mareks6 Zgłoś #21 Napisano 17 Czerwca 2023 (edytowane) No jeszcze się do modułu nie dobierałem stąd pytanie o dojście do niego. Jednakże teraz tak myślę - czy nie da radę sprawdzić tego co mam poprzez obd11? ------------UPDATE-------------- Okazało się że w obd11 mogę nawet podejrzeć historię tego co robiłem i jakie mam sterowniki. Mam sterownik klapy o numerze 5Q0959107H Czyli zgodnie z tym co napisałeś, chyba nie obsługuje Easy Open/Close. Czyli rozumiem, że muszę go wymienić na odpowiedni. A jak to się ma do tej ochrony komponentu? Też coś będzie trzeba w ASO robić? Edytowane 17 Czerwca 2023 przez mareks6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wizjer Zgłoś #22 Napisano 6 Lipca 2023 (edytowane) Witam wszystkich! Również dołożyłem tę funkcję do samochodu, jednak udało mi się to zrobić bez wymiany sterownika. Funkcja działa obecnie na fabrycznie zainstalowanym 5Q0 959 107 J (musiałem jednak pobawić się z firmwarem i parametryzacją). Jedynym ograniczeniem w tej chwili jest to, że dioda LED w podwójnym przycisku nie świeci się (z powodu braku pinu 19 w sterowniku H13). Z lutownicą można rozwiązać i ten kłopot - jedyną różnicą między blokami jest obecność tego pinu i jego minimalne obudowanie (VN7140AS + trochę rezystorów i kondensatorów) w wersji H12. Ale nie będę tego robił, blok z indeksem Q jest już w trakcie dostawy... PS. Więc jeśli ktoś jest gotów zrezygnować z działającej diodę LED na rzecz zaoszczędzenia pieniędzy bez konieczności zakupu nowego sterownika, niech wie, że easy close może również działać w wersjach sterownika H13 czyli E/H/J/L/P/S/AB itp. Edytowane 6 Lipca 2023 przez Wizjer 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mareks6 Zgłoś #23 Napisano 15 Lipca 2023 @Wizjer Rozumiem, że sam się zająłeś tą zmianą firmware? Ja akurat z lutowaniem tych dodatkowych kilku elementów bym nie miał problemu (mam spore zaplecze zarówno elementów jak i sprzętu oraz troszkę doświadczenia), ale właśnie z tą ważniejszą częścią - firmware nie wiem jak zacząć. Jakieś opisy znalazłem tutaj: firmware: https://www.drive2.ru/b/639294819247599097 brakujące elementy na PCB: https://www.drive2.ru/b/642225567491444832/ ale nigdy nie miałem do czynienia z programowaniem jakichkolwiek modułów samochodowych i tego troszkę się "cykam" 😜 Dużo z tym firmware roboty? Widzę, że jesteś z dolnośląskiego - czy jest szansa na twą pomoc z tym firmware jeśli bym "kiedyś" brał się za to Easy Close? Jestem z Opolskiego więc nie będę mieć chyba zbyt daleko 😆 Oczywiście chodzi mi tylko o samo firmware w module - z resztą se poradzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wizjer Zgłoś #24 Napisano 15 Lipca 2023 (edytowane) 3 godziny temu, mareks6 napisał: Rozumiem, że sam się zająłeś tą zmianą firmware? Jakieś opisy znalazłem tutaj: https://www.drive2.ru/b/639294819247599097 https://www.drive2.ru/b/642225567491444832/ @mareks6 Dokładnie, wgrywanie firmware i zmianę parametryzacji robiłem samodzielnie. Korzystałem z tych samych instrukcji z drive2. 3 godziny temu, mareks6 napisał: Dużo z tym firmware roboty? Widzę, że jesteś z dolnośląskiego - czy jest szansa na twą pomoc z tym firmware jeśli bym "kiedyś" brał się za to Easy Close? Jestem z Opolskiego więc nie będę mieć chyba zbyt daleko 😆 Oczywiście chodzi mi tylko o samo firmware w module - z resztą se poradzę Samo wgranie firmware'u i zapis gotowej patametrii nie zajmuje wiele czasu. Więc nie ma sprawy - mogę w tym pomóc. Warto jednak zapoznać się również z tym opisem: https://www.drive2.ru/l/645147519642244600/ W skrócie, samo dodanie elementów pomogło częściowo rozwiązać problem (blok nadal rejestrował błąd kodowania, choć wszystko działało). Chociaż może to być spowodowane tym, że eksperymenty były wykonywane "na stole" więc nie było połączenia z blokiem Kessy, który ma ważną rolę w tym procesie. Edytowane 15 Lipca 2023 przez Wizjer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raduss Zgłoś #25 Napisano 16 Lipca 2023 @Wizjer A do jakiej wersji podniosłeś firmware? Bo ja też u siebie robiłem z 5Q0959107C do 5Q0959107M. Generalnie chciałbym uruchomić Kick Close. Tylko trzeba przygotować odpowiednio plik parametryzujący. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wizjer Zgłoś #26 Napisano 16 Lipca 2023 (edytowane) @raduss Próbowałem różnych wersji, ostateczna była 5Q0959107Q. Czyli końcowy wariant: J --> Q. Ale nie mam jeszcze kick-close (z powodu braku easy open), więc nie wiem, czy ta informacja będzie pomocna... Edytowane 16 Lipca 2023 przez Wizjer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mareks6 Zgłoś #27 Napisano 16 Lipca 2023 czyli rozumiem że mając Easy Open (Kick Open) nie wystarczy odpowiednie kodowanie by mieć Easy Close w postaci "Kick Close" bez tego dodatkowego przycisku? Gdzieś kiedyś na jakimś innym forum (bodajże niemieckie) czytałem, że Easy Close było w rożnych rocznikach VW w różnej postaci - albo podwójny przycisk, albo poprzez Kick Close. Z podanych tam roczników wynikało, że w moim Passacie MY2020, gdybym miał fabryczne Easy Open, to powinien być pojedynczy przycisk oraz Easy Close tym samym sposobem co Easy Open - poprzez machnięcie nogą. Myślałem więc, że jeśli dołożę czujnik ze sterownikiem od Easy Open, to Easy Close w postaci Kick Close to tylko drobne kodowanie, a dopiero gdybym chciał dodatkowo podwójny przycisk to czeka mnie więcej pracy. W sierpniu jadę do Pana M. Bimbasz (aktywny też tu na forum) montować hak oraz Easy Open, i miałem cichą nadzieję, że te kick Close też przy okazji się "zakoduje", a tą opcję z przyciskiem już kiedyś sam bym sobie dorobił jako drugi sposób zamykania bagażnika, bo tam z samym montażem nie ma za dużo pracy. Teraz jednak się zastanawiam jak to jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wizjer Zgłoś #28 Napisano 16 Lipca 2023 (edytowane) 1 godzinę temu, mareks6 napisał: czyli rozumiem że mając Easy Open (Kick Open) nie wystarczy odpowiednie kodowanie by mieć Easy Close w postaci "Kick Close" bez tego dodatkowego przycisku? Myślałem więc, że jeśli dołożę czujnik ze sterownikiem od Easy Open, to Easy Close w postaci Kick Close to tylko drobne kodowanie, a dopiero gdybym chciał dodatkowo podwójny przycisk to czeka mnie więcej pracy. Tak jest. W tym przypadku kodowanie wystarczy, nie jest potrzebny podwójny przycisk do zamykania. PS. Zamieszanie najprawdopodobniej wynika z niejasnej terminologii. Termin "Easy close" zazwyczaj odnosi się do podwójnego przycisku (jedna z funkcji sterownika kłapy bagażnika - 6D). Natomiast "Kick Close" jest bezpośrednio powiązany z "Easy Open /Kick open" (ten sam czujnik ze sterownikiem wspomnianymi powyżej) - kontrolowane przez sterownik BCM - 09. Edytowane 16 Lipca 2023 przez Wizjer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raduss Zgłoś #29 Napisano 17 Lipca 2023 @Wizjer Chciałbym i u siebie podnieść soft do Q, tylko się bałem bo nie mam pliku parametryzującego. Na tej stronie drive2.ru w paczce nie wiedziałem dołączonego pliku. https://www.drive2.ru/l/644835533217877960/ Tiguan, aktywacja Kick Open Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wizjer Zgłoś #30 Napisano 17 Lipca 2023 @raduss Do softu Q nadaje się również plik parametryzujący od M (dostępne dla Passat B8 w plikach pod linkami powyżej). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raduss Zgłoś #31 Napisano 17 Lipca 2023 @Wizjer Dziękuję za informację, wieczorem sprawdzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raduss Zgłoś #32 Napisano 10 Sierpnia 2023 @Wizjer Kick close aktywowany. Aktualizacja zrobiona bez większych problemów. W wolnej chwili wrzucę filmik. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wizjer Zgłoś #33 Napisano 11 Sierpnia 2023 @raduss 13 godzin temu, raduss napisał: Kick close aktywowany. Aktualizacja zrobiona bez większych problemów. Świetnie! Którą wersję bloku B7-KESSY posiadasz - 3Q0 959 435 C czy nowszą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raduss Zgłoś #34 Napisano 11 Sierpnia 2023 @Wizjer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wizjer Zgłoś #35 Napisano 11 Sierpnia 2023 @raduss Ciekawie to widzieć w samochodzie z 2015 roku. Czy ta wersja była zainstalowana fabrycznie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raduss Zgłoś #36 Napisano 17 Sierpnia 2023 (edytowane) @Wizjer Robiłem retofit keyless, stąd nowy moduł. Edytowane 17 Sierpnia 2023 przez raduss Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JanekM Zgłoś #37 Napisano 6 Października 2023 (edytowane) Oj tam oj tam.... Przyjaciele z Azji rozwiązali ten problem dużo prościej: do dwuklawiszowego przycisku w klapie dorobili przejściówkę z układem opóźniającym zamknięcie. Długość opóźnienia można regulować. Całość do kupienia na wiadomym portalu za 150-200 PLN. ....Ale to nie to samo, uparłem się, żeby było bez półśrodków i właśnie wszystkie 3 funkcje zostały uruchomione w sedanie: Easy Open, Easy Close, Kick Close. A fabrycznie w sedanie było tylko Easy Open. Trochę dociekliwości i cierpliwości i udało się. @raduss, wielkie dzięki za pomoc. Edytowane 19 Października 2023 przez JanekM 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach