Skocz do zawartości
Qubape

DPF. Co dalej kiedy zakończy swój żywot?

Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim,

mój dpf ma już prawie 70g na 80g max popiołu i ostatnio się dość często zaczyna wypalać. Jako że robię budżet serwisowy na ten rok pasatejro to myślę też o dpi i mam dylemat co dalej.

Usuwać ? Regenerować ? Inne opcje ?

Mój przebieg to 192tys (ja jeżdzę od 1,5 roku , przejechałem nim prawie 30tys). Poleci ktoś warsztat w Poznaniu, który dobrze ogania temat?

Dodam, że jeszcze ani razu nie zaświeciła mi się kontrolka więc raczej sprawa przyszłościowa ale już się chciałem zastanowić co dalej i jakie to są koszty. Dzięki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczyścić i po problemie.  Następne 200 tys. może śmigać.    Czyszczenie to koszt już nie taki straszny 400 zł plus demontaż i będzie jak nowy .  Raz na 200 tys. można se pozwolić wyczyścić.  Można i usunąć, ale to już nie legalne, więc nie polecam.

To że ma 70 to o niczym nie świadczy, to jest tylko teoretyczna ilość, która często ma nie wiele wspólnego z rzeczywistym stanem dpfa.  Będzie pokazywać 50 a będzie zawalony kompletnie, albo będzie 80 i jeszcze będzie w dobrym stanie . Wszystko wyjdzie w czasie czyszczenia, bo przed jest robiony pomiar przelotu.

Co ile km się wypala i w jakich warunkach jazda. Po tym można najlepiej ocenić stan ,a nie po teoretycznej liczbie obliczonej przez komputer ze spalonej ilości paliwa i wiele innych rzeczy w czasie użytkowania auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo ze teraz koszt jest bardzo niski dlatego jestem daleko od usuwania filtra tylko czytałem różne opinie na temat regeneracji. 
a czy po całym procesie trzeba cos w ecu resetować , zmieniać wartości ? Czy on sam będzie widział ze jest czysty filtr ? 
 

Ostatnio właśnie jeżdżę więcej po mieście i czasami już po 100km a w trasie co około 400-500 mi się wypala a często nie mam czasu żeby stać i czekać. Ale dwa razy w mc lecę autostrada to przegonię pająki :) 

 

a dpf ma milion czujników i tam nie ma różnicy ciśnień ? Można to spr OBDEleven ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypalanie co 400-500 jest normalne. Jeśli robisz krótkie odcinki i to nic dziwnego że wypala co 100.Sama jazda autostradą nic nie da jeśli akurat wtedy filtr nie ma ochoty się czyścić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wiem, że nic nie daje jeśli akurat nie ma potrzeby wypalania ale gro osób myśli, że wystarczy zrobić trasę i już po wszystkim :) 

 

Myślałem, że co 700-1500 km się wypala. No nic to może pojeżdżę póki zaświeci się kontrolka :) 

Spróbuje zobaczyć czy można jakoś to spr w obdeleven, bo popiół mam. Ale może jakoś po czujnikach da radę coś spr 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie EURO 6 , w EURO 5 było o połowe mniej restrykcyjne DPFy więc i rzadziej się zapychały/wypalały . Ja po zakupie paska nie mogłem się przyzwyczaić do tego, też myślałem że coś jest zepsute.

Najlepsze jest to że po wyjechaniu z salonu jako nowym autem po 500 km zapaliła mi się kontrolka DPFa :) a to dla tego że nie wiedziałem że nie można tak sobie przerywać regeneracji filtra bo po 10 razach właśnie się zapala. Wtedy też robiłem jakoś krótkie odcinki ,a jak auto nowe to też pewnie wszystko się dociera i więcej syfu w spalinach. Poza tym lałem bylejakiego diesla z przyzwyczajenia bo miałem wcześniej 1.9 tdi.

Teraz nauczyłem się jeździć z dpf i leję tylko najlepszego diesla ale nigdy nie używałem specjalnych dodatków do ropy. Ogólnie pierwszy rok użytkowania bardzo mnie irytował i nawet chciałem sprzedać to auto tym bardziej że robiłem odcinki po mieście. Nikt w salonie mi nie doradził żebym nie kupował diesla do miasta ale też nie był wyboru w autach i trafiła się okazja. Mam teraz 70 tyś i w tym okresie zapaliła mi się 4 razy kontrolka DPF. Wtedy trzeba wykonać procedurę regeneracji filtra na trasie wg instrukcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można go wywalić bo cena w zasadzie za demontaż i regenerację oraz usunięcie fizyczne i w ecu jest taka sama.  

jeszcze nam dodatkowo scr wiec już ekologiczny pełen wypas. Ja jak nie mam czasu na czekanie to tak gdzieś po 3 razie staram się wytrzymać do końca i jeszcze kontrolki nie zaliczyłem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie czekałem na wypalenie się filtra, gasiłem i już, a na drugi dzień przejechałem się trochę dalej i tyle. Głupota wypalać pod domem te 15 czy nawet 20 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest trochę inaczej, niewiem czy do końca dobrze? nigdy nie miałem kontrolki od DPF a mam scr żadnych problemów z nim nie mam, nawet niewiem jak przerwać taka procedurę wypalania. Za każdym razem jak DPF się wypala ( zazwyczaj przy parkowaniu pod praca bądź domem) nawet po zgaszeniu silnika procedura dalej trwa, ja idę do domu bądź pracy - a wentylatory szaleją coś buczy pod maska, gorące opary z wydechu, i tak przez jakieś 10 minut może dłużej. Czy to normalne ? Czy procedura mino iż wszystko szaleje jest przerwana czy kontynuowana po zgaszeniu silnika ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Procedura zostaje przerwana a wentylatory chodzą dalej żeby schodzić filtr nagrzany do 600 stopni. Po ponownym odpaleniu i osiągnięciu warników silnik uruchamia ją ponownie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie zawsze jest kontynuowana po przerwaniu , pewnie jak dopiero się silnik nagrzeje. Jak wypala to obroty są na 1000, a start-stop nie działa. Jazda na odcinkach do 5 km jest okropieństwem bo filtr nie nadąża się oczyścić bo też silnik jest niedogrzany i komputer nie włącza procedury. Dla tego pomimo że mam do pracy 5 km to robię okrężną drogę żeby było 10km to wtedy jest w miarę OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie związane w jakimś sensie z filtrem DPF a w zasadzie ilością popiołu w nim się znajdującego. Ostatnio podnosilem moc ze 150 na około 190 km w 2.0 TDI.

Podczas rozmowy poinformowano mnie, ze moc jaka można uzyskać z danego silnika zależny od zabicia filtra DPF, gdyż w zależności od jego stopnia zapchania, temperatura gazów w silnik musi być optymalna -->  nie możne być zbyt wysoka, gdyż może doprowadzić to do uszkodzenia silnika. (nadtapianie tłoków o ile dobrze pamiętam).

Teraz pytanie. Jeśli chip był zrobiony przy w miarę niezapchanym DPF (30g/80g) to czy w momencie gdy będzie około 70/80g, to czy temperatura gazów silnika nie będzie na tyle wysoka, aby mogła doprowadzić do uszkodzenia silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności