Skocz do zawartości
Luqe007

Wymiana ECU i przepustnicy - cala historia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, wydaje mi sie ze problem bardziej pasuje do silnika niz elektryki - jesli nke, prosze przesunac.

Jestem posiadaczem passata 1.8 T motor APU

Sytuacja zaczela sie od serwisu instalacji gazowej i zmiany mieszanki, 300km dalej pojawil mi sie blad przepustnicy - samochod stracil.moc maks 50km itd. Byl srodek nocy do domu mialem jakies 1200km, odczekalem odpalilem od nowa i jakos udalo mi sie dojecjsc bez bledow do domu. Samochod odwiozlem do mechanika, wyczytal bledy - werdykt wymiana przepustnicy - wymiana na nowa boscha, zaadoptowala sie , zero bledow i po 20 km od nowa. Roznica juz byla taka ze blad swieci sie permanentnie, nie da sie go usunac i zaadaptowac przesputnicy. Pojawia sie blad sterownika. Samochod trafil do podobno dobrego elektronika VW, sprawdzil wszystkie kable itd. Padl werdykt - zepsute ECU. Kupilem uzywane ECU podobno dzialajace, o identycznych numerach, nawet ten sam miesiac produkcji itd. I tutaj zaczyna sie problem. Elektronik wsadzil ten uzywany ecu i twierdzi ze samochod w ogole nie startuje, nie moze zczytac nic z komputera. Teraz zaczynaja sie moje pytania. Posiadam jeszcze inne ecu tez od silnika 1.8 T  tylko ze do audi, czy gdy wsadze to ecu, to samochod powinien wyswietlic jakies kontrolki itd. czy tez bedzie jak trup? Rozwazam tez problem z akumulatorem. Elektronik stwierdzil ze te moje kupione uzywanego ecu jest zepsute, stad drugie pytanie. Czy gdy ecu dziala i jest jeszcze nie zaadaptowane do nowego auta (immo itd) , to wydaje mi sie ze samochod i tak powinien dac jakies komunikaty prawda?

 

Bardzo dziekuje za wszelka pomoc, walka trwa juz 2 miesiace.. jestem zdesperowany, pomocy!

Lukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak piszesz jak podłączysz jakiekolwiek ecu to i tak prąd na wskaźniki resztę pierdół na desce też się powinno oświecić i dawać błędy o immo, jak potrafisz to podaj ten błąd co pojawił się na twoim ecu. Samochód nie startuje tzn kręci ale nie odpala czy w ogóle nie ma prądu  (aku tutaj wiadomo trzeba sprawdzić czy jest OK).

Jak chcesz to podaj vin to podam ci numer tego kompa bo są różne zależy od tego czy masz kontrole trakcji, EDS oraz ESP, skrzynia automat albo  manualna i jeszcze są rożne dla przepustnic sterowanych przez kabel albo linkę na gaz. Jest możliwość że źle dobrałeś te ECU

 

Edytowane przez janekg16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności