Skocz do zawartości
charles1

Hak holowniczy - elektryczny

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie jeszcze o to jakie powinny być bezpieczniki w układzie:

 

Wg. specyfikacji bezpieczników którą dostałem od kolegi waski1:

Wiązka B czyli ta podłączona do auta (czerwona wtyczka 12 pin)

Pin2 - niebiesko-czarny 0,5(kolor i grubość kabla) - Skrzynka bezpieczników C miejsce 4 czyli 12V po zapłonie - bezpiecznik 10A

Pin9 - fioletowo-czerwony 2,5 - Skrzynka bezpieczników B (w komorze silnika) ja aby było prościej wpiąłem się w wolne miejsce skrzynki C - bezpiecznik 20A (to wolne miejsce to pozycja 35 - zgodnie z opisem "-przełącznik ustawiania podparcia odcinka lędźwiowego

kręgosłupa w siedzeniu kierowcy --E176--" - możliwe żeby na nim nie było prądu?

 

Pin11 - szaro-żółty 1,5 - Skrzynka bezpieczników C miejsce 25 - stałe 12V - bezpiecznik 15A

Pin12 - biało-czerwony 1,5 - Skrzynka bezpieczników C miejsce 23 - stałe 12V- bezpiecznik 15A

 

Wiązka C czyli ta podłączona do przycisku (niebieska wtyczka 12 pin):

Pin10 - czerwono czarny 2,5 - Skrzynka bezpieczników C miejsce 37 - stałe 12V - bezpiecznik 20A

 

Jeżeli dobrze pamiętam to wszystkie bezpieczniki założyłem zgodnie ze schematem - jedynie przy bezpieczniku z PIN9 wydaje mi się że może być założony 25A zamiast 20 A - ale to się upewnię jak wrócę do domu

 

Jeżeli ktoś może potwierdzić że wszystko jeżeli chodzi o instalację jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie jeszcze o to jakie powinny być bezpieczniki w układzie:

...

Wiązka C czyli ta podłączona do przycisku (niebieska wtyczka 12 pin):

Pin10 - czerwono czarny 2,5 - Skrzynka bezpieczników C miejsce 37 - stałe 12V - bezpiecznik 20A

...

 

Jeżeli chodzi o C37, to u mnie, gdy podłączałem wiązkę, to w tym miejscu 37 nie miał "zasilania". Sprawdź to u siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli chodzi o C37, to u mnie, gdy podłączałem wiązkę, to w tym miejscu 37 nie miał "zasilania". Sprawdź to u siebie.

 

Ok,

 

I jakie rozwiazanie problemu znalazłeś?

 

upewniam się - podpinam + miernik pod pin 10 w wiązce idącej od skrzynki a minus do punktu masy w bagażniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok,

 

I jakie rozwiazanie problemu znalazłeś?

 

upewniam się - podpinam + miernik pod pin 10 w wiązce idącej od skrzynki a minus do punktu masy w bagażniku?

 

Tak właśnie robisz - powinno tam być ok 12V bez względu na stan stacyjki, ale przy braku tego zasilania u mnie wywalał błąd w module haka:

00532 - Supply Voltage B+

011 - Open Circuit - MIL ON

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak właśnie robisz - powinno tam być ok 12V bez względu na stan stacyjki, ale przy braku tego zasilania u mnie wywalał błąd w module haka:

00532 - Supply Voltage B+

011 - Open Circuit - MIL ON

 

Sprawdzę to ale wczoraj jak robiłem autoscan to nie miałem żadnego błędu a dalej nie działało.

Zastanawiam się czy może jest ktoś na forum kto ma taki sam oryginalny hak to bym się umówił i podjechał i sprawdzilibyśmy czy to wina modułu czy raczej haka czy błędnej instalacji lub kodowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno

 

W wiązce idącej od sterownika do haka jest dodatkowy pojedynczy kabelek z końcówką 1J0972751.

Ale nie ma w pobliżu żadnego miejsca żeby go podłączyć - z tego co wyczytałem to jest to złącze diagnostyczne ale już sam nie wiem - czy on powinien gdzieś być zapięty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze jedno

 

W wiązce idącej od sterownika do haka jest dodatkowy pojedynczy kabelek z końcówką 1J0972751.

Ale nie ma w pobliżu żadnego miejsca żeby go podłączyć - z tego co wyczytałem to jest to złącze diagnostyczne ale już sam nie wiem - czy on powinien gdzieś być zapięty?

 

Kablem się nie przejmuj bo jest to dodatkowe zasilanie prowadzone do przyczepy na styku 10 złącza 13 pinowego (przez dodatkowy przekaźnik sterowany z modułu) . Najwidoczniej masz nowszą wiązkę bo weszło to od maja 2012.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj autoscan i martwi mnie toche kodowanie przyczepy:

 

Adres 69: Przyczepa (J345) Plik etykiet: Brak

Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 383 HW: 7N0 907 383

Komponent: Anhaenger H07 0101

Weryfikacja: 3I001002 Numer seryjny: 00000136923446

Kodowanie: 4106040000000000

Kod serwisu: WSC 00028 028 00001

VCID: F3EF245D52EBDC80ACE

 

Z tego co wyczytałem to powinno troche inaczej wyglądać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...u mnie działa na takim: 4106040001000000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wszędzie widzę mają 020000100000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...u mnie działa na takim: 4106040001000000

 

ja mam takie 4106040000000000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a wszędzie widzę mają 020000100000

 

No chyba nie wszędzie. To co podałeś jest 6-cio bajtowe, a moduł 7N0907383 ma 8-mio bajtowe kodowanie.

 

Nie ma co szukać błędu w kodowaniu jeśli elektryka haka jest niesprawna. Jak się świeci na desce hak podczas gdy ten jest złożony to coś nie gra z elektryką w puszce, albo wiązka moduł-hak jest uszkodzona. Jeśli masz miernik i wiesz jak się nim posługiwać to sprawdź to. Jak nie wiesz jak - to pytaj, ale już ci napisałem co sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc RUSZYŁ!!! ;-)

Co ciekawe nie do końca jestem pewien czemu.

Po kolei - wrzuciłem najpierw kodowanie znalezione w sieci - nie działa - nic, potem takie jak ma NTomek -nic, pożniej takie 0100000200000000 - o tyle się zmieniło że przycisk zupełnie zgasł (może wcześniej ale nie zauważyłe) ale za to pojawiły się błędy:

Adres 69: Przyczepa Plik etykiet: Brak

Oznaczenie elementu: 7N0 907 383 HW: 7N0 907 383

Komponent i/lub wersja: Anhaenger H07 0101

Kodowanie: 0100000200000000

Kod serwisu: WSC 00028 028 00001

VCID: F3EF245D52EBDC80ACE

Znaleziono 1 b³šd:

 

00532 - napiĂŞcie zasilania

011 - Przerwa w obwodzie - MIL zapalona

Ramka zamroÂżona:

Stan b³êdu: 11101011

Priorytet b³êdu: 3

Czêstoœæ b³êdu: 1

Wew.licznik b³êdów: 179

Przebieg: 70206 km

WskaŸnik czasu: 0

Data: 2125.14.30

Czas: 02:34:17

Zacząłem sprawdzać też przewody - czy aby zgodnie podpiąłem, no i bezpieczniki w skrzynce - wpierw ten 37 ale zarówno na bezpieczniku jak i na styku przewodu było napięcie, więc sprawdziłem pozostałe - na wszystkich poza PIN11 czerwonej wtyczki samochodu - zacisk 25 w skrzynce C. N wszystkich pozostałych idacych do BoardNet też miałm napięcie z tym że tam od 3,99 na PIN8, przez 1,09 na PIN9 do 0,38 na PIN3.

Zmieniłem bezpieczniki w skrzynce na na pozycji 35 i 37 na 20A i dalej nic.

Pomierzyłem jeszcze wszystko ponownie, jeszcze raz sprawdziłem kable i napięcie na bezpiecznikach - możliwe ze lekkie zwarcie zrobiłem bo źle ustawiłem miernik.

 

W międzyczasie wywaliło trochę błędów:

Znaleziono 1 b³šd:

01517 - Sterownik przy³šczenia przyczepy / czujnika holowania (J345)

004 - Brak sygnaÂłu / brak komunikacji - Sporadyczny

Ramka zamroÂżona:

Stan b³êdu: 00100100

Priorytet b³êdu: 3

Czêstoœæ b³êdu: 1

Wew.licznik b³êdów: 219

Przebieg: 70206 km

WskaŸnik czasu: 0

Data: 2125.14.30

Czas: 03:27:15

 

Ramka zamroÂżona:

Prêdkoœæ: 0.0 km/h

WartoϾ Hex: 0x0000

Bity binarnie: 00000000 00000000

NapiĂŞcie: 11.75 V

Bity binarnie: 00011111

Zliczanie: 303

WartoϾ Hex: 0x0000

 

Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet: 3AA-937-087.clb

Oznaczenie elementu SW: 3AA 937 087 E HW: 3AA 937 087 E

Komponent: BCM PQ47 H+ 413 0455

Weryfikacja: BC413001

Kodowanie: 0008000000000000001C0088750029F423FD0088656C8560E480CF240041

Kod serwisu: WSC 00028 028 00001

VCID: 3C7D4F61BF35D3F83D4

 

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 3AB 955 419 HW: 3AB 955 419 Plik etykiet: 1KX-955-119.CLB

Komponent: Wischer 17061 10 0603

Kodowanie: 00B795

 

Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 1K0 955 559 AH Plik etykiet: 1K0-955-559-AG.CLB

Komponent: RLS 150711 05 54 0403

Kodowanie: 06302A

 

Znaleziono 1 b³šd:

01517 - Sterownik przy³šczenia przyczepy / czujnika holowania (J345)

004 - Brak sygnaÂłu / brak komunikacji - Sporadyczny

Ramka zamroÂżona:

Stan b³êdu: 00100100

Priorytet b³êdu: 6

Czêstoœæ b³êdu: 2

Wew.licznik b³êdów: 219

Przebieg: 70206 km

WskaŸnik czasu: 0

Data: 2125.14.30

Czas: 03:27:14

 

Ramka zamroÂżona:

zacisk 15 ZAÂŁ

NapiĂŞcie: 12.00 V

ON

ON

ON

OFF

OFF

 

Adres 10: Asyst.park./kierow. (J446) Plik etykiet: 3AE-919-475.clb

Oznaczenie elementu SW: 3AE 919 475 HW: 7N0 919 475

Komponent: PARKHILFE 8K H04 0009

Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 77631118809742

Kodowanie: 118101

Kod serwisu: WSC 00028 028 00021

Zbiór danych ASAM: EV_EPHVA18VW47X0000 001003

ROD: EV_EPHVA18VW47X0000.rod

VCID: FCFD0F6177B593F8FD4

 

Znaleziono 1 b³šd:

13632272 - Magistrala danych

U1121 00 [008] - brak informacji

Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów

Ramka zamroÂżona:

Stan b³êdu: 00000001

Priorytet b³êdu: 6

Czêstoœæ b³êdu: 2

Wew.licznik b³êdów: 219

Przebieg: 70206 km

Data: 2061.14.30

Czas: 03:27:12

 

dres 19: CAN Gateway (J533) Plik etykiet: Brak

Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 530 L HW: 1K0 907 951

Komponent: J533 Gateway H41 1620

Weryfikacja: H41 Numer seryjny: 110711F2002350

Kodowanie: 461006

Kod serwisu: WSC 00028 028 00001

VCID: 39735675B007E6D0262

 

Znaleziono 1 b³šd:

01517 - Sterownik przy³šczenia przyczepy / czujnika holowania (J345)

004 - Brak sygnaÂłu / brak komunikacji - Sporadyczny

Ramka zamroÂżona:

Stan b³êdu: 00100100

Priorytet b³êdu: 2

Czêstoœæ b³êdu: 2

Wew.licznik b³êdów: 219

Przebieg: 70206 km

WskaŸnik czasu: 0

Data: 2125.14.30

Czas: 03:27:14

 

Adres 46: ModuÂł komfortu Plik etykiet: AKP\3C0-959-799-46.clb

Oznaczenie elementu SW: 3AA 959 799 A HW: 3AA 959 799

Komponent: 01 KESSY PQ47 083 0337

Weryfikacja: 00083000 Numer seryjny: VWZCZ000000000

Kodowanie: 01910A0002C60E76300694157E00CECE70580103242498

Kod serwisu: WSC 00028 028 00001

VCID: 46892D8931F999285B0

 

Oznaczenie elementu: 1K0 951 605 C

Komponent: LIN BACKUP HORN H05 1501

 

Oznaczenie elementu: 3C0 951 171 C

Komponent: Neigungssensor 004 0611

 

Oznaczenie elementu: 3C0 951 171 C

Komponent: Innenraumueberw.004 0611

 

Komponent: ViP n.mounted

 

Znaleziono 1 b³šd:

01517 - Sterownik przy³šczenia przyczepy / czujnika holowania (J345)

004 - Brak sygnaÂłu / brak komunikacji - Sporadyczny

Ramka zamroÂżona:

Stan b³êdu: 00100100

Priorytet b³êdu: 4

Czêstoœæ b³êdu: 2

Wew.licznik b³êdów: 219

Przebieg: 70206 km

WskaŸnik czasu: 0

Data: 2125.14.30

Czas: 03:27:13

 

dres 69: Przyczepa (J345) Plik etykiet: Brak

Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 383 HW: 7N0 907 383

Komponent: Anhaenger H07 0101

Weryfikacja: 3I001002 Numer seryjny: 00000136923446

Kodowanie: 4106040000000000

Kod serwisu: WSC 00028 028 00001

VCID: F3EF245D52EBDC80ACE

 

2 - iloϾ znalezionych b³êdów. Oto one:

00532 - napiĂŞcie zasilania

011 - Przerwa w obwodzie - MIL zapalona

Ramka zamroÂżona:

Stan b³êdu: 11101011

Priorytet b³êdu: 3

Czêstoœæ b³êdu: 1

Wew.licznik b³êdów: 179

Przebieg: 70206 km

WskaŸnik czasu: 0

Data: 2125.14.30

Czas: 02:34:17

 

02588 - Obracany zaczep (hak) holowniczy

005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - Sporadyczny - MIL zapalona

Ramka zamroÂżona:

Stan b³êdu: 10100101

Priorytet b³êdu: 2

Czêstoœæ b³êdu: 1

Wew.licznik b³êdów: 219

WskaŸnik czasu: 0

 

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 77: Telefon (J412) Plik etykiet: 7P6-035-730.clb

Oznaczenie elementu SW: 7P6 035 730 E HW: 7P6 035 730 E

Komponent: TELEFON H09 2730

Weryfikacja: 1B001001 Numer seryjny: 00007660410136

Kodowanie: 0A01000000010101

Kod serwisu: WSC 00028 028 00021

Zbiór danych ASAM: EV_UHVNA A01015

ROD: EV_UHVNA_VW46.rod

VCID: 346D67419F651BB8F54

 

2 - iloϾ znalezionych b³êdów. Oto one:

13635840 - NapiĂŞcie zasilania

U1011 00 [000] - za niskie

Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów

Ramka zamroÂżona:

Stan b³êdu: 00000000

Priorytet b³êdu: 4

Czêstoœæ b³êdu: 0

Wew.licznik b³êdów: 0

Przebieg: 0 km

Data: 2000.00.00

Czas: 00:00:00

 

13893632 - Ograniczenie dziaÂłania z powodu za niskiego napiĂŞcia

U1400 00 [000] - -

Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów

Ramka zamroÂżona:

Stan b³êdu: 00000000

Priorytet b³êdu: 4

Czêstoœæ b³êdu: 0

Wew.licznik b³êdów: 0

Przebieg: 0 km

Data: 2000.00.00

Czas: 00:00:00

 

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adres A5: Czujniki asyst.j.-p. (R242) Plik etykiet: Brak

Oznaczenie elementu SW: 3AA 980 654 C HW: 3AA 980 654 A

Komponent: MFK_Gen1 H08 0203

Numer seryjny: 0150320863

Kodowanie: 010101010102020C0201040001010000

Kod serwisu: WSC 00028 028 00021

Zbiór danych ASAM: EV_47X 001639

ROD: EV_47X.rod

VCID: 38755371830DFFD8D9C

 

Znaleziono 1 b³šd:

8847360 - Magistrala danych

U1121 00 [008] - brak informacji

Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów

Ramka zamroÂżona:

Stan b³êdu: 00000001

Priorytet b³êdu: 6

Czêstoœæ b³êdu: 2

Wew.licznik b³êdów: 219

Przebieg: 70206 km

Data: 2061.14.30

Czas: 03:27:15

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Zauważyłem tez że co jakiś czas znikają i pojawiają się moduły w Zakłądce zainstalowane:

 

Ostatecznie zmieniłęm kodowanie na oryginał i zadziałało.

Teraz pozostał tylko błąd:

Adres 69: Przyczepa (J345) Plik etykiet: Brak

Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 383 HW: 7N0 907 383

Komponent: Anhaenger H07 0101

Weryfikacja: 3I001002 Numer seryjny: 00000136923446

Kodowanie: 4106040000000000

Kod serwisu: WSC 00028 028 00001

VCID: F3EF245D52EBDC80ACE

 

Znaleziono 1 b³šd:

00532 - napiĂŞcie zasilania

011 - Przerwa w obwodzie - MIL zapalona

Ramka zamroÂżona:

Stan b³êdu: 11101011

Priorytet b³êdu: 3

Czêstoœæ b³êdu: 1

Wew.licznik b³êdów: 179

Przebieg: 70206 km

WskaŸnik czasu: 0

Data: 2125.14.30

Czas: 02:34:17

 

Więc teraz mam zagwostkę co to może być.

Cały czas zastanawiam się nad sporadycznie pojawiającym się błędem centralnej elektryce na zacisku 15 - to jest jeden z zacisków które montowałem - może coś mi lutowanie nie wyszło??

 

Teraz jeszcze kwestia czy będą działały światła - spróbowałem zrobić test w VAG ale coś mi nie wyszło.

Jutr zrobię ten test po ludzku - będę przełączał światła pedałami i przełącznikami ;-)

 

Tak czy siak dziękuję wszystkim za pomoc i mam nadzieję że uda się rozwiązać problem tego błędu.

 

P.S. Czy możliwe że błąd jest cały czas widoczny bo pierwotnie się pojawił - czy wystarczy wykasować błędy czy lepiej rozpiąć akumulator na jakiś czas i wtedy testować ponownie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie błędy nie znikają same - trzeba je skasować. Większość tych błędów pojawiła się bo prawdopodobnie odpiąłeś moduł haka podczas włączonej stacyjki i przez to przerwałeś komunikację z pozostałymi modułami albo w inny sposób zakłóciłeś jego działanie. Samo mierzenie magistrali CAN podczas jej pracy może zakłócić jej działanie.

Pokasuj wszystkie błędy i zrób autoscan jeszcze raz. Odłączenie akumulatora na kilkanaście minut nie zaszkodzi (przed skasowaniem błędów).

Wszystkie prace związane z podłączaniem się do instalacji, bezpieczniej jest robić przy odłączonym aku.

 

Pozdr. Tomek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popróbuje.

 

Jeszcze jedno- jak sprawdzić działanie gniazda przyczepy. Gniazdo jest 13 pin ale wg. Schematu wynika ze wiązka była na 7 pin. I teraz pytanie bo jak robię klasycznie pomiar czyli włączam kierunkowskaz to nie pokazuje mi sie prąd na odpowiednim pinie

 

Zastanawiam sie czy muszę mieć przejściówkę 7 pin bo może w niej odpowiednio zbiera prąd na poprawne piny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Popróbuje.

 

Jeszcze jedno- jak sprawdzić działanie gniazda przyczepy. Gniazdo jest 13 pin ale wg. Schematu wynika ze wiązka była na 7 pin. I teraz pytanie bo jak robię klasycznie pomiar czyli włączam kierunkowskaz to nie pokazuje mi sie prąd na odpowiednim pinie

 

Zastanawiam sie czy muszę mieć przejściówkę 7 pin bo może w niej odpowiednio zbiera prąd na poprawne piny?

 

Podłącz żarówkę.

Jak miernikiem sprawdzasz napięcie tylko, to nie ma obciążenia.

Idea modułu rozpoznawania podłączenia przyczepy polega na sprawdzeniu, czy jest obciążenie żarówkami na migaczu lub innej żarówce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W obu wtyczkach podstawowe sygnały się pokrywają na pinach od 1 do 7 więc wszystko jedno jaką masz wtyczkę - pozycyjne, kierunki, stop, p.mgłowe i masa jest na tych samych pinach.

O jakim schemacie piszesz? Skoro pytałeś się wcześniej o ten dodatkowy kabel (pin 10) to jak wiązka może być do 7 pinowej wtyczki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok to może cos popiętroliłem. Czyli mam instalacje na 13 pin skór jest ten dodatkowy kabel?

Muszę jeszcze raz spojrzeć na schemat instalacji. Ale to juz wieczorem wolną chwilą. W sumie z tym pomiarem to racja-rzeczywiście tezystacja wewnętrzna miernika jest żadna i taki pomiar nic nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Poza tym moduł służy do rozpoznawania podłączenia przyczepy więc dopóki jej nie podłączysz moduł może nie dawać sygnałów na gniazdo. Jak nie masz przyczepy to jedź do stacji diagnostycznej gdzie robisz przeglądy - tam powinni mieć taki testowy "zderzak" z kompletem lamp tylko powinny to być zwykłe żarówki, a nie ledy bo moduł wykrywa obecność przyczepy po oporności którejś żarówki (nie pamiętam której).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok to może cos popiętroliłem. Czyli mam instalacje na 13 pin skór jest ten dodatkowy kabel?

Muszę jeszcze raz spojrzeć na schemat instalacji. Ale to juz wieczorem wolną chwilą. W sumie z tym pomiarem to racja-rzeczywiście tezystacja wewnętrzna miernika jest żadna i taki pomiar nic nie da.

 

Podjedź na stację Lotos - oni maja przyczepy do wynajęcia z wtyczką 13-pin. Ja zagadałem z obsługa o pozwolili mi podłączyć przyczepę i wszystko sprawdzić. :)

 

A co do błędu - moduł masz zakodowany na Passata? U mnie moduł był zakodowany na Alhambrę/Sharana, hak się nie wysuwał, walił błędem i też miałem duszę na ramieniu, ze coś walnięte.

Po przekodowaniu modułu na Passata wszystko poszło od strzału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności