PolishWarrior89 Report post #1 Posted January 1, 2020 Siemka. Wziąłem 4 lata temu w leasing nowego Passata B8 1.8 TSI 2015r. Teraz w styczniu wypada mi termin zwrotu pojazdu do leasingodawcy a kilka dni temu nagle padł mi silnik(nic się nigdy wcześniej nie psuło). Auto zaczęło odpalać za którymś razem oraz mocno spadło z obrotów, myślałem że to tylko świece do wymiany. W warsztacie okazało się że nie było kompresji w cylindrach, po wymianie świec trzy cylindry zaczęły działać a jeden nie. Aktualnie komputer pokazuje im komunikat: Wypadanie zapłonu pierwszego cylindra. Stopień sprężania na cylindrze nr. 1 wynosi 0 bar, na pozostałych 3 cylindrach stopień sprężania wynosi od 13 do 13.5 bar. Naprawa według serwisu to prawdopodobnie koło 10-12 tyś(wiedzieli że zdaję auto)... . Mam teraz zagwostkę czy mnie leasing nie policzy za naprawę tej usterki, mimo że nie jest z mojej winy a auto eksploatowałem prawidłowo. Miał ktoś z was taką awarię? Jak z tego wybrnąć? Auto nie jest już na gwarancji ani nie przysługuje rękojmia. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mkpol Report post #2 Posted January 2, 2020 A nie prościej zadzwonić do firmy leasingowej i zapytać? Albo przeczytać umowę leasingu, bo tam pewnie będzie coś o tym przynajmniej wspomniane ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
paolokos Report post #3 Posted January 2, 2020 (edited) Jest coś takiego jak dobra wola producenta i napewno się na to lapiesz, także pogadaj z serwisem niech wyślą zapytanie, bo brak kompresji nie jest normalna rzeczą, takze napewno większą część kosztów poniesie producent. Samochód masz oddać do leasingu sprawny i czemu nie masz gwarancji na czas leasingu?, przecież to grosze kosztuje. Edited January 2, 2020 by paolokos Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marek3 Report post #4 Posted January 2, 2020 Napewno nie policzy , to ich problem Quote Share this post Link to post Share on other sites
saper_wroc Report post #5 Posted January 2, 2020 A nie masz przypadkiem przedłużonej gwarancji? Wtedy chętnie dawali na 5 lat/100 tys km w pakiecie z autem (np. ja takową miałem, auto wzięte w leasing w 2015). Quote Share this post Link to post Share on other sites
mkpol Report post #6 Posted January 13, 2020 Tak dla przypomnienia. Kolega nie pyta o przyczyny, objawy i tym podobne rzeczy, tylko o kwestie naprawy w przypadku gdy auto jest leasingowane. Kolejne pytanie o przebieg, kompresję, pęknięte fajki i inne cewki = +3 punkty do "Fame" .... 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites