polonez15 Zgłoś #1 Napisano 5 Stycznia 2020 Siemanko. Dosyć dawno mnie tu nie było, w międzyczasie nastąpiła przesiadka z 3B ( 1.9 AHU 202/455) na 3BG 2.5 TDI BAU. Po kilku miesiącach eksploatacji zamiast ori wypalonego Xenonu wpadły soczewki BI-Led Koito. Świeciło to jako tako, ale brakowało tego czegoś... Barwa trochę męcząca moje oko. W głowie zrodził się pomysł Quad B-Xenon - 4 soczewki bix. Nie będę się rozpisywał, ponieważ na pewnym etapie upadł, kilka miesięcy przerwy no i jest: 4x soczewka Bi-Led!!!! Tak więc do dzieła. Foty z budowy będę dorzucał na bieżąco, są w innej lokalizacji niż ja obecnie. Tak więc: - Baza to reflektory H7, gdyż tam poziomuje się cały wkład reflektora - soczewki Bi-Led Sinolyn z dalekiego wschodu:) Etap 1: mocowanie soczewek i jedziemy. Ogólne założenie jest takie: soczewka siedząca w miejscu ori soczewki świeci normalnie, natomiast dla ułatwienia sobie życia dołożona soczewka świeci na płasko. Eliminuje to w pewnym stopniu problem zgrania centralnego punktu świecenia. OK, soczewka w ori gnieździe zamontowana. Pierwsza przymiarka - wentylator ociera lekko o korpus. Decyzja - wycięcie cżęści tylnej obudowy, wymodelowanie innego kształtu ścianki. Zrobione. Next stage: rezanie mocowań drugiej soczewki. Uwierzcie, pomysłów było sto, włącznie ze zrobieniem całkiem nowego wkładu do reflektora.... Trach, dremel, odbłyśnik H7 świateł drogowych wycięty. Jest dziura, OK. Pierwsza przymiarka - za mały otwór. Poszerzenie, soczewka włazi cała. No i teraz, jak to przymocować, ustawić... I teraz zonk. Wkładam soczewkę, uruchamiam obie na stole i próbuję mniej więcej ustawić tą w miejscu świateł drogowych. Strumień światła z dodatkowej soczewki pokrywa się z dolną częścią strumienia ori, więc ślepić nie będzie. Po stodwudziestympiątym ustawieniu soczewki w otworze udaje mi się zgrać strumienie światła. Szybkie przyłapanie soczewki na termogluta, czekam aż wyschnie. Później to już dowolność. Ja użyłem kleju dwuskładnikowego oraz kleju do szyb, oczywiście kładzionego na primer. Następnego dnia próba - oba świecą równo, nic się nie przesunęło. OK, wkład wrzucony do reflektora. Nic nie ociera, nie blokuje. Miód. Myślę sobie, że wypadałoby zarzucić jakąś maskownicę od przodu dołożonej soczewki. Szybki rekonesans, nic śię nie zmieści. Zostawiam tak, jak jest, black front sporo mi w tym pomaga. Nie wygląda źle. Etap 2: samopoziomowanie Wypadałoby, by uruchomić ori samopoziomowanie na tych reflektorach. Bazą miały być silniczki z BMW F10 z przerobionymi ramionami pod Passata. OK, działa, ale coś nie do końca mnie zadowala. Dorwałem po krótkich oględzinach silniczki od A4 B6, które to pasują P&P i co najważniejsze, w ori sterowniku poziomowania dostępne jest kodowanie pod A4B6. Tak więc silniczki założone, wszystko pasuje, wtyczki od wcześniej założonych silniczków BMW pasują. Próbne odpalenie na aucie - poziomowanie działa, ale odwrotnie:) Szybka zamiana kierunku pinów w silniczkach i jest OK. Tutaj trochę przeskoczę. Po całkowitym złożeniu lamp na auto i kilku dniach jazdy widzę, że jest jakaś kupa z poziomowaniem. Reflektory dziwnie się zachowywały, tak więc rozpiąłem oba czujniki przy wahaczach i ruszając nimi doszedłem, że tylny działa odwrotnie, niż powinien. Obrócenie go o 180 stopni przyniosło wymagany efekt, samopoziom śmiga aż miło. od lewej: silniczek BMW po tuningu, ori silniczek A4B6 xenon, ori silniczek 3BG H7 Etap 3: elektryka Tak więc mając już poskładane najważniejsze rzeczy do kupy, zrobiłem wiązkę elektryczną reflektora od nowa. Prąd pobierany przez 2 soczewki jest niewiele większy od żarówki H7, więc z obliczeń wyszło, że instalacji auta nie ruszam. Na tym etapie doszedł jeszcze pasek led DRL z kierunkowskazem, więc podpiąłem również i to. Nie ma co się tu rozpisywać, wszystko polutowane, ułożone, działa. Ostatecznie doszedł pomysł, by w miejscu starych kierunkowskazów zabudować 7 centymetrowe światła okrągłe LED do jazdy dziennej,tak i się stało. Problem powstał taki, że w momencie świecenia DRL nie działał szperacz, tzn. krótkie miganie podnosiło tylko przesłony, nie zapalało leda. Rozwiązaniem był montaż przekaźnika uruchamiającego ledy w ori skrzynce przekaźników. Podsumowanie: Robota dosyć partyzancka, pierwszy taki projekt ale można uznać, że w pełni udany. Jak wspomniałem na początku, foto dojdą na dniach. Wizyta na stacji diagnostycznej: reflektory ustawione wg. maszyny bez problemu, niestety, nie mogłem zmierzyć jasności bo do ledów są inne czujniki. Ot, tyle. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #2 Napisano 6 Stycznia 2020 tysiac pytań... ale jedno najważniejsze: po co? pomijając już fakt tego, że jak by te lampy nie świeciły, robisz sobie problem, bo w przypadku kolizji drogowej możesz nawet pójść siedzieć, jak Ci ktoś wytoczy sprawę o to, że go oślepiłeś (nawet jeśli go nie oślepiłeś), -- bo w Polsce teraz takie postawy są coraz modniejsze ponoć... Nie zrozum mnie źle - fajnie zrobiona robota, fajnie opisana, ale to powinno mieć duże czewone litery na górze "zrobiłem sobie do jazdy offroad tylko", bo to tylko do tego się nadaje z prawnego puntku widzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #3 Napisano 6 Stycznia 2020 Aspekty prawne proszę odłóżmy na bok. Wiele aut ma taką ingerencję poprzez wymianę soczewek na inne, itp itd ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #4 Napisano 6 Stycznia 2020 Soczewka soczewką, jeśli zrobione z głową to nawet nikt nie zauważy. Tutaj to jednak zmiana źródła światła, a to zauważy lekko ogarnięty diagnosta/mechanik nie wspominając o biegłych. Tak czy inaczej fajna opcja. Problem jest taki, że LED ma stosunkowo niską wydajność w stosunku do lamp ksenonowych i niestety aby zapewnić podobny poziom oświetlenie trzeba robić takie kombinacje jak wyżej (czyt. 4 soczewki zamiast dwóch). Nawet fabryczne rozwiązania (choćby Passat B8) mają dwa duże źródła światła w każdym reflektorze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #5 Napisano 6 Stycznia 2020 Jako fan grzebania i modzenia jestem za i pod wrażeniem Jedynie ten pasek led mi nie pasuje, idąc tak grubo mogłeś w miejscu kierunku dać 2-kolorowy led bialy/pomarańczowy grający za dzienne/kierunek naprzemiennie. Ale to tyko takie moje gdybanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #6 Napisano 6 Stycznia 2020 2 godziny temu, marcin_pesel napisał: Jako fan grzebania i modzenia jestem za i pod wrażeniem Jedynie ten pasek led mi nie pasuje, idąc tak grubo mogłeś w miejscu kierunku dać 2-kolorowy led bialy/pomarańczowy grający za dzienne/kierunek naprzemiennie. Ale to tyko takie moje gdybanie Popieram:P Będzie tak, że led biały będzie świecił tylko na pozycji :pozycyjne: a po włączeniu drogowych zgaśnie, bo trochę Białorusią zalatuje:P 2 godziny temu, radekrp90 napisał: Soczewka soczewką, jeśli zrobione z głową to nawet nikt nie zauważy. Tutaj to jednak zmiana źródła światła, a to zauważy lekko ogarnięty diagnosta/mechanik nie wspominając o biegłych. Tak czy inaczej fajna opcja. Problem jest taki, że LED ma stosunkowo niską wydajność w stosunku do lamp ksenonowych i niestety aby zapewnić podobny poziom oświetlenie trzeba robić takie kombinacje jak wyżej (czyt. 4 soczewki zamiast dwóch). Nawet fabryczne rozwiązania (choćby Passat B8) mają dwa duże źródła światła w każdym reflektorze. Uwierz, że te soczewki same w sobie pojedynczo świecą już jako tako. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #7 Napisano 7 Stycznia 2020 Oczywiście ale jednak nadal tylko kilku producentów (z Japonii) potrafi zrobić to na tyle dobrze aby to konkurowało z źródłem ksenonowym. I nie jest to ani, Val(n)eo, ani Hella. Na oko i na fotach wygląda to rewelacyjnie ale niby aby zachować idealny rozkład z idealną barwą oraz jasnością to już jest problem. No i LED też się wypala Żeby jednak nie było - nie neguję. Sam rozważam opcje na zmianę niezbyt dobrych soczewek Valeo na coś z LED lub ewentualnie na ksenonową Hellę 3R. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #8 Napisano 7 Stycznia 2020 W dzień jeżdżę na DRLach, więc zanim one się wypalą, to pewnie już auto skiśnie? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach