Skocz do zawartości
rafus1984

Easy open - przestał działać

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, od paru dni easy open przestał działać, dodam że otwieranie i zamykanie klapy działa zarówno z pilota jak i emblematu VW,  żadnych oznak usterki. Po podłączeniu obd11 pokazuje błąd czujnika 1 otwierania pokrywy tylnej B147101 ( usterka elektryczna - statyczna ) Ktoś wie gdzie szukać tego czujnika pokrywy? Wszystkie wskazówki mile widziane Pozdrawiam.

Screenshot_20200104-141612.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też czasem pojawia się ten błąd czujnika. Ale nic się nie dzieje więc nie wnikam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik to po prostu kawalek drutu przyklejony do zderzaka. Taka jakby antena. Są dwie. 

Edytowane przez enriquez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.01.2020 o 15:29, rafus1984 napisał:

Witam wszystkich, od paru dni easy open przestał działać, dodam że otwieranie i zamykanie klapy działa zarówno z pilota jak i emblematu VW,  żadnych oznak usterki. Po podłączeniu obd11 pokazuje błąd czujnika 1 otwierania pokrywy tylnej B147101 ( usterka elektryczna - statyczna ) Ktoś wie gdzie szukać tego czujnika pokrywy? Wszystkie wskazówki mile widziane Pozdrawiam.

 

Naprawiłeś ? Pytam bo u mnie też przestało działać otwieranie nogą. Wszystko inne w klapie działa.

Może to usterka a może gdy bawiłem się pilotem w otwieranie klapy itp. to mogłem to niechcący wyłączyć ?

W DM mam zahaczone Easy open.

W ogóle jest taka dziwna sytuację ze gdy siedzę w środku i naciskam na pilocie otwieranie klapy to wyświetla mi błąd słabej baterii w kluczyku (nawet na nowej baterii).

 

Edytowane przez pzi1967

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej. Tak naprawiłem usterkę u mnie problem wskazał obd11, chodziło o usterkę elektryczna a mianowicie jakiemuś gryzoniowi nie zasmakował do końca jeden z przewodów idących do anteny pod zderzakiem, był tylko lekko nadgryziony a korozją zrobiła resztę i nastąpiła przerwa na linii przewód - antena. Po zlutowaniu i zaizolowaniu wszystko wróciło do normy. Tak na marginesie, najwięcej czasu zajęło zdemontowanie całego zderzaka.

Proponuję podpiąć auto pod komputer i odczytać błędy, to ci daj mniej więcej jakiś obraz usterki, a co do pilota to już też to przerabiałem. W moim przypadku zaraz po upadku pilota na ziemię zaczoł rozładowywać baterie, nowa bateria wystarcza na max dwa dni, mam info o słabej baterii a później to już tylko otwieranie za pomocą awaryjnego kluczyka, dlatego trafił do szafki jako zastępczy i od tamtej pory używam drugiego. Pierwszego będę chciał naprawić jak znajdę jakiegoś magika bądź też będę myślał o dokodowaniu dodatkowego.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś na sprawdzeniu u magika z kompem (ja nie posiadam) i mam taki błąd.

Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy nie ale usterka pojawiła się po "dokładnym" myciu karcherem zderzaka od spodu.

Może to jakoś zalałem wodą bo dolna osłona z prawej strony była lekko opuszczona pod zderzak i była tam szpara widoczna od tyłu... :( 

 

Sam demontowałeś zderzak ?

Jest to niezbędne aby dostać się do tych czujników ? 

Jest gdzieś może jakaś instrukcja demontażu ? 

IMG_20200603_121332.jpg

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety zdjęcie zderzaka jest niezbędne aby dostać się do czujników. Opisu demontażu nie szukałem bo jest to bardzo proste, odkręcasz śruby przy każdym nadkolu i od spodu zderzaka, demontujesz tylne lampy pod nimi są spinki które trzymają zderzak. Następnie delikatnie szarpiesz do siebie zderzak aż powyskakuje z wszystkich spinek powoli z czuciem i zderzak ładnie schodzi odpinasz okablowanie od anten easy open I od czujników parkowania i szukasz przerwy na przewodach.

Tu masz co prawda VW Jetta ale w Passacie wygląda to identycznie 

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie do tych co kiedyś wojowali z niedziałającym systemem - jaki jest charakter (RLC) obu anten?

czy ktoś z Was to mierzył? z moich badań: anteny są dwie,

jedna to klasyczna pętla indukcyjna - zatem pomiar np. omomierzem, wykazuje prawie zwarcie, jakieś części ohma

druga... zagadka - z wtyczki dwa przewody długości paru centymetrów, punkt połączenia z przewodem koncentrycznym zalany plastikiem.... pomiary: rezystancja - rozwarcie, podłączony miernik RLC, wykazuje bardzo niską pojemność rzędu kilkudziesięciu pF..

 

pytanie - czy tak jest ok?

oczywiście mój problem to w sumie  drugi raz niedziałający system, VCDS nie wykazuje jakichkolwiek błędów, stąd teoria o usterce w obwodzie anten.

Pierwszy raz po długiej jeździe w śniegu, w zasadzie błocie pośniegowym, tył auta pokryty solanką, po mniej więcej 2 dniach w garażu system zaczął działać, ale nie zawsze

demontaż zderzaka i przegląd systemu nie wykazał w zasadzie żadnych usterek, złącza pewne, bez wilgoci i śniedzi, przewody ciągłe, bez wizualnych uszkodzeń, śladowa ilość brudu 

moduł - piny ok, obudowa ok, brak wilgoci w złączu, profilaktycznie wygrzany na gorącym kaloryferze przez parę h

 

było dobrze do wczoraj - znowu na aucie ślady solanki, zderzak umyty, system nie działa..

 

ps. myślę o profilaktycznej podmianie modułu, mój to 3G0 962 243, można go podmienić na 3G0 962 243 C ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,
Podbijam temat. 
U mnie Easy Open przestał działać bez większego powodu, jak mycie, trasa w deszczu etc...
Jak u kolegi for.est, wszystko wygląda na sprawne, błędów brak. 

Zakupiłem nowy moduł wraz z anteną (prod. 2019), auto z grudnia 2017. 

Antena z 2019 wygląda inaczej - konstrukcja obu anten to płaskie pętle, zamiast okrągłego drutu na czerwonej odnodze. 
Sam moduł ma oznaczenie 3G0.962.243.C, oryginał miał B na końcu. 

Próbowałem zamiennie kombinacji anten oraz modułów, na różne sposoby zbliżałem/przesuwałem przy antenach stopę, rękę, ale bez skutku. 

Jak uważacie - czy model 2019 jest niekompatybilny?
Gdzie szukać przyczyn?

Nie ukrywam, że po kolejnym zdejmowaniu zderzaka mam już powoli dość tego dziadostwa...
Będę wdzięczny za wszelką pomoc. 

Oznaczenia:
Oryginał (prod 2017)
Antena: MDE 3G0 962 239 D
Moduł: 3G0.962.243.B
Nowy komponent (prod. 2019)
Antena: MDE 3G0 962 239 F
Moduł: 3G0.962.243.C

Zdjęcia:
Moduły:
20220802-153447-1.jpg

Antena 2017:
20220802-153453-1.jpg20220802-153545-1.jpg

Antena 2019:
20220802-153502-1.jpg20220802-153509-1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy udało Ci się rozwiązać problem z modułem? Jaka kombinacja u Ciebie zadziałała? Pytam, ponieważ u mnie również przestało działać otwieranie klapy z tzw. "nogi" i nie wiem jaką wersję modułu oraz antenty kupić. Mój Passat B8 jest z MY2016 więc pewnie ma ten sam moduł jak u Ciebie. 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności