Skocz do zawartości
charles1

Hak holowniczy - elektryczny

Rekomendowane odpowiedzi

Hak odblokowany nie zablokowany w żadnej pozycji 

 

IMG_20230111_084746.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A klapa bagażnika? Była wtedy otwarta gdy robiłeś ten pomiar?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak była otwarta. Ale to chyba nie ma nic do rzeczy? Z ciekawości byłem w garażu teraz spróbować otworzyć hak przy zamkniętej klapie, również nic.

Jakiś czas temu wymieniałem również wężyk od spryskiwacza tylnej szyby bo woda się lała i było zwarcie na wtyczce (problem znany w passatach b7 kombi) ale to jest z prawej strony, a instalacja haka, przycisk i moduł z lewej strony

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy w całości posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, majkel21 napisał:

Tak była otwarta.

I tu jest pies...

Parametr "Rear Lid" wskazuje, że klapa jest zamknięta a w takiej sytuacji moduł nie zwolni haka i nie podświetla guzika! Sprawdzone.

10 minut temu, majkel21 napisał:

Jakiś czas temu wymieniałem również wężyk od spryskiwacza tylnej szyby bo woda się lała i było zwarcie na wtyczce

Najwidocznej masz jeszcze coś do dokończenia. Albo styk w tej zalanej kostce, albo mikrostyk w zamku bagażnika. Jak to naprawisz to hak ożyje 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i miałeś rację.... Na weekend rozbieram drugą stronę 🤣

IMG_20230111_130313.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zamku są 2 mikrostyki. Jeden "Main latch" odpowiada za sygnalizację otwarcia klapy. Drugi "Pre-latch" załącza podświetlenie w bagażniku.

Gdy klapa jest zamknięta to styki są otware. Gdy klapa otwarta, styki zwierają do masy.

Schemat znajdziesz w poniższym temacie:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo okazało się że przez pęknięty wężyk spryskiwacza lał się płyn po wiązce do kostki która znajduje się nad nadkolem po prawej stronie w bagażniku i tam robiło zwarcie ,co powodowalo mase błędów (łącznie z zapalaniem sie kontrolki poduszki pasażera ) czasami włączanie alarmu i komunikat otwartego haka. A na marginesie wężyk a w zasadzie coś plastikowego wyglądem przypominającego peszel do kabli był dziurawy jak sito na całej długości. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam.Walczyłem z tym samym.Kostka zaśniedziała i wszystko wariowało.Wężyk i kostka do wymiany.Jest na forum gdzieś opis naprawy- to kolejna wada genetyczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie Tomaszu za pomoc. Jednak kostka była poprawnie zrobiona, wszystko stykało. Problemem okazał się zamek, w którym dwa piny zaśniedziały i się złamały, odpowiedzialne za sygnał klapy. Zdrutowalem to i faktycznie hak ruszył:)

Dzięki za naprowadzenie mnie, gdzie leżał problem

 

 

 

IMG_20230113_094030.jpg

IMG_20230113_122837_Bokeh.jpg

IMG_20230113_122849_Bokeh.jpg

IMG_20230113_122852.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Zainstalowałem wczoraj hak Westfali, natomiast nie chce się on rozłożyć (słychać cykanie modułu w bagażniku, hak się nie rusza).

Komp wyrzuca mi błąd:

Cytat

 

00532 supply voltage b+

011 - open circuit - MIL OK

 

Wie ktoś może w czym jest problem?

Zastanawiam się czy może brakuje zasilania na PIN9 do czerwonej wtyczki do modułu (jedynie to mi przychodzi do głowy).

Wpinałem się w skrzynkę bezpieczników pod maską (chyba PIN32) i tak się zastanawiam, czy powinienem dołożyć jakiś bezpiecznik)? Czy brak stałego "+" na tym pinie może powodować ten błąd?

pzdr

robert

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, r0mek napisał:

Czy brak stałego "+" na tym pinie może powodować ten błąd?

Tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@nTomek dzieki. Sprawdzę jutro. Orientujesz się może, czy trzeba dołożyć dodatkowy bezpiecznik do skrzynki SB jeżeli podpiąłem się tam z wiązką? Z tego co pamiętam podpinałem się zgodnie z instrukcją - PIN32 ze skrzynki SB do PIN 9 do modułu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, r0mek napisał:

czy trzeba dołożyć dodatkowy bezpiecznik do skrzynki SB

Tak. SB4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie go dorzuciłem 20A. Hak nadal się nie rusza. podepnę za chwile kompa i zobaczę jaki błąd jest teraz. Jeśli nadal to samo, jutro sprawdzę multimetrem czy na pinie 9 jest stałe +12V

Dzięki za pomoc

robert

----------------------EDIT------------------------

@nTomek dodałem bezpiecznik, skasowałem błędy - jest ok. Widocznie brakowało zasilania na PIN9 ze względu na brakujący bezpiecznik.

Co ciekawsze, zmieniłem kodowanie z Alhambra na Passat - teraz mam błąd

Cytat

 

02588 - Swiveling Trailer Hitch

005 No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON

 

Natomiast wszystko działa - hak się wysuwa i chowa.

pzdr

robert

Edytowane przez r0mek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności