Skocz do zawartości
s3bek

Wymiana martwego akumulatora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam nadzieję że ktoś będzie w stanie mi pomóc. Dzisiaj umarł mi akumulator. Auto stało pół dnia po trasie i wieczorem jak już wszyscy zapakowani do jazdy powrotnej koniec. Spróbował zakręcić ale choinka I nie odpalił... Problemy z nim miałem już od jakiegoś czasu ale przed dniem dzisiejszym jeszcze mnie nie zawiódł.

Podłączyłem prostownik i akumulator martwy, coś tam ładuje i mam nadzieję jutro odpalić żeby tylko wrócić do domu.

Ale tutaj moje pytania:

- jaki akumulator kupić na wymianę, ktoś może coś doradzi poda jaki kupić? Preferuję kupić dokładnie taki sam Varty jaki w aucie jest od nowości, ale nie wiem co dokładnie kupić.

- czy wymiana tutaj jest obwarowana jakimiś procedurami? Czy zwykłe odepnij klemy, wyjmij stary włóż nowy? Czy konieczne jest podlaczenie vcdsa? Bo gdzieś kiedyś przemknął mi przed oczami temat odnośnie kodowania w aucie numerów Aku po wymianie?

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc bo po dłuższym poszukiwaniu Aku całkiem zgłupiałem i nie wiem co kupić...

 

Dołączam zdjęcie naklejki z mojego akumulatora...

Auto to Passat B8 Variant, 2.0TDi 150km DSG

 

IMG_20191130_192846.jpg

IMG_20191130_192813.jpg

Edytowane przez s3bek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

miesiąc temu wymieniłem akumulator - nic nie kodowałem. A trzeba?

Auto odpalało, ale wczoraj i dzisiaj dziwna sprawa.

Wracam do auta na parkingu i chcę go odpalić - brak reakcji (nic nie kręci i nie ma komunikatów).

Radio było wyłączone, ale po otwarciu auta - radio się właczyło samo.

Wyłączam radio - bez zmian.

Wyłączam światła z pozycji Auto na 0 - auto odpala.

 

A jeśli auto nie yświetla komunikatu o błędzie - po zmianie akumulatora to vczy powinienem je kodować?

 

Edytowane przez marcinsgdz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

starty był 69A a nowy 70A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem chyba taki ze komputer zapisuje ostatnia znana wartosc(pojemnosc) akumulatora(czyli twojego trupa i wciaz widzi go jako trupa i nie laduje wiecej niz bylo max poprzednio) i wydaje mi sie ze stad bedzie sie bral ten problem. Jak masz czym sprawdzic to zobacz czy sa jakies bledy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MAM VCDS.

Nr części to model akumulatora Varta: 570 901 076 D85 ???

A Nr seryjny to numer przy QR zaczynający się od A22E39....?  (9 znaków)?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przestawiłem manualnie:

- wielkość akumulatora z 69 na 70 (bo taką ma wielkość nowy ACU)

- producenta na VA0 - bo mam Vartę (było JCB)

- nr seryjny (z aku) - co ciekawe były wprowadzone same 111111111

 

Efekt?

Mocniej kręci rozrusznikiem - szybciej odpala.

 

Edytowane przez marcinsgdz
lit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wsadzam identyczny jak miałem tylko że nowy to też trzeba robić adaptacje ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej trzeba bo komp sobie zanotuje jak dlugo musial ladowac stary do jego maksymalnej pojemnosci - czyli np jego 20% i do tyle bedzie ladowal nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi czy od razy muszę zrobić adaptacje czy mogę np za kilka dni? Nie mam VCDS i będę się musiał do kogoś uśmiechnąć po wymianie.  Niczym to nie skutkuje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako doświadczony w tym temacie to potwierdzam, że należy wykonać adptację bo będzie ładował wg zdolności starego ACU.

Czy możesz zrobić za kilka dni od wymiany - tak.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.12.2019 o 17:26, marcinsgdz napisał:

Przestawiłem manualnie:

- wielkość akumulatora z 69 na 70 (bo taką ma wielkość nowy ACU)

- producenta na VA0 - bo mam Vartę (było JCB)

- nr seryjny (z aku) - co ciekawe były wprowadzone same 111111111

 

Efekt?

Mocniej kręci rozrusznikiem - szybciej odpala.

 

tam jeszcze jest czwarta pozycja, technologia, jaka powinna być fleece?

zmieniałeś te jedynki czy zostawiłeś?

 

znalazłem teraz

https://www.drive2.com/l/485426138399637734/

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak technologię również zmieniamy jeśli jest inna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności