DamnWamn Zgłoś #81 Napisano 28 Października 2022 (edytowane) Dobra uwaga. Pompa wody w Passacie powinna być wymieniona po 100 tys. kilometrów. UWAGA: U mnie (zawieszenie DCC) też skrzypiało na wysokich progach i dużych nierównościach. Pomogła wymiana tulei wahaczy. Założono mi jakieś z numerem seryjnym od Audi RS3. W końcu przestało skrzypieć. Dla zainteresowanych mogę poszukac faktury z numerem części. Problem rozwiązał mi VAGserwis we Wrocławiu. Mowili też, że na to skrzypienie ASO zaleca smarowanie tulei lub ich wymianę. Edytowane 28 Października 2022 przez mkpol nie cytujemy w całości posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #82 Napisano 28 Października 2022 6 godzin temu, DamnWamn napisał: Pompa wody w Passacie powinna być wymieniona po 100 tys. kilometrów. Nie w każdym silniku ale wychodziły z wadą fabryczną , a rozrząd niby jest co 200 tyś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRENEK9 Zgłoś #83 Napisano 30 Października 2022 Jak możesz do podaj nr tych tulei. U mnie były smarowane ale znów skrzypi. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kenhor Zgłoś #84 Napisano 30 Października 2022 Polecam przeczytać cały wątek raz jeszcze. Bo jeszcze nikt nie potwierdził, że wymiana tulei rozwiązała sprawę na zawsze lub na długi czas. Kolega DamnWamn nie napisał, kiedy zmienił i ile już przejeździł na tych nowych. Nie mówię, że nie będzie w porządku, bo może te użyte faktycznie będą remedium, ale już w tym wątku ludzie zmieniali na nowe i po roku wracało. A to, że zaraz po zmianie ustąpiło, trudno żeby było inaczej. @GRENEK9 Ile po smarowaniu zaczęły znowu skrzypieć? Bo ja jestem ponad rok po (można znaleźć w tym wątku mój post, kiedy smarowałem) i odpukać nadal cisza. Jasne, nie zrobiłem dziesiątków tysięcy km, ale sam okres nie jest zły wg mnie. Nawet, gdybym miał ponawiać co ponad rok, to smarowanie to szybki zabieg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamnWamn Zgłoś #85 Napisano 30 Października 2022 Racja, ja u siebie tuleje wymieniłem 2 tygodnie temu, zobaczymy co będzie za rok. 10 godzin temu, GRENEK9 napisał: Jak możesz do podaj nr tych tulei. U mnie były smarowane ale znów skrzypi. Tuleja wahacza 81a407183 Jeśli ktoś wymieniał już tuleje, to dajcie znać czy wymieniali wam też na tą część. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
T_OMASZ Zgłoś #86 Napisano 1 Listopada 2022 U mnie jak skrzypiało, to wymieniłem tylko tylne tuleje na przednich wahaczach na takie właśnie - 81A 407 183. Zrobione mam na nich 20 tys. km i nic nie skrzypi. Spokojnie mogę polecić. Niestety. Jak to ma nie skrzypieć, jak guma ociera o gumę (tuleja po lewej). 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamnWamn Zgłoś #87 Napisano 9 Listopada 2022 Potwierdzam. U mnie też wymienili tylko tylne tuleje przednich wahaczy. Fajnie, że te zdjecia porównanwcze wrzuciłeś. Dużo mowią o jakości oryginalu. : ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #88 Napisano 11 Listopada 2022 Czuć różnicę w pracy zawieszenia? Jest sztywniej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
T_OMASZ Zgłoś #89 Napisano 14 Listopada 2022 Jest sztywniej, ale nie sztywno. Moim zdaniem jest pod tym względem lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamnWamn Zgłoś #90 Napisano 15 Listopada 2022 Po wymianie tulei podczas przejazdu przez wysokie progi miałem wrażenie, że auto jest bardziej zwarte (tj. że przód jest sztywniejszy). Nie wiem jednak jak to wrażenie ma się do rzeczywistości. Ciężko jest mi też odpowiedzieć na pytanie, czy auto jest sztywniejsze w prowadzeniu. Nie zauważyłem jakiejś diametralnej różnicy. Choć miałem wrażenie, że jest leciutko sztywniej z przodu. To może być jednak tylko mylne wrażenie. Tytaj raczej więcej do gadania mają amortyzatory, sprężyny itd. Tuleje to tylko kawałek zawieszenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arbies Zgłoś #91 Napisano 13 Stycznia 2023 W dniu 28.10.2022 o 15:36, kubek197878 napisał: Nie w każdym silniku ale wychodziły z wadą fabryczną , a rozrząd niby jest co 200 tyś. Ja w 1.6 przejechałem 210 tys i działała bez zarzutu. Wymieniłem rozrząd, rolki, napinacz no i pompę - hula dalej 🙂 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamnWamn Zgłoś #92 Napisano 25 Kwietnia 2023 W dniu 13.01.2023 o 22:55, arbies napisał: Ja w 1.6 przejechałem 210 tys i działała bez zarzutu. Wymieniłem rozrząd, rolki, napinacz no i pompę - hula dalej 🙂 Panie kolego, 1.6 to ma chyba inną pompę wody. Ta z 2.0 TSI była wadliwa niestety. U mnie przy 120-140 tysiącach zauważyłem, ze mi płyn chłodniczy ucieka - już myślałem, że coś jest nie tak z głowicą… a tu się po prostu lało z pompy. Niedużo, ale leciało. Poziom płynu regularnie opadał. PS od wymiany tych gumowych tulei przejechałem już kilka tysięcy i cisza. Za kilka miesięcy jeszcze się odezwę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kimiliii Zgłoś #93 Napisano 7 Kwietnia W dniu 28.10.2022 o 09:27, DamnWamn napisał: Dobra uwaga. Pompa wody w Passacie powinna być wymieniona po 100 tys. kilometrów. UWAGA: U mnie (zawieszenie DCC) też skrzypiało na wysokich progach i dużych nierównościach. Pomogła wymiana tulei wahaczy. Założono mi jakieś z numerem seryjnym od Audi RS3. W końcu przestało skrzypieć. Dla zainteresowanych mogę poszukac faktury z numerem części. Problem rozwiązał mi VAGserwis we Wrocławiu. Mowili też, że na to skrzypienie ASO zaleca smarowanie tulei lub ich wymianę. Jakie dokladnie tuleje kupiłes? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach