Skocz do zawartości
martin93

Passat B7 1.8 TSI - awaria

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

proszę o poradę w sprawie nadzwyczaj awaryjnego Passata B7 1.8 TSI 160 KM 2011r.

Pierwszy remont:
- regeneracja turbosprężarki,
- wymiana odmy,
- naprawa głowicy, uszczelki (na 3 cylindrze, ponieważ było słabe ciśnienie),

plus wymiana pierścieni na tłokach, która miała ograniczyć ogromne spalanie oleju w aucie.

Niestety problem pobierania oleju się wzmożył, nawet 5 litrów na 2000 km.

I doszedł kolejny problem, zaczęła zapalać się kontrolka EPC oraz check engine, auto szarpie podczas jazdy. Gdy wracałem w tym stanie autem do domu (60 km)  komputer wskazał na spalanie 4.8 l/100km (byłem zszokowany, na chłopski rozum pomyślałem, że jeden cylinder przestał działać). Mechanik na ten problem zareagował wymianą cewek i świec. Problem nadal występuję. Podobno olej zalewa świece. Mamy propozycję generalnego remontu silnika za 10 000 zł. Pomóżcie podjąć decyzję co zrobić z autem. Dodam, że nie znamy się na mechanice.

Liczę na pomoc,
Marcin

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

solidna naprawa problemu olejowego to z robocizną około 10-11tys.zł na OE częściach.....(w tym m.in. rozrząd)

5 litrów na 2000km to już lepiej nie jeździj bo zapchasz katalizator....

Jaki jest przebieg auta? B6 i B7 z silnikami CDAA z lat 2010-II.2012 wychodziły z problemem olejowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam silnik i znam go na wylot.

rozebral go kilkakrotnie z ciekawosci.

mnie bierze 1l na 1500km ale samochod jezdzi bardzo dobrze.

jezeli szarpie to pewnie wypada zaplon na ktoryms cylindrze. 

jestem z katowic jak chcesz moge zerknac

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pompeusz666 1 litr na 1500km to chyba czas zrobic naprawe bo zajedzie go spalanie oleju... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie zmieniło przez ostatnie 140 000 km dolewam i tyle , samochód jak chodził tak chodzi , na badaniach technicznych analiza spalin tez wychodzi dobrze więc się nie przejmuje. 

Przymierzałem się do robienia pierścieni ale nie bardzo się to kalkuluje. Przestałem wymieniać olej wymieniam tylko filtry i robię dolewki z castrola. :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh jakis sposob na zycie to jest ?

nie wymieniamy a dolewamy heh

od jakiego przebiegu zaczal jesc olej? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i 140tys.km na jedzacym olej? No ciekawe kiedy bedzie kaput.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.01.2020 o 22:48, rosol napisał:

B6 i B7 z silnikami CDAA z lat 2010-II.2012 wychodziły z problemem olejowym.

W b6 był silnik cdaa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autor pobył na forum godzinkę i tyle go było widać, a tu już akademicka dyskusja się robi. Chwilowo przymykam. Autora (jeśli się pojawi) proszę o kontakt na pw w celu otwarcia tematu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności