanie/czyszczenie dpf (podniesione obroty do 1000rpm) bardzo często? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stare się brudziły zaczynając od samego egra który wyglądał po wyciągnięciu jak komin pieca węglowego zwanego kopciuchem. Kolektory ssące w starych potrafily się zapchać od sadzy.  Przepustnice nie domykać przez smołę zmieszaną z sadzą i z olejem, zapychać chłodniczki egra i kończyć żywota nawet po 50 tys. km. w jeżdzie miejskiej.  Teraz nic tu nie ma prawa się zatkać, bo jest czyściutko. Mimo że część spalin wracają do kolektora przez egr, ale to już jest sam gaz bez sadzy, oleju ITP.

Jakiś wpływ egr ma na dpfa ,ale nie jest to jakiś istotny. W starych wyłączają programowo same egry i dpf funkcjonuje bez problemu bez tego ustrojstwa. Ważne aby zrobione było to fachowo przez program ,a nie za pomocą blaszki.

Przy krótkich przejazdach dpf będzie wypalał się częściej nawet co 200-300 km.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.02.2020 o 09:06, krispassat napisał:

Podobno są dwa EGRy, w sensie jakiś bajpasy. Ten pierwszy obieg przed DPF a drugi za. Że był zasyfiony tak twierdzi warsztat, muszę uwierzyć bo nie widziałem.Rura wydechowa czysta. Mam go od niedawna więc testuje jeszcze działanie DPFa. Wtryski ogarnę w Polsce , bo tu w Niemczech chcą jak za złoto. Na tą chwilę auto jedzie dobrze, ciekawe tylko jak dlugo

Witam.

Czy po czyszczeniu EGR wszystko było w porządku? Który EGR był czyszczony, ten pod turbo?

 

egr.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności