xplone Zgłoś #21 Napisano 2 Listopada 2019 W dniu 27.10.2019 o 10:05, auto85 napisał: Wd-40 wystarczy. Kolego wd-40 nie proponuj nikomu bo to jest środek do smarowania elementów metalowych nie wolno go stosować do elementów gumowych ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auto85 Zgłoś #22 Napisano 2 Listopada 2019 A wlasnie ze wolno kolego,wd-40 nie jest agresywnym środkiem w stosunku do gumy! amen! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #23 Napisano 2 Listopada 2019 wd-40 jest srodkiem penetrującym a nie smarującym (natomiast nie wiem jak się zachowuje w stosunku do gumy). ale skoro sprawdza się w tylu przypadkach to chyba jest OK wd-40 na pewno nie nadaje się do smarowania ruchomych elementów metalowych, bo w efekcie to na chwile ok ale potem wysusza powierzchnie -Czyli jest OK do rozruszania zastanych elementów ale to nie jest smarowanie. Ja gdy będę zabierał się za przesmarowanie tych elementów to użyję chyba raczej jakiegoś smaru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #24 Napisano 2 Listopada 2019 Wu dę 40% to najlepiej wypić. A poważnie to wd-40 ma w sobie sporą ilość smaru, więc nie do końca wysusza. Zawsze zostaje delikatna powłoczka tłusta po odparowaniu substancji penetrującej. Jest to środek uniwersalny, bo i penetruje, smaruje, konserwuje. Oczywiście są środki, które maja tylko jedno zadanie i spełniają swoje zadanie lepiej, ale tylko to jedno zadanie. Wd robi wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #25 Napisano 3 Listopada 2019 Tylko czy "zaleta" wd nie jest to ze strasznie ciagnie do siebie kurz i inny syf? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kameleon7 Zgłoś #26 Napisano 3 Listopada 2019 Tez mam to samo. Aktualnie 65k na blacie ale zaczeło sie przy 10k. Olalem to bo wiem ze to standard w Passacie. B6 miało to samo. Które tuleje smarujecie? Te od wahaczy? Oglądalem te tuleje to jest ciezko to przesmarowac w srodku. A zewnatrz to bez sensu sikac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinsgdz Zgłoś #27 Napisano 10 Listopada 2019 Co konkretnie i czym smarować/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #28 Napisano 11 Listopada 2019 Znalazłem takie oto dokumemty: https://mega.nz/#!N0lgDAQY!mWeOY4xCgqUC21iyIrAVSPPODLLf53WJjk_HzXJ8SQQ 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #29 Napisano 11 Listopada 2019 Posmaruję przed sprzedażą?Aktualnie już się przyzwyczaiłem a poza tym smarowanie nie kończy problemu lecz go na chwilę wycisza.Mój mechanik mówił że pojawi się to znowu i tak też się stało,umyłem auto, nadszedł mróz i żabki znów rechoczą;-)Chyba że u was jest to faktycznie jest to głośne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinsgdz Zgłoś #30 Napisano 11 Listopada 2019 Czyli wymiana tulei wahacza jest najbardziej skuteczna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekV Zgłoś #31 Napisano 11 Listopada 2019 (edytowane) U mnie po wymianie tulei nic nie skrzypi mimo deszczowej pogody i mrozów a minęło od wymiany już ze 3 miesiące . Edytowane 11 Listopada 2019 przez BartekV Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qubape Zgłoś #32 Napisano 12 Listopada 2019 6 godzin temu, BartekV napisał: U mnie po wymianie tulei nic nie skrzypi mimo deszczowej pogody i mrozów a minęło od wymiany już ze 3 miesiące . Aso ? Jaki koszt ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekV Zgłoś #33 Napisano 12 Listopada 2019 (edytowane) @Qubape Coś koło 80-90 zł/szt . Nr.czesci : 5q0407183e Edytowane 12 Listopada 2019 przez BartekV 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kameleon7 Zgłoś #34 Napisano 14 Listopada 2019 Jak sie wymieni tuleje to oczywiscie problem ustanie, ale za 10 - 15 tys km bedzie to samo. To jest problem Passata juz od B6 jak zrezygnowali z zawieszenia wielo-wahaczowego z przodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekV Zgłoś #35 Napisano 14 Listopada 2019 Miałem b6 i b7 i nic nie skrzypiało ? pożyjemy zobaczymy 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lucky1 Zgłoś #36 Napisano 27 Listopada 2019 Witam, Podczas wyjeżdżania z garażu gdy następuje gwałtowna zmiana nachylenia drogi dochodzą do środka wyraźne odgłosy jakby "gumowego" skrzypienia. To samo dzieje się przy gwałtownego zjazdu z krawężnika. Nie mogę odtworzyć takiego odgłosu podczas "bujania" samochodem na postoju. Nie skrzypi też przy przejeździe przez progi zwalniające ani przy kręceniu kierownicą. Wymieniłem już do tej pory: 1. Amortyzatory przód i tył 2. Górne mocowania przedniego amortyzatora + łożyska przednia oś 3. Zestaw osłon i odbojów amortyzatora przód i tył 4. Łączniki stabilizatora przednia i tylna oś. 5. Poduszki amortyzatora tylna oś Co jeszcze mogę zrobić / sprawdzić bo mój mechanik gotów mi pół samochodu wymienić abym tylko zapłacił..... Jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saper_wroc Zgłoś #37 Napisano 27 Listopada 2019 Sprawdź tylne tuleje przednich wahaczy, to skrzypi najczęściej i nawet serwisy maja na to procedurę naprawczą (TPI). Ja to nazywałem "efektem tapczanu" - na szczęście na razie się tego wspaniałego dźwięku pozbyłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #38 Napisano 27 Listopada 2019 Też walczyłem z podobnym problemem w B6. Wymieniłem górne mocowania amorów z łożyskami i niewiele to dało Gumy maja to do siebie że podczas pracy wydają dziwne dźwięki. Jest na to rada. Smar! Nawet nowe gumy potrafią skrzypieć. Podniosłem auto na podnośniku i naebałem we wszystkie połączenia gumowe w zawieszeniu smaru białego w sprayu. Odgłosy zniknęły. Auto przeszło przegląd bez żadnego problemu. Według diagnosty nie ma luzów w zawieszeniu, choć ja jako mechanik wiem co wymaga już wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #39 Napisano 28 Listopada 2019 Jeżeli z tyłu to do wymiany wahacz , smarowanie pomaga ale na krótko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
co-driver Zgłoś #40 Napisano 28 Listopada 2019 16 godzin temu, saper_wroc napisał: ... i nawet serwisy maja na to procedurę naprawczą (TPI). Z ciekawości wiesz na czym polega ta procedura ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach