charles1 Report post #1 Posted January 11, 2013 (edited) Witam ,montuje orginalny hak i mam problem z podlaczeniami kabli tzn nie zabardzo wiem gdzie co wpiac,od modulu ida 2 wtyczki czerwona i niebieska do nich musze dorobic wszystkie kable i podlaczyc z przodu auta jak rowniez przelacznik w bagazniku.Znalaslem po rusku do B7 http://www.passat-club.ru/forum/threads/36259-Установка-фаркопа-от-Passat-B7-с-электроприводом? to juz cos ale nie kapuje jakie kolory kabli gdzie i co.Moze mozna kupic juz gotowe te wiazki? Edited November 24, 2019 by nTomek Temat wydzielony z "Hak holowniczy" - opisuje wersję elektrycznie wysuwaną, montowaną w modelu B7 Quote Share this post Link to post Share on other sites
pikopiko Report post #2 Posted January 11, 2013 Ten hak masz otwierany elektrycznie? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimbasz Report post #3 Posted January 11, 2013 daj se spokój z tym hakiem elektrycznym, zamontuj normalny hak ze zdejmowana główką Westfalii, dużo prościej się montuje. Te elektryczne otwieranie to tylko bajer. Moze mozna kupic juz gotowe te wiazki? Można, no nie PikoPiko, gdzie to było.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
pikopiko Report post #4 Posted January 11, 2013 :stop Wiem, ale nie powiem! Pytam dlatego, że może kolega sugeruje się podanym forum, a w rzeczywistości ma hak wypinany... :hmm Quote Share this post Link to post Share on other sites
charles1 Report post #5 Posted January 11, 2013 Koledzy jak w poscie otwierany i to jest ten bajer i wezwanie do zrobienia wlasnie tego,przy normalnym haku wiazka ma zawsze schemat nieraz ze zdjeciami wiec latwiej i idzie jak po sznurku a tu jednak....dzieki jak ktos pomoze z tymi kostkami i jak to ogarnac Quote Share this post Link to post Share on other sites
pikopiko Report post #6 Posted January 11, 2013 Wiązkę musisz dorobić, bo kupić może i by się dało, ale wtedy taką na całe auto... Quote Share this post Link to post Share on other sites
charles1 Report post #7 Posted January 13, 2013 (edited) Bardzo ogolnie ale dobre i to. Kable z czerwonej kostki w calosci ida do skrzyni bezpiecznikow,z niebieskiej tylko + do przodu reszta do wylacznika haka 3AA 959 552 tylko co i gdzie polaczyc haha,ten schemat nie za duzo mi pomaga a po rusku ni huhu,powoli moze cos sie z tego wykluje.Jak na razie zima i byle do wiosny Edited January 13, 2013 by charles1 litery brak Quote Share this post Link to post Share on other sites
waldimar77 Report post #8 Posted September 18, 2013 witam ja tez przymierzam sie do montażu haka w moim b7 na allegro dużo jest haków elektrycznych w cenie około 300 zł więc taniej niż nowy. tak sobie mysle że dałoby się dorobic aby ten hak elektrycznie się rozkładał (dorobienie przycisku) a gniazdo podpiąć za pośrednictwos już uniwersalnego modułu. co o tym sądzicie , czy ktos taki zabieg wykonywał Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimbasz Report post #9 Posted September 18, 2013 Tylko i wylacznie montaz jak w oryginale a nie jakas partyzantka z elektrycznym hakiem. Ps. Wiesz jak dziala ten elektryczny hak? Elektryczna jest tylko blokada glowki a potem wszystko recznie trzeba robic Quote Share this post Link to post Share on other sites
felix123 Report post #10 Posted July 8, 2014 (edited) Panowie mam pytanie, czy elektryczny hak z b7 da rade zamontować do b6?. Pytanie nie ważne, kupiłem i zamontowałem hak Brink wypinany i wiązkę z modułem WH1 PRO-G7 .Polecam Edited July 16, 2014 by felix123 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimbasz Report post #11 Posted July 8, 2014 Panowie mam pytanie, czy elektryczny hak z b7 da rade zamontować do b6?. moze byc problem z wyjazdem haka, nie wiem czy sie zmiesci i czy otwor w zderzaku bedzie pasowal do tego aby ten hak wyjechal. reszta powinna pasowac Quote Share this post Link to post Share on other sites
waldzik Report post #12 Posted July 12, 2014 (edited) Witam Zamontowałem właśnie hak elektryczny w b7 wszystko według schematu niestety hak nie wyjeżdża Miał ktoś może z kolegów taki problem Potrzebowałbym ewentualnie moduł 7n0907383 na podstawkę, podajcie jakie macie kodowanie w module haka w passacie kombi Edited July 12, 2014 by waldzik Quote Share this post Link to post Share on other sites
Patrykp Report post #13 Posted August 5, 2014 Czy ma ktoś może instrukcję montażu haka w B7 Kombi ? Im więcej czytam tym mniej wiem ... Zamówiłem kompletny orig hak automat + wiązke + moduł, wiadomo komplet śrub itp itd, coś jeszcze będe potrzebował? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimbasz Report post #14 Posted August 5, 2014 Zamówiłem kompletny orig hak automat + wiązke + moduł, wiadomo komplet śrub itp itd, coś jeszcze będe potrzebował? uchwyt modułu, pstryczek, nowy boczek do bagaznika, nowy dyfuzor z dziura na hak gdzie zamowiles wiazke i hak? Quote Share this post Link to post Share on other sites
waldzik Report post #15 Posted August 6, 2014 Czy ma ktoś może instrukcję montażu haka w B7 Kombi ?Im więcej czytam tym mniej wiem ... Zamówiłem kompletny orig hak automat + wiązke + moduł, wiadomo komplet śrub itp itd, coś jeszcze będe potrzebował? Witam Nie potrzebujesz żadnego uchwytu i nowego dyfuzora ani boczku w bagażnik Montowałem hak w kombi dyfuzor wycinasz w miejscu zaznaczenia boczek tez bez problemu da się wyciąć pod przycisk jeżeli chodzi o instalacje odpowiedz do bimbasz robiłem sam wg schematu jak chcesz mogę podrzucić Chciałbym żebyś mi sprawdził na twojej wiązce która kupiłeś czy nie ma błędów na schemacie Ponieważ u mnie hak nie chce się wysunąć, pisałem wcześniej niestety problemu nie rozwiązałem prawdopodobnie mam uwalony moduł. Prośba o możliwość podstawienia od któregoś z kolegów lub u któregoś mojego modułu Co do tematu co będziesz potrzebował to kołki i śruby do zamontowania modułu, bezpieczniki jak by co to dawaj na priv Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimbasz Report post #16 Posted August 6, 2014 Nie potrzebujesz żadnego uchwytu i nowego dyfuzora ani boczku w bagażnik dyfuzora nie potrzebujesz, tu masz racje, jest zaznaczone gdzie to wyciać, ale jak juz masz R Pakiet to niestety dyfuzor potrzeba. A gdy pisałem że potrzeba dyfuzor, to miałem na myśli R, a nie napisałem tego jeżeli chodzi o instalacje odpowiedz do bimbasz robiłem sam wg schematu jak chcesz mogę podrzucić nie ma potrzeby, mam ori hak zamontowany przez fabrykę, schemat też mam, a i wiązka też by się znalazła, nawet mam też na zapasie belkę z hakiem, kompletowałem to gdyby B7 nie miał haka, ale ten co kupiłem ma Prośba o możliwość podstawienia od któregoś z kolegów lub u któregoś mojego modułu jaki masz nr modułu Quote Share this post Link to post Share on other sites
waldzik Report post #17 Posted August 6, 2014 jaki masz nr modułu 7N0 907 383 Quote Share this post Link to post Share on other sites
wojas Report post #18 Posted October 13, 2014 (edited) Witam kolegów! I ja również będę na dniach instalował hak elektryczny w B7 kombi stąd mam do Was kilka pytań. Graty oryginalne kupione na allegro: Moduł Hella 7N0 907 383 Hak Westfalia 3AA 803 880 Wiązki od modułu do haka i do pstryczka mam kompletne. Moje pytania tyczą się wiązki od modułu do auta i samego podłączenia. Na końcu mam następujące przewody, widać też że było coś lutowane i namieszane jest więc z kolorami: Byłbym zobowiązany gdyby ktoś kto już to przerabiał rozszerzył i ewentualnie poprawił już posiadane przeze mnie informacje: Przewód 1: Inny pin i uszczelka na końcu świadczy, że należy go podłączyć do + w skrzynce bezpieczników w komorze silnika - w jakie konkretnie miejsce? Przewód 2: Podłączenie do skrzynki bezpieczników w pojeździe, w którym miejscu? Przewód 3: Do złącza diagnostycznego - w jakie miejsce i jaki rodzaj pinu będę potrzebować? Przewód 4: Podłączenie do skrzynki bezpieczników w pojeździe, w którym miejscu? Przewód 5: Podłączenie do skrzynki bezpieczników w pojeździe, w którym miejscu? Przewód 6: światło stopu - w które miejsce w Bordnetz i jaki rodzaj pin? Przewódy 7 i 8: CAN - Bordnetz wtyczka G pin 7 i 8 - jaki rodzaj pinów potrzebuje? Wszystkie wtyczki bordnetz mają taki sam rodzaj pinów? Trochę też mnie zastanawia ta rzeźba z lutowaniem kabli zasilania na końcu(nie wiem czy ktoś to na sztukę do sprzedaży tak polutował czy w aucie tak to latało), dlatego jeżeli ktoś dysponuje schematem podłączenia przewodów do wtyczki modułu to byłbym zobowiązany za pomoc. Edited October 13, 2014 by wojas Quote Share this post Link to post Share on other sites
!@!TYGRYS!@! Report post #19 Posted October 14, 2014 jeżeli to coś pomoże :http://www.westfalia-automotive.com/pl/produkty/hak-holownicze/vw-passat-variant/321824600001-15/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
wojas Report post #20 Posted October 22, 2014 (edited) Witam Jako, że przebrnąłem przez instalację haka elektrycznego w B7 opiszę po krótce co i jak - może się komuś przyda w przyszłości. Na początek WIELKIE PODZIĘKOWANIA dla Tomka (grabotg), który w ostatnim tygodniu kilkukrotnie wspierał mnie telefonicznie! Więc na początek. Potrzebujemy: 1. Hak 2. Moduł haka 3. Przycisk zwalniania zaczepu haka 4. Wiązki od modułu do A) haka (czarna wtyczka), B) samochodu (czerwona), C) przycisku (niebieska) Ja nabyłem wraz z hakiem dorabiane wiązki do przycisku i do samochodu, tylko ta do haka była oryginalna więc nie sugerujcie się kolorami kabli z fotek bo nie będą takie jak w oryginale. Łopatologicznie wygląda to tak (kolorów w opisie użyłem oryginalnych): Wiązka B czyli ta podłączona do auta (czerwona wtyczka 12 pin): Pin2 - niebiesko-czarny 0,5(kolor i grubość kabla) - Skrzynka bezpieczników C (ta w aucie po stronie kierowcy) miejsce 4 czyli 12V po zapłonie (ja się musiałem dolutować do obecnego już tam przewodu) Pin3 - czarno-czerwony - 0,5 - BCM J519 wtyczka C(beżowa, pierwsza po prawej) pin 17 - Sygnał światła od stopu - dolutowałem się do obecnego już kabla Pin7 - pomarańczowo-zielony 0,35 - BCM J519 wtyczka C pin 15 - CAN - dolutowałem się do obecnego już kabla Pin8 - pomarańczowo-brązowy 0,35 - BCM J519 wtyczka C pin 16 - CAN - dolutowałem się do obecnego już kabla Pin9 - fioletowo-czerwony 2,5 - Skrzynka bezpieczników B (w komorze silnika) ja aby było prościej wpiąłem się w wolne miejsce skrzynki C Pin10 - brązowy 1,0 - punkt masy nieopodal miejsca montażu modułu haka Pin11 - szaro-żółty 1,5 - Skrzynka bezpieczników C miejsce 25 - stałe 12V Pin12 - biało-czerwony 1,5 - Skrzynka bezpieczników C miejsce 23 - stałe 12V Wiązka C czyli ta podłączona do przycisku (niebieska wtyczka 12 pin): Pin4 - czarno-zielony 0,35 - wtyczka przycisku pin 4 Pin5 - biało-czerwony 0,35 - wtyczka przycisku pin 2 Pin6 - brązowo-biały 0,35 - wtyczka przycisku pin 1 Pin10 - czerwono czarny 2,5 - Skrzynka bezpieczników C miejsce 37 - stałe 12V Pin11 - brązowo-czarny 0,35 - wtyczka przycisku pin 3 Wiązki do haka nie będę opisywać bo w większości przypadków kupuje się ją z hakiem więc jest gotowa. Przy podłączaniu się do skrzynki bezpieczników proponuję odkręcić skrzynkę bezpieczników a następnie wymontować schowek/szufladkę z lewej strony kierownicy i przez ten otwór majstrować przy poluzowanej skrzynce - inaczej raczej bez cyrkowych akrobacji się nie obejdzie Następnie wpinamy się do BCM J519 do wtyczki C(beżowej) do pinów 15,16 CANem i do 17 światło stop. Następnie ciągniemy wiązkę w lewym progu aż do bagażnika. Po zdjęciu lewego boczka bagażnika montujemy moduł, korzystając z przygotowanych dziur (potrzebne będą dwie śruby z nakrętką) i wpinamy wtyczki niebieską i czerwoną. W boczku wycinamy dziurę na przycisk i go montujemy (oryginalnie przycisk jest montowany po prawej stronie ale ja nie jestem fetyszystą oryginalności i aby nie generować sobie pracy założyłem go po tej samej stronie co moduł. Ostatni etap to montaż haka. W tym celu musimy zdjąć tylny zderzak (trzeba zdjąć tylne lampy i odkręcić trochę śrub), i zdemontować tylną belkę, w której miejsce trafi hak, należy go wsunąć w dwa przygotowane otwory(foto poniżej) i przykręcić dwoma śrubami z każdej ze stron(po lewej stronie trzeba dodatkowo opuścić osłonę termiczną tłumika, która zasłania otwory), następnie wyciągamy okrągłą zaślepkę po lewej i puszczamy tamtędy naszą wiązkę do wnętrza - oryginalne wiązki mają gumowe uszczelnienia pasujące na ten otwór - widać to na drugim foto poniżej. Wpinamy wiązkę haka do modułu i możemy wszystko składać. W dolnej dokładce zderzaka musimy wyciąć otwór na hak, jest tam oznaczony ślad jak należy to zrobić więc nie trzeba kupować nowej dokładki. Ostatni etap to kodowanie. W tym celu wchodzimy przy pomocy VCDS do CAN Gateway i w liście instalacji zaznaczamy Trailer. Po przyjęciu kodowania cieszymy się działającym hakiem elektrycznym. [video=youtube_share;QUYet0dOnsM] Edited October 22, 2014 by wojas 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites