Skocz do zawartości
njangu

diesel AWX/GGB_Haczy 1,2,3 bieg po wymianie sprzęgła,2masy i wszystkiego dookoła

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Jak w temacie. Prośba o pomoc w rozwikłaniu zagadki. Jestem po wymianie: dwumasu, tarczy, łożyska, docisku, tulei prowadzącej, uszczelniacza wału od strony skrzyni, wysprzęglika, łożyska igiełkowego. Tuleja- LUK, uszczelniacz/simering- CORTECO, reszta SACHS. Wymiana oleju do skrzyni XADO 75W90.

Powód wymiany ciężko chodzący pedał sprzęgła, szarpanie przy ruszaniu przy odpuszczaniu sprzęgła (brak możliwości ładnego płynnego ruszenia - przy powolnym odpuszczaniu sprzęgła w pewnym momencie strzał od fotela w plecy :). Coś tam szumiało skrzynia/sprzęgło, ale biegi chodziły jak w szwajcarskim zegarku (luźno i precyzyjnie).

Do mechanika jeżdżę już 4-ty raz. Zaczyna mnie szlag trafiać. Objawy:

Samochód na zimnym zachowuje się w miarę ok, poza tym że lewarek i pedał jest, jakiś taki nie mój. Przed wymianą każdy bieg wchodził jak w masło, teraz z jakimś takim oporem. Pedał sprzęgła jakiś taki pizdo...ty. Mega lekko chodzi, jakby trochę wolniej wraca.

Poprzejechaniu 15km, na ciepłym, zaczynają się dziać dziwne rzeczy. 

Wrzucam jedynkę (czasem haczy, czasem nie) ruszam, chcę zmienić na 2-kę, nie chce się wypiąć jedynka. Dopiero użycie siły powoduje zmianę na 2-kę, reszta biegów w miarę ok.

Dohamowanie przed światłami i tu już prawidłowość, tak się dzieje zawsze: próba redukcji z 4ki na 3kę. Nie wchodzi 3ka. Po wypięciu 4ki nie wchodzi żaden bieg. Dopiero przygazówka na luzie, na jadącym (hamującym aucie) powoduje że 3ka wchodzi dość gładko.

Po kolejnych powrotach do mechanika z reklamacjami. 1. Odpowietrza wysprzęglik, 2. wymienia pompkę sprzęgła pod pedałem. Samochód na początku wydaje się ok, na drugi dzień, po rozgrzaniu i przejechaniu dłuższego dystansu, zachowuje jak powyżej.

Wiem że mechanik jeszcze nie odpowietrzał tego przez zacisk hamulca i wysprzęglik na raz (rurka łącząca).

Co może się jeszcze dziać z tym autem. Coś źle złożyli ? Prośba o pomysły, sugestie.

Czy w AWX w skrzyni GGB jest jakaś regulacja cięgien wybieraka? Może to trzeba jakoś wyregulować

Edytowane przez njangu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.01.2020 o 09:24, njangu napisał:

Hej,

Jak w temacie. Prośba o pomoc w rozwikłaniu zagadki. Jestem po wymianie: dwumasu, tarczy, łożyska, docisku, tulei prowadzącej, uszczelniacza wału od strony skrzyni, wysprzęglika, łożyska igiełkowego. Tuleja- LUK, uszczelniacz/simering- CORTECO, reszta SACHS. Wymiana oleju do skrzyni XADO 75W90.

Powód wymiany ciężko chodzący pedał sprzęgła, szarpanie przy ruszaniu przy odpuszczaniu sprzęgła (brak możliwości ładnego płynnego ruszenia - przy powolnym odpuszczaniu sprzęgła w pewnym momencie strzał od fotela w plecy :). Coś tam szumiało skrzynia/sprzęgło, ale biegi chodziły jak w szwajcarskim zegarku (luźno i precyzyjnie).

Do mechanika jeżdżę już 4-ty raz. Zaczyna mnie szlag trafiać. Objawy:

Samochód na zimnym zachowuje się w miarę ok, poza tym że lewarek i pedał jest, jakiś taki nie mój. Przed wymianą każdy bieg wchodził jak w masło, teraz z jakimś takim oporem. Pedał sprzęgła jakiś taki pizdo...ty. Mega lekko chodzi, jakby trochę wolniej wraca.

Poprzejechaniu 15km, na ciepłym, zaczynają się dziać dziwne rzeczy. 

Wrzucam jedynkę (czasem haczy, czasem nie) ruszam, chcę zmienić na 2-kę, nie chce się wypiąć jedynka. Dopiero użycie siły powoduje zmianę na 2-kę, reszta biegów w miarę ok.

Dohamowanie przed światłami i tu już prawidłowość, tak się dzieje zawsze: próba redukcji z 4ki na 3kę. Nie wchodzi 3ka. Po wypięciu 4ki nie wchodzi żaden bieg. Dopiero przygazówka na luzie, na jadącym (hamującym aucie) powoduje że 3ka wchodzi dość gładko.

Po kolejnych powrotach do mechanika z reklamacjami. 1. Odpowietrza wysprzęglik, 2. wymienia pompkę sprzęgła pod pedałem. Samochód na początku wydaje się ok, na drugi dzień, po rozgrzaniu i przejechaniu dłuższego dystansu, zachowuje jak powyżej.

Wiem że mechanik jeszcze nie odpowietrzał tego przez zacisk hamulca i wysprzęglik na raz (rurka łącząca).

Co może się jeszcze dziać z tym autem. Coś źle złożyli ? Prośba o pomysły, sugestie.

Czy w AWX w skrzyni GGB jest jakaś regulacja cięgien wybieraka? Może to trzeba jakoś wyregulować

Nie wiem co może być u ciebie nie tak i nie chce zgadywać ale ja u siebie jak wymieniałem sprzęgło z kołem dwumasowym to miałem objawy takie, że strasznie szarpało nie dało się płynnie ruszyć z miejsca a po wymianie w zimne dni pedał sprzęgła przez kilka minut jazdy wolniej wraca do góry ale tylko przy ujemnej temperaturze a pózniej jest wszystko ok. Założyłem sprzęgło LUKA a koło dwumasowe Sachs i wysprzęglik też wymieniłem i odpowietrzałem bo przy montażu go uszkodziłem. Wydaje mi się, że może jakieś sprzęgło wadliwe dostali albo zle wycentrowane ciężko powiedzieć. Napisz na grupie marewel na facebooku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za odpowiedź. Że graty wadliwe nie brałem pod uwagę,  ale napisałem do sprzedawcy że są problemy, zobaczymy co odpisze. Najgorsze że problemy są dość nieregularne, i tylko na ciepłym, a ja zaraz w Polskę z rodzinką jadę, to ciągle będzie gorący. Wstawię go do ASO może co uradzą.

No i dzięki za kontakt z Face'a. Ciekawa grupa?

Edytowane przez njangu
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy zdarzyło Wam się kiedyś że założyliście sprzęgło Sachs i były objawy jak wyżej? Mech wsadził drugie sprzęgło Luka (takie dała fabryka) i ponoć wszystko chodzi tip-top (auto odbieram w poniedziałek). Sprzęgła z kołami DM i dociskiem złożone do kupy, różnią sie o 6mm. Sachs jest grubszy od LUKa. 

Kurde, wszyscy do tej pory mówili, że Sachsa można zamiennie stosować z Lukiem, że nawet sachs lepszy.

Co jest grane? Sprzedawca zamówił sobie drugi zestaw Sachsa dedykowany do AWXa i ten też jest wyższy /grubszy od Luka. Najprawdopodobniej nici z reklamacji, bo sprzęgło/docisk i DM Sachsa nie są wadliwe, a już pojeździły, więc są używane. 

Jeśli tak wyjdzie, to sprzęgło w AWXie kosztowało mnie w sumie ponad 5tys pln?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc jest finał sprawy.

Wpadł nowy zestaw LUKa. Samochód chodzi jak marzenie.Biegi znów wchodzą (i wychodzą) jak w szwajcarskim zegarku. Zmieniam je jak dawniej, dwoma palcami. Skrzynia nie rzęzi, nie charczy, nie szura. Jest super dobrze.

Problemem było zatem niepasujące sprzęgło SACHSa (katalogowo dedykowane do mojego auta). Zobaczymy jak z możliwością oddania/zareklamowania SACHSa. Raczej spodziewam się kłopotów.

Póki co nie mogę się nacieszyć z tego jak pracuje autko ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to dobrze, że problem rozwiązany z reklamacją pewnie będzie ciężko :) sprzedaj te sprzęgło 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności