Skocz do zawartości
darcie

skrzypienie trzeszczenie podczas skrecania kół

Rekomendowane odpowiedzi

Czytając ten temat, zauważyłem, że niektórzy mylą dwie sprawy.

Piszczenie, trzeszczenie pasków i trzeszczenie zawieszenia :)

W tym drugim przypadku u mnie pomogło wstrzyknięcie oleju w osłone sworznia.

Oczywiście kilka dni później wymieniłem wahacze na nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem rozwiazany, i dotyczyl uwaga.... rolki alternatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość moriat

U mnie przyczyną skrzypienia była pęknięta osłona gumowa na wachaczu :) Pozdrawiam

wachacz.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam peknieta gume (mandzeta) koncowki drazka kierowniczego,sprawdzalem kolo podnoszac auto i nie ma jakichs wyraznych objawow zanieczyszczenia koncowki w srodku.Pytanie jest nastepujace,czy wymieniac koncowke naturalnie wraz z oslona? Czy tylko sama gume oslaniajaca koncowke drazka? Nie wiem jak dlugo mogla byc peknieta,i czy jest mocno zanieczyszczona? Co radzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku trzeszczenie pojawiało sie tylko na większych wybojach, a szczególnie po zjechaniu z tzw progów zwalniających. Musiał być to raczej gładki wybój powodujący dość duże wychylenie koła góra-dół. Najpierw posmarowałem strzykawką z igłą wszystkie elementy gumowe zawieszenia przedniego - nic to nie pomogło. W końcu na ścieżce diagnostycznej wyszło na jaw że mój kochany passacik ma zbyt dużą amplitudę drgań przedniego zawieszenia - diagnoza: wymiana gum mocujących amory do nadwozia. Podczas wymiany, którą obserwowałem wyszło na jaw że prawdopodbną przyczyną owego trzeszczenia jest połaczenie amortyzatora z elementem utrzymujacym górne wahacze ( całość jest przykręcona 3 śrubami do nadwozia ). Na tym elemencie były nawet widoczne 2 przetarcia w miejcu styku amora. Po przersmarowaniu i wymianie gum nic nie skrzypi, a samochód znacznie lepiej filtruje/tłumi nierówności ( sprężyna -30 mm Eibach ):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie trzeszczał dolny prosty wahacz. Pomimo, ze nie miał luzów wymieniłem na nowy i jak reką odiął trzeszczenie... Problem z głowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc i ja się dołańczam - piszczenie przy manewrach na postoju - jakby tarcie gumy o gumę - po analizie forum polece sprawdzic sprzęgło alternatora, napinacz paska i pasek - dam wam znac czy pomogło ..

 

-----------------------

 

No więc diagnoza jest taka : napinacz paska - podczas pracy silnika naciągnelismy lekko napinacz i piszczenie ustało ....

Edytowane przez Christoff

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i juz po wszystkim - autko chodzi jak marzenie - wymieniono koło pasowe alternatora oraz napinacz paska klinowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi trzeszczy( w zasadzie jest to takie skrzypienie jakby coś było nie nasmarowane,jakby gumy jakiejś) tylko podczas kręcenia kierownicą w lewo(kręcąc w prawo cicho i przyjemnie),i to zarówno podczas jazdy i postoju. Czytałem wątek i zastanawiam się czy to skrzypienie może pochodzić z górnych wahaczy?Bo mechanik sugerował mi że "powoli kwalifikują się do wymiany górne lewe wahacze ze wzgl. na niewielkie luzy". Końcówki drążka nowe, wymienione miesiąc temu na FEBI. Wymieniałem też lewy dolny tylni wahacz. Z zawieszenia mimo to dochodzą też niewielkie stuki (coraz intensywniejsze) podczas jazdy na wprost po niewielkich dziurach, przy przejeżdzaniu przez przejazdy kolejowe,itp. Podczas normalej jazdy (ok.80-100km/h) wszystko cicho i przyjemnie.

Edytowane przez pc-et

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pc-et sprawdź łączniki stabilizatora. Ja miałem w swoim po prawej stronie taki stary, sworzniowy - piekielnie skrzypiał/chrobotał, objawy podobne.

"Ponaciskaj" auto z przodu z jednej i drugiej strony i trzymaj rękę na poszczególnych elementach zawieszenie - wyczaisz który skrzypi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ZAMOR B5FL

Skrzypienie...to napewno sa sworznie wahaczy....strzykawka z olejem pomoze:)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! A powiedzcie mi dlaczego skrzypi tylko jak kręcę w lewo?W prawo cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wachacze mam ok, amory to już pewnie do wymiany, płyn we wspomaganiu norma. Wczoraj zaczeło trzeszczeć objawy: na postoju podczas skrecania prawo lewo, przy niskich predkosciach podczas skrecania, przy predkosciach 40 i wiecej zero problemów.

Może to te drążki zobacze jutro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do trzeszczenia przy skrecaniu kierownica to bedzie na 100% ktorys wachacz albo tak jak bylo u mnie Łącznik stabilizatora ja go dokrecilem mocniej troche jeszcze po trzeszczal i mu przeszlo :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki! A powiedzcie mi dlaczego skrzypi tylko jak kręcę w lewo?W prawo cisza.

Na 100% będzie to sprzęgiełko alternatora plus pewnie napinacz paska wieloklinowego

 

---------- Post added at 08:49 ---------- Previous post was at 08:47 ----------

 

Wachacze mam ok, amory to już pewnie do wymiany, płyn we wspomaganiu norma. Wczoraj zaczeło trzeszczeć objawy: na postoju podczas skrecania prawo lewo, przy niskich predkosciach podczas skrecania, przy predkosciach 40 i wiecej zero problemów.

Może to te drążki zobacze jutro.

Na 100% będzie to sprzęgiełko alternatora plus pewnie napinacz paska wieloklinowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem ze zgrzypieniem. Zęby bym zeżar z nerwów bo nie szło wyczaić co zgrzypi a odgłos był taki jak skrzypienie starej wersalki nawet na postoju i wyłączonym silniku obracając kierownicą to w prawym kole dochodziły odgłosy.Wylałem dwa WD-40 na wszystkie zimenbloki i nic.Strzykawka + igła + olej i wszystkie osłony przekłute i nic.Kumpel za kierownicą kręciłi tez nie szło zlokalizować bo niesie sie po całm zawieszeniu.Dopiero wyczytałem na forum że KOŃCÓWKA DRĄZKASTABILIZATORA poszłem psikłem WD i cisza i chwała Gościowi co to opisał.

 

 

Pozdrawiam amatorów gararzowej naprawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość buchosmambo

witam mam podobny problem z tym,ze u mnie wyglada to tak:

mialem przedwczoraj wymieniany pasek rozrzadu,i te inne napinacz rolka itd. Odebralem samochod PASSAT 1998 1.8 T i zauwazylem na drugi dzien, ze przy maksymalnym prawie skrecie kierownicy np jak parkuje i mocno skrecam to pojawia sie taki zgrzyt (po lewj i po prawej rowniez jak skrecam w lewo to lewa skrzypi a jak w prawo to prawa skrzypi)

Kilka tygodni temu mialem piszczenie gumy na wahaczu po prawej stronie wiec napewno nie jest to ten odglos.

Teraz odglos jest skrzypiacy i tylko przy duzym skrecie. Czy wymiana rozrzadu tzn dojscie do niego poprzez wykrecenie poszczegolnych elementow mogla sie do tego przyczynic?Sory za pytanie ale automechanika to niestety nie moj konik. Jesli moglby ktos podac jakies swoje TYPY odnosnie tego halasu to bede wdzieczny

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem ten sam problem ze zgrzypieniem. Zęby bym zeżar z nerwów bo nie szło wyczaić co zgrzypi a odgłos był taki jak skrzypienie starej wersalki nawet na postoju i wyłączonym silniku obracając kierownicą to w prawym kole dochodziły odgłosy.Wylałem dwa WD-40 na wszystkie zimenbloki i nic.Strzykawka + igła + olej i wszystkie osłony przekłute i nic.Kumpel za kierownicą kręciłi tez nie szło zlokalizować bo niesie sie po całm zawieszeniu.Dopiero wyczytałem na forum że KOŃCÓWKA DRĄZKASTABILIZATORA poszłem psikłem WD i cisza i chwała Gościowi co to opisał.

 

 

Pozdrawiam amatorów gararzowej naprawy

 

Zlituj się.........

 

Włącz sobie sprawdzanie pisowni, bo zeza można dostać od czytania takiej "polszczyzny" :zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Michał1985

Witam wszystkich Forumowiczów :)

Jest to mój pierwszy post więc w razie jakiejś wpadki przepraszam - nie bijcie!:kumple

 

W Passacie którym mam przyjemność jeździć pojawił się taki oto problem.

Podczas postoju auta przy zapalonym silniku nie pracuje on tak jak powinien pracować zupełnie sprawny 130 konny TDI - wiecie i znacie ten dźwięk :)

Niestety nie potrafię jakoś konkretnie tego określić, a nagranie będę miał dopiero dzisiaj popołudniu. Ale to nie wszystko. Jest też problem podczas manewrów na parkingu. Zarówno przy skręcaniu kierownicy w prawo lub w lewo dochodzi spod maski straszliwy pisk. Pisk ten jest połączony również z pewnego rodzaju skwierczeniem. Nie potrafię tego zlokalizować, mechanik u którego do tej pory serwisowałem ''PASKA'' też rozkłada ręce. Dodam tylko, że przy dodawaniu gazu i jednoczesnym skręcaniu kół dźwięki te ustają...

 

Jutro mam umówioną wizytę w ASO ale chciałbym poznać Waszą opinię - opinię jak mniemam specjalistów bo kto jak nie użytkownicy VW mogą wiedzieć to najlepiej, albo wskazać mi jakieś porady. Bo wiem, że ASO lubią naciągać....

 

 

Dziękuję z góry i pozdrawiam serdecznie

MICHAŁ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm wedlug mnie na 99% bedzie do ubytek płynu od wspomagnia, pewnie wystarczy dolać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności