Skocz do zawartości
bbbb

Czyszczenie wtrysków-jak podłączyć preparat

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu silnik na wolnych obrotach szarpie. To samo przy odpalaniu-szarpnie silnikiem(czasami dość mocno). Zrobiłem też BIPy i o ile grupa 13 wygląda w miarę znośnie to już w 23 chyba jest zbyt dużo. To samo z synchronizacją wtrysków. Mam -2,9, niby mieści się w widełkach ale chyba za bardzo na minusie. W związku z tym wymyśliłem sobie aby trochę cofnąć synchronizację bliżej zera(metodą prób i doświadczeń) i przeczyścić wtryski preparatem Liqui Moly 2666. Chciałbym to zrobić z pominięciem zbiornika tylko problem w tym, że nie wiem które przewody z filtra paliwa zasilają wtryski, a które odprowadzają nadmiar. Na zdjęciu ponumerowałem przewody i domyślam się, że 1 i 2 idą do(z) baku i tu zrobię "obejście". A 3 i 4 to zasilający wtryski i odprowadzający nadmiar. Tylko który jest który?

fILTR PALIWA.jpg

BIPy.doc

Edytowane przez bbbb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałeś ściągniesz 3,4 i na filtrze zrobisz obejscie z baku rurka a 1,2 wsadzisz do puszki z preparatem i około 15min przacy silnika. Mozesz też delikatnie pogazowac, tylko nie dopusc do zapowietrzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytałem w innym wątku, nikt mi wtedy nie odpowiedział - jak to zrobić poprawnie mając filtr z trzema króćcami? tu moja komora silnika z filtrem: https://forum.vw-passat.pl/topic/58866-b7-20-tdi-szarpie-na-zimnym-silniku/?do=findComment&comment=1895104

Edytowane przez czernobyl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert, problem w tym, że nie wiem jaki jest kierunek przepływu paliwa(króćce 3 i 4). Filtr paliwa(uniwersalny), który trzeba wpiąć w obieg ma ustalony kierunek i nie można go podłączyć "pod prąd".

Adam, patrząc na Twoją komorę silnika można wnioskować, że prawidłowo zaznaczyłeś kierunek przepływu paliwa. Zasilanie idzie do pompy, a powrót biegnie od poszczególnych wtrysków. Tak z ciekawości czyściłeś wtryski i czy był jakiś efekt?

Edytowane przez bbbb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@bbbb jak dotąd nie byłem pewien sposobu podania preparatu "na krótko", więc nie podejmowałem tematu - ale na pewno zrobię to w najbliższym czasie;

mogę natomiast empirycznie po przejechaniu paskiem 40 tysięcy stwierdzić, że:

- wlewanie LM 2666 czy pokrewnych (raz wlałem k2 injector cleaner, raz coś ze stajni STP) do baku nic nie zmienia;

- regularne dodawanie do zwykłego ON archoil'a 6900D nic nie zmienia;

- wlewanie miles on z okrągłego K bardzo szybko zmienia pracę silnika :) - właśnie wylatuję czwarty bak z rzędu i jest ciszej oraz wibracje zmniejszyły się na tyle, że sporo trudniej wylać kawę ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jakiś czas temu zastosowałem jakiś preparat(teraz nie pamiętam jaki). Wlałem go do puszki filtra paliwa(najpierw odessałem paliwo) i odpaliłem silnik. Wtedy nie pomyślałem, że przecież nadmiar i tak wraca do baku i po kilku minutach silnik pracował na mieszaninie paliwa z preparatem. Ale efekt był wyraźnie odczuwalny. Niestety był krótkotrwały, jakieś 3 tankowania. Dlatego teraz chcę zastosować czysty preparat. W necie pełno jest filmików jak czyścić czystym preparatem i zalecają zastosowanie filterka aby czyścił powracający z silnika preparat. Niestety nigdzie nie znalazłem który przewód to zasilający, a który powrotny, a nie chciałbym odwrotnie podłączyć filterka. Za kilka dni będę czyścił wtryski w Cordobie 1.9SDI(tam na filtrze jest kierunek przepływu) i ciekaw jestem efektu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.12.2019 o 19:47, bbbb napisał:

Robert, problem w tym, że nie wiem jaki jest kierunek przepływu paliwa(króćce 3 i 4). Filtr paliwa(uniwersalny), który trzeba wpiąć w obieg ma ustalony kierunek i nie można go podłączyć "pod prąd".

4 zasilanie a 3 powrót 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za potwierdzenie moich domysłów. Tak nieśmiało domyślałem się, że zasilanie biegnie do pompy tandemowej-króciec 4. Czyli króciec 3 musi być przelewowy(powrót).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przetestowałem Liqui Moly2666 na Cordobie 1.9SDI z przebiegiem 271000km. I szczerze mówiąc szału nie ma. W załączniku efekty. Filterek(ten z lewej) w zasadzie zmienił zabarwienie ale raczej od nasączenia się preparatem niż od zanieczyszczeń.

Filterki.jpg

Dawki.doc

Edytowane przez bbbb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po zabiegu na Passacie. I szczerze mówiąc nie widzę jakiegoś specjalnego efektu poza wyraźnie bardziej zabrudzonym filterku. BIPy w zasadzie na tym samym poziomie co z pierwszego posta przed czyszczeniem.

BIP Passat.jpg

Filterki Passat.jpg

Edytowane przez bbbb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@bbbb Ciesz się, nie ma co czyścić, sprzęt w dobrym stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak zrobić obejście ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zdjąłem wężyki z króćców 3 i 4 i połączyłem je  igielitowym wężykiem. Zdjęty wężyk z króćca 4(zasilanie) i z króćca 3(powrót) włożyłem do puszki z preparatem. Istotne żeby wężyk 4 był cały czas zanurzony w preparacie bo zapowietrzysz układ. Wężyk powrotny 4 nie musi być zanurzony. Aby lepiej widzieć ile jeszcze zostało płynu można go przelać do przeźroczystej butelki(np. po wodzie mineralnej). Wykonując "operacje" zdejmowania/zakładania wężyków uważaj aby nie wylało się z nich paliwo. Te resztki paliwa, które pozostaje w wężykach potrzebne będzie do odpalenia silnika, bo jak zassie powietrze to będziesz musiał później kręcić rozrusznikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy powiedzcie u mnie który jest zasilający 3 czy 4  ?

12.jpg

 

Edytowane przez bubas16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zasilający to nr 4

 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam zamiar użyć Liqui Moly ale zastanawiam się czy DPF nie będzie narażony na dodatkowe zabrudzenie bo mam 91% zapełnienia i chcę jeszcze pojeździć z rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie się zamartwiają bo mają kilkanaście procent zapełnienia a tu 91 i jeszcze rok pojeździ .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czego tu się bać, dbać serwisować sprawdzać błędy i używać. Będę się martwił jak zacznie się dziać, oddam do czyszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak trzeba do tego podchodzić .Nie słyszałem jeszcze żeby ktoś musiał kupić nowy DPF .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli 1 i 2 zostawiamy w spokoju, odłączamy 3 podpinamy filtr i do puszki. Tak samo zasilający 4 do tej samej puszki?

Edytowane przez jakbli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności