Skocz do zawartości
Bruno_78

diesel Błąd EGR w B7 1.6/2.0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie. jak rozumiem chodzi o EGR. Wywaliło moj post z diagnostyki i przekierowano tutaj ze niby ten temat był juz przerabiany ale niestety nic nie znalazłem na ten temat.

Problem to zapalająca sie kontrolka świec w trakcie jazdy i wchodzi w tryb serwisowy. po restarcie silnika na jakis czas spokoj po czym pojawia sie znowu ten problem.

poniżej zrobione  logi i mam błąd P0407. Czy to oznacza wymiane EGR ? zaznaczam nic nie chce wycinać zaślepiać itp. 

Adres 01: Silnik (J623-CAYC)       Plik etykiet:. 03L-906-023-CAY.clb
   Oznaczenie elementu SW: 03L 906 023 FS    HW: 03L 907 425 C
   Komponent: 1,6l R4 CR td H43 9196  
   Weryfikacja: --H43---    Numer seryjny: 00000000000000
   Kodowanie: 00194036032401080000
   Kod serwisu: WSC 00078 790 12345
   Zbiór danych ASAM: EV_ECM16TDI02103L906023FS 003006
   ROD: EV_ECM16TDI02103L906023FS_003.rod
   VCID: 7CF742F1F7EB60AA89-8028

Znaleziono 1 błąd:
7343 - Potencjometr recyrkulacji spalin (G212) 
          P0407 00 [032] - sygnał za mały
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 2
                    Przebieg: 219078 km
                    Data: 2020.01.25
                    Czas: 13:10:03

                    Prędkość obrotowa silnika: 1995.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 75.3 %
                    Prędkość pojazdu: 71 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 67 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 7 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.682 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartość rzeczywista-ANG_EGRV[0]: -1.318 %
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): sterowanie-ANG_SP_EGRV[0]: 13.091 %
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: sterowanie-PWM_HBR_EGRV[0]: -23.523 %
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: wart.rzecz.nap.nieprzetw.-V_EGRV[0]: 0.674 V
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): offset zamknięty-V_EGRV_BOL[0]: 0.708 V
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): offset otwarty-V_EGRV_TOL[0]: 3.999 V
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-LF_STATE_EGRV_DISP[0]: 14

Kody gotowości: 0100 0000

Prośba o pomoc 

 

hmmm i nikt nie jest w stanie pomóc ? ciekawe.... 

 

Edytowane przez Bruno_78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę tylko powiedzieć że jak w moim b6 zaświeciła kontrolka świec i auto wpadało w tryb awaryjny winny temu był właśnie egr.Kosztowało mnie to chyba 1600 zł.Po wymianie wszystko wróciło do normy.Ale czy akurat u Ciebie jest to samo nie mam pojęcia u mnie mechanik zaraz po podpięciu kompa stwierdził że to właśnie egr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za odpowiedz. szkoda ze nie masz info dot błedów jakie generował. ale dziekuje 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale to już było parę lat temu.Z tego co wyczytałem w tamtym czasie to w 1.6 egry bardzo często siadały.U mnie przy 150 tyś km. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moj ma 220 tys i jest juz po akcji serwisowej "EKOLOGIA"  coż jutro pojade do serwisu vw moze cos poradza i zdiagnozuja co to za problem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie mieszkasz? Bo z twojego profilu wynika, że jesteś bezimienną kobietą, więc nawet nie można ci polecić kogoś myślącego w twojej okolicy ...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oki. temat chyba nieaktualny. z racji tego że opinii na ten temat był różnych wiele skończyło sie na wizycie w serwisie VW i o dziwo ta diagnostyka była za FREE :) 

diagnoza ... chłodniczka EGR 

Jednym słowem do wymiany. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Po podpięciu do komputera diagnostycznego wyskoczył błąd jak w temacie czyli P040300  ZAWÓR RECYRKULACJI SPALIN - DZIAŁANIE BŁĘDNE. Dodatkowo oczywiście świeci się kontrolka silniczka na desce Po skasowaniu błędu zapaleniu silnika  kontrolka nie zaświeca się dopóki nie zgasi się silnika i ponownie nie zapali . Dodatkowo  przy podszybiu słychać świszczenie tak jak by gdzieś uchodziło powietrze z układu. Mechanik , który wymieniał czujnik położenia wałka rozrządu stwierdził że to normalna praca silnika . Po lekturze na forum trafiłem na opinie że za świst może odpowiadać chłodniczka od EGR która jest z nim połączona i dodatkowo gruszka od sterowania. 

Proszę o poradę czy konieczna jest wymiana całego egr z chłodniczką czy może tylko samej chłodniczki czy tylko samego egr. Na allegro są całe zestawy ale koszt prawie 900 zł . 

Koszt wymiany egr mechanik wycenił na 300 stówy . 

 

Z góry dziękuję za pomocne porady 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz. Sam rozumiesz, że wymiana tylko jednej części jest ryzykowna z uwagi na koszt i czas potrzebny na całą operację. 

"Znajomy mechanik" zaleca wymianę kompletu, żeby się dwa razy nie.... wiadomo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 

 

A czy Ty w swoim już miałeś problem z EGR bo widzę po opisie że masz ten sam rok i nawet silnik o tym samym oznaczeniu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety też zaczyna się pojawiać coraz częściej, ale póki co, oprócz kontrolki "check engine" innych objawów nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W b7 tylko EGR off.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema Panowie,

Jestem w Chirwacji na wyjeździe wyskoczył mi błąd P040300 i błąd udało mi się skasować z pomocą kolegi, czy jest się czym martwić czy bez problemu wrócę do PL ?? Do przejechania jakieś 1600 km. Assistance na 1000 mam wykupiony w razie czego:)

20230708_201454.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, urbinio napisał:

czy jest się czym martwić czy bez problemu wrócę do PL ??

Wrócić powinno się dać. Nawet jak wejdzie w tryb awaryjny to jakoś będzie jechał, słabo, ale będzie, a po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu jest szansa, że się na chwilę poprawi.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.08.2020 o 09:41, mkpol napisał:

W b7 tylko EGR off.

Masz może kogoś kto w Wawie to robi ?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety, ja ze śląska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności