Skocz do zawartości
Lukasz_

Dudnienie/ stukanie silnika na wolnych obrotach B8 FL

Rekomendowane odpowiedzi

W listopadzie 2019 roku stałem się posiadaczem nowego Passata B8 FL z silnikiem 1,5 TSI 150 KM (zakupiony nowy w salonie). Ogólnie jestem zadowolony z zakupu jednak po około miesiącu użytkowania stwierdziłem, że coś stuka (dudni) w  okolicach schowka gdy samochód stoi na wolnych obrotach. Pierwotnie słysząc ten dźwięk byłem przekonany, że dochodzi on z innego stojącego za mną lub obok mnie pojazdu z silnikiem diesla (taki charakterystyczny wytłumiony dźwięk pracy diesla). Jednak po wsłuchaniu się w pracę silnika na wolnych obrotach stwierdziłem, że dudnienie (stukanie) z okolic schowka jest od mojego silnika (wyłączyłem radio, nawiewy itp.) ale stukanie nie ustawało. Co w mojej opinii jest istotne po chwilowym zwiększeniu obrotów i powrocie do wolnych obrotów dźwięk ten pojawia się dopiero po pewnym czasie około 10-20 sekund i dudnienie jest słyszalne albo do zgaszenia silnika albo do kolejnego zwiększenia obrotów (po czym znowu powraca). Dudnienie / stukanie to przypomina mi dźwięk jakbym znajdował się w samochodzie z silnikiem diesla.

Oczywiście problem zgłosiłem do serwisu VW . Serwis stwierdził, że to dudnienie to jest normalna praca zaworu N80 wykorzystywanego do wentylacji/ odpowietrzenia filtra węglowego (baku paliwa). Tylko że zawór ten może i jest słyszalny ale jako delikatne cykanie i to dopiero po otwarciu maski silnika a nie w środku pojazdu. Dudnienie (przypominające pracę silnika diesla), które ja słyszę (zresztą serwis też) dochodzi z prawej części pojazdu ze strony schowka. Może i to jest związane z wentylacją baku jednak bardziej przypomina uderzanie przewodu w jakąś obudowę lub karoserie. Zresztą pojawia się dopiero po chwili jak silnik pracuje na wolnych obrotach (prawdopodobnie w momencie załączenia się zaworu taktującego).

Może ktoś spotkał się z takim problemem lub zna rozwiązanie tego problemu. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. 

Edytowane przez Lukasz_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, masz temat na forum. Podnies maske, znajdz przy grodzi dwie czarne rurki wychodzace i zlacz je opaska kablowa i dzwiek ustanie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatem wyjaśnione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.01.2020 o 15:01, loki7777 napisał:

Tak, masz temat na forum. Podnies maske, znajdz przy grodzi dwie czarne rurki wychodzace i zlacz je opaska kablowa i dzwiek ustanie:)

Bardzo Ci kolego dziękuję za chęć pomocy jednak u mnie problem jest inny. Te rurki co mi zdjęcie podesłałeś (na priv) u mnie nie występują. Z tego co dzisiaj posłuchałem stukanie występuje od układu wentylacji / odpowietrzania zbiornika paliwa, wychodzi na to że stukanie występuje jak załączy się zawór N80 czyli cały czas na wolnych obrotach (chyba serwis miał rację - tylko dlaczego on tak hałasuje) o ile na zdjęciu jest zawór N80 ? (tu proszę o podpowiedź czy to na zdjęciu to pewno zawór N80 bo po jego odłączeniu  jest cisza) 

N80.jpg

Edytowane przez Lukasz_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odgrzeję kotleta. Mam identyczny problem jak Ty tylko w skodzie scala 1.5 tsi. Udało Ci się rozwiązać problem czy ten typ tak ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi się udało ustalić to, że za stukanie odpowiedzialny jest zawór N80 po jego odłączeniu następuje cisza. Sprawdzałem w kilku samochodach z tym silnikiem 1,5 TSI  i większości samochodów stukało (80%). Pozostałem 20% to były samochody ze świeżej produkcji i tam nie było słychać stuków więc albo zmienili dostawcę zaworu albo oprogramowanie sterownika. Czytałem też na jakimś forum, że zmienili oprogramowanie , że zawór nie pracuje na wolnych obrotach a tylko w czasie jazdy z wyższymi obrotami. Dzwoniłem w tej sprawie do serwisu ale u mnie twierdzą, że jeszcze nie dostali informacji na temat usunięcia stukania przez zmianę softu choć nie wykluczyli, że taka procedura istnieje. Proponuję zgłaszać to jako problem im więcej serwisów będzie raportować taki problem tym szybciej znajdą rozwiązanie.  Przejechałem już ponad 6000 km i nic się nie dzieje poza denerwującym stukaniem tego zaworu.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam skodę scale. Auto z listopada 2019. Przejechałem ok. 4000 km. Kiedy pytałem w ASO to powiedzieli że ten typ tak ma. Kiedy zapytałem o zmianę oprogramowania to powiedzieli że ma najnowsze. Myślałem że w vw mają patent na ten problem, ale chyba wszyscy zlewająco do tego podchodzą 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem w VW Golfie VII silnik 1,5 tsi 130KM z listopada 2019, na wolnych obrotach zaczyna coś ewidentnie pukać w okolicach schowka pasażera, po dodaniu gazu ustaje, ale później znowuś wraca.  Zauważyłem,  że po dłuższej jeździe gdy olej osiągnie właściwą temperaturę stukanie jest o wiele cichsze.  Zgłosiłem  problem w serwisie przy wymianie oleju i poradzono mi żeby samochód zostawić im na cały dzień , sprawdzą to. Chyba im to auto zawiozę w najbliższymi czasie. Za wyjątkiem tego silnik sprawuje się bardzo dobrze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tylko dla informacji - Seat Leon ST 1.5 TSI 130KM, rok modelowy 2021, produkcja IX 2020 - od wyjazdu z salonu występuje dokładnie ten sam problem jak wyżej przez Was opisany - stukanie w silniku na wolnych obrotach, różne nasilenie stukania, czasem go brak, dodanie i odpuszczenie "gazu" na moment wycisza to stukanie, ale po kilku, kilkunastu sekundach powraca.

Edytowane przez Rossi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie kolego Robercie występuje to w silnikach 1,5 TSI (może i w innych też) sprawdzałem w innym Passacie, Golfie  i wszędzie jest ten sam odgłos, ktoś chyba nie przemyślał i zrobił taki program do sterowania tym zaworem odpowietrzania baku, że załącza się na wolnych obrotach i jest słyszalny. W mojej opinii wystarczyło by zmienić soft, żeby zawór włączał się przy wyższych obrotach w czasie jazdy (wtedy byłby niesłyszalny) a wyłączał się na wolnych a teraz jest odwrotnie. Może to kiedyś poprawią bo pisałem ładny laborat do VW. Tak czy inaczej wygląda, że to stukanie zaworu występuje w każdym silniku 1,5 TSI więc chyba nie można uznawać tego jako usterki (tylko jak cechę produktu - cecha produktu dwa słowa często słyszane w serwisie....) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności