Skocz do zawartości
Ysebulba

Funkcja Easy close - dołożona ?

Rekomendowane odpowiedzi

No jeszcze się do modułu nie dobierałem stąd pytanie o dojście do niego. Jednakże teraz tak myślę - czy nie da radę sprawdzić tego co mam poprzez obd11?

------------UPDATE--------------

 

Okazało się że w obd11 mogę nawet podejrzeć historię tego co robiłem i jakie mam sterowniki.

Mam sterownik klapy o numerze 5Q0959107H

Czyli zgodnie z tym co napisałeś, chyba nie obsługuje Easy Open/Close.

 

Czyli rozumiem, że muszę go wymienić na odpowiedni. A jak to się ma do tej ochrony komponentu? Też coś będzie trzeba w ASO robić?

Edytowane przez mareks6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Również dołożyłem tę funkcję do samochodu, jednak udało mi się to zrobić bez wymiany sterownika. Funkcja działa obecnie na fabrycznie zainstalowanym 5Q0 959 107 J (musiałem jednak pobawić się z firmwarem i parametryzacją).

Jedynym ograniczeniem w tej chwili jest to, że dioda LED w podwójnym przycisku nie świeci się (z powodu braku pinu 19 w sterowniku H13). Z lutownicą można rozwiązać i ten kłopot - jedyną różnicą między blokami jest obecność tego pinu i jego minimalne obudowanie (VN7140AS + trochę rezystorów i kondensatorów) w wersji H12. Ale nie będę tego robił, blok z indeksem Q jest już w trakcie dostawy...

PS. Więc jeśli ktoś jest gotów zrezygnować z działającej diodę LED na rzecz zaoszczędzenia pieniędzy bez konieczności zakupu nowego sterownika, niech wie, że easy close może również działać w wersjach sterownika H13 czyli E/H/J/L/P/S/AB itp.

Edytowane przez Wizjer
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Wizjer

Rozumiem, że sam się zająłeś tą zmianą firmware? Ja akurat z lutowaniem tych dodatkowych kilku elementów bym nie miał problemu (mam spore zaplecze zarówno elementów jak i sprzętu oraz troszkę doświadczenia), ale właśnie z tą ważniejszą częścią - firmware nie wiem jak zacząć. Jakieś opisy znalazłem tutaj:

firmware:
https://www.drive2.ru/b/639294819247599097

brakujące elementy na PCB:
https://www.drive2.ru/b/642225567491444832/

ale nigdy nie miałem do czynienia z programowaniem jakichkolwiek modułów samochodowych i tego troszkę się "cykam" 😜

Dużo z tym firmware roboty? Widzę, że jesteś z dolnośląskiego - czy jest szansa na twą pomoc z tym firmware jeśli bym "kiedyś" brał się za to Easy Close? Jestem z Opolskiego więc nie będę mieć chyba zbyt daleko 😆 Oczywiście chodzi mi tylko o samo firmware w module - z resztą se poradzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, mareks6 napisał:

Rozumiem, że sam się zająłeś tą zmianą firmware?

Jakieś opisy znalazłem tutaj:
https://www.drive2.ru/b/639294819247599097
https://www.drive2.ru/b/642225567491444832/

@mareks6

Dokładnie, wgrywanie firmware i zmianę parametryzacji robiłem samodzielnie. Korzystałem z tych samych instrukcji z drive2.

3 godziny temu, mareks6 napisał:

Dużo z tym firmware roboty? Widzę, że jesteś z dolnośląskiego - czy jest szansa na twą pomoc z tym firmware jeśli bym "kiedyś" brał się za to Easy Close? Jestem z Opolskiego więc nie będę mieć chyba zbyt daleko 😆 Oczywiście chodzi mi tylko o samo firmware w module - z resztą se poradzę

Samo wgranie firmware'u i zapis gotowej patametrii nie zajmuje wiele czasu. Więc nie ma sprawy - mogę w tym pomóc.

Warto jednak zapoznać się również z tym opisem: https://www.drive2.ru/l/645147519642244600/
W skrócie, samo dodanie elementów pomogło częściowo rozwiązać problem (blok nadal rejestrował błąd kodowania, choć wszystko działało). Chociaż może to być spowodowane tym, że eksperymenty były wykonywane "na stole" więc nie było połączenia z blokiem Kessy, który ma ważną rolę w tym procesie.

Edytowane przez Wizjer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Wizjer

A do jakiej wersji podniosłeś firmware? 

Bo ja też u siebie robiłem z 5Q0959107C do 5Q0959107M. Generalnie chciałbym uruchomić Kick Close. Tylko trzeba przygotować odpowiednio plik parametryzujący. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@raduss

Próbowałem różnych wersji, ostateczna była 5Q0959107Q. Czyli końcowy wariant: J --> Q.

Ale nie mam jeszcze kick-close (z powodu braku easy open), więc nie wiem, czy ta informacja będzie pomocna...

Edytowane przez Wizjer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli rozumiem że mając Easy Open (Kick Open) nie wystarczy odpowiednie kodowanie by mieć Easy Close w postaci "Kick Close" bez tego dodatkowego przycisku? Gdzieś kiedyś na jakimś innym forum (bodajże niemieckie) czytałem, że Easy Close było w rożnych rocznikach VW w różnej postaci - albo podwójny przycisk, albo poprzez Kick Close. Z podanych tam roczników wynikało, że w moim Passacie MY2020, gdybym miał fabryczne Easy Open, to powinien być pojedynczy przycisk oraz Easy Close tym samym sposobem co Easy Open - poprzez machnięcie nogą. Myślałem więc, że jeśli dołożę czujnik ze sterownikiem od Easy Open, to Easy Close w postaci Kick Close to tylko drobne kodowanie, a dopiero gdybym chciał dodatkowo podwójny przycisk to czeka mnie więcej pracy.

W sierpniu jadę do Pana M. Bimbasz (aktywny też tu na forum) montować hak oraz Easy Open, i miałem cichą nadzieję, że te kick Close też przy okazji się "zakoduje", a tą opcję z przyciskiem już kiedyś sam bym sobie dorobił jako drugi sposób zamykania bagażnika, bo tam z samym montażem nie ma za dużo pracy.

 

Teraz jednak się zastanawiam jak to jest.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mareks6 napisał:

czyli rozumiem że mając Easy Open (Kick Open) nie wystarczy odpowiednie kodowanie by mieć Easy Close w postaci "Kick Close" bez tego dodatkowego przycisku?

Myślałem więc, że jeśli dołożę czujnik ze sterownikiem od Easy Open, to Easy Close w postaci Kick Close to tylko drobne kodowanie, a dopiero gdybym chciał dodatkowo podwójny przycisk to czeka mnie więcej pracy.

Tak jest.

W tym przypadku kodowanie wystarczy, nie jest potrzebny podwójny przycisk do zamykania.

 

PS. Zamieszanie najprawdopodobniej wynika z niejasnej terminologii.
Termin "Easy close" zazwyczaj odnosi się do podwójnego przycisku (jedna z funkcji sterownika kłapy bagażnika - 6D).
Natomiast "Kick Close" jest bezpośrednio powiązany z "Easy Open /Kick open" (ten sam czujnik ze sterownikiem wspomnianymi powyżej) - kontrolowane przez sterownik BCM - 09.

Edytowane przez Wizjer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Wizjer

Chciałbym i u siebie podnieść soft do Q, tylko się bałem bo nie mam pliku parametryzującego. Na tej stronie drive2.ru w paczce nie wiedziałem dołączonego pliku. 

https://www.drive2.ru/l/644835533217877960/  <- Tiguan, aktywacja Kick Open

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@raduss

Do softu Q nadaje się również plik parametryzujący od M (dostępne dla Passat B8 w plikach pod linkami powyżej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Wizjer

Dziękuję za informację, wieczorem sprawdzę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Wizjer

Kick close aktywowany. Aktualizacja zrobiona bez większych problemów. W wolnej chwili wrzucę filmik. 

Zrzut ekranu 10-08-2023 23.19.26.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@raduss

13 godzin temu, raduss napisał:

Kick close aktywowany. Aktualizacja zrobiona bez większych problemów.

Świetnie!

Którą wersję bloku B7-KESSY posiadasz - 3Q0 959 435 C czy nowszą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@raduss

Ciekawie to widzieć w samochodzie z 2015 roku. Czy ta wersja była zainstalowana fabrycznie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Wizjer

Robiłem retofit keyless, stąd nowy moduł. 

Edytowane przez raduss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj tam oj tam.... Przyjaciele z Azji rozwiązali ten problem dużo prościej: do dwuklawiszowego przycisku w klapie dorobili przejściówkę z układem opóźniającym zamknięcie. Długość opóźnienia można regulować. Całość do kupienia na wiadomym portalu za 150-200 PLN. :)

....Ale to nie to samo, uparłem się, żeby było bez półśrodków i właśnie wszystkie 3 funkcje zostały uruchomione w sedanie: Easy Open, Easy Close, Kick Close.
A fabrycznie w sedanie było tylko Easy Open.

Trochę dociekliwości i cierpliwości i udało się. @raduss, wielkie dzięki za pomoc.

Edytowane przez JanekM
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności