Skocz do zawartości
zgroza

Zawór podciśnienia serwa - zatyczka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie!

(to mój 1 post tutaj, więc proszę o wyrozumiałość)

Chciałem się szanownych kolegów zapytać o prawidłowe zachowanie zaworu od podciśnienia serwa w Passacie B5 1.8T (w innych pewnie też występuje). Po podniesieniu maski widać go po lewej stronie (kierowcy), w komorze silnika, tuż za grodzią - rurka podciśnienia przechodzi przez dziurę pod samą uszczelką od maski i od razu jest ten zawór. Zdjęcia chwilowo nie mam jak zrobić - zawór wygląda tak:

https://store.prestigemotorservices.co.uk/pub/media/catalog/product/cache/1/image/e9c3970ab036de70892d86c6d221abfe/3/0/30149_1.jpg

I to jest - jak dotąd - JEDYNE zdjęcie znalezione w sieci, gdzie widać wyraźnie, że na takim małym kroćcu siedzi sobie taka zielona zatyczka z plastiku.

No i właśnie ta zatyczka rozpadła mi się w rękach...

A próbowałem ją zdjąć, bo słychać stamtąd świst powietrza (pewnie zasysa lewe).

W związku z tym pytanie do Was: jak to ustrojstwo powinno się zachowywać?

Wydaje mi się, że ten zawór powinien przepuszczać tylko w 1 kierunku (może się mylę?). Ale raczej nie powinien zasysać lewego powietrza do układu.

Może inaczej: czy ta zatyczka powinna być szczelna, czy nie? To jakiś "zawór bezpieczeństwa"? (np. na wypadek zbyt dużego ciśnienia - żeby nie rozwaliło membrany jakiegoś zaworka - zgaduję tylko).

Czy ja mogę to z czystym sumieniem zaślepić na amen?

Dzięki z góry za podpowiedzi (po 4 godzinach kopania w Internecie nie znalazłem żadnych wskazówek, nawet wzmianki o tej zaślepce - stąd uderzam tutaj).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko w jednym kierunku.Zrób z tym,bo jak zassa wodę z podszybia do serwa to będzie nieciekawie.

 

Edytowane przez pas77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że zawór podciśnienia działa poprawnie (hamulce i ich wspomaganie działają, "dziury" w obrotach przy hamowaniu nie mam), męczy mnie tylko ta zatyczka i zasysanie tamtędy powietrza z zewnątrz. Na razie zaślepiłem czymkolwiek, żeby powietrza nie pobierało - nie zmieniło to nic, poza tym, że nie słychać świstu stamtąd.

Nadal tylko nie wiem, czy w miejscu tej zatyczki powinno być "coś" (cokolwiek), a jeżeli tak - to co? Jeżeli ma być właśnie ta zatyczka (zakładam, że powinna być szczelna), to zostawię to tak jak jest. Ale może to jakieś okrojone rozwiązanie - może zamiast zatyczki powinienem w to miejsce podłączyć rurkę - do czego?

Jeżeli macie pojęcie co to za "dolot" został tak zaślepiony - dajcie znać.

Dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sumie to ten "króciec" z tego zaworu jednokierunkowego musi być zaślepiony służy jedynie do pomiaru podciśnienia (poprawnego działania serwa), bez zatyczki serwo nie będzie mieć poprawnego podciśnienia. Brak podciśnienia w serwie skutkuje po prostu twardym pedałem hamulca i trudnościami w hamowaniu bo serwo po prostu nie działa (siła potrzebna aby "przepchnąć" płyn hamulcowy. Zaworek można podmienić na taki bez tego króćca 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki serdeczne za konkretną odpowiedź!

(idę zaślepić na stałe)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności