Skocz do zawartości
carter19

Temperatura wody 110 C

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, po pasku przesiadlem sie na superba ale silnik ta sama rodzina - 2.0 TDI 190KM z 2016 roku. O wadach ukrytych samochodu nie ma mowy, przebieg 120kkm.

Jade dzis spokojnie do pracy nagle patrze a temperatura plynu chlodzacego osiagnela 110 stopni, od razu wlaczylem ogrzewanie na maxa i spadlo w 10-15 sekund do normalnych 90 stopni. Za jakis czas znowu zaczela rosnac, wlaczylem ogrzewanie minimalnie i tez spadla dosc szybko. Teraz pytanie czego sie moge bac, jak konkretne usterki potwierdzic lub wykluczyc? Gdy woda miala 110, olej mial temperature ledwo 100, czy jest to mozliwe?

1. czujnik temperatury wody - gdyby byl zepsuty nie widzialbym plynnej zmiany na zegarze, tak mi sie wydaje przynajmniej.

2. Termostat - zwykle psuje sie w druga strone...

3. Pompa wody?

Dodam ze w tym tygodniu byl pierwszy mroz dla tego auta w tym roku.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody ma specjalny pierścień który sterowany jest elektromagnesem , do zamykania obiegu . Prawdopodobnie się zablokował.Może być też termostat ... i może co jeszcze ..  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wow, nie spodziewalem sie sterowania przeplywewem w pompie, myslalem ze utrzymuje je jako proste urzadzenia.

Mimo wszystko mam watpliwosci dlaczego wlaczenie ogrzewania nawet na maly bieg zniwelowalo temperature tak szybko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w pierwszej fazie usterki.  Potem doszło do tego stopnia że praktycznie po odpaleniu auta po nocy wskakiwało na 90, a po minucie już było 120 i wentylator na chłodnicy na maxa.

Okazało się że padł czujnik temp. a konkretnie puścił oring na nim i płyn dostał się do czujnika do środka.   Wariacje zegara były różne, ale zawsze pokazywał za dużo, a silnik miał normalną temperaturę.

Nie twierdzę na 100% że to to, ale to najtańsza opcja.  Czujnik zakupiłem używany za 50 zł z przesyłka plus oring nowy za 50 groszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, ktry said:

Miałem podobnie w pierwszej fazie usterki.  Potem doszło do tego stopnia że praktycznie po odpaleniu auta po nocy wskakiwało na 90, a po minucie już było 120 i wentylator na chłodnicy na maxa.

Okazało się że padł czujnik temp. a konkretnie puścił oring na nim i płyn dostał się do czujnika do środka.   Wariacje zegara były różne, ale zawsze pokazywał za dużo, a silnik miał normalną temperaturę.

Nie twierdzę na 100% że to to, ale to najtańsza opcja.  Czujnik zakupiłem używany za 50 zł z przesyłka plus oring nowy za 50 groszy.

czujnik temperatury wody? mozesz podac gdzie jest zlokalizowany i numer czesci? byly jakies bledy widoczne przez interfejs diagnostyczny? Czy temperatura zmieniala sie skokowo? BO u mnie plynnie idzie

btw. czy temperatura wody jest pokazywana bazujac na tylko jednym czujniku?

Edytowane przez carter19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wody jest jeden i on przekazuje dane na komputer, a ten już steruje resztą, czyli świece, wentylator, zegar ITP.

Czujnik wchodzi w głowicę i znajduje się od strony skrzyni biegów.  Z góry go nie zobaczysz bez wyciągnięcia obudowy filtra pow. i rury od niego.  Kilka śrubek plastików i wyciągnięty. Max 30 min. roboty. Czujnik jest 2 pinowy, są tylko dwie wersje. Jest z prostym wyjściem i pod kĄtem. Ja miałem kĄtowy, ale prosty chyba by pasował, bo tylko wtyczka z innej strony. Można go śmiało wyciągać po wykręceniu śrubki na kluczyk 10 płyn prawie nie leci .

Edytowane przez mkpol
za karę będziesz stał w koncie :D :D
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak pompa :| mam nadzieje ze nowa to juz jakis poprawiony model

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, carter19 napisał:

Jednak pompa :| mam nadzieje ze nowa to juz jakis poprawiony model

Zalej nowy płyn chłodniczy , zanieczyszczenia często powodują blokowanie się tego typu mechanizmu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa przy 120 tysiącach by siadła ?

Moja została wymieniona przy 220 tys. razem z rozrządem rok temu i nie wykazywała żadnych oznak awarii. 

120 tys. to nawet na rozrząd dużo za wcześnie, aby przy okazji jednej roboty wymienić. Ale samą pompę to tak nie bardzo wymieniać na stary pasek.

Jak wymieniałem komplet ,to nic tam nie zmienili. Wszystko wyglądało identycznie jak na starej. 

Może rzeczywiście jakiś paproch podleciał pod przysłonę i ją blokuje chwilami. Tylko jak podleciał to raczej już sam nie wyleci tak szybko i wymiana płynu raczej nic nie da. Ale sprawdzić można.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zostawilem w ASO w Szwajcarii, wzieli pompe na stol i stwierdzili ze to ona. O kosztach lepiej nie pisac, ale obiecali ze zrobia to za pol ceny a pompe wysla na gwarancje, choc nie do konca rozumiem na czyja gwarancje bo auto jest juz po. Dzisiaj odbieram to sie dowiem. Mam nadzieje ze plyn nowy zaleja bez podpowiadania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na nowy płyn bym nie liczył z urzędu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jednak wymienili wode, w koncu 4x drozej niz PL wiec musza miec jakies standardy....

Edytowane przez carter19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To podziel się informacją ile cię ta usługa luksusowa kosztowała w luksusowym salonie w tym kraju.

Domyślam się że jak na ich zarobki, to tragedii nie ma ,ale jak na Polskie to już będzie kosmos.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1800CHF, cale szczescie ze pompe wysylaja na gwarancje, bo zaplace mniej wiecej polowe. Twierdza ze skoro byl serwisowany zawsze w ASO i zawsze na czas to jest podstawa do gwarancji, bo rozrzad jest planowany na 180-210kkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To masz jeszcze auto na gwarancji ?

I pomyśleć że w dzisiejszych czasach posiadanie nowego czy prawie nowego auta nie gwarantuje że dojedziesz do celu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie nie, gwarancja auta skonczyla sie pol roku temu, ale ASO twierdzi ze na gwarancje wysle, bo w koncu VW zaleca wymiane rozrzadu po 210kkm lub po 6 (chyba) latach wiec sie rozsypalo za wczesnie. Auto juz zrobione, rachunek dostane pewnie za tydzien, mam nadzieje ze sie cena nie zmieni nagle :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnych 5 lat, są tylko kilometry. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W starych b6 2.0 turbo benzyna miała rozrząd na 160 000 , ale nie dojeżdżały tego przebiegu , więc nie wierzył bym  w te 210 000 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, paolokos napisał:

Nie ma żadnych 5 lat, są tylko kilometry. 

Dlaczego tak uwazasz? Bo jeden do tylu dojechal i mu pasek nie pekl i pompa wody wciaz ja pompowala? Guma to guma i tego nie przeskoczysz. Zmeczenie materialu rowniez daje o sobie znac - pompa(zwlaszcza ta pierwsza, totalnie nieudana), rolki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności