Skocz do zawartości
diverse91

Odgłosy skrzypienia w zawieszeniu

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem to samo. Tydzień temu wymieniłem tuleje i jak ręką odjął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, co-driver napisał:

Z ciekawości wiesz na czym polega ta procedura ?

W dużym uproszczeniu na rozebraniu mocowania przy tulei i na naniesieniu w tym miejscu odpowiedniego smaru.

 

Ktoś chyba to TPI na forum wrzucał jakiś czas temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej na tym to polega:

https://mega.nz/#!N0lgDAQY!mWeOY4xCgqUC21iyIrAVSPPODLLf53WJjk_HzXJ8SQQ

Co prawda dotyczy Skody, ale w Passacie jest dokładnie to samo. Gdzieś mam też TPI od Passata, ale tam nie ma zdjęć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc. Zajmę się w nadchodzącym tygodniu tymi tulejami. Dam znać czy pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Passat B8 skrzypi zawieszenie zarówno z przodu jak i z tyłu (z tyłu na prograch zwalniających). Przestudiowałem już chyba wszystkie wątki dotyczące skrzypiącego zawieszenia dlatego wybieram się do ASO w ramach gwarancji. Auto kupiłem jako używane z gwarancją DasWelt Auto, wersja gwarancji platyna. 

Ogólnie oprócz skrzypienia jak stary tapczan mam odczucia, że auto ma luzy np. na poprzecznych nierównościach - starym passatem praktycznie nie odczuwalne na tej samej drodze (może dlatego, że tam jest wielowahacz - nie wiem?).

Nie znam się kompletnie na zawieszeniu dlatego chciałbym prosić was forumowiczów abyście spojrzeli na filmy poniżej, czy wszystko jest ok (na tylnym zawieszeniu ręka mi latała ale coś tam może widać).

Jade pierwszy raz do swojego miejscowego ASO i nie chciałbym aby stwierdzili, że skrzypienie to nic złego a zawieszenie jest jeszcze ok i za diagnozę 500zł się należy.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój też skrzypi jak stary tapczan, serwis coś smaruje i jest przez miesiąc spokój, potem od nowa. I tak to trwa już 3 lata....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I zapewne dopiero wymiana elementów na zamienniki pozwoli pozbyć się rechotania żabek. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo, każdy próg zwalniający to skrzypi... W 10 letnim peugeot 308 cisza i spokój, a tutaj skrzypi i skrzypi....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam to samo przód odzywa się przy progach zwalniających, na postoju jak kręcę kierownica maksymalnie w prawo i lewo to słychać jak się coś naciąga i lekko skrzypi. U mnie pomaga psikanie smaru w spray na jakiś czas jest cisza.

Ale jeśli chodzi o tylne zawieszenie to nic nie pomaga coś stuka i dobija przy szybszej jeździe na dziurach i nie potrafię sobie z tym poradzić od dłuższego czasu.

Wcześniej miałem peugeota 508 - bez porównania auto miało sporo przebiegu a zawieszenie pracowało idealnie. Tu pod względem zawieszenia czy wykończenia bagażnika jest porażka w VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczytalem na forum, ze da sie to wszystko naprawic, przede wszystkim wymienic wszystkie tuleje, ktore moga byc zuzyte bo zuzywaja sie najczesciej tylko jak przekonac do tego ASO. Moim zdaniem na przednim wahaczu tylna tuleja ma za duzy luz ale sie nie znam i chcialbym aby ktos fachowy wyrazil swoja opinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przerobiłem całą drogę i wreszcie nie skrzypi :) Serwis musi najpierw posmarować a dopiero jak smarowanie nie pomaga - wymiana tulei. Takie są zalecenia z VW.  Trzeba się wykazać cierpliwością niestety w tym temacie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ASO  trzy razy podchodziło do problemu w czasie każdego przeglądu co 30 kkm. Teraz jest 90 kkm i zawieszenie dalej skrzypi. Totalna ignorancja. Teraz problem będę zgłaszał do skutku aż do zakończenia gwarancji

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.12.2019 o 18:31, 1285 napisał:

I zapewne dopiero wymiana elementów na zamienniki pozwoli pozbyć się rechotania żabek. 

Czy ktoś ma już jakieś doświadczenia z wymianą na zamienniki ? 

Irytują te "rechoczące żabki" pod autem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy spotkał się ktoś ze skrzypieniem tylko przy maksymalnie skręconych kołach w lewo, przy ruszaniu ? Dzwiek dochodzi z przodu, z lewej strony. 

Edytowane przez ArekRR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.11.2019 o 22:03, saper_wroc napisał:

Sprawdź tylne tuleje przednich wahaczy, to skrzypi najczęściej i nawet serwisy maja na to procedurę naprawczą (TPI).

Ja to nazywałem "efektem tapczanu" - na szczęście na razie się tego wspaniałego dźwięku pozbyłem.

 

Wymieniłem tuleje wahaczy z przodu i skrzypienie ustąpiło. Dziękuję za dobrą podpowiedź. Swoją drogą z czego VW robi te tuleje że po niecałych 4 latach i 100 tys przebiegu skrzypi jak stary tapczan....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

100 tys to i tak nieźle, mój skrzypiał przy około 65 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy problem został u ciebie rozwiązany????? Mój pasek B8 ma podobnie.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dokładnie taki sam temat przerabiałem w Passku b6. Takie same odgłosy, podczas skrętu kierownicą w miejscu. Trzaski i skrzypienie. Górne łożysko kolumny McPersona do wymiany. MIałem to przy przebiegu 200 000 km najpierw jedna strona, za około 10-15 tys druga. Po naprawach nic nie powróciło. Cisza przez następne 50 tys  aż do sprzedania auta. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam przy kręceniu koła złapać ręką za sprężynę. Jak uszkodzone będzie łożysko to może w niedługim czasie pęknąć Wam sprężyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności