krispassat Zgłoś #1 Napisano 3 Lutego 2020 (edytowane) Czy ktoś przerabiał temat EGR w tym modelu ? Dzisiaj rano auto ciężko odpaliło, po czym szarpało i nie miało mocy. Po chwili wyskoczyła kontrolka świec żarowych. Zatrzymałem się sprawdziłem błędy i był 25221. Google mówią, że to właśnie EGR . Po wykasowaniu błędu auto zaczęło znów normalnie jeździć . Czy wie ktoś jak to ogarnąć? Edytowane 3 Lutego 2020 przez krispassat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #2 Napisano 3 Lutego 2020 Pierwsze słyszę żeby w tych modelach siadł egr. Wszystkie po 2014 r. 2,0 i 1,6 silniki mają całkiem inaczej rozwiązany ten egr. Tam już nie wracają spaliny z sadzą ,olejem i innym brudem. Przez egr przepływają spaliny oczyszczone przez katalizator, następnie przez dpf i dopiero z dpfa wlatują ponownie do kolektora ssącego. W pełni czyściutkie jak łza. Praktycznie tylko sam gaz taki jak wylatuje z wydechu. Naj więcej awarii powodowały w starych modelach te sadze itp. zatykając kolektory, chłodniczki, przepustnice w egr. Ale zawsze mogło się coś sypnąć i w tej konstrukcji. Jak wiadomo nic nie jest wieczne i zawsze mogą być wyjątki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krispassat Zgłoś #3 Napisano 4 Lutego 2020 A czy masz jakieś sugestie co do tego błędu który mi się wyświetlił ? Szukałem w necie i nic nie znalazłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #4 Napisano 4 Lutego 2020 Nie mam pojęcia co to może być. Czekać aż coś padnie konkretnie, a może tylko się cos przycięło i już nie wróci nigdy ta usterka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krispassat Zgłoś #5 Napisano 5 Lutego 2020 20 godzin temu, ktry napisał: Nie mam pojęcia co to może być. Czekać aż coś padnie konkretnie, a może tylko się cos przycięło i już nie wróci nigdy ta usterka. Odstawiłem auto do serwisu, bo dziś znów ciężko odpalił i jakoś delikatnie przerywał podczas jazdy . Może też przytkany filtr paliwa ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #6 Napisano 16 Lutego 2020 W dniu 9.02.2020 o 16:06, krispassat napisał: . W warsztacie stwierdzili, że dwa wtryski zepsute Możesz powiedzieć ile kolego kosztowały takie wtryski za sztukę jeśli wymieniałeś?Mój mechanik mówił że czyszczenie egr daje tylko chwilowy efekt,ja w swoim b6 kupiłem nowy i miałem spokój.Tak to jest że jak się ma szczęście to 300 tyś zrobi się bez problemu a jak pech to trzeba dokładać.W sieci mało jest info bo w tych nowych silnikach 288 naprawdę nie słychać żeby coś działo się z osprzętem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krispassat Zgłoś #7 Napisano 16 Lutego 2020 (edytowane) 3 godziny temu, 1285 napisał: Możesz powiedzieć ile kolego kosztowały takie wtryski za sztukę jeśli wymieniałeś?Mój mechanik mówił że czyszczenie egr daje tylko chwilowy efekt,ja w swoim b6 kupiłem nowy i miałem spokój.Tak to jest że jak się ma szczęście to 300 tyś zrobi się bez problemu a jak pech to trzeba dokładać.W sieci mało jest info bo w tych nowych silnikach 288 naprawdę nie słychać żeby coś działo się z osprzętem. W końcu nie wymienili bo stwierdzili , że to właśnie zawór EGR. Zawór wyczyścili, bo tak zlecił handlarz od którego auto kupiłem. Naprawa była w ramach gwarancji. Ale będę chciał wymienić ten zawór, zrobię to w PL bo mieszkam w Niemczech i tu strasznie drogo.a sam nie wiem jak to zrobić . Szukam ciągle informacji , jak to działa w tym modelu. Wymianę dwóch wtryskiwaczy wycenili na 1100€. Z kolei w serwisie vw 1500€ ? Edytowane 16 Lutego 2020 przez krispassat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #8 Napisano 16 Lutego 2020 To faktycznie lepiej zrobić to w Pl a już na pewno będzie taniej-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #9 Napisano 16 Lutego 2020 Zmieniałem w swoim dwa wtryski, bo ponoć niedomagały lekko. Zakupiłem na allegro po 150 zł za szt. Kupiłem 4 aby były jednakowe. 630 zł za 4 szt. z przesyłka od Anglika Golfa 7 z 2018 roku. rzekomo z przebiegiem 40 tys. Wymiana to 30 minut roboty . Dobrze jeszcze dać nowe uszczelki pod wtryski ,ale nie jest to konieczne. Tylko mój jest 2,0 ale myślę że ceny są podobne. Jest tego od groma na allegro do wyboru. Ciekawa sprawa z tym egrem . Tam nie ma prawa nic się zabrudzić praktycznie. Po przejściu przez dpf tam nawet nie ma cząstek stałych, tam jest czyściej jak w szpitalu nie jednym. Tam jest tylko sam gaz . Chyba że dpf niedomaga, lub wycięty i puszcza syf na egr . Wsadż białą chusteczkę do końcówki wydechu i potrzyj nią trochę wewnątrz rury. Powinna być idealnie biała i czysta po wyjęciu. Jak jest inaczej to dpf szwankuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krispassat Zgłoś #10 Napisano 17 Lutego 2020 (edytowane) Podobno są dwa EGRy, w sensie jakiś bajpasy. Ten pierwszy obieg przed DPF a drugi za. Że był zasyfiony tak twierdzi warsztat, muszę uwierzyć bo nie widziałem.Rura wydechowa czysta. Mam go od niedawna więc testuje jeszcze działanie DPFa. Wtryski ogarnę w Polsce , bo tu w Niemczech chcą jak za złoto. Na tą chwilę auto jedzie dobrze, ciekawe tylko jak dlugo Edytowane 17 Lutego 2020 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blecharz Zgłoś #11 Napisano 4 Czerwca 2020 witam dostałem propozycję chipa i wyłączenie EGR (plus zaślepienie jakąś blaszką) wyżej napisane że te egr-y są lepsze niż kiedyś....czy ktoś jest zwolennikiem takich ingerencji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #12 Napisano 4 Czerwca 2020 Dzisiaj miałem okazję widzieć jak wygląda cały egr z chłodniczką spalin z Golfa 7 z 2015 roku z przebiegiem 270 tys. Powiem tak , bardzo prosta konstrukcja w porównaniu do starych rumpli z przed 2015 r. które się sypały na potęgę. Czystość mnie wręcz przeraził w przeciwieństwie do rumpli, to dlatego że spaliny do egra wpadają po oczyszczeniu przez katalizator i dpf. Praktycznie tam wpada to co wychodzi z wydechu. Czysty gaz bez sadzy ITP. W starych wpadał cały syf nie oczyszczony i przepalony . Jeszcze jedna kwestia to wymiana. Nie jest wprawdzie to godzina roboty , ale nie cały dzień jak w rumplach, z odkręcaniem zawieszenia przedniego, sań ITP. Cały taki egr używany można zakupić na Allegro poniżej 100 zł z przesyłka. Myślę że przeróbki w wyłączanie są bez sensu. Tym bardziej blaszki jakieś stosować skoro przepustnica jest zamknięta i wyłączona programowo, to na co ta blaszka. Przepustnica i tak nic nie puści. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blecharz Zgłoś #13 Napisano 4 Czerwca 2020 po co blaszki nie wiem moja znajomość mechaniki/elektroniki jest znikoma tylko to co się sam nauczę... pomyl na egr został podsunięty, późnej oglądałem filmiki na YouTube jak to silniki brudzą się syfem ze spalin... teraz czytam i uświadamiam się coraz bardziej że jednak to co większość usuwa, wył, itd jest bardzo ważne do prawidłowego działania wszystkiego:) np. bez dpf wpłyniemy negatywnie na egr i silnik? dobrze rozumie? ....jeszcze 1 pytanie czy jazda po ok 24km 4x6 czyli mega krótkie przejazdy mogą wł wypalanie/czyszczenie dpf (podniesione obroty do 1000rpm) bardzo często? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #14 Napisano 4 Czerwca 2020 Stare się brudziły zaczynając od samego egra który wyglądał po wyciągnięciu jak komin pieca węglowego zwanego kopciuchem. Kolektory ssące w starych potrafily się zapchać od sadzy. Przepustnice nie domykać przez smołę zmieszaną z sadzą i z olejem, zapychać chłodniczki egra i kończyć żywota nawet po 50 tys. km. w jeżdzie miejskiej. Teraz nic tu nie ma prawa się zatkać, bo jest czyściutko. Mimo że część spalin wracają do kolektora przez egr, ale to już jest sam gaz bez sadzy, oleju ITP. Jakiś wpływ egr ma na dpfa ,ale nie jest to jakiś istotny. W starych wyłączają programowo same egry i dpf funkcjonuje bez problemu bez tego ustrojstwa. Ważne aby zrobione było to fachowo przez program ,a nie za pomocą blaszki. Przy krótkich przejazdach dpf będzie wypalał się częściej nawet co 200-300 km. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rybak02 Zgłoś #15 Napisano 15 Grudnia 2023 W dniu 17.02.2020 o 09:06, krispassat napisał: Podobno są dwa EGRy, w sensie jakiś bajpasy. Ten pierwszy obieg przed DPF a drugi za. Że był zasyfiony tak twierdzi warsztat, muszę uwierzyć bo nie widziałem.Rura wydechowa czysta. Mam go od niedawna więc testuje jeszcze działanie DPFa. Wtryski ogarnę w Polsce , bo tu w Niemczech chcą jak za złoto. Na tą chwilę auto jedzie dobrze, ciekawe tylko jak dlugo Witam. Czy po czyszczeniu EGR wszystko było w porządku? Który EGR był czyszczony, ten pod turbo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach