Skocz do zawartości
charles1

Hak holowniczy - elektryczny

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 27.05.2021 o 23:51, xydeify napisał:

Miałem Alltrack'a z elektrycznym hakiem ;) zapraszam na PW

Nie wiem dlaczego, ale nie mogę pisać na priv.

Jeżeli możesz to napisz w tym wątku, o ile nie jest to jakaś tajemnica. Niech będzie dla potomnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W alltracku były haki elektryczne. Oryginalnie z zaślepką w zderzaku do alltracka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogarnia ktoś może temat do czego jest ten przycisk lub pokrętło w silniku haka ? 

Kupiłem hak, podłączyłem na krótko żeby zwolnić blokadę, ale nic nie ruszyło. Silnik działa bo pobór prądu jest, słychać że coś tam ciągnie, ale myślę że chyba jest zastana kula i dlatego nie da rady pociągnąć.

Próbowałem w dwa kierunki podłączyć silnik, ale patrząc na schematy, to on działa zawsze tylko w jedną stronę, bo zawsze tylko ciągnie cięgno i tak zwalnia kule, bez różnicy w jakiej jest pozycji kula.

I tak się zastanawiam do czego ten pizdryk, bo kręciłem nim to nic się nie dzieje, ale teraz tak myślę że może trzeba go wcisnąć i wtedy ręcznie można by było zwolnić kulę.

IMG_20210819_160003.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pizdryk nie wiem do czego służy, ale hak rozruszalem i działa. Popryskalem wd, postał trochę czasu, co jakiś czas ręcznie ciągłem za cięgno, później poskładałem do kupy, i silnik ładnie ciągnie.

Żeby wyjąć cięgno z silnika trzeba cofnąć silnik, i trafić na nacięcie w obudowie gdzie wchodzi cięgno i wyjdzie.

Bo silnik działa tak, że ciągnie cięgno, jak blokada w haku się zwolni to od razu silnik się cofa, żeby blokada mogła z powrotem zaskoczyć.

Także wyżej pisałem, że silnik działa w jedną stronę, bo tylko ciągnie, ale po praktycznym przeanalizowaniu to po ciągnięciu właśnie się cofa, żeby blokada mogła znów zaskoczyć.

A czujniki w silniku to tak jak pisał na poprzednich stronach Tomek, że w jednej pozycji jest zwarcie między dwoma pinami, a w drugiej pozycji zwarcie między kolejnymi pinami.

Fajna jest ta animacja z Westfalii, z niej można dużo wywnioskować z działania mechanizmu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy ktoś na tym forum może mi powiedzieć co to za błąd mi wyskakuje przy haku. Za każdym razem jak go skasuję to się ponownie pojawia po każdym włożeniu kluczyka i ponownym skanowaniu. Hak działa mi normalnie. Dioda świeci z pokrętła prawidłowo. Lampy w platformie rowerowej też. Sygnalizacja na pulpicie prawidłowo. A błąd taki:

                Address 69: Trailer       Labels: 4F0-907-383.clb
Control Module Part Number: 4F0 907 383 C    HW: 4F0 907 383 C
  Component and/or Version: Anhaenger     H14 0080
           Software Coding: 0103030000000000
            Work Shop Code: WSC 02399 823 56573
                      VCID: 2B5E05F2B55F2644
1 Fault Found 

00576 - Terminal 15 
            008 - Implausible Signal
             Freeze Frame 
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 154
                    Mileage: 207435 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2021.09.27
                    Time: 19:25:31

Samochód audi a6 c6 ale to chyba nie ma znaczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby problem z zasilaniem po zapłonie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Czy montując hak do b7 2014 skrzynia dsg nie potrzeba również zmienić chłodnicy na większą? Czy można zamontować hak i nie martwić się o to? 

Dzięki z góry za odpowiedź, pozdrawiam ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. 

Dopiero teraz zabrałem się do montażu haka w moim Passacie B7 kombi (choć mam go od dwóch lat).

Miałem sporo kłopotów z dobraniem wtyczek, przycisku i ramki. 

Podaję numery katalogowe części z którymi miałem największe kłopoty (może się komuś przyda): 

Przycisk: 7N0959511B - kupiłem w ASO za 136 PLN;

Ramka przycisku: 7E5959527 - kupiłem w ASO za ok 43 PLN;

Wtyczka do modułu 6Q0972883C (ta do przełącznika - niebieska) - kupiłem w ASO za 35 PLN (bez pinów).

Wtyczka do przycisku: 1K0972704C (chyba bez "C" też podejdzie) - kupiłem w ASO za 19 PLN (bez pinów).

Na całość dostałem 10% rabatu, więc wyszło 210,50 PLN (taniej niż to wszystko na Alledrogo:).

Niestety piny w ASO są kosmicznie drogie, więc szukam na własną rękę.

Wtyczkę 6Q0972883B (czerwona moduł-samochód) kupiłem używaną wraz z modułem i kawałkami kabli (myślę, że nowa w ASO podobnie cenowo do niebieskiej).

Wtyczkę 1K0972704 (chyba jest bez "C", ale za to z przewodami) zamówiłem właśnie na "olden.pl" w cenie 10 PLN + 18 PLN pobranie. Jak dotrze to napiszę czy pasuje. 

 

Edytowane przez milimetr-194
Błedy we wpisie (pominąłem numery wtyczek)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przycisk kupiłem z ramką na Aliexpresie za grosze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz podesłać linka do strony? 

Spełnia swoją rolę i jest podświetlany jak oryginał?

 

 

Edytowane przez milimetr-194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem tylko ramkę, to dość dawne dzieje:

 

Screenshot_20220526-161128_AliExpress.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaję numery pinów:

1. Wtyczka czarna, niebieska i czerwona (do modułu):

konektory małe - 000979131E;

konektory duże - 000979133E.

2. Wtyczka czarna do przycisku zwalniania haka - piny 000979009E (na Alledrogo są bez "E" i też pasują). 

Dostałem właśnie kompletną wtyczkę 1K0972704 (używaną z pinami i kawałkami przewodów). Ona również pasuje do przycisku, choć wg ETKA powinna być 1K0979704C. Jednak bez "C" wtyczka jest łatwiej dostępna i tańsza (ja kupiłem używkę za 10 PLN + 18 PLN pobranie).

Może komuś to pomoże, bo ja właśnie z wtyczkami i pinami miałem najwiecej kłopotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie. Mam hak zamontowany od dwóch lat. Wersja elektryczna, sam montowałem. Dzisiaj nie mogłem zwolnić kuli przyciskiem, nic się nie dzieje .

Błędów żadnych nie ma po podłączeniu vcds, bez problemu łączy się z modułem haka. Zauważyłem że w ogóle nie świeci ten przycisk zamontowany w bagażniku. Bezpieczniki sprawdzone wszystkie ok. Miałem ostatnio problem z akumulatorem, ale to raczej nie powinno wpłynąć na pracę haka...

Wszystko zakodowane tam gdzie trzeba. W blokach pomiarowych przycisk pokazuje on off jak go naciskam.

Jak daje nastawy podstawowe i klikam żeby zwolniło kule, to słyszę cykanie z modułu, ale kula nie drgnie. Wywala tylko po tych nastawach błąd 02588

Obracany zaczep (hak) holowniczy 

            005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - Sporadyczny - MIL zapalona

Ktoś może miał taki problem? Gdzie szukać rozwiązania?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź połączenia przewodów w części bagażnikowej.Mi też kiedyś lampka zgasła i nic.Któryś z kolnektorów mi zaśniedział od wilgoci.Niby napięcie było ale prąd żaden nie płynął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko posprawdzane i wydaje się ok. Podane na krótko 12v na czarną kostkę, zwalnia hak, więc wiązka od haka ok. Vcds moduł widzi wszystko zaprogramowane. Przycisk w vcds reaguje na wciskanie. Już sam nie wiem gdzie szukać 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli problem leży w części nie monitorowanej przez VCDS.Nie pamiętam, czy w kanale haka/ modułu można zrobić testy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można zrobić test przycisku i vcds go widzi. Tak samo nastawy podstawowe po zwolnieniu haka to tez działa. Nie reaguje mi przycisk. Tak jakby moduł nie przepuszczał prądu po wciśnięciu przycisku. Przed chwilą sprawdziłem całą wiązkę i wszystko jest ok. Więc chyba padł moduł. Czy jest jakaś firma która mi to sprawdzi czy działa on poprawnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zrób jeszcze pomiary parametrów jak na podanym przykładzie i porównaj, czy coś się różni. To jest stan gdy hak jest schowany.

hak_zamkniety.png.e61936f429b78e1c307feedbdd0f4aa4.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie tak samo..

Dodatkowo jak mam zwolniona kule, ale nie zablokowana w żadnej pozycji i vcdsem dam nastawy on to idzie prąd aż do haka i blokuje pozycję,

 

IMG_20230110_112513.jpg

IMG_20230110_112114.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, majkel21 napisał:

jak mam zwolniona kule, ale nie zablokowana w żadnej pozycji

Jakie są wtedy te wartości w powyższych pomiarach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności