gregorp Zgłoś #41 Napisano 4 Stycznia 2017 Pytanie jeszcze o to jakie powinny być bezpieczniki w układzie: Wg. specyfikacji bezpieczników którą dostałem od kolegi waski1: Wiązka B czyli ta podłączona do auta (czerwona wtyczka 12 pin) Pin2 - niebiesko-czarny 0,5(kolor i grubość kabla) - Skrzynka bezpieczników C miejsce 4 czyli 12V po zapłonie - bezpiecznik 10A Pin9 - fioletowo-czerwony 2,5 - Skrzynka bezpieczników B (w komorze silnika) ja aby było prościej wpiąłem się w wolne miejsce skrzynki C - bezpiecznik 20A (to wolne miejsce to pozycja 35 - zgodnie z opisem "-przełącznik ustawiania podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa w siedzeniu kierowcy --E176--" - możliwe żeby na nim nie było prądu? Pin11 - szaro-żółty 1,5 - Skrzynka bezpieczników C miejsce 25 - stałe 12V - bezpiecznik 15A Pin12 - biało-czerwony 1,5 - Skrzynka bezpieczników C miejsce 23 - stałe 12V- bezpiecznik 15A Wiązka C czyli ta podłączona do przycisku (niebieska wtyczka 12 pin): Pin10 - czerwono czarny 2,5 - Skrzynka bezpieczników C miejsce 37 - stałe 12V - bezpiecznik 20A Jeżeli dobrze pamiętam to wszystkie bezpieczniki założyłem zgodnie ze schematem - jedynie przy bezpieczniku z PIN9 wydaje mi się że może być założony 25A zamiast 20 A - ale to się upewnię jak wrócę do domu Jeżeli ktoś może potwierdzić że wszystko jeżeli chodzi o instalację jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #42 Napisano 4 Stycznia 2017 Pytanie jeszcze o to jakie powinny być bezpieczniki w układzie:... Wiązka C czyli ta podłączona do przycisku (niebieska wtyczka 12 pin): Pin10 - czerwono czarny 2,5 - Skrzynka bezpieczników C miejsce 37 - stałe 12V - bezpiecznik 20A ... Jeżeli chodzi o C37, to u mnie, gdy podłączałem wiązkę, to w tym miejscu 37 nie miał "zasilania". Sprawdź to u siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregorp Zgłoś #43 Napisano 4 Stycznia 2017 Jeżeli chodzi o C37, to u mnie, gdy podłączałem wiązkę, to w tym miejscu 37 nie miał "zasilania". Sprawdź to u siebie. Ok, I jakie rozwiazanie problemu znalazłeś? upewniam się - podpinam + miernik pod pin 10 w wiązce idącej od skrzynki a minus do punktu masy w bagażniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #44 Napisano 4 Stycznia 2017 Ok, I jakie rozwiazanie problemu znalazłeś? upewniam się - podpinam + miernik pod pin 10 w wiązce idącej od skrzynki a minus do punktu masy w bagażniku? Tak właśnie robisz - powinno tam być ok 12V bez względu na stan stacyjki, ale przy braku tego zasilania u mnie wywalał błąd w module haka: 00532 - Supply Voltage B+ 011 - Open Circuit - MIL ON Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregorp Zgłoś #45 Napisano 4 Stycznia 2017 Tak właśnie robisz - powinno tam być ok 12V bez względu na stan stacyjki, ale przy braku tego zasilania u mnie wywalał błąd w module haka:00532 - Supply Voltage B+ 011 - Open Circuit - MIL ON Sprawdzę to ale wczoraj jak robiłem autoscan to nie miałem żadnego błędu a dalej nie działało. Zastanawiam się czy może jest ktoś na forum kto ma taki sam oryginalny hak to bym się umówił i podjechał i sprawdzilibyśmy czy to wina modułu czy raczej haka czy błędnej instalacji lub kodowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregorp Zgłoś #46 Napisano 4 Stycznia 2017 Jeszcze jedno W wiązce idącej od sterownika do haka jest dodatkowy pojedynczy kabelek z końcówką 1J0972751. Ale nie ma w pobliżu żadnego miejsca żeby go podłączyć - z tego co wyczytałem to jest to złącze diagnostyczne ale już sam nie wiem - czy on powinien gdzieś być zapięty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #47 Napisano 4 Stycznia 2017 Jeszcze jedno W wiązce idącej od sterownika do haka jest dodatkowy pojedynczy kabelek z końcówką 1J0972751. Ale nie ma w pobliżu żadnego miejsca żeby go podłączyć - z tego co wyczytałem to jest to złącze diagnostyczne ale już sam nie wiem - czy on powinien gdzieś być zapięty? Kablem się nie przejmuj bo jest to dodatkowe zasilanie prowadzone do przyczepy na styku 10 złącza 13 pinowego (przez dodatkowy przekaźnik sterowany z modułu) . Najwidoczniej masz nowszą wiązkę bo weszło to od maja 2012. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregorp Zgłoś #48 Napisano 4 Stycznia 2017 Zrobiłem dzisiaj autoscan i martwi mnie toche kodowanie przyczepy: Adres 69: Przyczepa (J345) Plik etykiet: Brak Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 383 HW: 7N0 907 383 Komponent: Anhaenger H07 0101 Weryfikacja: 3I001002 Numer seryjny: 00000136923446 Kodowanie: 4106040000000000 Kod serwisu: WSC 00028 028 00001 VCID: F3EF245D52EBDC80ACE Z tego co wyczytałem to powinno troche inaczej wyglądać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #49 Napisano 4 Stycznia 2017 ...u mnie działa na takim: 4106040001000000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregorp Zgłoś #50 Napisano 4 Stycznia 2017 a wszędzie widzę mają 020000100000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #51 Napisano 4 Stycznia 2017 ...u mnie działa na takim: 4106040001000000 ja mam takie 4106040000000000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #52 Napisano 4 Stycznia 2017 a wszędzie widzę mają 020000100000 No chyba nie wszędzie. To co podałeś jest 6-cio bajtowe, a moduł 7N0907383 ma 8-mio bajtowe kodowanie. Nie ma co szukać błędu w kodowaniu jeśli elektryka haka jest niesprawna. Jak się świeci na desce hak podczas gdy ten jest złożony to coś nie gra z elektryką w puszce, albo wiązka moduł-hak jest uszkodzona. Jeśli masz miernik i wiesz jak się nim posługiwać to sprawdź to. Jak nie wiesz jak - to pytaj, ale już ci napisałem co sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregorp Zgłoś #53 Napisano 5 Stycznia 2017 No więc RUSZYŁ!!! Co ciekawe nie do końca jestem pewien czemu. Po kolei - wrzuciłem najpierw kodowanie znalezione w sieci - nie działa - nic, potem takie jak ma NTomek -nic, pożniej takie 0100000200000000 - o tyle się zmieniło że przycisk zupełnie zgasł (może wcześniej ale nie zauważyłe) ale za to pojawiły się błędy: Adres 69: Przyczepa Plik etykiet: Brak Oznaczenie elementu: 7N0 907 383 HW: 7N0 907 383 Komponent i/lub wersja: Anhaenger H07 0101 Kodowanie: 0100000200000000 Kod serwisu: WSC 00028 028 00001 VCID: F3EF245D52EBDC80ACE Znaleziono 1 b³šd: 00532 - napiĂŞcie zasilania 011 - Przerwa w obwodzie - MIL zapalona Ramka zamroÂżona: Stan b³êdu: 11101011 Priorytet b³êdu: 3 CzĂŞstoĹĂŚ b³êdu: 1 Wew.licznik b³êdów: 179 Przebieg: 70206 km WskaŸnik czasu: 0 Data: 2125.14.30 Czas: 02:34:17 Zacząłem sprawdzać też przewody - czy aby zgodnie podpiąłem, no i bezpieczniki w skrzynce - wpierw ten 37 ale zarówno na bezpieczniku jak i na styku przewodu było napięcie, więc sprawdziłem pozostałe - na wszystkich poza PIN11 czerwonej wtyczki samochodu - zacisk 25 w skrzynce C. N wszystkich pozostałych idacych do BoardNet też miałm napięcie z tym że tam od 3,99 na PIN8, przez 1,09 na PIN9 do 0,38 na PIN3. Zmieniłem bezpieczniki w skrzynce na na pozycji 35 i 37 na 20A i dalej nic. Pomierzyłem jeszcze wszystko ponownie, jeszcze raz sprawdziłem kable i napięcie na bezpiecznikach - możliwe ze lekkie zwarcie zrobiłem bo źle ustawiłem miernik. W międzyczasie wywaliło trochę błędów: Znaleziono 1 b³šd: 01517 - Sterownik przy³šczenia przyczepy / czujnika holowania (J345) 004 - Brak sygnaÂłu / brak komunikacji - Sporadyczny Ramka zamroÂżona: Stan b³êdu: 00100100 Priorytet b³êdu: 3 CzĂŞstoĹĂŚ b³êdu: 1 Wew.licznik b³êdów: 219 Przebieg: 70206 km WskaŸnik czasu: 0 Data: 2125.14.30 Czas: 03:27:15 Ramka zamroÂżona: PrĂŞdkoĹĂŚ: 0.0 km/h WartoĹĂŚ Hex: 0x0000 Bity binarnie: 00000000 00000000 NapiĂŞcie: 11.75 V Bity binarnie: 00011111 Zliczanie: 303 WartoĹĂŚ Hex: 0x0000 Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet: 3AA-937-087.clb Oznaczenie elementu SW: 3AA 937 087 E HW: 3AA 937 087 E Komponent: BCM PQ47 H+ 413 0455 Weryfikacja: BC413001 Kodowanie: 0008000000000000001C0088750029F423FD0088656C8560E480CF240041 Kod serwisu: WSC 00028 028 00001 VCID: 3C7D4F61BF35D3F83D4 Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 3AB 955 419 HW: 3AB 955 419 Plik etykiet: 1KX-955-119.CLB Komponent: Wischer 17061 10 0603 Kodowanie: 00B795 Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 1K0 955 559 AH Plik etykiet: 1K0-955-559-AG.CLB Komponent: RLS 150711 05 54 0403 Kodowanie: 06302A Znaleziono 1 b³šd: 01517 - Sterownik przy³šczenia przyczepy / czujnika holowania (J345) 004 - Brak sygnaÂłu / brak komunikacji - Sporadyczny Ramka zamroÂżona: Stan b³êdu: 00100100 Priorytet b³êdu: 6 CzĂŞstoĹĂŚ b³êdu: 2 Wew.licznik b³êdów: 219 Przebieg: 70206 km WskaŸnik czasu: 0 Data: 2125.14.30 Czas: 03:27:14 Ramka zamroÂżona: zacisk 15 ZAÂŁ NapiĂŞcie: 12.00 V ON ON ON OFF OFF Adres 10: Asyst.park./kierow. (J446) Plik etykiet: 3AE-919-475.clb Oznaczenie elementu SW: 3AE 919 475 HW: 7N0 919 475 Komponent: PARKHILFE 8K H04 0009 Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 77631118809742 Kodowanie: 118101 Kod serwisu: WSC 00028 028 00021 Zbiór danych ASAM: EV_EPHVA18VW47X0000 001003 ROD: EV_EPHVA18VW47X0000.rod VCID: FCFD0F6177B593F8FD4 Znaleziono 1 b³šd: 13632272 - Magistrala danych U1121 00 [008] - brak informacji Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów Ramka zamroÂżona: Stan b³êdu: 00000001 Priorytet b³êdu: 6 CzĂŞstoĹĂŚ b³êdu: 2 Wew.licznik b³êdów: 219 Przebieg: 70206 km Data: 2061.14.30 Czas: 03:27:12 dres 19: CAN Gateway (J533) Plik etykiet: Brak Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 530 L HW: 1K0 907 951 Komponent: J533 Gateway H41 1620 Weryfikacja: H41 Numer seryjny: 110711F2002350 Kodowanie: 461006 Kod serwisu: WSC 00028 028 00001 VCID: 39735675B007E6D0262 Znaleziono 1 b³šd: 01517 - Sterownik przy³šczenia przyczepy / czujnika holowania (J345) 004 - Brak sygnaÂłu / brak komunikacji - Sporadyczny Ramka zamroÂżona: Stan b³êdu: 00100100 Priorytet b³êdu: 2 CzĂŞstoĹĂŚ b³êdu: 2 Wew.licznik b³êdów: 219 Przebieg: 70206 km WskaŸnik czasu: 0 Data: 2125.14.30 Czas: 03:27:14 Adres 46: ModuÂł komfortu Plik etykiet: AKP\3C0-959-799-46.clb Oznaczenie elementu SW: 3AA 959 799 A HW: 3AA 959 799 Komponent: 01 KESSY PQ47 083 0337 Weryfikacja: 00083000 Numer seryjny: VWZCZ000000000 Kodowanie: 01910A0002C60E76300694157E00CECE70580103242498 Kod serwisu: WSC 00028 028 00001 VCID: 46892D8931F999285B0 Oznaczenie elementu: 1K0 951 605 C Komponent: LIN BACKUP HORN H05 1501 Oznaczenie elementu: 3C0 951 171 C Komponent: Neigungssensor 004 0611 Oznaczenie elementu: 3C0 951 171 C Komponent: Innenraumueberw.004 0611 Komponent: ViP n.mounted Znaleziono 1 b³šd: 01517 - Sterownik przy³šczenia przyczepy / czujnika holowania (J345) 004 - Brak sygnaÂłu / brak komunikacji - Sporadyczny Ramka zamroÂżona: Stan b³êdu: 00100100 Priorytet b³êdu: 4 CzĂŞstoĹĂŚ b³êdu: 2 Wew.licznik b³êdów: 219 Przebieg: 70206 km WskaŸnik czasu: 0 Data: 2125.14.30 Czas: 03:27:13 dres 69: Przyczepa (J345) Plik etykiet: Brak Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 383 HW: 7N0 907 383 Komponent: Anhaenger H07 0101 Weryfikacja: 3I001002 Numer seryjny: 00000136923446 Kodowanie: 4106040000000000 Kod serwisu: WSC 00028 028 00001 VCID: F3EF245D52EBDC80ACE 2 - iloĹĂŚ znalezionych b³êdów. Oto one: 00532 - napiĂŞcie zasilania 011 - Przerwa w obwodzie - MIL zapalona Ramka zamroÂżona: Stan b³êdu: 11101011 Priorytet b³êdu: 3 CzĂŞstoĹĂŚ b³êdu: 1 Wew.licznik b³êdów: 179 Przebieg: 70206 km WskaŸnik czasu: 0 Data: 2125.14.30 Czas: 02:34:17 02588 - Obracany zaczep (hak) holowniczy 005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - Sporadyczny - MIL zapalona Ramka zamroÂżona: Stan b³êdu: 10100101 Priorytet b³êdu: 2 CzĂŞstoĹĂŚ b³êdu: 1 Wew.licznik b³êdów: 219 WskaŸnik czasu: 0 ------------------------------------------------------------------------------- Adres 77: Telefon (J412) Plik etykiet: 7P6-035-730.clb Oznaczenie elementu SW: 7P6 035 730 E HW: 7P6 035 730 E Komponent: TELEFON H09 2730 Weryfikacja: 1B001001 Numer seryjny: 00007660410136 Kodowanie: 0A01000000010101 Kod serwisu: WSC 00028 028 00021 Zbiór danych ASAM: EV_UHVNA A01015 ROD: EV_UHVNA_VW46.rod VCID: 346D67419F651BB8F54 2 - iloĹĂŚ znalezionych b³êdów. Oto one: 13635840 - NapiĂŞcie zasilania U1011 00 [000] - za niskie Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów Ramka zamroÂżona: Stan b³êdu: 00000000 Priorytet b³êdu: 4 CzĂŞstoĹĂŚ b³êdu: 0 Wew.licznik b³êdów: 0 Przebieg: 0 km Data: 2000.00.00 Czas: 00:00:00 13893632 - Ograniczenie dziaÂłania z powodu za niskiego napiĂŞcia U1400 00 [000] - - Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów Ramka zamroÂżona: Stan b³êdu: 00000000 Priorytet b³êdu: 4 CzĂŞstoĹĂŚ b³êdu: 0 Wew.licznik b³êdów: 0 Przebieg: 0 km Data: 2000.00.00 Czas: 00:00:00 ------------------------------------------------------------------------------- Adres A5: Czujniki asyst.j.-p. (R242) Plik etykiet: Brak Oznaczenie elementu SW: 3AA 980 654 C HW: 3AA 980 654 A Komponent: MFK_Gen1 H08 0203 Numer seryjny: 0150320863 Kodowanie: 010101010102020C0201040001010000 Kod serwisu: WSC 00028 028 00021 Zbiór danych ASAM: EV_47X 001639 ROD: EV_47X.rod VCID: 38755371830DFFD8D9C Znaleziono 1 b³šd: 8847360 - Magistrala danych U1121 00 [008] - brak informacji Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów Ramka zamroÂżona: Stan b³êdu: 00000001 Priorytet b³êdu: 6 CzĂŞstoĹĂŚ b³êdu: 2 Wew.licznik b³êdów: 219 Przebieg: 70206 km Data: 2061.14.30 Czas: 03:27:15 - - - - - aktualizacja - - - - - Zauważyłem tez że co jakiś czas znikają i pojawiają się moduły w Zakłądce zainstalowane: Ostatecznie zmieniłęm kodowanie na oryginał i zadziałało. Teraz pozostał tylko błąd: Adres 69: Przyczepa (J345) Plik etykiet: Brak Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 383 HW: 7N0 907 383 Komponent: Anhaenger H07 0101 Weryfikacja: 3I001002 Numer seryjny: 00000136923446 Kodowanie: 4106040000000000 Kod serwisu: WSC 00028 028 00001 VCID: F3EF245D52EBDC80ACE Znaleziono 1 b³šd: 00532 - napiĂŞcie zasilania 011 - Przerwa w obwodzie - MIL zapalona Ramka zamroÂżona: Stan b³êdu: 11101011 Priorytet b³êdu: 3 CzĂŞstoĹĂŚ b³êdu: 1 Wew.licznik b³êdów: 179 Przebieg: 70206 km WskaŸnik czasu: 0 Data: 2125.14.30 Czas: 02:34:17 Więc teraz mam zagwostkę co to może być. Cały czas zastanawiam się nad sporadycznie pojawiającym się błędem centralnej elektryce na zacisku 15 - to jest jeden z zacisków które montowałem - może coś mi lutowanie nie wyszło?? Teraz jeszcze kwestia czy będą działały światła - spróbowałem zrobić test w VAG ale coś mi nie wyszło. Jutr zrobię ten test po ludzku - będę przełączał światła pedałami i przełącznikami Tak czy siak dziękuję wszystkim za pomoc i mam nadzieję że uda się rozwiązać problem tego błędu. P.S. Czy możliwe że błąd jest cały czas widoczny bo pierwotnie się pojawił - czy wystarczy wykasować błędy czy lepiej rozpiąć akumulator na jakiś czas i wtedy testować ponownie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #54 Napisano 5 Stycznia 2017 Takie błędy nie znikają same - trzeba je skasować. Większość tych błędów pojawiła się bo prawdopodobnie odpiąłeś moduł haka podczas włączonej stacyjki i przez to przerwałeś komunikację z pozostałymi modułami albo w inny sposób zakłóciłeś jego działanie. Samo mierzenie magistrali CAN podczas jej pracy może zakłócić jej działanie. Pokasuj wszystkie błędy i zrób autoscan jeszcze raz. Odłączenie akumulatora na kilkanaście minut nie zaszkodzi (przed skasowaniem błędów). Wszystkie prace związane z podłączaniem się do instalacji, bezpieczniej jest robić przy odłączonym aku. Pozdr. Tomek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregorp Zgłoś #55 Napisano 5 Stycznia 2017 Popróbuje. Jeszcze jedno- jak sprawdzić działanie gniazda przyczepy. Gniazdo jest 13 pin ale wg. Schematu wynika ze wiązka była na 7 pin. I teraz pytanie bo jak robię klasycznie pomiar czyli włączam kierunkowskaz to nie pokazuje mi sie prąd na odpowiednim pinie Zastanawiam sie czy muszę mieć przejściówkę 7 pin bo może w niej odpowiednio zbiera prąd na poprawne piny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #56 Napisano 5 Stycznia 2017 Popróbuje. Jeszcze jedno- jak sprawdzić działanie gniazda przyczepy. Gniazdo jest 13 pin ale wg. Schematu wynika ze wiązka była na 7 pin. I teraz pytanie bo jak robię klasycznie pomiar czyli włączam kierunkowskaz to nie pokazuje mi sie prąd na odpowiednim pinie Zastanawiam sie czy muszę mieć przejściówkę 7 pin bo może w niej odpowiednio zbiera prąd na poprawne piny? Podłącz żarówkę. Jak miernikiem sprawdzasz napięcie tylko, to nie ma obciążenia. Idea modułu rozpoznawania podłączenia przyczepy polega na sprawdzeniu, czy jest obciążenie żarówkami na migaczu lub innej żarówce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #57 Napisano 5 Stycznia 2017 W obu wtyczkach podstawowe sygnały się pokrywają na pinach od 1 do 7 więc wszystko jedno jaką masz wtyczkę - pozycyjne, kierunki, stop, p.mgłowe i masa jest na tych samych pinach. O jakim schemacie piszesz? Skoro pytałeś się wcześniej o ten dodatkowy kabel (pin 10) to jak wiązka może być do 7 pinowej wtyczki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregorp Zgłoś #58 Napisano 5 Stycznia 2017 Ok to może cos popiętroliłem. Czyli mam instalacje na 13 pin skór jest ten dodatkowy kabel? Muszę jeszcze raz spojrzeć na schemat instalacji. Ale to juz wieczorem wolną chwilą. W sumie z tym pomiarem to racja-rzeczywiście tezystacja wewnętrzna miernika jest żadna i taki pomiar nic nie da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #59 Napisano 5 Stycznia 2017 Dokładnie tak. Poza tym moduł służy do rozpoznawania podłączenia przyczepy więc dopóki jej nie podłączysz moduł może nie dawać sygnałów na gniazdo. Jak nie masz przyczepy to jedź do stacji diagnostycznej gdzie robisz przeglądy - tam powinni mieć taki testowy "zderzak" z kompletem lamp tylko powinny to być zwykłe żarówki, a nie ledy bo moduł wykrywa obecność przyczepy po oporności którejś żarówki (nie pamiętam której). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmiko Zgłoś #60 Napisano 5 Stycznia 2017 Ok to może cos popiętroliłem. Czyli mam instalacje na 13 pin skór jest ten dodatkowy kabel?Muszę jeszcze raz spojrzeć na schemat instalacji. Ale to juz wieczorem wolną chwilą. W sumie z tym pomiarem to racja-rzeczywiście tezystacja wewnętrzna miernika jest żadna i taki pomiar nic nie da. Podjedź na stację Lotos - oni maja przyczepy do wynajęcia z wtyczką 13-pin. Ja zagadałem z obsługa o pozwolili mi podłączyć przyczepę i wszystko sprawdzić. A co do błędu - moduł masz zakodowany na Passata? U mnie moduł był zakodowany na Alhambrę/Sharana, hak się nie wysuwał, walił błędem i też miałem duszę na ramieniu, ze coś walnięte. Po przekodowaniu modułu na Passata wszystko poszło od strzału. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach