martin93 Zgłoś #1 Napisano 22 Stycznia 2020 Dzień dobry, proszę o poradę w sprawie nadzwyczaj awaryjnego Passata B7 1.8 TSI 160 KM 2011r. Pierwszy remont: - regeneracja turbosprężarki, - wymiana odmy, - naprawa głowicy, uszczelki (na 3 cylindrze, ponieważ było słabe ciśnienie), plus wymiana pierścieni na tłokach, która miała ograniczyć ogromne spalanie oleju w aucie. Niestety problem pobierania oleju się wzmożył, nawet 5 litrów na 2000 km. I doszedł kolejny problem, zaczęła zapalać się kontrolka EPC oraz check engine, auto szarpie podczas jazdy. Gdy wracałem w tym stanie autem do domu (60 km) komputer wskazał na spalanie 4.8 l/100km (byłem zszokowany, na chłopski rozum pomyślałem, że jeden cylinder przestał działać). Mechanik na ten problem zareagował wymianą cewek i świec. Problem nadal występuję. Podobno olej zalewa świece. Mamy propozycję generalnego remontu silnika za 10 000 zł. Pomóżcie podjąć decyzję co zrobić z autem. Dodam, że nie znamy się na mechanice. Liczę na pomoc, Marcin Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #2 Napisano 22 Stycznia 2020 solidna naprawa problemu olejowego to z robocizną około 10-11tys.zł na OE częściach.....(w tym m.in. rozrząd) 5 litrów na 2000km to już lepiej nie jeździj bo zapchasz katalizator.... Jaki jest przebieg auta? B6 i B7 z silnikami CDAA z lat 2010-II.2012 wychodziły z problemem olejowym. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #3 Napisano 23 Stycznia 2020 mam ten sam silnik i znam go na wylot. rozebral go kilkakrotnie z ciekawosci. mnie bierze 1l na 1500km ale samochod jezdzi bardzo dobrze. jezeli szarpie to pewnie wypada zaplon na ktoryms cylindrze. jestem z katowic jak chcesz moge zerknac Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #4 Napisano 23 Stycznia 2020 @pompeusz666 1 litr na 1500km to chyba czas zrobic naprawe bo zajedzie go spalanie oleju... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #5 Napisano 23 Stycznia 2020 Nic się nie zmieniło przez ostatnie 140 000 km dolewam i tyle , samochód jak chodził tak chodzi , na badaniach technicznych analiza spalin tez wychodzi dobrze więc się nie przejmuje. Przymierzałem się do robienia pierścieni ale nie bardzo się to kalkuluje. Przestałem wymieniać olej wymieniam tylko filtry i robię dolewki z castrola. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #6 Napisano 23 Stycznia 2020 heh jakis sposob na zycie to jest ? nie wymieniamy a dolewamy heh od jakiego przebiegu zaczal jesc olej? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #7 Napisano 23 Stycznia 2020 od 60 000 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #8 Napisano 23 Stycznia 2020 i 140tys.km na jedzacym olej? No ciekawe kiedy bedzie kaput.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #9 Napisano 25 Stycznia 2020 W dniu 22.01.2020 o 22:48, rosol napisał: B6 i B7 z silnikami CDAA z lat 2010-II.2012 wychodziły z problemem olejowym. W b6 był silnik cdaa? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #10 Napisano 25 Stycznia 2020 Autor pobył na forum godzinkę i tyle go było widać, a tu już akademicka dyskusja się robi. Chwilowo przymykam. Autora (jeśli się pojawi) proszę o kontakt na pw w celu otwarcia tematu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach