Bruno_78 Zgłoś #1 Napisano 29 Stycznia 2020 (edytowane) Witam. Mam pytanie. jak rozumiem chodzi o EGR. Wywaliło moj post z diagnostyki i przekierowano tutaj ze niby ten temat był juz przerabiany ale niestety nic nie znalazłem na ten temat. Problem to zapalająca sie kontrolka świec w trakcie jazdy i wchodzi w tryb serwisowy. po restarcie silnika na jakis czas spokoj po czym pojawia sie znowu ten problem. poniżej zrobione logi i mam błąd P0407. Czy to oznacza wymiane EGR ? zaznaczam nic nie chce wycinać zaślepiać itp. Adres 01: Silnik (J623-CAYC) Plik etykiet:. 03L-906-023-CAY.clb Oznaczenie elementu SW: 03L 906 023 FS HW: 03L 907 425 C Komponent: 1,6l R4 CR td H43 9196 Weryfikacja: --H43--- Numer seryjny: 00000000000000 Kodowanie: 00194036032401080000 Kod serwisu: WSC 00078 790 12345 Zbiór danych ASAM: EV_ECM16TDI02103L906023FS 003006 ROD: EV_ECM16TDI02103L906023FS_003.rod VCID: 7CF742F1F7EB60AA89-8028 Znaleziono 1 błąd: 7343 - Potencjometr recyrkulacji spalin (G212) P0407 00 [032] - sygnał za mały Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 2 Przebieg: 219078 km Data: 2020.01.25 Czas: 13:10:03 Prędkość obrotowa silnika: 1995.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 75.3 % Prędkość pojazdu: 71 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 67 °C Temperatura powietrza zasysanego: 7 °C Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar Napięcie zacisku 30: 14.682 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartość rzeczywista-ANG_EGRV[0]: -1.318 % Zawór recyrkulacji spalin (EGR): sterowanie-ANG_SP_EGRV[0]: 13.091 % Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: sterowanie-PWM_HBR_EGRV[0]: -23.523 % Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: wart.rzecz.nap.nieprzetw.-V_EGRV[0]: 0.674 V Zawór recyrkulacji spalin (EGR): offset zamknięty-V_EGRV_BOL[0]: 0.708 V Zawór recyrkulacji spalin (EGR): offset otwarty-V_EGRV_TOL[0]: 3.999 V Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-LF_STATE_EGRV_DISP[0]: 14 Kody gotowości: 0100 0000 Prośba o pomoc hmmm i nikt nie jest w stanie pomóc ? ciekawe.... Edytowane 31 Stycznia 2020 przez Bruno_78 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #2 Napisano 31 Stycznia 2020 Mogę tylko powiedzieć że jak w moim b6 zaświeciła kontrolka świec i auto wpadało w tryb awaryjny winny temu był właśnie egr.Kosztowało mnie to chyba 1600 zł.Po wymianie wszystko wróciło do normy.Ale czy akurat u Ciebie jest to samo nie mam pojęcia u mnie mechanik zaraz po podpięciu kompa stwierdził że to właśnie egr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bruno_78 Zgłoś #3 Napisano 31 Stycznia 2020 dziekuje za odpowiedz. szkoda ze nie masz info dot błedów jakie generował. ale dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #4 Napisano 31 Stycznia 2020 Niestety ale to już było parę lat temu.Z tego co wyczytałem w tamtym czasie to w 1.6 egry bardzo często siadały.U mnie przy 150 tyś km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bruno_78 Zgłoś #5 Napisano 31 Stycznia 2020 moj ma 220 tys i jest juz po akcji serwisowej "EKOLOGIA" coż jutro pojade do serwisu vw moze cos poradza i zdiagnozuja co to za problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #6 Napisano 31 Stycznia 2020 Gdzie mieszkasz? Bo z twojego profilu wynika, że jesteś bezimienną kobietą, więc nawet nie można ci polecić kogoś myślącego w twojej okolicy ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bruno_78 Zgłoś #7 Napisano 2 Lutego 2020 oki. temat chyba nieaktualny. z racji tego że opinii na ten temat był różnych wiele skończyło sie na wizycie w serwisie VW i o dziwo ta diagnostyka była za FREE diagnoza ... chłodniczka EGR Jednym słowem do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
STANISŁAW1979 Zgłoś #8 Napisano 23 Sierpnia 2020 Witam Po podpięciu do komputera diagnostycznego wyskoczył błąd jak w temacie czyli P040300 ZAWÓR RECYRKULACJI SPALIN - DZIAŁANIE BŁĘDNE. Dodatkowo oczywiście świeci się kontrolka silniczka na desce Po skasowaniu błędu zapaleniu silnika kontrolka nie zaświeca się dopóki nie zgasi się silnika i ponownie nie zapali . Dodatkowo przy podszybiu słychać świszczenie tak jak by gdzieś uchodziło powietrze z układu. Mechanik , który wymieniał czujnik położenia wałka rozrządu stwierdził że to normalna praca silnika . Po lekturze na forum trafiłem na opinie że za świst może odpowiadać chłodniczka od EGR która jest z nim połączona i dodatkowo gruszka od sterowania. Proszę o poradę czy konieczna jest wymiana całego egr z chłodniczką czy może tylko samej chłodniczki czy tylko samego egr. Na allegro są całe zestawy ale koszt prawie 900 zł . Koszt wymiany egr mechanik wycenił na 300 stówy . Z góry dziękuję za pomocne porady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #9 Napisano 26 Sierpnia 2020 Widzisz. Sam rozumiesz, że wymiana tylko jednej części jest ryzykowna z uwagi na koszt i czas potrzebny na całą operację. "Znajomy mechanik" zaleca wymianę kompletu, żeby się dwa razy nie.... wiadomo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
STANISŁAW1979 Zgłoś #10 Napisano 28 Sierpnia 2020 Witam A czy Ty w swoim już miałeś problem z EGR bo widzę po opisie że masz ten sam rok i nawet silnik o tym samym oznaczeniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #11 Napisano 28 Sierpnia 2020 No niestety też zaczyna się pojawiać coraz częściej, ale póki co, oprócz kontrolki "check engine" innych objawów nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #12 Napisano 28 Sierpnia 2020 W b7 tylko EGR off. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
urbinio Zgłoś #13 Napisano 9 Lipca 2023 Siema Panowie, Jestem w Chirwacji na wyjeździe wyskoczył mi błąd P040300 i błąd udało mi się skasować z pomocą kolegi, czy jest się czym martwić czy bez problemu wrócę do PL ?? Do przejechania jakieś 1600 km. Assistance na 1000 mam wykupiony w razie czego:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #14 Napisano 9 Lipca 2023 2 godziny temu, urbinio napisał: czy jest się czym martwić czy bez problemu wrócę do PL ?? Wrócić powinno się dać. Nawet jak wejdzie w tryb awaryjny to jakoś będzie jechał, słabo, ale będzie, a po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu jest szansa, że się na chwilę poprawi. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
urbinio Zgłoś #15 Napisano 16 Lipca 2023 W dniu 28.08.2020 o 09:41, mkpol napisał: W b7 tylko EGR off. Masz może kogoś kto w Wawie to robi ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #16 Napisano 16 Lipca 2023 niestety, ja ze śląska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach