Skocz do zawartości
daylander

Usterka ABS/ESP/ Auto hold -

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

Podczas jazdy zaświeciła mi się żółta kontrolka kierownicy, ABS,ESP, P. Po obejrzeniu kół zauważyłem z tyłu między tarczą hamulcową a metalową osłoną taki oto pierścień metalowy. Czy ktoś wie skąd to się mogła tam znaleźć i co to jest? Wyciągnąłem to ale lampki nadal się świecą.

Samochód to Passat B7 kombi z 2011 roku.

pirscien.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest bieżnia dzięki której czujnik abs wie jak szybko kręci się koło (tak z grubsza). Właśnie zakończyła swój żywot. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpadł Ci pierścień magnetyczny z piasty. Dzięki niemu czujnik odczytuje obroty koła. Kiedyś ktoś pisał, że można wymienić sam ten pierścień. Ja osobiście wymieniłem całą piastę (wybrałem Fag)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki. Czy jeśli ten pierścień odpadł to znaczy że łożysko w piaście jest już w nienajlepszym stanie? Jakiś specjanego szymienis to nie słyszę podczas jazdy. Dużo jest roboty z wymianą tej piasty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie ma nic wspólnego z łożyskiem. Roboty dużo nie ma, ale trzeba się ciut ciut znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziś przydarzyła mi się podobna historia a mianowicie hamując poczułem pod pedałem hamulca jakby luz i zgrzyt zębatek, w tej samej chwili na desce zapaliły się lampki od kontroli trakcji, wspomagania, ciśnienia, auto-hold, ABS i pewnie jakaś jeszcze wraz z towarzyszącymi komunikatami na wyświetlaczu.

Po analizie postów i sprawdzeniu błędów przez Carista, otrzymałem błędy widoczne na załącznikach. 

02757

03159

03842

01316

Kod 03842 sugeruje tylny prawy czujnik ale nie wiedziałem czy chodzi o ten na piaście współpracujący z magnesem. Mimo wszystko, miałem tylko czas dziś na zdjęcie koła i wykręcenie czujnika. Sprawdziłem kable, wyglądają ok, rezystancja czujnika była 10M ohm a po wypięciu i sprawdzeniu błędów pokazał się na liście w Carista czyli to chyba nie to. Martwi mnie tylko ten "zgrzyt" przy hamowaniu. Jakieś sugestie? Dzięki

 

 

 

 

Edytowane przez jakbli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomimo braku błędu bezpośrednio mówiącego o czujniku ABS czy jego usterce , wymieniłem go i wszystko znikło oprócz błędu o ciśnieniu. Nie pomaga reset, błąd wraca oraz nie można zapisać nowego stanu z komputera pokładowego. Przypuszczam, że po przejechaniu dystansu się to zmieni. Mam rację?

Edytowane przez jakbli
Literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy udało się rozwiązać problem? 

 

Mam podobne objawy z tym że u mnie kontrolki się pojawiają a po jakimś czasie znikają ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbieg okoliczności, że pojawiał się i znikał mimo wymiany prawego tylnego jak opisywałem. Okazało się, że wczoraj dopiero jak podpiąłem pod VCDS i w rzeczywistości to tylny ale LEWY jest uszkodzony. Sprawdziłem także jadąc z podglądem parametrów czujników w czasie jazdy. Tak więc zamówiłem ponownie tym razem LEWY tej samej firmy ATE co fabrycznie był. Wcześniej diagnozowałem innym software i stąd ten błąd.

 

Cytat

00290 - Uk³ad ABS; czujnik prêdkoœci ko³a; tylny lewy (G46)
            008 - Niezrozumia³y sygna³ - Sporadyczny

 

Edytowane przez jakbli
literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć mam pytanie, czy podczas nagłego hamowania kontrolka ABS powinna migać ? dzisiaj testowałem nowe zimowe opony na śniegu i gdy nagle zacząłem hamować to czułem na pedale hamulca "odbijanie" natomiast kontrolka nie mrugała a jestem przekonany ze ubiegłej zimy było odwrotnie, przy nagłym mocnym hamowaniu czułem odbijanie pedała hamulca i jednoczesne mruganie kontrolki ABS :D

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powinna mrugać podczas hamowania. Może mylisz z kontrolką esp migającą przy poślizgu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności