Skocz do zawartości
charles1

Hak holowniczy - elektryczny

Rekomendowane odpowiedzi

instalację haka elektrycznego w B7 opiszę po krótce co i jak - może się komuś przyda w przyszłości.

 

instrukcja pierwsza klasa :) fajnie by było instrukcję wydzielić i wrzucić do warsztatu...

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opis cudo, teraz się już nie dziwie dlaczego mnie mechanik skasował godziwie za montaż..... z informacji które uzyskałem od warsztatu ryzyko trochę kupować haki używane, opowiadał przypadek gdzie gość kupił pełny elektryk do bmw 5. Kodował warsztat kodowało BMW nic, okazało się że hak jest uwalony i nie działa, koszty spore. U siebie zdecydowałem się na hak automatyczny wypinany manualnie Westfalii, alternatywnie proponowano mi Auto haka, trochę się pospieszyłem gdybym wcześniej poszukał zaoszczędziłbym dobre 3 stówki cały hak w warsztacie był oklejony taśma z napisem Martec. Nie trzeba było długo szukać żeby się zorientować że cena była lepsza niż u mechanika. :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten wyżej opisany hak automatyczny podejdzie do B6, czy jest on tylko dedykowany do B7?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sporym problemem będzie tylny zderzak, a konkretnie wycięcie odpowiedniej dziury. Zderzak od B7 ma inna konstrukcję i dziurę wycina się w poziomym, nielakierowanym plastiku, przez co jest w ogóle nie widoczna dopóki nie zajrzy się pod auto.

 

Do moderatorów> Proponuję też wrzucić opis do działu z instrukcjami, tu zaginie a może jeszcze komuś się przyda

Edytowane przez wojas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojas ma racje :)

Edytowane przez Kurcziława

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tu się panowie mylicie, da się założyć hak z B7 do B6 otwór, który jest w dokładce zderzaka jest na tyle duży, że mieści się w nim otwarcie haka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak?

Fotki z B6?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da sie założyć hak z B7 do B6 bez problemu bo sam go mam zamontowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakis rok temu chciałem pomóc w montażu haka do B7 rozkładanego automatycznie, który sam podłączyłem jako elektronik ale admin usunął moje wpisy, to po co się produkować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz to zamieść jakieś foto i opis, napotkane problemy i ich rozwiązanie podczas montażu haka do b7. Sam niedługo zamierzam założyć taki elektrycznie otwierany hak i każda wskazówka będzie bezcenna, myślę, że nie tylko dla mnie. Interesowałoby mnie opisanie jak za pomocą VCDS-a poprawnie zakodować nowy hak, tak jak jest to zrobione fabrycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hak kupiłem od handlarza automatyczny( Westfalia).ok 335 zł (CC, B7).bo "słabo schodzą " chyba ze względu na problem z montażem.

hak posiadał oryg. wiązkę razem z org. gniazdem 13pin. nic wiecej .

Dwa moduły firmy erich jaeger jeden kierunki plus przeciwmgłowe drugi pozycyjne plus stop. i dodatkowo jeden przkaźnik na przeciwmgłowe -(zapobiegawczo).

Sam mechaniczny montaż haka to najmniejszy problem zderzak w dól cztery śruby z podkłatkami pasuje idealnie . w zderzku trza wyciąc takie jajo jak jest to tam zaznaczone.

schody zaczynają się z sterowaniem haka. oczywiście można to zrobić na org. module. i podpiąc sie do borneta to można znaleść w necie, ale przez całe auto trzeba ciągnąc przewody.

Ja podciągnołem plus z aku przez auto (zasilam jeszcze lodówkę podczas jazdy) i montaż modułów ja rozebrałem cały tył "boczki"

" mam schemat całego auta tak że wiem gdzie się dołaczyć. moduł od świateł pozycyjnych trzeba trochę zmodyfikować bo jest sterowanie czestotliwościowe (moja wersja bez xenonów).

Stop sterowany za światła w klapie (załączka po prawej stronie auta.) bo tam jest 12v .

Modyfikacji VCDS żadnych nie robiłem bo nie ma to sensu. wszystko działa jak należy . w przypadku uszk. żarówki w przyczepie od kierunku wywala mi "BULBA" przeciwmgłowe przełacza się na przyczepę a gasnie w aucie , to zaleta modułów. A ESP ma sens jak masz przyczepę z tym systemem. Jedynie co mnie wkurza to czujniki parkowania przy cofaniu trza wyłaczać, ale nad tym prcuje.

Tyle na wstępie będziesz zainteresowany montażem to szczegółami moge się podzielić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Modyfikacji VCDS żadnych nie robiłem bo nie ma to sensu.

Dlaczego nie ma sensu ? Jakbyś podłączył oryginalnie i zakodował jak fabryka chciała, to nie miał byś problemu z

Jedynie co mnie wkurza to czujniki parkowania przy cofaniu trza wyłaczać, ale nad tym prcuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Zamontowałem właśnie hak elektryczny w b7 wszystko według schematu niestety hak nie wyjeżdża Miał ktoś może z kolegów taki problem

Potrzebowałbym ewentualnie moduł 7n0907383 na podstawkę, podajcie jakie macie kodowanie w module haka w passacie kombi

 

wITAJ,

 

Czy udało Ci się rozwiązać problem? Wczoraj zamontowałem hak , zakodowałem ale nie wiem czemu nie wyjeżdża. Kontrolka na przycisku miga ale nie reaguje.

 

Jeżeli Ci się udało to jak sobie z tym poradziłeś i czy objawy miałeś takie same?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Moduł 7n0907383 nie zgłasza żadnych błędów? Siłownik haka jest na osobnym zasilaniu (w sumie to do modułu idzie 4 linie stałego zasilania), może tu leży problem? Jakie kodowanie modułu?

 

Pozdr. Tomek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć,

 

Moduł 7n0907383 nie zgłasza żadnych błędów? Siłownik haka jest na osobnym zasilaniu (w sumie to do modułu idzie 4 linie stałego zasilania), może tu leży problem? Jakie kodowanie modułu?

 

Pozdr. Tomek.

 

Wszystko zgodnie z instrukcją kolegi WOJAS - łącznie z podpięciem kabelka z pinu 9 w wolne miejsce w skrzynce bezpieczników C.

Na początku odwrotnie podpiąłem kabelek PIN 9 wpiąłem w 37 miejsce w skrzynce bezpieczników C a tam powinien być kabelek z 10 Pinu wiązki od przycisku. Ale myślę że nie ma to znaczenia.

na początku sypnął błędem o pinie 15 ale dzisiaj po odpięciu akumulatora i zresetowaniu błędów test pokazał że wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś siłownik haka? Można zasilić go "na ostro" - najlepiej z zasilacza 12V z ograniczeniem prądu na poziomie 5A. Wystarczy podłączyć na kilka sekund +12V do pinu 11 (wtyczka 16-pinowa - oczywiście wyjęta z modułu), masa do pinu 1 - powinno wtedy nastąpić "zwolnienie blokady" i hak wypadnie swobodnie. Po tym podłączasz zasilanie odwrotnie (czyli +12V do pinu 1, masa do pinu 11) i nastąpi zaciągnięcie blokady - czyli wtedy można cofnąć hak z powrotem do pozycji "schowany" bądź wyciągnąć go do pozycji roboczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdziłeś siłownik haka? Można zasilić go "na ostro" - najlepiej z zasilacza 12V z ograniczeniem prądu na poziomie 5A. Wystarczy podłączyć na kilka sekund +12V do pinu 11 (wtyczka 16-pinowa - oczywiście wyjęta z modułu), masa do pinu 1 - powinno wtedy nastąpić "zwolnienie blokady" i hak wypadnie swobodnie. Po tym podłączasz zasilanie odwrotnie (czyli +12V do pinu 1, masa do pinu 11) i nastąpi zaciągnięcie blokady - czyli wtedy można cofnąć hak z powrotem do pozycji "schowany" bądź wyciągnąć go do pozycji roboczej.

 

W sumie myślałem nad tym ale wydaje mi się ze nie tu leży problem.

Martwi mnie ten migający przycisk opuszczania haka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A słychać wtedy klikanie przekaźnika w module? Bo powinno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy mruga lampka w przycisku? Nie nie słychać. Z tym że ta lampka mruga cały czas - dodatkowo na wyświetlaczu w zegarach pojawiła się informacja - sprawdź hak czy jakoś tak.

 

jedno pytnie - to klikanie powinno byc wyraźnie słychać czy muszę się przysłuchiwać przy samym module?

Edytowane przez gregorp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik jest słyszalny dość wyraźnie (w cichym garażu, przy zgaszonym silniku i gdy moduł jest na wierzchu). Przy każdej operacji chowania albo wysuwania haka, klika 2 razy.

W twoim przypadku sprawdziłbym (oprócz siłownika - post #314) czujnik położenia blokady, opisywany na schemacie jako halotron ale z moich pomiarów wynika, że to zwykły styk (a właściwie 2 styki).

Mierząc oporność pomiędzy pinami 6 i 14 (wtyczka 16pin wiązki która łączy moduł z hakiem) powinno tam być rozwarcie czyli miernik wskazuje nieskończoność, a pomiędzy 15 i 14 powinno być zwarcie (mała oporność rzędu kilku Ohmów) - taki stan odpowiada sytuacji gdy hak jest w pozycji schowanej albo roboczej.

W stanie "zwisu" jest odwrotnie czyli 6-14 zwarcie, 15-14 rozwarcie.

 

Pozdr. Tomek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności